Nemyslím si, že máme chaotické označovanie liniek. Od 1 do 9 ED, 10 až 69 AD a 7X trolejbusy. Myslím, že by bolo oveľa chaotickejšie keby sme mali 11ku trolejbus apod.
Hovoril som o tom, ze su nejako obzvlast tazsie? Tusim, ze o tom rec nebola...Ja som chcel prirovnat ich megalomanstvo k rusackemu, nic viac...Hrubsie plechy samozrejme maju, o tom sa nebudem bavit, staci sa ist pozriet do hociktoreho amickeho servisu a hned sa o tom presvedcis. So spotrebou to teda vobec nie je tak ako hovoris, resp. ano, je, ale s Europou sa to jednoducho porovnat neda. Ked tam ma raz nalozeny 4,6l benzinovy V8, tak tam moze mat aj neviem aku prevodovku, vstrekovanie, rychlost jazdy, vzdy tam bude vacsia spotreba oproti Europanovi, ktory, povedzme, ponukne pri 2,5l benzinovom V6 navyse ekvivalentny vykon. Ja sa nebavim o tom, ze im je tak dobre, navyse, je to zvratene toto ich vnimanie sveta a kritizuju to ich vlastni ludia, takze nie je o com...
Aj ked može niekto považovať moj predošlý príspevok za prísne kritický, nebolo jeho účelom znevažovať prácu navrhovatelov reformy l.v. Cielom bolo vysloviť moj názor na nejasné a neriešené veci a vyvolať diskusiu v inom duchu než “..... Preco mam ja prestupovat, nech prestupuje druhy...a prečo im tam idú tri linky a mne len jedna...."
Mohol by niekto zverejniť alebo mi poslať Kuzmov návrh ?
K článku o návrhu nového linkového vedenia od riaditela dopravy a techniky DPMK.
S argumentáciou o nutnosti reorganizácie l.v. naprosto súhlasím , ale autor článku vo svojom návrhu čiastočne popiera svoje vlastné tvrdenia.
Za zásadné nedostatky považujem nasledovné:
Ponechanie liniek ED bez zmeny, snaha o zlepšenie intervalov v oblasti TU vložením ďalšej linky, teda zase odvšadial všade v 20 min.intervaloch, chýba silná nosná linka v smere sever-juh (L1), ponechanie zbytočných R5,R8.
Z tolko preferovaného zkrátenia okrajových autobusových liniek k najbližšiemu prest.uzlu alebo konečnej e.d. nakoniec nezostalo NIČ. Dokonca aj povodne plánované ukončenie liniek z Krásnej n.H. (to bol dobrý návrh) v dobe zverejnení článku už neplatilo, bolo zamietnuté . Ukončenie perešskej linky u OC Optima predstavuje zas druhý extrém, ked sú cestujúci „vyhodení kdesi v poli“ namiesto nedalekého prest. uzla – spol.pavilon. Zato linky z Maše, LIX, PHV a niektoré ďalšie „bohato doplňujú“ dopravu na Moldavskej.
Je chvályhodné, že p.riaditelovi vadia chaotické trasy niektorých súčasných liniek ,a nielen jemu, ale potom akosi nerozumiem logike trasy linky 27. Linka v tvare písmena omega ! to tu ešte nebolo.
No a nechýba čerešnička na tortíku. Tie naše posvätné kravičky RA (prolibusy) si zrejme pod hrozbou kliatby faraónov netrúfa zrušiť ani velký reformátor. DPMK je zrejme ochotný i naďalej sponzorovať tento každodenný veletok čiernych pasažierov. „.....linkové vedenie pozostáva z priamych liniek systému 'odvšadiaľ-všade' s riedkymi intervalmi, chaotickými trasami, kvantom liniek.... že cestujúcich neodrádzajú od používania MHD prestupy, ale zmeť liniek...“ Citácia týchto autorových výrokov na kritiku súčasného stavu potom pripomína zábavné čítanie alebo schizofrenický stav autora onoho článku. Ako si má občan potom vysvetliť a pochopiť nutnosť ba až užitočnosť častých prestupov, keď vlastne ponovom platí že odvšadial všade NIE , ale odvšadial do železiarní ÁNO, diktatúra proletariátu trvá (a zrejme bez diskusie) ???
