tak, u autobusov je to všeobecne technicky náročnejšie - detekcia (potreba infra- alebo rádiových vysielačov vo vozidlách) aj samotná preferencia (keď stojí v dlhej kolóne áut, tak by tá zelená musela trvať dosť dlho než autobus prejde cez križovatku), na to košickí inžinieri ešte nedorástli ?
"...neviem ako presne funguje križovatka pri Cassovii..."
Jednoducho si električka príchodom upraví cyklus križovatky vo svoj prospech, ale autobusy takú možnosť nemajú. Preto som narážal na "takúto preferenciu".
Alebo čakáte niečo logické, niečo ako si spomenul Ty? Ja teda nie.
"...električka by nemala voľno keď ho nevyužije..."
Nespomínam si na križovatku (ak niekto áno, tak ma opravte), kde by električka využívala signál samostatne, bez súbehu iných smerov, takže u nás by to nič neriešilo, jedine komplexnou zmenou riadenia... ale tam som počul milión dôvodov, prečo to u nás nejde... ale o tom by mohol niekto iný... veď on vie kto.
tak neviem, ideálne by samozrejme bolo keby toto bola oficiálna a reálna jazdná doba, ale skôr mi išlo o to, že keď dopravca toleruje, ba nie, vlastne podporuje a organizuje (!) nadbehnutie normálneho spoja s cestujúcimi (nič nepoviem, keby to bola zvláštna jazda) o 2 a pol minúty (a to predpokladám, že tramvaj odchádzala od Družby o 7:30 a teda s 2min. meškaním oproti CP) formou akýchsi "pretekov" (dodržali sa všetky predpisy na trati, že? ... ), tak sa začínam zas cítiť ako v Kocúrkove ?
Re #26265 tbus: tuším od "rekonštrukcie" (čítaj: flikovania) pred rokom či kedy, už nie je
Re #26276 cybernetic: azda nebolo cez gameboydžadíky? ?
Re #26280 eMareq: aha, a zas sa o tom cestujúca verejnosť dozvie deň pred zmenou, aj to len na webe? ?
Re #26299 Záchvat: neviem ako presne funguje križovatka pri Cassovii, ale pri dobre nastavenej dynamickej preferencii (=nepúšťa natvrdo každú električku/autobus čo príde, ale berie ohľad na dĺžky fáz voľna v jednotlivých smeroch za posledných x minút, obsadenosť pruhov atď.) a "nehoráznych" 20min. košických intervaloch neverím, že by niekde nastal akýkoľvek "kolaps". Práve naopak, mnohým križovatkám by to pomohlo (električka by nemala voľno keď ho nevyužije). Len presvedčiť o tom pánov na referáte dopravy SKK...
Jednu takú preferenciu zaviedli na križovatke pri Carrefoure. Neviem nakoľko to urýchlilo briku, ale zato keď autobus na spomínanej križovatke vymákne 9-ky a R-ky v oboch smeroch, tak si tam postojí aj 5 minút. A to sa nepáči zase niekomu inému.
Na Terase by takáto preferencia spôsobila kolaps MHD minimálne pri Spoločenskom pavilóne, Magistráte a pri Novej nemocnici.
Ale paci sa mi ze na aktualne.sk sa Tkac vyjadril, ze by chcel preferenciu pre elektr. na krizovatkach. Som zvedavy ci sa to koncne urobi. Aspon niekde. Lebo najma na terase ten problem priam krici; uz davno tam el. nemaju "zelenu vlnu..." Ked je vodic el. neskuseny a niekedy aj neriskuje tak pri cakani na krizovatkach sa da zabit aj 5 min! (osobne som raz nameral takyto "rekord").
k tým narodeninám trolíkov: super akcia, pekné fotky, dobry komentár /aspoň sa ľudia čo to dozvedeli/, pekná výzdoba...
len tak ďalej, a na 15. výročie všetky trolíky zadarmo ?
Dynamax99