Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Nodes #30150:

oslov ich
Reply on: Nodes #30127:

A načo v KE by boli obojsmerné T6 ??? Ja som v tom voze bol, ked ešte bol na skúškach v Prahe, je to tam malé, tie kabiny a dvere požerú vela miesta.
(Jedine tak Havličkova – Čermel, pokial by niekto v nejakom scifi seriáli o doprave obnovil trať)
Ale ved zobojsmerniť t6 by potom vedeli snáď aj na dielni.
A ked už sme pri tej scifi, tak zanedlho budú v KE chýbať pojazdné vozy, a v Budapešti sa budú zbavovať T5C5.
Reply on: KVKV #30149:
Ako sa da dostat ku autoritam?
Reply on: eMareq #30128:

Ďakujem za e-mail. Tie články v Korzári sú bláboly nekompetentných, ale mocných , takže sebeväčšia kravina od nich má väčšiu váhu než projekt najlepších odborníkov.
Naviac ona súdružka Smolková má svoju predstavu o predstavách svojich voličov. Domnieva sa , že názory a predstavy voličov by sa mali zhodovať s jej predstavami. Velmi nerada o tom diskutuje, osobným diskusiám sa vyhýba a na písomné a e-mailové podnety zásadne nereaguje.

Ide o to, že niektoré kompromisy určite musia byť aj Vám samotným proti srsti a pokial vypustíte do sveta takú vec , tak sa to obráti proti Vám. Práve tí, ktorým najviac vyhoviete Vás budú za novoty najviac kritizovať. Akoby som ich počul „však nič sa nezlepšilo, len porobili zmetky v linkách“. Tým si možete skaziť svoje vlastné renomé a niekto aj karieru. Preto hovorím neunáhlite sa, počkajte, pripravte si zázemie. Zožente si odborné posudky od autorít opierajte sa o ne.
Reply on: KVKV #30147:
?
Reply on: COMFORT #30144:

mali, no nie všetky, pozdejšie sa dávali hladké
Reply on: Sarko #30124:

Aa/V roku 1952 som „žil“ ešte len v predstavách rodičov, svetlo tohto sveta som objavil až v r.1954.
Takže sa len logicky domnievam, že pravidelne k cintorinu sa prestalo jazdiť v r.52, po výstavbe dvojkolajky k VSS a do Barce. Jazdu k cintorinu o dušičkách som zažil osobne, chodil som do zš, asi v r.63(64?) už presne neviem a potom už nikdy. Rušenie tejto odbočky malo niekolko fáz. Počas dušičkovej prevádzky viedli kolaje aj s výhybnou až k bráne cintorína, pred obradnú miestnosť. Ked upravovali Rastislavovu(vtedy Barčiansku) tak skrátili kolaj len po konec tej aleje od južnej. To tam boli ešte odstavované vagony. V r.64 sa zrušila nák.doprava, neviem teda kedy presne došlo k odpojeniu kolají od trate na južnej. Kolaje a stlpy tam zostali ešte dlho, zabudnuté, zarastené, domnievam sa že zbytky zmizli až pri rozšírení cesty do dnešnej podoby (70-te roky?) A ako posledný zbytok tam DODNES pri cintoríne stojí stlp trakč.vedenia.

Bb/Vozovna bola ešte nedostavana, ale zahájením prevádzky R sa tam odstavovali vozy, príjazd z bardejovskej (vtedy to malo iný charakter, volné neupravené okolie, staveniská všade)

Cc/Pokial je to v mape z 1912, buď ide o projekt ešte nehotový alebo tam aj za konky viedla vlečka (???) Pramene uvádzajú, že za obdobia ed éry sa vlečky k sladovni, tehelni stavali až neskor ,tak neviem.

Dd/Vlečka na Masarykovej existovala aj za koňky, je fotograficky doloženo, napojenie pri múzeu nie je mi známe či a ako bolo. Mapa z 1912 zobrazuje ešte koňku.
Pokial viem, éra konky a pary končí krachom a rozpredaním niekedy v r.1909-10 . To čo ostalo tak zchátralo. Zahájenie ed 1913-nák.d, 1914-os.d. Električkové trate sa stavali nanovo, včetne Masarykovej, prepojenia v oblasti Stromovej mi nie sú známe. Ale je mi doložené svedkami (už nežijúcimi), že v 20tych rokoch sa posunovalo na elektrifikovanej Masarykovej aj parnými lokomotivami. (zrejme drážnymi).
Začatie os.prevádzky som prevzal z českých materiálov (p.Kysela) , vyplýva to logicky. V Košiciach publikovaných materiáloch sa dokumentuje dosť podrobne zahájenie na L6 k tehelni, tak logicky sa dá usudzovať na rovnaký termín aj v tejto trase. To už ale zrejme muselo byť prepojenie v smere Masarykova-smer stanica. L5 v tejto trase je zdokumentovaná na dvoch fotografiách krátko po vojne.

Ee/Ano to konkretne pamätám, pred napojením novej trate bola cca týždeň (?) výluka. Celý úsek Kirovova, stará vozovna ostal odpojený , pomalu sa likvidoval, totálne až pri výstavbe abus-stanice.
Ee1/na mapke sieti je vozovna ed zle, ma byt smerom k stanici, to je na mnohych fotkách. Starú vozovnu nemám nikde doloženú, možno to fakt boli len dve kolaje (cca 15 kratkych vozov) ...a kone kolaje nepotrebovali. Nie je jasné kde bola vyhrevňa a zázemie pre parné rušne.
Obdobie konky je málo prebádané, je tam vela bielych miest.

