(Hel)Lou Babrák si to rozmyslel a zistil, že tu až tak hlúpa radnica v tom meste nie je, tak mu poprajem všetko dobré do ďalšej podnikateľskej činnosti. Nech ide pokúšať inde dobrodruhov v miestnych zastupiteľstvách, kde mu predajú aj svojú holú riť, bo to američan s množstvom $$$. Predčasne by som sa však netešil, lebo čo ak príde ďalší "Babjak" (snahy určite ako nedať neskôr DPMK ani korunu - nech si financuje MHD zo svojho, budú).
ČASŤ PRVÁ – ZÁKLADNÁ SIEŤ NOSNÝCH LINIEK („Košický metropolitan“)
Ako základ by som vytvoril system nosných liniek. Linky by spojovali prestupné uzly v trasách sever-juh a východ západ . Tie by boli doplnené niekolkými silnými mestskými linkami a prípojnými linkami, a to tak, že by naväzovali na prestupné uzly alebo v nich končili.
Zásadou nosných liniek sú sedlové intervaly 10min. (mimo okrajové doby) ,ktoré by umožnovali medzi nimi dobrý a rýchly prestup. Liniek je PÄŤ.
1 -Važec-Južná-N.O.-Kuzm.-N.MM-Havlíčkova
6 –Ž.st-Mold-SNP-N.MM-Havlíčkova
71/72 v dnešnej trase ,preložený interval
18 –v navrhovanej trase
19(+15) –to jest v navrhovanej trase ako 19 po N.O. pokrač.ako 15 od N.O. cez sečovskú DH na Exn.
Táto nosná sieť je dokonca schopná zaistiť ešte vyhovujúce spojenie na území mesta aj v prípade ak si odmyslíme ostatné linky.(okrem vzdialenejších okr.oblastí)
Tým samozrejme nepopieram nutnosť ostatných liniek.
Nosné linky by zaisťovali aj tolko potrebnú tzv. „polonočnú“ prevádzku do cca 0:30.
Linky 1, 6(po N.MM) a 71 aj nočnú v int. 60min. (doplnujúce abus nočné linky v tejto kapitole neriešim)
Viem, že návrh dpmk toto zväčša rieši , vychádzal som z toho , až na L1 a kombináciu trasy 15+19.
Nepoznám presne prešovský vývoj, ale domnievam sa ,že ak by sa nejak menila trasa niektorej z liniek 17,30,38, tak by bola snaha o číselné zaradenie medzi tbus.linky. Taktiež (to sice v PO nehrozí) pri totálnej reforme ako v KE by došlo k začleneniu tb do plynulej rady. (či nie?)
Ešte raz pre všetkých ohladne navrhovaných systémov značenia liniek.
1/ nemám nič proti písmenovému značeniu, ale všeobecne sa od neho ustupuje.
2/ mám výhradu proti „R“ u e.d. lebo to malo len propagandistický význam. Pokial by sme to teda už chceli ponechať , tak potom nech aj ostatné linky e.d. majú písm.značenie, vytvorí sa tým neobmedzená rezerva pre e.d. Ale platí odst.1.
3/ nemáme síce 25 tbus liniek, ak áno, tak možno ich tak bude desať aj s vloženkami, ale td považujem za nosný systém hned za ed a malo by to byť vyjadrené nasledujúcou skupinou. Dalšiu skupinu by vo vzostupnej rade mali tvoriť nosné linky a.d.
4/ dnes síce máme určitú rezervu pre ed ale nie tak dávno boli časy , že rezerva nebola. A kto vie, ako to bude za dvadsať, tridsať rokov? Veď sa plánujú nové trate, na základnú sieť by asi stačili 1až10 ,ale čo rozne špičkové alternativne, špičkové ... linky? To ich budeme zase dopismenkovávať?
5/ Proste TERAZ je čas na vytvorenie nového systému, A TO PRETO LEBO teraz sa chystá totálna reforma l.v. Potom už bude pozde .
6/ Pokial sa ponechá číslovanie podla návrhu dpmk tak hrozí dost velký chaos v a.d. Nie každý cestujúci vášnivo sleduje vývoj mhd a zmeny vníma úmerne s mierou využívania mhd. To najviac matúce ,čo sa mohlo stať pri ad je to, že sa zmenilo cca 80-90% trás liniek včetne značenia, ale niektoré linky , ktoré ostali bez zmeny alebo majú upravené trasy , tak majú povodné číslo. Pokial totiž niekto príde na zastávku a jedného rána tam uvidí nové číslo , tak je nútený si prečítať cp prípadne sa viac informovať. Ale pokial tam uvidí napr. šestnástku, tak si toho nevšimne, nič sa nezmenilo. Potom napríklad uvidí na Rastislavovej dvanástku, zase si povie „v pohode, zvezie ma to k st.radnici“, a ono to zabočí inde! Teda pokial by aj mala byť použitá rada 10-33 , tak by bolo užitočné dať iné číslo KAŽDEJ linke ,ktorá doznala aj čiastočnej zmeny ABY SI TOHO LUDIA VŠIMLI !!!
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
KVKV
ČASŤ PRVÁ – ZÁKLADNÁ SIEŤ NOSNÝCH LINIEK („Košický metropolitan“)
Ako základ by som vytvoril system nosných liniek. Linky by spojovali prestupné uzly v trasách sever-juh a východ západ . Tie by boli doplnené niekolkými silnými mestskými linkami a prípojnými linkami, a to tak, že by naväzovali na prestupné uzly alebo v nich končili.
Zásadou nosných liniek sú sedlové intervaly 10min. (mimo okrajové doby) ,ktoré by umožnovali medzi nimi dobrý a rýchly prestup. Liniek je PÄŤ.
1 -Važec-Južná-N.O.-Kuzm.-N.MM-Havlíčkova
6 –Ž.st-Mold-SNP-N.MM-Havlíčkova
71/72 v dnešnej trase ,preložený interval
18 –v navrhovanej trase
19(+15) –to jest v navrhovanej trase ako 19 po N.O. pokrač.ako 15 od N.O. cez sečovskú DH na Exn.
Táto nosná sieť je dokonca schopná zaistiť ešte vyhovujúce spojenie na území mesta aj v prípade ak si odmyslíme ostatné linky.(okrem vzdialenejších okr.oblastí)
Tým samozrejme nepopieram nutnosť ostatných liniek.
Nosné linky by zaisťovali aj tolko potrebnú tzv. „polonočnú“ prevádzku do cca 0:30.
Linky 1, 6(po N.MM) a 71 aj nočnú v int. 60min. (doplnujúce abus nočné linky v tejto kapitole neriešim)
Viem, že návrh dpmk toto zväčša rieši , vychádzal som z toho , až na L1 a kombináciu trasy 15+19.