Ono to nechce len pracu jedneho cloveka, ale celeho teamu. Popravde rad by som si to predstavoval tak idealne, ze jedneho dna pridem do bordelu a o par mesiacov z neho spravim nadherny upratany dvor. Ono to nejde len tak, a uz vobec nie systemom bica, pretoze ten dvor nie je moj a sam sa musim prisposobovat inym okolnostiam, ak vobec ASPON NIECO chcem dokazat.
"Tak s tym nieco už robte ..." - praci venujem takmer vsetok svoj zivotny cas. A skutocne naplno. Obdobne apely teda povazujem za irelevantne.
K prispevku o elektrickovej vyprave - evidencny stav vozov 128, v prevadzkovanom stave 105, vo vyprave denne cca 70. Od 15.12.2007 cca 80 s vyhladom prevadzkovanych vozidiel 109. Takze cisla uplne uspokojive. Rad porozpravam o vyssom pocte rekonstruovanych vozidiel, ked na to budem mat zdroje. Lebo bez nich to daleko nedotiahnem. Zamyslite sa nad cislom 35 melonov investicii pre cele DPMK na rok, co to tak asi znamena v reale... To je proste fakt, dennodenne obmedzenie, hranica. A tou hranicou koncia vsetky predstavy, plany, ci iluzie. Pristanme pevne na zemi a hovorme o realnych moznostiach.
akoze zas to nedomyslelo to nase chytre vedenie.....bohuzial toto klise ako vravis nevymizne tak skoro pokial bude toto vedenie mysliet tak ako mysli.....poviem ti jeden priklad......zavru sa dvere na zastavke, trolejbus sa pohyna, a v tom do dopytoveho tlacitka udre nejaky clovek na zastavke, ktory dobieha, samozrejme voz je v pohybe a tak sa dvere neotvoria.....ale pri prichode na zastavku sa automaticky samotne dvere otvoria......bohuzial nejaka dobra dusa to uvidi, a nepopremysla a hned urobi zaver ze vodic nepouziva dopyt.....a vodic je bude opat raz zly......
Pokial je dnešný stav taký, ako sa uvádza v Korzári (či kde), že vozový park električiek je 128 vozov a z toho je vypravovaných denne 107, tak je to pomalu alarmujúci stav. Je to velmi malá záloha v prípade pravidelných prehliadok , náhodných porúch a dlhodobých odstavení na generálky a rekonštrukcie. Chcem tým pripomenúť ešte nedávno populárnu hlášku o nadbytku električiek a z toho vyplývajúceho ich odpredaja. O bezohladnosti a trestuhodnosti takého konania som tu už hovoril pred tromi rokmi!
Pri tomto početnom stave je potom iluzórne hovoriť o výraznom posílení ED. Čím? Jedine nejakú tú desiatku vozov získame rozpriahnutím dvojičiek. Tým sa možno o niečo zlepšia intervaly ,ale nezvýši sa kapacita.
KONEČNE sa niekto začína opatrne vyjadrovať k inovácii voz.parku ED. Uvádzaný počet rekonštrukcií je však zúfalo nízky. Zatial sa stále nehovorí o nákupe nových vozov. Nezabúdajme , že VÄČŠINA parku dožije za cca 5 rokov. Keď teraz nie sú peniaze na väčší počet rekonštrukcií a GO, tak potom budú na nákup cca 70 nových vozov?
(to potom, pokial je čas, nech dpmk nakúpi lacno do zálohy vyradené UV-súpravy z Budapešti, ktoré nedávno dojazdili.)
Rekonštrukcie typu „Vario LF“ „vana“ nie sú práve tým najideálnejším sposobom, ale z ekonomického hladiska je to čiastočne prijatelné riešenie pre Košice.
Predpokladám , že nebude použitý archaický dizajn čiel povodných T3 ako v Prahe. (na pražskej verzii sa zase podarilo pomerne slušne a esteticky vyriešiť zakrytie bední el.výzbroje nad strednými dverami) Výzbroj, aspon dúfam ,bude od „CEGELEC“ . To by som doporučoval aj pri košických GO. Aspoň by sa to naučili. A čo sa týka už tradične nekvalitnej práce košických pracovníkov , ako tu bolo spomenuté, tak na to pomože DOBRÝ BIČ !
Čo sa týka výtvarného riešenia, tak dpmk by už mal konečne zaviesť nejaký jednotný „imidž“. Ked už sa dal na zelenú, tak mi prišlo dosť nelogické , že reko KT8 sú červené s „pražským“ dizajnom. V podstate by som samotný dizajn ponechal, len červenú by som nahradil zelenou. Je to lepší dizajn než tá košická modro-zeleno biela kombinácia bez zachovania akýchkolvek základných pravidiel výtvarnej kompozície.
"samotné chytré vedenie dpmk" vydalo presny sluzobny prikaz presne definujuci povinnosti vodicov v tomto smere. A myslim, ze uz by to klise "chytré vedenie dpmk" by uz mohlo odist do minulosti ?
O tom už tu bolo hovorené, v praxi je to nevyspytatelné, náhodné. Spravidla vodič nie je taký idiot, že by v rannej špičke pri návale na zastávke nechal otváranie na dopyt.
