Vodič električky, ktorý na jar v Prahe na Karlovom námestí spôsobil nehodu, pri ktorej sa v zákrute vykoľajil zadný vozeň a zabil dvoch ľudí, dnes dostal štvorročný nepodmienečný trest. Práve to išlo v správach Českej televízie
Tak áno, ideálny stav, asi ako vo Viedni (resp. aj západnejšie): vodič príde do vozovne, prihlási sa do služby, a už má prichystaný voz na výjazd - rovno ho zoberie a ide na linku. (V zime je už včas vykúrený). Takisto po dojazde, dovezie ho za bránu, odhlási sa na výpravni a viac sa nestará. Vodiči tak majú na preberanie vozu (čas medzi nástupom a výjazdom) a odovzdávanie vozu (čas medzi dojazdom a ukončením) po 5 min. Jasné,že vozy nie sú pridelené, to je zodpovednosť dielenských, starať sa o vzy po technickej stránke na 100%. To isté aj u a-busov a t-busov.
Ale vysvetľuj to vodičom v bývalom ČS. Priedelené vozy všetkých trakcií odakživa fungujú aj v Blave, Brne, či Ostrave, a určite viem, že aj v Prahe sú "pridelené" minmálne a-busy.
No ja napíšem, ako by to (podľa mňa) malo byť a nechám bez komentára, či je to v košických podmienkach v súčasnosti reálne a realizovateľné.
O technickú stránku sa majú v plnej miere starať dielne a každý voz má byť v 100percentnom stave, aby medzi nimi vodiči nemohli vidieť/robiť rozdiely. Jednoducho o toto sa nemajú čo starať vodiči ani do toho špárať. Nejaké zámerné "kazenie", resp. nezodpovedné správanie sa k vozu je potom aj jednoducho zistiteľné (a dôvodom na rýchle rozviazanie pracovného pomeru).
Čo sa týka estetickej stránky, tak tu je priamy súvis s "prideľovaním" vozov (a morálkou vodičov) a na rozdiel od mnohých diskutujúcich tuto rozhodne individuálne úpravy neschvaľujem. Potom to vyzerá tak, že čo voz, to unikát (viď niektoré Karosy, Solarisy a pod.) a sme zas na Balkáne. Vozidlo je vizitkou dopravcu a ako tu ktosi raz dáávno napísal, až na evidenčné číslo majú byť od seba v ideálnom prípade nerozlíšiteľné.
Prikladom zutulneneho vozu - 4211. Zatial som videl iba 1 vodica, raz v zivote som videl ineho. A 4095ka ma aj autoradio
A nenavidim slovne spojenie NA SLOVENSKU JE TO TAK - vyjadruje beznadej ☠ ☠
mne sa zda ze oni maju rovnake spriahace len na nich este namontovali tu jednu cast vid ked sa pozries na supravu T6 do stredu tak vidis take spriahace ako maju aj blavacke T6 ale asi ich iba davaju dole myslim ze spriahac vsade rovnaky ?
No ja si pametam, ked aj u nas boli spriahadla pekne zabalene, na t6 kach, potom nejak pomizli a potom dali t6 kam ine spriahadla.take ako maju t3 napr.
co sa tyka elektriciek a vobec vsetkych vozov v dpmk , KAZDY by mal prideleny voz a o nho sa patricne starat. vsade pracovnik zodpoveda za to s cim a na com robi. samozrejme, to by ale chcelo kopletnu restrukturalizaciu dpmk.
Na Slovensku, konkr. v Košiciach ide aj o "kultúru" niektorých vodičov, ktorý akoby z pomsty niektorým vozidlám ubližujú. Nedosť, že kultúru zvyšujú všeliaký umelci, ktorý sa podpisujú, alebo vyrývajú všeliaké hieroglify do prostriedkov MHD. No ale čo už, poznáš to... NA SLOVENSKU JE TO TAK. ?
Isidor
O technickú stránku sa majú v plnej miere starať dielne a každý voz má byť v 100percentnom stave, aby medzi nimi vodiči nemohli vidieť/robiť rozdiely. Jednoducho o toto sa nemajú čo starať vodiči ani do toho špárať. Nejaké zámerné "kazenie", resp. nezodpovedné správanie sa k vozu je potom aj jednoducho zistiteľné (a dôvodom na rýchle rozviazanie pracovného pomeru).
Čo sa týka estetickej stránky, tak tu je priamy súvis s "prideľovaním" vozov (a morálkou vodičov) a na rozdiel od mnohých diskutujúcich tuto rozhodne individuálne úpravy neschvaľujem. Potom to vyzerá tak, že čo voz, to unikát (viď niektoré Karosy, Solarisy a pod.) a sme zas na Balkáne. Vozidlo je vizitkou dopravcu a ako tu ktosi raz dáávno napísal, až na evidenčné číslo majú byť od seba v ideálnom prípade nerozlíšiteľné.