Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Papyr: V Liberci vsak maju uz len RT6S1 s vyzbrojou Siemens, aj nad tou placu? Nemal si na mysli tu prototypovu RT6N1, ktoru uz medzitym zosrotovali?

A ak uz sme pri RT6-kach, nema niekto informacie o tych v Polsku, ktorych by malo byt viac, nez tych 10 v CR.
Reply on: Nodes #17277:
´Kuurnik, preco tam dalo tie smajle...takze: 1: www.eurobus.sk, 2: Produkty, 3: Vnutrostatna doprava.
Reply on: TA #17275:
www.eurobus.sk => Produkty => Vnutrostatna preprava.
Reply on: BMko #17271:
Ja som skôr za iný variant. Intervalovo posilniť L11, aby ráno a poobede behala s 10' int. (poobedná silná špička by začínala najprv 15') a v sedle 20' (zároveň spraviť nadväznosť na L16 a L30), a nebude treba L37 (vozidlá by sa z nej preradili na L16 a L30 - myslím, že tieto linky by si to viac zaslúžili). A hlavne by sa odstránil "systém", keď za L37 ide hneď vzápätí L16.

Myslel som si, že niektoré linky aj po ich zrušení a následnom obnovení, budú mať akosi zakódované východzie (alebo rezervované) zastávky. Dané historickými predpokladmi. Konkrétne, že jeden koniec L51 patrí ku Podhradovej. Tak po 29 rokoch, 3 mesiacoch a čosi L51 začína a končí úplne inam. /to len tak ako poznámka pod okraj./
Existuje nejaký prepravnýu poriadok pre košické SAD ❓ Ak áno, kde by som ho mohol zhliadnuť ❓
Reply on: Záchvat #17269:
A pri prechádzaní cez cestu takáto mater vždy najprv vystrčí spomedzi súvislého radu vozidiel kočík...
Reply on: Nodes #17270:
Kua len preklepov som tam narobil ako dyslektik. Ten Nemec ma už začína pekne vytáčať.
Reply on: eMareq #17261:
aké sú dôvody toho, aby L 51 mala rôzne stanovištia na NO doobedu a poobede ❓
Reply on: eMareq #17261:
podstatne je umoznit vlkom nstup do vozidla bez rozmyslania vlkä o tom kam ide A a kam B.
Lepsie ako 51ka by bolo len zahajenie a ukoncenie prevadzky linky 37.Dajme tomu linka by zacinala o 5:45 rano a premavala by do tej cca 20tej. Posilnila by sa dobrava na THC v spicke ale aj na Zeleznikoch kde su skoly, obchodne centra. rano by to premavalo v 15 mi intervale co v preklade z 11 a 56 vychadzalo na 6 min interval. Zaroven by tam bola aj vacsia prepravna kapacita ako je do teraz. Posilila by sa doprava na obidvoch koncoch. Nie ako pri 51 kde rano bude jeden smer vozit len vzduch. Tak si 37 cka na pol trase aspon zarobi a cez sedlo sa dosiahne v preklade krasny 15 minuovy interval. a v porovnani z kratkou Karosou a Solarisom, ktory ma mensiu spotrebu a vacsiu kapacitu, dosiahneme lepsi efekt ako zbytocnou linkou 51. Moderna MHD ide cielom co menej liniek, vacsia hustota spojov a lepsom preklade z inymi spojmi na baze prestupneho tarifu.

Yeti : preco sa idu kupovat EMttest systemi, ked na polovici vozoveho parku mame buse, ktore staci dokupit a nie montovat EMtest spolu z BUSAkom do vozidla. Lebo to skonci ako Bratislavky pokus na trolejbuse 6283. Ostante krasne pri BUSE a dokoncite to co ste zacali. BUSE co sa tyka informanovanosti a kvality je v KE na vysokej urovni, len treba docielit par krokov aby to fungovalo tak ako ma. Rypte do noveho vedenia nech tam neprevlada lobizmus, lebo tak sa len preinvestuje kopec penazi a niekto sa znovu len na tom nabali.
Reply on: S499.1023 #17268:
Pekne. Ako z ucebnice ?
Reply on: S499.1023 #17266:
Hej, to su tie mamky, ktoré pri výstupe s kočiarom zásadne necúvajú... ?
Reply on: yeti #17252:
V krátkosti: V základnom systéme MHD (pomíňajúc účelové spoje) voziť bez prewstupov len tých ľudí, ktorí na zákalde šťastnej zhody náhod bývajú na rovnako zaťažených ramenách rovnakého systému.
Čiže - minimum liniek, v nosnom systéme diametrálnych, trasovaných medzi rovnako zaŤaženými ramenali, v doplnkovom systéme možno aj tangenciálne, okružné a radiálne linky. Intervaly rozhodne pravidelné, v nosnom systéme čo najkratšie (vďaka minimu liniek).
E nadraďovaď nad T a A, medzi T a A nerobiť rozdiel, z pohľadu cestujúceho žiadny nie je. Pri výstavbe T-trakcie samozrejme zohľadňovať zaťaženosť smerov a tým ekeonomickú výhodnosť T-trakcie.
Prajem Vám pekný večer.
Reply on: Záchvat #17263:
Dovolim si povedat, ze diskusiou tu na fore kosicku mhd nezachranime.
Reply on: eMareq #17241:
Žehliaca doska, len pre vysvetlenie, neslúži k pripútaniu sa vozíčkara, ale k opretiu sa matky, stojacej pri kočíku ? .
Reply on: eMareq #17261:
Môj názor k L51:
Ak sú ráno až také návaly z Ťahanoviec na NO, že treba 5 spojov/hod. navyše, beriem.
Ale žeby bolo potrebné popoludní posilňovať vzťah NO - Ťahanovce, o tom vážne pochybujem. A prečo až do 18. hodiny? O takom čase už predsa najsilnejšia skupina - študenti nejazdia. Medzi 16. - 18. hod. mám práve opačné skúsenosti, spoje L53 a 54 z NO sú často poloprázdne.

