Reply on: Sarko #1745:
Nie. Bezplatný úsek L15 nie je ničím iným ako provizórnym riešením situácie, kedy neexistuje prestupná tarifa. Keďže sa zrušil Optima bus na KVP-čko, zaviedla sa bezplatná L15 v úseku Mikovíniho - Optima. Pri takomto riešení obyvateľ KVP-čka môžu na cestu do Optimy využiť L31 a 34 a na zastávke Západ - Mikovíniho prestúpiť do autobusu L15 bezplatne. Inými slovami, opatrenie rieši použitie len jedného cestovného lístka, t.j. nákladov na prepravu v hodnote 12 Sk. Pri bežnom systéme by totiž zákazníkov Optimy prestup a tým pádom cena lístka 24 Sk s najväčšou pravdepodobnosťou odradili. Ak by však v Košiciach bola prestupná tarifa a lístok v hodnote 12 Sk by napríklad platil hodinu, tak bezplatná časť L15 nemá zmysel, pretože cestujúci si lístok orazí na KVP-čku, na Mikovíniho prestúpi a do cieľa svojej cesty sa dostane s jediným cestovným lístkom.
Re #1750 Sarko:
1. Nežartuj! Akože nie sú tarifné výnimky. Veď vaša tarifa a prepisy s ňou súvisiace sú zložitejšie jak trestné právo!
2. Čo sa týka L5, mám pocit, že tam skôr zapracovala Optima. To, že prakticky navrhla DPMK riešenie, ktoré dopraváci chceli od začiatku, bolo len šťastnou zhodou. Škoda len, že v roku 2001 nikto nechcel počuť ootočke električiek pri Optime, tak ako to DPMK navrhoval. Dnes mohlo byť všetko jednoduchšie.
Sarko
No okrem toho, že máme II. a III. tarifné pásmo, si nie som vedomý nejakého iného tarifného spôsobu, okrem tej, ktorá je na L15. Ani by som to nenazýval tarifnou výnimkou, ale tarifným pásmom "0" a všade, kde by sa podarilo dohodnúť čiastočné dotovanie linky, by mohlo byť toto tarifné pásmo.
Čo sa týka poškodzovania bezplatnými linkami, myslím, že si si čiastočne odpovedal sám. DP si určite je vedomý toho, ak by odmietol bezplatnú prepravu, že OC bude hľadať iné cesty. Preto radšej zoberie na seba bremeno menšieho zla a časom môže dohodnúť iné podmienky. Napr. v podobe električkovej linky č. 5.