Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Nevie z vas dakto, ci sa este vyrabaju Ikace???
Inac kolko maju systemov na displeje v presove? Mne sa zda, ze co bus, to iny displej. V kosiciach mame aspon jednotny rozmer na busoch. I ked SU18 to pokazili
Reply on: 280 #19418:
to by aj mňa zaujímalo, ako to je v NP Karosách s otváraním stropných okien ?

Áno, plne klimatizované busy si tak skoro nebudeme môcť dovoliť kúpiť, ak vôbec niekedy.
BTW vyrábajú sa aj plne klimatizované Solarisy?
Reply on: TA #19409:
zle si pochopil....ja som neporovnaval.....ja som len hladal chyby na 15m debilinach.....a bohužial ta manevrovateľnosť je debilna ako ten kto ten autobus navrhol
Reply on: TA #19417:
hej, tejto vete som nerozumel. No ale skus mi povedat, kolko DP si dovoli kupit plne klimatizovany NP voz. U nas na Slovensku nikto a v Cechach asi tak isto nikto.
A ze maju vysoko strechu, to mas recht. Ale ako to riesia v inych NP vozoch? Myslim, ze v Karosach tam neni ziadna elektronika, ci?
280 : k tej poslednej vete - SU sú asi skôr stavané ako klimatizované busy. ( tomu si nerozumel? )

Tým som chcel povedať to, že návrhári Solarisov chceli asi pôvodne postaviť plne klimatizovaný bus, takže otvárateľné okná by neboli ani tak veľmi potrebné.
Reply on: 280 #19415:
na manuálnom otváraní je asi to zlé, že tam hore málokto dosiahne, keďže SU je NP voz a má nižšiu úroveň podlahy
Reply on: TA #19413:
poslednej vete nechapem.
A tie "rachotiace" okna ako tu uz aj Irisb myslim spominal, sa menia za male, uz nebudu nikomu "pilit" usi. Nebolo to nic prijemne, to beriem, ale vyjst po 5 min jazdy z busu totalne mokry, je dost bieda si myslim.
A ze ma otvarat horne dekle vodic, je podla mna riadna blbost, vo voze sa vezu cestujuci a nie vodic, cestujuci tiez neotvara vodicovi jeho okienko v kabine. Proste neviem co je nenormalne na klasickom manualnom systeme otvarania. A co bude, ked sa to nebodaj pokazi? Odide neaka poistka alebo sa pokazi samotny mechanizmus? Myslis, ze voz by siel taky cas na poruchu? No urcite...
Reply on: Sheep #19404:
aj 18m Karosy sú v KE
Reply on: 280 #19411:
ani mne sa nepačí patent otváranie okien v SU, ale stále je to lepšie, než by mi tie rachotiace okná mali píliť uši.

To, že vodič sa nezmiluje nad cestujúcimi a neotvorí stropné okná, je len a len jeho chyba, nie chyba busu. - > SU sú asi skôr stavané ako klimatizované busy.
Reply on: Nodes #19410:
na bežnú údržbu by som čosi dal, to je OK, ale v žiadnom prípade nie na nákup nových busov - to môže prísť až na rad, keď bude poriadok s električkami a traťami
Reply on: TA #19403:
tak tie uzasne "patenty" su v lete zdrojom totalneho sklenika, to je taky uzasny nepodarok ako napr. aj v Ik435. Vyklopne okienecka... Tam, ked prejde okolo vanok mozme byt radi a ked nebodaj este aj pan sofer sa zmiluje nad cestujucimi a otvori horne dekle, mozme si gratulovat, nepodusime sa v budaroch... ?
Reply on: TA #19407:
Nieco z financii by som predsalen dal na antabusy. Naklady na opravy a udrzbu. Ale aj v tomto roku maju byt nove vozidla...
Reply on: Irisb #19406:
však práve, v KE nie sú 15m Ikarusy, tak prečo hovoríš, že SU má horšiu manévrovateľnosť, keď porovnávaš neporovnateľné. ?
Reply on: Irisb #19402:
ak už sa s BUSE začalo, tak by sa s ním mohlo aj pokračovať, ale keďže si niekto v DPMK chce nabaliť vrecká, tak Košičania budú mať Emtest. ?
Tam hore v DPMK asi " unifikácia " nikomu nič nehovorí. ?
Reply on: Nodes #19392:
v dnešnej situácii by som rozdeľovanie korún trochu pozmenil :
električky : 50 %;
trolejbusy : 50 % - aj to len kvôli tomu, že som za výstavbu nových tratí, nie za nákup vozidiel, tých je dosť;
autobusy : 0 % - momentálne je vozový park dostačujúci; netreba ich zbytočne preferovať nad elektrické trakcie.
Reply on: TA #19405:
a my mame v KE 15m Ikarus? ...NIE ...tak ho sem neťahaj......porovnať tu začali 280 a solarisy.....a žiadne 15m ikarusy....takže klud....
a už ked sme pri tej manevrovateľnosti.....myslím že aj 18m budare budu trošku problematicke nakoľko časť pred aj za harmonikou je rovnako dlha.......čo ak si všimneme u Karos,alebo Ikarusov tak nie je....no som zvedavy.....
Reply on: Irisb #19375:
myslíš, že s 15m Ikarusom by bola lepšia manévrovateľnosť než s 15m Solarisom ❓ ?

To sú taktiež, ako ty nazývaš, bezzubé argumenty.

A okrem toho, na Slovensku sa peniaze vrážajú aj tam, kde ich vôbec netreba...

Ani Solaris nie je bezchybný, ale myslím si, že sa tam dá ( z laického pohľadu ) nájsť menej chýb bež u Ikarusu.
Podla mna ikarusy este netreba hadzat do kosa, su este pouzitelne, opravy a vymeny suciastok alebo rekonstrukcie vydu lacnejsie a spravia mozno aj viac ako cely novy bus, koniec koncov je to okrem este nepremavaucich 18m solarisov jediny najdlhsi bus, ci sa mylim? ?
Reply on: peto5220 #19364:
tak minimálne okná v SU drnčať nebudú, lebo majú iný " patent " na otváranie...

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.