Ale zase ostal nepovšimnutý čas po 19.00. Práve vtedy by táto L51 mala zmysel, ako doplnok k L11 (preklad s 30' int.)

Veď ten nepomer už bude do očí bijúci, počet spojov z NO na Ťahanovce:
špička popoludní - 16
po 19. hodine - 2 ❗
Reply on: Záchvat #17263:
Problém je podľa mňa skôr v príliš všeobecne postavenej otázke. Keby "yeti" nahodil konkrétnu tému, čojaviem, spôsob vypisovania/tvorby/vylepovania CP, presnosť jazdy spojov a jej kontrolu, jazdné doby, trasy konkrétnych liniek ED/TD/AD, prestupná tarifa a forma jej realizácie atď. atď., tak by sme vedeli, o čom sa baviť. Alebo aspoň nejaké konkrétne názory, situácie z praxe, na diskusiu. Lebo o takých tých všeobecných témach (aj vo forme konkrétnych problémov) sme sa tu už stokrát bavili, tak je ťažko nájsť niečo nové, alebo opakovať to dokola (a čo všetko z toho?).

Re #17252 yeti: Ja teda za seba by som predstavenie uvítal. Resp. aspoň nejakú oblasť pôsobnosti/zodpovednosti v DP, nech vieme, o čom sa dá hodiť reč 🙂
Vážené fórum!
Koľkože to tu bolo rečí, nápadov a nadávok ohľadom cestovných poriadkov a trás liniek. Teraz, keď sa vám konečne ozve kompetentná osoba, tak na moje počudovanie každý mlčí. Budem veľmi rád, keď sa tu konečne začne diskusia v pravý čas.
Je tu šanca zachrániť fórum a MHD v KE... Máte slovo...
Reply on: eMareq #17261:
Nie z Madridskej, ale Hanojskej. 😉
Reply on: Záchvat #17257:
Veď keď chce mať DPMK ďalšiu linku, ktorá je podmnožinou už jestvujúcej, tak nech si ju má. /pričom by stačilo spoje končiace a začínajúce na NO označiť ako 53A resp. zachádzku cez Rušňové depo ako 53B/ 🙂

Tu sú zastávky novej L51, ktorá začne premávať od 10. 10. 2005 len počas dní školského roka:
Ranná trasa z THC je nasledovná:
Madriská, Belehradská, Sofijská, pod Furčou, Termostav, Palackého, Nám. osloboditeľov.
Ráno má linka konečnú zastávku „Nám. osloboditeľov” na Bottovej ulici.

Poobedňajšia z THC je nasledovná:
Madriská, Belehradská, Sofijská, pod Furčou, Termostav, Palackého, Rušňové depo, Nám. osloboditeľov.
Popoludní linka zachádza aj na zastávku „Rušňové depo” a konečnú zastávku „Nám. osloboditeľov” má na Južnej triede.

Trasa z NO je nasledovná:
Nám. osloboditeľov, Palackého, Termostav, Pod Furčou, Sofijská, Belehradská, Hanojská.
Ráno má linka východziu zastávku „Nám. osloboditeľov” na Bottovej ulici.
Popoludní má linka východziu zastávku „Nám. osloboditeľov” pri parčíku pri Dome techniky.

Linka premáva počas špičiek ráno v 12' intervale poobede v 15' (premávka je predĺžená až do 18tej hodiny).

Cesťák som už napísal a idem ho práve poslať BMKovi. ?
Reply on: LUK #17259:
Myslis?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.