Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Isidor #30524:
"Bola by som veľmi rada, keď sa opäť v tomto roku /2008/ bude meniť grafikon, aby ste na to, Vy kompetentní mysleli, pretože z Krásnej nad Hornádom na Furču a späť cestuje každodenne veľmi veľa obyvateľov Košíc."

Jasné celé Košice cestujú z Krásnej na Furču ? ? Ani neviem kde lebo žiadnu fabriku tu nemáme ?
Reply on: Papyr #30525:
Neviem ale ja bývam na Furči a chodím do školy na Železníky L31 a to mi trvá 35 min tak dotyčná ide asi cez Čaňu alebo Kokšov Bakšu ? ?
Reply on: Papyr #30525:
opýtaj sa jej, keď trochu pohľadáš, možno nájdeš aj jej číslo na mobil ?
Reply on: Isidor #30524:
Hodinu a pol sa na Furcu cestuje mozno zo Sidliska III v Presove. Akou kombinaciou spojov cestuje dotycna?
Vážené DPMK!
Bývam a pracujem v Košiciach už dlhší čas a po celú dobu využívam MHD. Pokiaľ som bývala na rovnakom sídlisku, kde bolo aj moje pracovisko, tak som MHD cestovala len sporadicky. Nakoľko som sa presťahovala pred niekoľkými rokmi, sa mi potvrdilo to, čo mi hovorili v mojom okolí o preprave v MHD, že je to naozaj otrasnéééé! Ale k veci.
Bývam v mestskej časti Košice-Krásna a pracujem na sídlisku Dargovských hrdinov. Do práce dochádzam každý deň a cestovanie mi každý deň zaberie min. jeden a pol hodiny. Pomaly z mesiaca na mesiac zvyšujete prepravné poplatky, ale, aby ste prepojili priamym spojom tieto dve mestské časti, to Vás ani nenapadlo?! Myslím si, že je to dostatočne veľké mesto na to, aby jednotlivé časti mesta boli prepojené jedným spojom bez prestupov aspoň v hlavnej špičke. Alebo Vám nezáleží na niekoľko desiatok tisíc občanov tohto mesta? Bola by som veľmi rada, keď sa opäť v tomto roku /2008/ bude meniť grafikon, aby ste na to, Vy kompetentní mysleli, pretože z Krásnej nad Hornádom na Furču a späť cestuje každodenne veľmi veľa obyvateľov Košíc.
Prosím o napísanie odpovede, ako to budete riešiť.

Ďakuje a ostávam s pozdravom.

http://www.cassovia.sk/board.php?did=kokxDoprava

?
Reply on: TA #30521:

Dopravný podnik má informácie, aké má, o tomto riešení vedia. Myslím si, že v okolí Nám. osloboditeľov sa bude doprava riešiť tak, aby sa zabezpečila MHD s maximálnym komfortom. Napríklad tretia koľaj z Južnej triedy, zdvojená koľaj zo štúrovej, napojenie koľají na Hlavnej, uvažovaný tretí pruh pre MHD medzi Mojmírovou a Tajovského na severnej strane Štúrovej.
Reply on: TA #30518:

Všetko má význam, tak ako má význam prepojenie Hlinkovej a Slovenskej, alebo Ľavobrežná medzi Leteckou akadémiou a Priemyselnou, či prepojenie Klimkovičovej a Moskovskej, či nadjazd z ulice Pri prachárni na komunikáciu Červený rak, alebo prestavba Festivalového námestia, alebo prepojenie Sídliska Ťahanovce a Kostolianskej cez nový most cez železnicu a Hornád, napojenie železničnej stanice na Ľavobrežnú ulicu cez Hornád, zriadenie novej zastávky ŽSR pod mostom Hlinkova pri TESCu. Všetko sú to plánované resp. prognózované dopravné stavby v rámci riešenia dopravy v meste, ktoré začínajú mestu chýbať, nielen z hľadiska IAD, ale najmä z hľadiska optimálneho trasovania liniek MHD.
Rozšírenie Rastislavovej - treba si ju peši prejsť a zistíte že sa rozšíriť dá. To je asi tak ako so Sorožkou - ten kto tam jazdí často, už určite zistil že to stúpanie od Košíc sa dá bez problémov predĺžiť o tretí jazdný pruh až po kolibu, ale to by sme potom ohrozili výstavbu diaľnice D1, lebo by zrazu značná časť motoristov z východu jazdila na západné Slovensko tadiaľ, juhom, a nie po D1-ke.
Reply on: PTI #30520:
zachovanie otočky je možno jediným pozitívom, ktoré vyvstane. Ak už bude jazdiť celá MHD po severnej strane, tak dúfam v to, že sa vybudujú spoločné zastávky ED, TD aj AD, aby nemuseli ľudia čakať na svoj spoj smerujúci rovnakým smerom na rôznych miestach.
Tým pádom zároveň zverejnené plány NO strácajú na vypovedacej hodnote o MHD, keďže podľa nich by zastávky pre TD a AD stáť pri Pomníku neznámeho vojaka. Už mi to začína pripadať, akoby sa niekto snažil čo najviac dezinformovať verejnosť.
Reply on: TA #30516:

Pešia zóna s vjazdom MHD má byť iba od Bottovej po Hlavnú, od Protifašistických bojovníkov až po Bottovu bude premávať všetka doprava - zásobovanie, obsluha Bottovej (hotel Glória ap.), Zdravotná poisťovňa. Tak isto sa dohodla koncepcia, že na severnej strane ostanú autobusy a trolejbusy - kvôli priestorovým možnostiam, zvýšeniu priepustnosti a plynulosti preloženej komunikácie v smere východ - západ, bližšiemu prístupu od Hlavnej a kvôli eliminácii nezmyselného dvojitého križovania trolejbusu a električky, ako aj možnosti zachovania otočky trolejbusov Bottova - Roosveltova - Puškinova - NO.
Reply on: PTI #30515:
Ale.. stale ste mi neodpovedali na otzku v prispevku #30511
Reply on: PTI #30515:

1. ako by sa mohla Rastislavova rozširovať ( príp. v ktorom úseku ), keď popri nej niet miesta?
2. prepojenie Jantárovej a Južného nábr. - má to vôbec význam? Predpokladám, že by sa musel vybudovať nadjazd ponad žel. traž niekde v úrovni križovatky pri Rybe a potom ďalší most cez Hornád - investície by boli určite dosť vysoké a efekt minimálny ( napr. kto chce ísť na Južné nábr. zo západu - ide centrom alebo cez Nižné Kapustníky ). Jedinou výhodou by mohlo byť odbremenenie centra v tomto smere, ale pochybujem, že by sa donútili vodiči využívať toto spojenie.
Reply on: PTI #30515:
To Vam kvitujem.. A ja by som este k tomu zvysil parkovne v meste, aby ludia jazdili s MHD.
Reply on: PTI #30514:
úrovňové rampy z Drevného trhu a z Bottovej mi nedávajú zmysel. Už len z toho pohľadu, že v severnej časti má byť len ED a pešia zóna, a teda ešte tam pchať aj ďalšiu dopravu ( ktorá môže v pohode ísť iným vstupom ( a prípadne nebude upchávať Rooseveltovu ) ) je úplne zbytočné. Ak by neboli, pešia zóna by mohla ísť až k Drevnému trhu alebo op zapustení dopravy pod zem až priamo k plavárni.
Reply on: Dimi #30513:

Ja osobne by som urobil také dopravné opatrenia, aby sa do centra mesta jazdilo IAD len za účelom cieľa, nie prejazdu. Obnovil by som električku na Hlavnej, zabezpečil hromadné parkingdomy v okolí maratónca, pod parkom na Moyzesovej, pod parkom na Štúrovej, garážový dom pri Steel aréne. Vybudoval prepojenie Prešovská - Masarykova, Vyšné opátske - Jantárová, rozšíril Rastislavovu, prebudoval križovatku pri starej športovej hale, pozjednosmerňoval všetky ulice v centrálnej mestskej zóne, je toho dosť, samozrejme doriešil Ťahanovce a Slaneckú - toto všetko sú investície, ktoré mesto m u s í začať riešiť. Lebo darmo tu bude dialnica z Bratislavy - keď sa po meste nebude dať jazdiť. A práve tu si myslím, že AUPARK so svojim záchytným parkoviskom dosť pomôže - lebo sa zníži počet nezmyselných jázd po centre mesta a hľadanie voľného miesta na zaparkovanie, aj to za 40 Sk.
Reply on: TA #30512:

Ten zberač sa bude upravovať, je tam navrhnutá aj jedna z vjazdových rámp do AUPARKu. Uvažuje sa aj s rampami z Drevného trhu a do Bottovej, ale tie aj kvôli kanalizačnému zberaču budú riešené ako úrovňové vjazdy.
Čo sa týka tých situácií, zverejnených mestom - ako schválený dopravný výkres Územného plánu NO - je tam viacero nelogičností a nerealizovateľných vecí - zastávky MHD priamo pred križovatkou (autobusy) bez vlastného pruhu, krátke rampy, krátke radiace pruhy atď.
Reply on: PTI #30511:
Kam ale budeme rozisrovat cestu, az sa o desat rokov, mozno o viac, upcha a doprava tam skolabuje ?
Reply on: PTI #30507:
ak ide o takú dôležitp vec, akou je doprava priamo v centre, tak by nemalo byť rozhodujúce, či sa to bude robiť 4 alebo 12 mesiacov, ale to, aký bude výsledok a aké dlhé obdobie tento výsledok poslúži. Dnes možno netreba ešte podzemné zapustenie dopravy, ale v čase, keď ho už bude treba a nebude vybudované, bude už neskoro. Ešte len potom by nastal počas stavby chaos.

k odobočeniu zo Štúrovej doprava na Južnú tr. : ak to bude tak, ako tvrdíte, že sa bude prechádzať cez súčasné parkovisko, tak to je v poriadku. Avšak v poslednej zverejnenej architektonickej štúdii z júna 2007 je zakreslené len odbočenie zo Štúrovej smerom z východu na Južnú tr. Smerom od západu na Južnú tr. sa chodí cez Fejovu.

Je smola, že priamo popod cestou na Protifašistických bojovníkov ide kanalizačný zberač. Bolo by až príliš nákladné ho upraviť alebo nejako odkloniť?
Reply on: Dimi #30508:

Znova opakujem, mám spracovaných asi 6 variánt dopravného riešenia AUPARKu - jedná sa najmä o systém vjazdových a výjazdových rámp a umiestnenia zastávok MHD tak, aby bola v prvom rade zabezpečená plynulosť v koridore preloženej obojsmernej komunikácie NO. A všetky riešenia vždy v dvoch alternatívach - ako povrchovej, tak aj z a p u s t e n e j !!! Môžem však preferovať iba takú, na ktorú má investor peniaze, nakoľko pri zapustenej do toho vstupuje mesto a tam to asi s financiami ružové nebude. Nehľadiac na to, že tá zapustená verzia pri zohľadnení požiadaviek UHA nie je šťastným riešením a ostáva tam pomerne veľa kolíznych miest.
Taktiež je spracovaný aj návrh zjednosmernenia dopravy okolo CMZ, ale o tom začne vážna debata až teraz, keď mesto sa rozhodlo že preferuje zapustenú verziu a bude hľadať (?) financie. Jedno si je však potrebné uvedomiť - že sa tak rozhodlo vedenie - ale rozhodujúce a konečné slovo čo sa celej problematiky týka, má Mestské zastupiteľstvo, nie vedenie mesta. Rozpočet neschvaľuje ani UHA, ani primátor, ale poslanci MZ.
P.Titl
Reply on: BMko #30505:

Jedná sa o obchádzanie NO v smere od Štúrovej (Dom umenia), ni z Južnej triedy.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.