Ešte k pražským autobusom: ako som uvádzal tam nie je a ani sa nepočíta so zavedením dopytu. Tlačítko tam je, využíva sa, ale slúži na znamenie vodičovi ,aby zastavil na zastávke na znamenie. Tento rok ich vela pribudlo.
Re 27052 810zssk
Ano, model je jednoduchý, ale musí sa vžiť. Tento „germanizmus“ ešte totiž nie je zavedený na 100% vozidiel a to platí pre celé Č-S. Neviem kedy sa to zavádzalo v Nemecku, ale fungovalo to už na starých „Gothach“. Tam síce nebolo tlačítko, ale posuvné dvere si cestujúci musel odsunúť sám. Zavierali sa motoricky. Zrejme aby mu ten návyk zostal , tak na nových vozoch so skladacími dverami, ktoré sa už aj motoricky otvárali , tak ich vybavili týmto tlačítkom. Striktný požiadavok na funkciu dopytu bol potom aj pri dodávkach tatrováckych vozov. Tam je to už od 60tych rokov na 100% voz.parku. (okrem v tej dobe dosluhujúcich vozov so stále otvorenými dverami)
Takže chcem tým povedať, že v našich mestách, kde sa to zavádza na obmedzenom počte vozidiel, by to chcelo väčšiu ústretovosť, informovanost a ohľaduplnosť zo strany personálu. Nie každý sa denne venuje imhd fóru a živo sa zaujíma o posledné novinky v mhd.
V podmienkach Košíc, ako už je zvykom, spolahlivosť každého nového systému je tak na 40%. Nedivil by som sa, že otupelí vodiči budú striktne používať funkciu dopytu, a to bez ohladu na dopravnú situáciu alebo stav a funkčnosť tlačidiel alebo celého systému. Zrejme ani samotné chytré vedenie dpmk nenapadlo vydať vodičom metodiku používania funkcie dopytu a príkaz kontrolovať behom smeny stav a funkčnosť tlačidiel a celého systému.
Vodič je povinný otvoriť predné dvere pre cestujúcich , pokial tie nie sú vybavené tlačidlom dopytu! Cestujúci má právo použiť všetky dvere k nástupu a výstupu. Podla mňa sa na takých vozoch vobec systém dopytu nemal zaviesť.
Praha celkom urcite. Moj tip na lokalitu, ze je to odbocenie na Tylovom namesti v smere od zastavky Bruselska na zastavku I.P.Pavlova a ze ta tramvaj je linka c. 6.
Dnes si tak skrátil čas čakania jeden vodič z L36, keď na Ipeľskej x Tr. SNP odbočil na SNPčku, prešiel cez koľajnice a potom zahol nazad na Ipeľskú. ?
Zaujimalo by ma, ci maju vodici autobusov pevne stanovene trasy medzi susediacimi zastavkami, alebo si mozu sami vybrat cestu (ak je viac alternativ).
Minulu stredu poobede som cestoval na L18 z N.O. na Furcu, ktora zo zastavky Secovska nesla na Lingov klasicky odbocenim vlavo az na semafore na Lingove, ale odbocila na Tr.L.Svobodu, isla po trase L55 a na Lingove sa otocila cez konecnu trolejbusov.
Naftu vodic neusetril, ale cas urcite ano, lebo nemusel stat kolonu pred semaforom na Lingove.
presný počet vyrobených je 19, avšak existuje zákon alebo nejaké pravidlo, že každé vyrobené vozidlo musí prejsť cez skúšobnú lehotu u výrobcu no a nie všetkých 19 sa "narodilo" naraz. Ten čo bol v Nitre + cca 2 boli vyrobené najskôr. Ďalej nasledovali tie čo dorazia v decembri a napokon tie čo majú doraziť v januári - februári 2008. Sú to nejaké týždňové až mesačné rozdiely.
1018
Ono to nechce len pracu jedneho cloveka, ale celeho teamu. Popravde rad by som si to predstavoval tak idealne, ze jedneho dna pridem do bordelu a o par mesiacov z neho spravim nadherny upratany dvor. Ono to nejde len tak, a uz vobec nie systemom bica, pretoze ten dvor nie je moj a sam sa musim prisposobovat inym okolnostiam, ak vobec ASPON NIECO chcem dokazat.
"Tak s tym nieco už robte ..." - praci venujem takmer vsetok svoj zivotny cas. A skutocne naplno. Obdobne apely teda povazujem za irelevantne.
K prispevku o elektrickovej vyprave - evidencny stav vozov 128, v prevadzkovanom stave 105, vo vyprave denne cca 70. Od 15.12.2007 cca 80 s vyhladom prevadzkovanych vozidiel 109. Takze cisla uplne uspokojive. Rad porozpravam o vyssom pocte rekonstruovanych vozidiel, ked na to budem mat zdroje. Lebo bez nich to daleko nedotiahnem. Zamyslite sa nad cislom 35 melonov investicii pre cele DPMK na rok, co to tak asi znamena v reale... To je proste fakt, dennodenne obmedzenie, hranica. A tou hranicou koncia vsetky predstavy, plany, ci iluzie. Pristanme pevne na zemi a hovorme o realnych moznostiach.