Trosku na inu temu. Citatelia tohto fora ma poznaju ako zastancu elektriciek. O tom, ako sa ku tomuto druhu dopravy stavaju za hranicami, resp. ako sa snazia o nove prevadzky, uvadzam prispevok z ineho diskusneho fora so suhlasom jeho autora.
Zpráva z časopisu DP KONT@KT č.2/2006:atraktivní je projekt tramvajové dopravy na ostrově Tenerife (Kanárské ostrovy-Španělsko),realizace již probíhá.Staví se vozovna a dílny,trať by měla být v budoucnu prodloužena podél pobřeží a měla by vozit turisty a rekreanty.Ostrov potřebuje nutně ekologickou dopravu,neboť už v současnosti je zahlcen auty.Pozoruhodný projekt bude realizován v Norsku ve městě Bergen (240000 obyv.,v regionu až 350000).Páteřní tramvajovou linkou o délce 20 km bude spojeno centrum města s letištěm Flesland.První 10 km dlouhý úsek do obce Nesttun bude mít 14 stanic a bude zprovozněn do r.2009.Jelikož město leží u moře a přes 320 dnů v roce tam prší,bude zajímavé,jak tento systém bude za nepříznivých povětrnostních podmínek fungovat. Odborníci s mimořádným zájmem sledují projekt dvou tramvajových tratí o délce 23 km ve skotském Edinburghu.Jde o základ městského integrovaného dopravního systému. První (severní) bude okruh v centru města a na něj poté naváže západní s odbočkou k letišti. Veřejná soutěž na dodavatele tratí a vozidel bude vypsána v březnu 2006 a vyhodnocena v červnu 2007,provoz má začít v r.2010.
No veď by bola zaloha na Lingove, Kláštore a pripadne aj na Mlynskej Bašte ? . A ked sa Abusaci možu napojit hocikde do linky tak prečo nie aj Tbus? Že Abusáci nie? Vy mate v tom prax ? ?
A ako nahradí Tzáloha poruchu v Myslave, na Kláštore alebo kdekoľvek inde, pri dnešnej trati? Prax je tu bohužiaľ taká aká je: Zálohu denne tvoria 4ks Abusov a to pri výprave cca 165 ks. Samozrejme niekoľko krát denne nahradzujú aj Tbusy...hlavne pred fajrontom, že páni trolejbusáci... ?
V blave je cez prac. dni 1 trolejbusový záložák, ktorý stojí približne v strede mesta tak, aby sa za normálnych okolností do cca 10 - 15 min. mohol napoojiť na akýkoľvek smer hociktorej t.bus trate. Zvyčajne stačí toto jedno vozidlo; nevýhodou môže byť ak sa výpadok voza nenahlási dostatočne včas, tak sa záložák ide napojiť niekde na trať a to je limitované obmedzeným počtom obratísk po trase.
Samozrejme má to aj väčší háčik. ako som spomenul trolejbusový ZV je iba jeden (cez víkend dva - to je ok) ak však vypadne dva a viac vozov približne naraz, dajú vodičovi vybrať, že čo xe hradiť, resp. kam sa môže najlepšie napojiť. Zvyšné spoje VYNECHAJÚ, lebo pre zmenu v Blave autobusový záložák vypadnutý trolejbus hradiť nepôjde a ani ho tam nepošlú. U nás autobus hradí trolejbusy iba keď je výpadok prúdu alebo problémy s trolejovým vedením , nie bežné poruchy. ?
No praveže robia to busy a načo potom mame ešte zvyšnich 7 14Triek v garáži? Alebo zvyšne 15Tr(M)ky? Počul som že v blave ked vypdne trolik tak sa ho snažia nahraditi inym a nie Abusom. Aj tu by to malo byt ? ?
mas svatu pravdu, ale ja nechapem to, ze ti geniovia ho chcu predat. Ved moze ho tazit aj slovensko ( sice ja nechcem aby sa vobec tazil a asi ani nebude ) a vyuzivat pre vlastne potreby. Ved mame 2 jadrove elektrarne, no tie uz ajtak chcu zrusit....logika jak v DPMK
Ked budeme mať takých poslancov na magistráte ako sú v parlamente tak sa toho asi veľa v DPMK neurobí, nakoľko oni rozdeľujú peniaze... Čo sa týka nostalgických jázd tak v tom plne súhlasím. A mohlo by sa urobiť aj tak že každý kto chce prispieť ta opravu starých vozov tak by pomáhal. A hľadať stále viac a viac členov...