Ff/Na aničke bolo len rozvetvenie, teda jedna výhybka. Motorák nemohol obísť vlek. Za normálnej prevádzky tam jazdili len sóla, dokonca aj do THC. Tam je jedna zaujímavosť, u mostu sa síce už pri zahájení postavila smyčka , ale nebola funkčná, lebo nebola dosadená výhybka. Tá sa dosadila až asi rok a pol pred zrušením, ked tam začali jazdiť téčka na predlženej L2.
Reply on: COMFORT #30143:
Tu som dal vsetky fotky tykajuce sa MHD v KE, ktore som mal PC. Je ich tam asi 340. Tak ked bude mat niekto chut a cas, nech sa na nich pozrie, ci by sa tu niektore z nich nedali pouzit.
(Na viacerych je sice napisane, z akej stranky su...)

http://leteckaposta.cz/870641476
Alebo mi nič neposielajte. Stačí mi povedať či tie Karosy mali na bokoch také vlnité plechy alebo nie. ❓
Nemá niekto hocakú fotku košickej Karosy (ŠM?)? Ak áno tak Vás prosím aby ste mi ju buď poslali na e-mail alebo nahrali web. (prosím nie letecká pošta)
Ďakujem vopred. ?
Reply on: Sarko #30122:

Pripomienky!!!
Na rýchlodráhe NIKDY NEBOLI žliabkové kolajnice, dokonca aj na Terase boli „hlavové“ kolajnice železničného typu.
Už v 70-tych rokoch sa rozni „experti“ vodiči snažili jazdiť na erke 90 a viac. Technikou jazdy doslova huntovali tie vozy.
Konštrukčná rýchlosť vozov T je 65km/h a NEMALA BY SA PREKRAČOVAŤ. Dochádza k výraznému preťažovaniu a prehrievaniu el. výzbroje , nebezpečným vibráciám (kto takú jazdu zažil, tak vie) a mechanickému opotrebeniu výrazne znižujúcemu životnosť vozu.
Jazdiť takto , k tomu ešte s vypnutým reverzom a nepovolenými úpravami aj inými ,to naplnuje skutkovú podstatu trestného činu obecného ohrozenia , to nie je LEN dopravný priestupok. Ako je vobec možné, že sa také nepovolené úpravy na výzbroji robia dokonca v rámci dielenskej údržby !!! To je vedeniu firmy jedno? To chce zaviesť záznamy z tachogafu a každý vyhodnocovať ako je to bežné v iných mestách. S patričným postihom.
To nie že „SA NEDOPORUČUJE“ ale „PRÍSNE ZAKAZUJE!!!“ by malo platiť. Cestovné poriadky sa dajú pohodlne dodržať aj rýchlosťou nižšou než je max.povolená.

Stropné vykurovanie majú len KT8, T6 nie. Stropné je logicky , lebo sa ventilátorom vháňa vzduch ohriaty odpormi umiestenými na streche. Je to regulované elektronicky, na streche je klapka natáčaná servomotorom. Fakt je že to nebolo najštastnejšie vyriešené, v Prahe, Plzni sa menila elektronická regulácia, pri nových rekonštrukciách sa to ruší a osadzujú topné telesá do bočníc vedla sedadiel (je viac riešení).
To, že „prefukuje“ , je dielenský šlendrián, napríklad dvere sa dajú zoštelovať tak , že dokonale tesnia.
Reply on: eMareq #30136:
A môžu sa vôbec?! aj v učebnici Aj bola mrs.Green, vždy mrs.Green a nie pani Zelená...
Reply on: eMareq #30139:
L18 !
Reply on: franko5240 #30138:
Aké spojenie zrušiť z Furče odkiaľ kam?
Reply on: eMareq #30128:
vieš tu som si všimol trend zrušiť spojenie z furče a dať ho na Ťahanovce ... aspoň mamé trolejbusy tie presunúť nemôžu
Reply on: matway #30135:
Pavol Jozef Šafárik sa volal Pavol Jozef Šafárik alebo Paul Joseph Shapharick? Nezdá sa mi správne poangličťovať (naviac silene) mená ľudí (jedno koho). John Goodish sa volá John Goodish a nie Ján Gúdiš. The ice ring, Palace of art, Peace Marathon place a pod. schvaľujem.

Re #30134 Papyr: Samozrejme z každej zastávky, aby bola maximálna spokojnosť. Ale nie raz za hodinu, ale za dve. Každú párnu hodinu do jednej a každú nepárnu do druhej.
eMareq:vysvetlíš mi preklad zástavky UPJŠ,prečo nieje celá preložená?malo by to potom byť asi the university paul josehp šafarika a nie pavla jozefa šafarika,nie?
Reply on: eMareq #30128:
Sak zavedte okrem spojov RA aj spoje NA - nemocnicny autobus. Z kazdej stvrte k obom nemocniciam raz za hodinu, s tym, ze na medzilahlych zastavkach sa zastavovat nebude 😃 😃 😃
Reply on: eMareq #30129:
Cize nikdy. No ale potom sa nema kto co stazovat na to, ze vsetko ide naraz a potom dlho nic. Respektive kto sa stazovat bude, odkazeme ho na Filipka.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.