Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
No ono s tymi vozmi, to uz by malo zavisiet od nejakej kolektivnej zmluvy, co ma vodic povinnost, ci popratat, ci len odjazdit a na pratanie tu budu ini.
Ja si stale myslim, ze kazdy by mal mať priidelene vozidlo.Predsalen, ak ma vodič svoj voz, jednak ho šetri, pozna.. a ked ho pozna, vie ist na cas, vie co si moze dovolit, vie sa mozna reflexnejsie vyhnut nejakym koliznym situaciam v premavke.proste to s nim vie.
ale to aj vodici by museli byt seriozni a podobne, nie kazdy ma vztah k svojej praci a ak nema vztah k svojej praci, je mu to jedno.Ale vravim, tam je potrebne podla mna dat nejake hranice, co je povinnost vodica a podobne...ci mu to staci odjazdit a viac sa nestarat a tak. myslim si ale , ze stale tu budu taki, co im je to jedno, odjazdia a dovi, a su tu taki, ktori si toho svojho milacika este upracu, navonaju a az to ho daju spať.
Reply on: TA #19162:
hehe, no ako vravim, ja si pametam, ako to bolo niekedy na t6 kach, to som mal mozn adesat rokov, takze take alternativy ma nenapadali 😃, ale moze byt, ktoho vie.
Reply on: Záchvat #19160:
prečo do toho pletieš reklamy ❓ Si myslím, že to je slobodná vôľa majiteľa vozov, čo dá na ne - na reklamách aspoň zarobí, na macíkovi asi nie...
Reply on: Mike #19158:
u nás sa na kúrení šetrí aj počas jazdy, nieto ešte vykurovať pred odchodom z vozovne ?
Reply on: TA #19162:
podla mna pri havarii sa spriahacu nestane nic a ak by s nim nabural aj priamo do nejakeho muru tak tam maximalne urobi velku dieru, spriahace su celkom dobry naraznik ? ale pamatam sa nato aj ja ked este aj u nas boli zakryte a v Blave to ostalo ?
Reply on: tbus #19149:
ale musíš uznať, že proste " je to tak " ? ( a tak skoro sa to asi nezmení ? )
Reply on: redburger #19147:
s tým zakrývaním spriahadiel to nebolo náhodou tak, že po pár " záhadných " nehodách vodiči vždy zakryli tou koženkou alebo proste tou plachtou svoje pochybenie a nikto sa o tom nedozvedel?
Najlepsie by bolo keby zaviedli zamky na elektricky.Kazdy by dostal jednu elektricku a zodpovedal by za nu.Inak ked chcem zapnut elektricku nepotrbujem nato kluce??? ?
Reply on: Isidor #19154:
V celku súhlasím, ale: Niečo tu naznačil aj Mike- Vozidlá by musel po jazde niekto preberať a kontrolovať, dalo by sa...ale tu by musela najviac zabrať dielňa...
Nerobiť rozdiel... ten tu bude minimálne v rozsahu- nové a staré...
Umyselné kazenie- no to je prehnané, ja som sa s ním nestretol, ale... je rozdiel prejsť cez koľajnice 20, 40, alebo 50 km/h rýchlosťou. Postihneš ma? Hádaj akou rýchlosťou pôjdem so svojím vozom. Nespomenul si pratanie, to tiež patrí k estetike. Ako asi pozametám svoj a ako cudzí voz? Metóda pratania by sa tu musela tiež zmeniť od základu. Mali sme tu už aj zakázané metly vo vozoch. Tie vlastné, čo sme si nosili z domu! Firma, ktorá tu vysávala busy na Hornádskej (asi tretinka vozov) už skončila. Páčilo sa mi, že nezodvihla jediný papier zo zeme... to bola vodičova starosť.
A Balkán: nebol by vôbec potrebný, keby vozidlá mali svoje označené miesto na parkovanie... nič príjemné, keď si musíš v polotme obehať garáž ako pako....

Mne to v praxi vychádza ináč: V terajších podmienkach (a budú tu ešte hodne dlho) nepridelené vozidlo môže vyhovovať iba LAJDAKOVI. Ten príde ľahko k novému, čistému a nepokazenému... a že ho postinúť na prémiach? Máme tu takých stálych kmeňovcov, ktorí prémie zo zásady nepotrebujú...(aspoň mi to z ich správania tak vychádza) kto na nich doplatí? Výpoveď? Je nás málo a bude ešte menej, lebo toto už odradí každého zdravého človeka... takého, čo popratá a stará sa iba preto, aby na to doplatil.

