S tym vyrubom stromov je to viacmenej v poslednej chvili.
Po kazdom vacsom vetre je cesta zavalana konarmi, vacsie kusy visia odlomene zo stromov nad cestou alebo zastavkami autobusu.
Zazil som pred rokom pad dvojmetroveho konara aj na autobus pri Bille, sofer pre istotu ludi vykladal nie pod stromami a riadne zastavil az pod mostom pri VSS a siel skontrolovat autobus. Odnieslo si to iba spatne zrkadlo a lak na stlpiku.
Tie topole majú 30 rokov. Choď sa tam pozrieť po nejakej metelici. Tam padajú na autá celé konáre a za pár minút sa cesta premení na smetisko. Toto nám treba zachraňovať?
Nič proti ochranárom, ale tá álej je už verejné ohrozenie.
Sedadlo vodica by sa snad este pouzit dalo, no na krutenie volantom nemam predpoklady.
Redburger: jeden manik leto nerobi, ale viaceri uz ano. MHD vyuzivam pomerne narazovo a asi mam stastie na blbe linky. Ale taka 10ka sa pomaly stava vozidlom pre nafetovanych ciganov (za posledny tyzden 4 pripady pocernych so sackom alebo PET flaskou na hube)
Vcera poobede som stal na Moldavskej, 10ka a 11ka sli klasicky naraz. v 11ke bolo mozno 7 ludi a na obyvatelov LIX nevyzerali, takze sli podla mna len do Kauflandu. 10ka bola okupovana v zadnej casti tak 20-25 vonajucimi cestujucimi, ktori zacinaju od Spolocenskeho pavilonu po vystupeni z elektricky chodit na Moldavsku na autobus, kedze im na dalsej zastavke nastup obmedzili.
Na juznej triede tiez nie je nic nezvykle stretnut homelesakov iducich od teplovodu do mesta alebo zobrat na stanicu.
Na obranu vodicov musim uznat, ze som bol uz neraz svedkom vykazania problemovych cestujucich z vozidla, pripadne im bolo rovno zabranene v nastupeni.
Mna by len zaujimalo ako sa do autobusu moze take hovädo dostat. Toto asi nikomu nic nehovori co? :
MESTSKÝ PREPRAVNÝ PORIADOK
Dopravného podniku mesta Košice, akciová spoločnosť.
článok 7
Vylúčenie osôb z prepravy
1. Z prepravy bude vylúčený cestujúci, ktorý nespĺňa povinnosti vyplývajúce z prepravného poriadku. Pri vylúčení nesmie dôjsť k ohrozeniu zdravia a bezpečnosti cestujúceho.
2. Do vozidla nemajú prístup a z prepravy budú vylúčené osoby javiace nadmerné požitie alkoholických nápojov, omamných alebo psychotropných látok a osoby, ktoré pre chorobu alebo mimoriadne znečistenie odevov alebo z iných dôvodov môžu byť spolucestujúcim na ťarchu. Dopravca je ďalej oprávnený vylúčiť:
a) osoby, ktoré nedodržiavajú prepravný poriadok, pokyny a príkazy oprávnených zamestnancov, zdržiavajú sa vo vozidle neoprávnene alebo svojím správaním narušujú bezpečnú a pokojnú prepravu (napr. osoby s kolieskovými korčuľami na nohách), znečisťujú vozidlo alebo inak obťažujú cestujúcich,
b) osoby bez platného cestovného lístka, ktoré nesplnia povinnosť zaplatiť cestovné a prepravné, prípadne iné sumy určené týmto prepravným poriadkom alebo tarifou.
tato neprijemna skusenost myslim nieje pravym zrkadlom cestovania kosickej mhd, vyznelo to, akokeby v kazdom buse bolo cosi podobne, jeden manik leto nerobi ?