Je to síce absolútne offtopic, ale nedá mi to, ako Košičanovi, to tu nespomenúť. Pred pár minútami išla na STV 1 relácia Reportéri, kde rozoberali možnosť ťažby uránovej rudy niekde na Jahodnej. Padlo tam zopár správnych názorov, že také ložiská by si mal chrániť a nie " predávať " ich za doslova a dopísmena za pár tisíc korún, pričom majú hodnotu niekoľkých ( možno až desiatok ) miliárd korún. Nie je možné, že na tom nikto len tak nezarobí, a že nejaká kanadská spoločnosť si príde tu ťažiť urán. Najviac sa mi na tom páči, že o ťažbe rozhoduje štát ( konkrétne obvodný banský úrad ), avšak inkriminované územie má charakter chráneného územia a zároveň susedí s chráneným územím európskeho významu. Navyše je súčasťou košických mestských lesov. A teraz lahôdka na záver : aký asi bude mať vplyv vyťažená uránová hlušina Vzhľadom na to, že ide pravdepodobne o najväčšie a najkvalitnejšie uránové ložisko v strednej Európe, z Košíc sa možno stane mesto duchov... a to všetko len pre pár korún, ktoré si niekto niekam môže strčiť. ?
My na to že, električky sú majetokm DPMK (zatiaľ) a tak zmeny a úpravy v nich zatiaľ nie sú možné. Momentálne sa pracuje na tom, aby DPMK umožnilo realizáciu podobných záležitostí ako si tu písal. Práve v interiéry by sme chceli umiestniť nielen ich históriu, ale aj ich technický popis a ich zmenšenú kópiu a ďalšie veci. Ale zatiaľ sa to ako som spomínal nedá, keďže HSMD má zviazané ruky....ale buď kľudný v HSMD je dosť ľudí, ktorý nebudú vydávať knihy za peniaze (mimochodom tieto neboli od teba ani od iných daňovníkov), ale snahou je otvoriť múzeum a zaviesť pravidelné nostalgické jazdy, výstavy atď......by the way konečne by ste na fóre mohli niečo normálne navrhnúť, pomôcť či prispieť svojimi radami a nie iba nadávať a osočovať....ĎAKUJEM.....
Ej, Košice, Košice... Jedinečné... svojrázne... aspoň pre mňa ako cudzieho bolo zážitkom pred chvíľou pozorovať manipulačné posunovanie električky hore dolu po otočke pred stanicou, to všetko s vodičom vyvaleným krížom proti smeru jazdy s nohami po celý čas vyloženými hore na riadiacom pulte
Re BMko: Poruchovosť nech je aká chce. Aj pri dobudovaní hneď niekolkých tratí bude tr-prevádzka v Košiciach ešte dlho malá na vlastnú trolejbusovú rezervu do výpravy.
ale pride len 35 melonov a to na naplnnie toho naj-okresanejsieho inv.planu - soc.zariadenia, dielenske brany, odbavovaci, informacny a dispecersky system
Presne tak. Buďme realisti, nie maximalisti. Len tak na okraj, dnes máme v najväčšej špičke 55 % zálohu trolejbusov a napriek tomu robia zálohy len autobusy.
Re #21281 erikson: Už som to tu písal veľakrát. 55-ku by som zrušil a zriadil nosnú linku s atraktívnym intervalom.
I keď... je pravdou, že čím dlhšie tá linka jazdí, tým viac ľudí ju využíva aj v tom hluchom úseku FNsP - NO, aspoň ja si to tak všímam.
Keby aspoň popoludní od amfiku na Furču bola koordinovaná s L18... (V tomto prípade neplatí, že sa to nedá.)
Nodes
Zpráva z časopisu DP KONT@KT č.2/2006:atraktivní je projekt tramvajové dopravy na ostrově Tenerife (Kanárské ostrovy-Španělsko),realizace již probíhá.Staví se vozovna a dílny,trať by měla být v budoucnu prodloužena podél pobřeží a měla by vozit turisty a rekreanty.Ostrov potřebuje nutně ekologickou dopravu,neboť už v současnosti je zahlcen auty.Pozoruhodný projekt bude realizován v Norsku ve městě Bergen (240000 obyv.,v regionu až 350000).Páteřní tramvajovou linkou o délce 20 km bude spojeno centrum města s letištěm Flesland.První 10 km dlouhý úsek do obce Nesttun bude mít 14 stanic a bude zprovozněn do r.2009.Jelikož město leží u moře a přes 320 dnů v roce tam prší,bude zajímavé,jak tento systém bude za nepříznivých povětrnostních podmínek fungovat. Odborníci s mimořádným zájmem sledují projekt dvou tramvajových tratí o délce 23 km ve skotském Edinburghu.Jde o základ městského integrovaného dopravního systému. První (severní) bude okruh v centru města a na něj poté naváže západní s odbočkou k letišti. Veřejná soutěž na dodavatele tratí a vozidel bude vypsána v březnu 2006 a vyhodnocena v červnu 2007,provoz má začít v r.2010.