Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Vodič električky, ktorý na jar v Prahe na Karlovom námestí spôsobil nehodu, pri ktorej sa v zákrute vykoľajil zadný vozeň a zabil dvoch ľudí, dnes dostal štvorročný nepodmienečný trest. Práve to išlo v správach Českej televízie
Reply on: Isidor #19154:
Tak áno, ideálny stav, asi ako vo Viedni (resp. aj západnejšie): vodič príde do vozovne, prihlási sa do služby, a už má prichystaný voz na výjazd - rovno ho zoberie a ide na linku. (V zime je už včas vykúrený). Takisto po dojazde, dovezie ho za bránu, odhlási sa na výpravni a viac sa nestará. Vodiči tak majú na preberanie vozu (čas medzi nástupom a výjazdom) a odovzdávanie vozu (čas medzi dojazdom a ukončením) po 5 min. Jasné,že vozy nie sú pridelené, to je zodpovednosť dielenských, starať sa o vzy po technickej stránke na 100%. To isté aj u a-busov a t-busov.
Ale vysvetľuj to vodičom v bývalom ČS. Priedelené vozy všetkých trakcií odakživa fungujú aj v Blave, Brne, či Ostrave, a určite viem, že aj v Prahe sú "pridelené" minmálne a-busy.
Reply on: Isidor #19154:
Plný súhlas. Od prvého slova do posledného.
Reply on: tbus #19149:
on sám je beznádejný prípad.

*SOLARIS* maniak

Reply on: janosko #19151:
Tím, ktorí platia nájomné ide teplo do domova aj po poruche ?
Reply on: Záchvat #19153:
No ja napíšem, ako by to (podľa mňa) malo byť a nechám bez komentára, či je to v košických podmienkach v súčasnosti reálne a realizovateľné.
O technickú stránku sa majú v plnej miere starať dielne a každý voz má byť v 100percentnom stave, aby medzi nimi vodiči nemohli vidieť/robiť rozdiely. Jednoducho o toto sa nemajú čo starať vodiči ani do toho špárať. Nejaké zámerné "kazenie", resp. nezodpovedné správanie sa k vozu je potom aj jednoducho zistiteľné (a dôvodom na rýchle rozviazanie pracovného pomeru).
Čo sa týka estetickej stránky, tak tu je priamy súvis s "prideľovaním" vozov (a morálkou vodičov) a na rozdiel od mnohých diskutujúcich tuto rozhodne individuálne úpravy neschvaľujem. Potom to vyzerá tak, že čo voz, to unikát (viď niektoré Karosy, Solarisy a pod.) a sme zas na Balkáne. Vozidlo je vizitkou dopravcu a ako tu ktosi raz dáávno napísal, až na evidenčné číslo majú byť od seba v ideálnom prípade nerozlíšiteľné.
Reply on: Isidor #19139:
Dobrá téma. Ten rádovo lepší stav myslíš po technickej alebo estetickej stránke? Kto je podľa teba za to zodpovedný?
Reply on: tbus #19149:
Na 4211 som videl milion krat ineho vodiča a 4211 je oproti 5203 šumka
Reply on: tbus #19149:
A co 5203ka...???hmmmm, to je voz ?
Reply on: *SOLARIS* maniak #19142:

Prikladom zutulneneho vozu - 4211. Zatial som videl iba 1 vodica, raz v zivote som videl ineho. A 4095ka ma aj autoradio
A nenavidim slovne spojenie NA SLOVENSKU JE TO TAK - vyjadruje beznadej ☠ ☠
Reply on: redburger #19147:
mne sa zda ze oni maju rovnake spriahace len na nich este namontovali tu jednu cast vid ked sa pozries na supravu T6 do stredu tak vidis take spriahace ako maju aj blavacke T6 ale asi ich iba davaju dole myslim ze spriahac vsade rovnaky ?
No ja si pametam, ked aj u nas boli spriahadla pekne zabalene, na t6 kach, potom nejak pomizli a potom dali t6 kam ine spriahadla.take ako maju t3 napr.
co sa tyka elektriciek a vobec vsetkych vozov v dpmk , KAZDY by mal prideleny voz a o nho sa patricne starat. vsade pracovnik zodpoveda za to s cim a na com robi. samozrejme, to by ale chcelo kopletnu restrukturalizaciu dpmk.
Reply on: Sheep #19138:
Biť nebijú, ale prosiť o voz....ehm.... ?
Reply on: Sheep #19144:
Električku si nemôžeš zamknúť, keď končíš službu. ?
Reply on: *SOLARIS* maniak #19142:
no stym pocitacom som to myslel tak ze keby som tu elektricku pouzival iba ja ? a co myslis tym ublizovanim inym vodicom???

*SOLARIS* maniak

Reply on: Sheep #19141:
behom jednej noci by si o ten počítač prišiel, keď nie aj o ten flek ?

*SOLARIS* maniak

Reply on: Isidor #19139:
Na Slovensku, konkr. v Košiciach ide aj o "kultúru" niektorých vodičov, ktorý akoby z pomsty niektorým vozidlám ubližujú. Nedosť, že kultúru zvyšujú všeliaký umelci, ktorý sa podpisujú, alebo vyrývajú všeliaké hieroglify do prostriedkov MHD. No ale čo už, poznáš to... NA SLOVENSKU JE TO TAK. ?
Reply on: *SOLARIS* maniak #19140:
no ak by som ja bol vodicom chcel by som mat stalu elektricku kde by som si urobil svoj flek ? popripade aj pocitac by som si tam doniesol ?

*SOLARIS* maniak

Reply on: Sheep #19138:
nevadí ?

Zatiaľ sa to nestalo, ale v DPMK platí pravidlo "Nečuduj sa na nanikom a naničom".

v BA je to asi bezpečnostné opatrenie pred poveternostnými podmienkami ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.