Hovorí sa o silných linkách a prípojných, ale zo zverejneného návrhu nie je jasné, aký interval bude mať ktorá, ktorá je celodenná/špičková , takže niečo možno len tušiť, niečo ostáva nejasné.
Autor zdorazňuje, že sa mu podarilo ZNÍŽIŤ počet liniek, akoby to mal byť hlavný účel reformy l.v. Ja to tak nevidím, pokial by sme nespojovali dve linky prípojného charakteru v jednu zbytočnými tranzitmi cez centrum, tak liniek by bolo možno rovnako alebo viac než dnes , ale ušetrili by sme kapacity využitelné inde.
Za velmi netaktické považujem snahu autora o ušetrenie nákladov a zníženie výpravy! To bola chyba s tým vyjsť von. Povedie to k tomu, že na budúci rok mesto uberie dvakrát tolko, čo sa teraz ušetrí a pokial sa ukáže potreba posíliť nejaký spoj, tak nebude z čoho.
A mrzí ma, že bola premárnená historická príležitosť usporiadať značenie liniek do logických číselných skupín v poradí ED, TD, AD , expresy, školské,..nočné. Zbaviť sa nezmyselných archaizmov typu R, RA, W, ... a vytvoriť tak rezervy na ďalších aspoň 50rokov. Škoda. Viem, že u časti verejnosti (i odbornej bohužial) panuje názor, že je úplne jedno, ako ktorú linku označíme , ale ked už odstraňujeme chaos v linkách ,tak by sme mali aj v ich systéme značení.
Ale aby som nebol len tak prísne kritický, je u navrhovatela zmien vidieť snaha súčasný stav zlepšiť. Niektoré autobusové linky sú navrhnuté dobre, minimalizované súbehy ad/td dávajú možnosť plného využitia trolejbusov a snáď aj príležitosť obhajoby tejto trakcie pre budúcnosť.
Hej, máš pravdu, je tam rozdiel hmotností 5 až 7 ton. Takže som si zle zafixoval v pamäti, že aj M1 má okolo 32 ton na voz. Týmto beriem svoje tvrdenie, že M1 nie je omnoho ľahšia, než 8171, späť.
Pokiaľ je to pri 1 voze, tak už je to dosť ale nejako mi to nesedí s tým, čo mám v periférnej pamäti z brzdových tabuliek na vozidlách, idem si to skontrolovať.
Obávam sa, že to sú zase zážitky tzv. odborníkov. Americké auto nie je ťažšie, než porovnateľne veľké aurópske auto. Američania sú vysadení na jednoduchú, priam primitívnu a spoľahlivú techniku a megalomanské rozmery všetkého. Takisto je absolútny blud o 4 x väčšej spotrebe. Naopak, ich koncepcia (automatické prevodovky, veľkoobjemové motory s nízkou kompresiou a plochou krivkou krútiaceho momentu) je ideálna pre amerikánske podmienky (v meste popoťahovanie v nepretržitých kolónach, mimo mesto dlhodobá jazda ustálenou rýchlosťou 88 alebo 106 km/h .
to je rozdiel hmotnosti 1 vozu, nie celej súpravy. Vychádzal som z údajov na metroweb.cz. Teda pri vozoch je to akoby 1 voz naviac. No ani to však možno nie je také zlé. ?
Ale ved Amikom sa tak nadava, ked sa hovori o autach. Zvycajne 4x hrubsie plechy ako akekolvek ine auta, 4x vacsia spotreba a koho to tam trapi . Myslim si, ze ci je to 6 alebo 15 ton, nema az taky vyznam pokial to jazdi normalne po zemi, pri mostoch to zacina robit trochu neplechu, ale pokial su to sucasne mosty, tak ani s tym problem nie je, uz vobec nie vo vyspelej Europe.
Asi že prišla kríza a potom vojna? Neviem, tak si tipujem, všade sa len píše, že na relaizáciu nedošlo. 6 ton na 5-vozovú súpravu je dľa mňa ako keď do mora napľuješ. Ono sa rusákom nadáva do ingotov ale myslím si (neviem, ale kvalifikovane odhadujem), že taký mníchovský voz metra o moc ľahší nebude. Nejaká parížska či londýnska hračka s malým profilom sa s tým moc porovnávať nedá.
redburger