Reply on: BM #2047:
Podľa môjho názoru je Tvoj výpočet zavádzajúci, pretože vzhľadom k podrobnejšiemu výpočtu porovnávaš neporovnateľné dĺžky liniek a počet zastávok. Ja som sa držal pravidla spočítať dĺžky všetkých liniek obojsmerne a na základe súčtu dôb obehu podľa CP (uvedených napr. na www.imhd.sk) to všetko spočítať spolu.
Čo tak pri konkrétnom podrobnom výpočte zobrať linku s porovnateľnou dĺžkou a porovnateľným počtom zastávok?
Čo tak zverejniť celý postup výpočtu, aby sme si mohli overiť správnosť výpočtu (ako som to urobil aj ja)?
Ja som sa nikde necekol o 0,2 km, dĺžku košickej L6 beriem z materiálu, ktorý mám priamo z DPMK. Všimol som si, že v každom materiáli je iný údaj. V služobných CP je to 7,2 km, v internom materiáli 7,1 km, v "storočnici" 7,4 km a človek, vyber si...
Ak už máme porovnávať dve rôzne linky v BA a KE, myslím si, že je možné porovnávať len podiel dĺžky linky voči jej jazdnej dobe. V uvedenom prípade vychádza vyrovnaný výsledok:
BA-dĺžka L5 jednosmerne=19,85 km
jazdná doba podľa CP 52 min.=0,86666667 hod.
19,85 km/0,86666667 hod.=22,9 km/h
KE-dĺžka L6 jednosmerne=7,4 km
jazdná doba podľa CP 22 min.=0,36666667 hod.
7,4 km/0,36666667 hod.=20,2 km/h
Sarko
Mnohé z úsekových deličov sú umiestnené z "historického hľadiska", keď v minulosti "nezavadzali".
Delič na N.O. (napájacie úseky C8 a C9) bol v minulosti umiestnený v profile hotela Slovan z dôvodu, že tu v minulosti nebola zastávka (tá sa tu nachádzala naopak v opačnom smere, keď brzdenie cez delič nevadilo). Po tom, ako došlo k preusporiadaniu zastávok za koľajovú križovatku, delič premiestnený nebol. Jednoduché riešenie by mohlo spočívať v posunutí deliča do úrovne sekcie trolejovej križovatky s TD (N.O.-Bottova), čím by sa zabili dve muchy jednou ranou.
Delič pred krajským súdom (prechod z napájacieho úseku C11 na C12) by bolo možné posunúť bližšie ku Domu umenia, za koľajovú križovatku, avšak pomocný napájací bod C10A by sa musel odobrať od napájacieho úseku C10 a prerobiť ako pomocný pre úsek C11. V minulosti, keď tu ešte nebola zastávka, sa tento delič nachádzal pred Tebou spomínaným úsekom.
Ďalším problémovým úsekom je hneď ďalší, pri Zimnom štadióne. Vodič tu od Krajského súdu prechádza z napájacieho úseku C12 do C13/C14 a hneď na to na úsek trolejovej križovatky TD. Tu by takisto pomohlo posunutie deliča do sekcie trolejovej križovatky.
Delič za zastávkou Plynárne, v smere zo Zimného štadióna (napájacie úseky C13/C14 a C15) tiež nevadil, kým pred pár rokmi nedošlo k rekonštrukcii križovatky a posunu zastávok bližšie k úsekovému deliču (cca 30 m). Zastávky sa posunuli kvôli možnosti plynulého prejazdu áut z Dunajskej ul. krížom cez Moldavskú cestu na Idanskú. V budúcnosti pravdepodobne bude potrebné riešiť aj tento kolízny bod posunutím deliča ďalej v smere k zastávke SOU dopravné.
Po tom, ako sa presunula zastávka električky Mestský magistrát v smere od Kina Družba za križovatku, vznikol medzi úsekmi E5 a E6 ďalší kolízny bod. Tu by pomohlo posunutie deliča ďalej od zastávky, smerom k zastávke OD Terasa.
Ešte pred niekoľkými rokmi bol najkolíznejší bol na zastávke Nám. MMM (napájacie úseky D5/A12A a C7/A12). Po tom ako sa presunuli zastávky z Komenského ul. na Hviezdoslavovu, sa delič "ocitol" uprostred zastávky v oboch smeroch a často dochádzalo napr. k tomu, že vodič so zadným zberačom na KT-čku alebo T6-ke zastavil rovno na úseku. Bolo bežné vidieť, ako vodič sťahuje zadný zberač, prepína odpojovač a dvíha predný. Nakoniec sa to vyriešilo posunom deliča medzi križovatky Hviezdoslavova-Mäsiarska a Hviezdoslavova-Moyzesova.