Dnes som mal v L38 s odchodom 19.35 z NO smer Krasna moznost zazit kulturu cestovania kosickou MHD. Lutujem sofera, ktory si musel vypocut zopar rozhorecenych cestujucich nedobrovolne natlacenych vpredu pri kabine, ktori si predpokladam az na konecnu museli prezit ten smrad ludskych zvratkov a vykalov, ktore ich povodca este pred vystupenim (ci skor vypadnutim) stihol este porozotierat nohou po podlahe a zanechat na sedadlach.
Omameny vonou cerstveho vyfukoveho vzduchu som si ani nevsimol cislo busu, v ktorom si uz nikdy nesadnem oproti tretim dveram.
Pán kolega, nehnevaj sa, ale ako "argumenty z dielne DPMK" mi pripadajú skôr tie Tvoje (nemá to širšie využitie, na Hanojskej nie je automat, môžem si predsa kúpiť drahší lístok, slušný cestujúci chodí pešo atď...)
Nebudem tu fórum zahlcovať rozoberaním toho istého dookola. Ja vôbec "najmenší" lístok nepotrebujem, pokiaľ DPMK povie, že sa orientuje na stálych zákazníkov a občasným "lístkárom" nemá v úmysle vymýšľať tucet rôznych lístkov, plne to akceptujem. Ja by som napr. plne pochopil, ak by bol len jednorazový lístok za 20 Sk, ktorý platí hodinu a basta. No problem z mojej strany.
Ale keď už raz niekto PODUJAL vymýšľať 10min. lístok, tak je maximálne nehorázne, aby ho robil neprestupným. Je to zbytočná provokácia pre cestujúcich, úplne nezmyselné obmedzenie, ktorým dopravca nič nezíska a cestujúci stratí.
Je možné to v určitých špecifických prípadoch využiť, ale nemá to širšie využitie. na hanojskej nemáš predajný automat, a aj keby tam bol, tak len na 17.-Sk lístky
?
....prestúpiť je MOJA vec .... Ako keby som počul niekoho z dpmk. "ta tu máte baraberi prestupný lístok na 10 minút, a je vaša vec, či to stihnete. U nás jazdíme v 30min. intervaloch. A hotovo."
A pokial by mal byť takýto lístok povedzme o dve koruny lacnejší než 30min. tak to si radšej kúpim ten drahší s časovou rezervou.
A mimochodom, s výnimkou takých extra prípadov ako je ťažký balík , na vzdialenosť dvoch zastávok sa chodí pešo, neoplatí sa utrácať za lístok, na tú vzdialenosť je aj 12.- vela. Na krátke vzdialenosti má cenu sa voziť len v prípade, že mám predplatný lístok.
Myslím že dpmk by sa mal zaoberať vážnejšími chybami a nedostatkami pri úprave novej tarify.
Predovšetkým sa mi vytráca zmysel toho celého. Čo sa týka úpravy tarifných pásiem, a jednorázových cl. s možnosťou prestupu , tak došlo k zlacneniu cestovania. Na druhej strane to odniesli stáli cestujúci. Z nich ubudne tretina.
Systém s čipovými kartami je nedokonalý, v niektorých prípadoch zbytočne zložitý pre cestujúcich, vlastne na tom nič neušetria, okráda ich to.
Pri nedávnej návšteve Košíc som naschvál sa zviezol jedno kolečko, lebo bolo zaujímavé (až zábavné) sledovať reakcie vlastníkov č.k. a ich márny boj so systémom. Zpravidla zaplatili dvakrát, najivkovia.
Tak mi potom vysvetli, prečo na tej linke 61 jazdia/jazdili Karosy B 741 NGST/Solarisy Urbino 15 III CNG, keď u nás k našemu letisku momentálne jazdia nejaké Karosy B 732 NGS/Karosy B 932... ?
U nás jazdí 23 v intervale 120 min. v čase od 05:32 do 19:32 (v smere na Letisko).
V BA jazdí linka 61 v špičke v intervale 15 min. mimo nej 20 min. a jazdí od 04:45 do 23:05 (v smere na Letisko M. R. Štefánika). ?
Axel
Omameny vonou cerstveho vyfukoveho vzduchu som si ani nevsimol cislo busu, v ktorom si uz nikdy nesadnem oproti tretim dveram.