Re #19157 Vladimír: Tebe budem odporovať v poslednom slove súhlasu: Balkán nie, ok. A tie reklamy kade tade? To je ta vaša jednotná línia? Alebo jednotná miera? Nejazdíš, ale aj podľa teba je zadné okno busov biznis ktorý schvaľuješ? Mne to prekážať nemôže, ale tebe prekáža macík v kabíne vodiča? Divný meter. Ja ho rešpektujem.
Vodič električky, ktorý na jar v Prahe na Karlovom námestí spôsobil nehodu, pri ktorej sa v zákrute vykoľajil zadný vozeň a zabil dvoch ľudí, dnes dostal štvorročný nepodmienečný trest. Práve to išlo v správach Českej televízie
Reply on: Isidor #19154:
Tak áno, ideálny stav, asi ako vo Viedni (resp. aj západnejšie): vodič príde do vozovne, prihlási sa do služby, a už má prichystaný voz na výjazd - rovno ho zoberie a ide na linku. (V zime je už včas vykúrený). Takisto po dojazde, dovezie ho za bránu, odhlási sa na výpravni a viac sa nestará. Vodiči tak majú na preberanie vozu (čas medzi nástupom a výjazdom) a odovzdávanie vozu (čas medzi dojazdom a ukončením) po 5 min. Jasné,že vozy nie sú pridelené, to je zodpovednosť dielenských, starať sa o vzy po technickej stránke na 100%. To isté aj u a-busov a t-busov.
Ale vysvetľuj to vodičom v bývalom ČS. Priedelené vozy všetkých trakcií odakživa fungujú aj v Blave, Brne, či Ostrave, a určite viem, že aj v Prahe sú "pridelené" minmálne a-busy.
Reply on: Isidor #19154:
Plný súhlas. Od prvého slova do posledného.
Reply on: tbus #19149:
on sám je beznádejný prípad.

*SOLARIS* maniak

Reply on: janosko #19151:
Tím, ktorí platia nájomné ide teplo do domova aj po poruche ?
Reply on: Záchvat #19153:
No ja napíšem, ako by to (podľa mňa) malo byť a nechám bez komentára, či je to v košických podmienkach v súčasnosti reálne a realizovateľné.
O technickú stránku sa majú v plnej miere starať dielne a každý voz má byť v 100percentnom stave, aby medzi nimi vodiči nemohli vidieť/robiť rozdiely. Jednoducho o toto sa nemajú čo starať vodiči ani do toho špárať. Nejaké zámerné "kazenie", resp. nezodpovedné správanie sa k vozu je potom aj jednoducho zistiteľné (a dôvodom na rýchle rozviazanie pracovného pomeru).
Čo sa týka estetickej stránky, tak tu je priamy súvis s "prideľovaním" vozov (a morálkou vodičov) a na rozdiel od mnohých diskutujúcich tuto rozhodne individuálne úpravy neschvaľujem. Potom to vyzerá tak, že čo voz, to unikát (viď niektoré Karosy, Solarisy a pod.) a sme zas na Balkáne. Vozidlo je vizitkou dopravcu a ako tu ktosi raz dáávno napísal, až na evidenčné číslo majú byť od seba v ideálnom prípade nerozlíšiteľné.
Reply on: Isidor #19139:
Dobrá téma. Ten rádovo lepší stav myslíš po technickej alebo estetickej stránke? Kto je podľa teba za to zodpovedný?
Reply on: tbus #19149:
Na 4211 som videl milion krat ineho vodiča a 4211 je oproti 5203 šumka
Reply on: tbus #19149:
A co 5203ka...???hmmmm, to je voz ?
Reply on: *SOLARIS* maniak #19142:

Prikladom zutulneneho vozu - 4211. Zatial som videl iba 1 vodica, raz v zivote som videl ineho. A 4095ka ma aj autoradio
A nenavidim slovne spojenie NA SLOVENSKU JE TO TAK - vyjadruje beznadej ☠ ☠

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.