este k tym newyhodam...kedze vyfuk sa u ikarusov nachadza v strede voza je pomerne castym javom ze pri rozbiehani ikarusu kde ma harmonika vazne trhliny najma zospodu je v autobuse "prijemny" dieselovy zapach...a v zime sa mi zda ze vonku je teplejsie jak v ikaruse280...ale ocenujem spolahlivost a neznicitelnost voza ? ?
No s tymi dierami ma mafo pravdu. V oblasti dverí dosť často v ikarusoch chyba tesnenie a vtedy predsa prenika nejaka zima. V harmonike diery vidno malokedy, to je pravda, ale ked su tak je to neprijemne nakolko cez tie diery niekedy zvykne ,,liať´´ do vozidla. Ale najhoršia vec na ikarusoch je podľa mňa len jedna, a to slabé vykurovanie. Ináč sú to vozy ktoré sa všade dostanu
debata plodna jak svina, ale neda mi... Uz to tu bolo x-krat spominane - neda sa porovnavat neporovnatelne s neporovnatelnym. Ikarus = vyrobok 80-90-tych rokov, Solaris = vyrobok rokov terajsich. Vies ako by vyzeral Solaris po vyrobe v takych 80-tych rokoch? No bolo by z neho neco take ako su teraz Ikarusy. Ano - schody, ziarovkove osvetlenie, manualna (zosynchronizovana - podotykam!! prevodovka), ale co je podstatne - neverim, zeby sa dozili terajsich rokov! Ja si myslim, ze pokial by nizkopodlazny trend prisiel skor, nebol by problem aj skor vyrobit neaky ten nizkopodlazny Ikarus. A bol by svaty pokoj... To, ze sa tu kazdy salie za NP vozami je len obraz toho, ze doba a cas idu dopredu (dokonca aj tu na Slovensku). Ale co je dobre, to ostava. A pokial by si takto v zime ohrdol neakou 280tkou a radsej pockal na budar tak by si len mohol byt rad ak by vobec dosiel. Moze sa totiz velmi lahko stat, ze voz sa nemusi natocit v takychto mrazoch, co sa len velmi tazko da povedat o 280tkach, ktore nie su prepchane elektronikou a tym padom odpada mnozstvo nezelanych poruch a neprijemnosti s tym spojenych. A ze su fugy v harmonikach, vo dverach... KDE??? Zaujimave, ze mne nikdy neveju vlasy, ked stojim pri dverach...
z dovolenim, trosku prilejem do ohna ikarus(280) vs solaris.
Z pohladu cestujuceho (mna):
solaris -- v zime prijemne vykureny, obcas vratane drzadiel, starsi a mamicky s kocikmi urcite ocenia ze mu chybaju schody, vozickari este viac, kneeling, prijemna jazda, motor ma 'jednoliaty' tah, oproti ikarusu uzke sedadla (ale to je zda sa sucasny trend), v lete teplo (ale v ktorom prepchatom buse nie je ze?)
ikarus -- dost vysoke schody, v zime je vykurenych zlomok vozov, este ma aj ofuka od dier v 'harmonike', pri jazde to vsetko hrka a huci, pri kazdej zmene rychlostneho stupna sa musi clovek poriadne drzat, velmi slabe osvetlenie
cize vysledok je taky, ze z pohladu cestujuceho je ikarus 280 proste stary srot (ked neratam ten jeden exemplar po GO), cestujucemu je uplne jedno ci IK maju fasa motory ktore maju dlhu zivotnost ked sa mu raz proste necestuje prijemne. Ked rano mrzne na zastavke, a vidi ako pride L18 IK280, a vie ze za 2min za tym pojde L32 vyhriaty solac, tak si radsej tie 2min este odmrzne
a z pohladu vodica (toto je moj cisto subjektivny nazor, prosim nekamenovat) dva pedale dole, nad hlavou klima, nastavitelny volant sedadlo a neviem co vsetko verzus vozidlo z 80. rokov z nesynchronym manualom
Správne by sa mal takýto lístok vyhodiť. V originál tarife síce existuje, ale lístok je vlastne nezmyslom. Nikto nikdy JCL pre 1+2+3 pásmo nebude potrebovať, pretože neexistuje spoj, v ktorom by ho musel použiť.
Re #19353 Vladan: Tých miest, ktorých vozový park sa neskladá výlučne z Karos a Ikarusov je samozrejme viac
T3ky majú bežnú životnosť tak 20 rokov, pri kvalitnej údržbe a opravách môžu jazdiť (Praha; v KE sci-fi) aj 40, po reko na T3R.P ďalších 15-20... Najmladšie košické T3 sú z r.1989, takže čo tu bude jazdiť o 5 rokov, nevie asi nikto (a zatiaľ to ani nikto nerieši... ? )
nie, nestras! verim ze nie, max. tak ako zaloha dakde v garazi, pre mna za mna, ale v premavke snad nie... Co sa ti nepozdava na solarisoch? nezda sa mi zeby boli nejake zlee.. (Ono co z polska je kvalitne... ale jaky pak vyhrady?) som rad ze sme tym jednym mestom na slovensku ktoreho vozovy park sa nesklada vylucne z karos a ikarusov...
a nevies akeho veku sa mozu dozit t3ky? lebo aj tie zachvilu vsetky kleknu, tak som zvedavy ci(m) ich nahradia...
je blbe ze v solarisoch mozu stresne okna ovladat len vodici... lebo casto sa stava ze je horucava a otorene nie su... ale povedz v ktorom hrom. dopr. prostrtiedku bez klimy sa da v lete vydrzat? tak akurat v katke... ?
jj, to teda je, no čista sauna ako vravis... ja som pocul uz davno jedneho z dpmk, neviem kto to bol, ze sa zacnu kupovat klimatizovane vozy ci jak, no ale boze chran ?
Ale, ani ja nejak nemusim ikarusy, ale ked je bus po go, tak pohoda, a ked je tam v zime tepluckooo.... tak preco nie...
apropo, v letnych dnoch privitas co skorej?deravy ikarus s velkymi stresnymi oknami, abo zadebneny solaris? ?
laickemu cestujucemu by NAJVIAC vyhovovali 15m SOLARISI s hustejsimi intervalmi v spickach. Spokojny cestujuci = castejsie odchody autobusov + kvalita zvezenia a priestor solarisov
Vladan
a nevies akeho veku sa mozu dozit t3ky? lebo aj tie zachvilu vsetky kleknu, tak som zvedavy ci(m) ich nahradia...