ak sú zastávky a linka nevyužívané, tak mesto s dlhom cca 1,3 miliardy SK si NEMôŽE dovoliť voziť vzduch, resp. čiernych pasažierov a ak to vtedy primátor nepodpíše, tak si sám pod sebou roztrasie stoličku
...no a dostali sme sa tam, kde sme aj zacali. Na bod nula.
S499.1023: ... a aj ked sa onedlho vybavia vozidla elektronickymi oznacovacmi a nasledne sa vyhodnoti, ze zastavky na Luniku IX su nevyuzivane a da sa navrh na ich zrusenie, opät to rukou primatora moze dopadnut tak, ako v pripade planovanej linky "L9" ?
Nástup na predné dvere by bol dobrý na kontrolu CL, ale možno len vtedy,keď je málo ľudí. Ale v špičke by sa to nedalo v dôsledku veľkého zdržania. A niekedy aj mimo špičky sú vozidlá preplnené.
Ved keby bol ten nestastny nastup cez predne dvere, tak sa to zistit hned da. Kto listok ma, ten nastupi, kto nema - nenastupi, lebo by si ho bol aj tak prinuteny kupit.
de facto v tých nulových výpočtoch máš pravdu. Lenže takto sa k tomu postaviť nedá. Mňa vôbec nezaujíma, kde človek, ktorý má zaplatiť pokutu býva, či má vodu, elektrinu, ale nech dodržuje zákony tejto republiky rovnako ako ostatní.
Škoda, že jazda načierno nie je trestný čin. To by basy boli plné až do prasknutia ?
prepravná kontrola vyrieši problém len aktuálne v tom danom momente - t. j. neplatiči budú z busu vyhodení, i keď si neviem predstaviť, ako niektoré babky-revízorky ich vyhadzujú.
Na druhej strane aj keď by prepravná kontrola " navštevovala " inkriminované linky pravidelne, tak čo z toho, keď na sociálky na im siahnuť nemôže
Týmto samozrejme nie som proti tomu, aby revízori obchádzali L 11 a spol., mali by sa tam uskutočňovať prepravné kontroly rovnako často ( ba aj častejšie ) než inde. Nie ako dnes, keď v L 11 sa revízori vyskytujú možno raz za mesiac.
ako zistí vodič pri pohľade na čakajúceho cestujúceho, či má alebo nie CL? Pri L IX sa to dá rozoznať na farbe pleti, ale to je už diskriminácia, a to predsa nechceme...
Návrh zrušenia zastavovania L31, L34 na Myslavskej, tak isto L11 s jej presmerovaním na Moskovskú, a zriadenie linky LIX v smere na Nám.Osloboditeľov v Po-Pi a na VŠA v So,Ne, pričom aspoň na začiatok by v každom spoji bol revízor DPMK a jeden obyvateľ LIX, evidovaný z úradu práce a zaučený DPMK, ktorý by vlastných "učilô kupovať a štikať lístky, bol určite koncepčný návrh, ktorý by vyhovoval všetkým. Odsúhlasil to aj Magistrát, aj UHA, aj starosta Luníku IX, ale každá zmena v linkovom vedení musí byť podpísaná Primátorom, a tam padla kosa na kameň. Pritom sa to malo zaviesť skúšobne na dobu dvoch mesiacov, vyhodnotiť výsledky a následne to upgradovať alebo ponechať bez zmeny, prípadne zrušiť - ak by sa zistilože tým autobusom nik nechodí - lebo rómovia platiť za MHD /až na výnimky/ nikdy nebudú. Pôvodný návrh intervalu linky LIX bol 30´/60´, od 7,00 do 19,00 hod. Temer luxus, naviac ako zrýchlený spoj - zastávky Kaufland, Moldavská, Dom umenia, Bottova a späť. To že to nakoniec odmietol aj starosta Luníka IX - nie kvôli tomu že je to diskriminácia, ale práve preto, že by tam cigáni ajtak necestovali, lebo oni ZA MHD PLATIŤ NEBUDÚ !!!. A to, čo bolo v piatok v Korzári, že ročný únik tržieb DPMK z titulu čiernych pasažierov je blud, nakoľko štatistika je jedna vec, a realita druhá. Veď za tých 34 miliónov viem dať DPMK do každého voza sprievodcu, na mzdách a odvodoch je to za rok 24 miliónov, a ešte 10 miliónov zarobíme ?! Blbosť, zistite si v štatistikách tých čo boli chytení bez lístka - 95% opakovane stále tí istí, niektorí aj 5-6 krát, trvalý pobyt /ak ho majú/ - Luník IX. Zaplatenie pokuty - 5x nula, nula, nula Sk. Takže akých 34 miliónov ... Ale to sa už opakujem. Záverom: Luník IX nevyrobilo DPMK, urobili ho komunisti za čias totality, dnes nesieme následky všetci. Platíme im za vodu, teplo, odvoz odpadov, prečo by sme im mali platiť aj za MHD. Vodu mohli vodárne vypnúť, elektrinu im VSE odpája - veď sú neplatiči, ale DPMK tam spoje zrušiť nemôže lebo je to vraj diskriminácia. Ale bude stáť pri každom elektromeri na L9 alebo pri vodomere pracovník elektrártní alebo vodární ? Nebude. Tak prečo by mal v každom spoji L11, 31, 34 sedieť mestský policajt alebo revízor ? A všetcia aby na celej linke nastupovali iba prednými dverami, vrátane tých čo majú čipové karty. Veď na tierto linky pri zachovaní intervalov je potrebné nasadiť po ďalšej službe, tak sa natiahnu jazdné časy. A kto to zaplatí - zase iba my všetci.
Ďakujem za pozornosť.
Ta pravidelna prepravna kontrola sa mi zda ako momentalne najlepsi variant.
Ale treba si uvedomit, ze zrusenim zastavok priamo na Luniku ci pri nom, romovia budu migrovat na ine zastavky (problem sa bude len posuvat). Napr. do Myslavy (Kolibar) ci na Kremnicku alebo Mikoviniho. Co potom? Budeme postupne usekavat z tras liniek? Ako sa to vysvetli ostatnym cestujucim? "Je to kvoli obyvatelstvu z Lunika 9." Nakoniec to bude vyzerat aj tak, ze trebars L20 preleti celou Myslavou a jej zastavka bude az na Maši? Lebo tam je to pre nich uz dostatocne daleko?
Ale z vyjadrení kompetentných v tlači som pochopil, že zavádzanie nástupu prednými dverami sa nemalo týkať len L11. A keď si ešte zoberiem, že niekde to malo byť celodenne a niekde iba v sedle, tak... ?
Re #16869 Záchvat: Dobre, tak revízor nie je Rambo. A vodič je? Ani ten nie. Takže síce stále nemáme riešenie, ale vieme, že nástup prednými dverami ním nie je.
Re #16874 1018: Niečo na to bude, ja osobne som len nešťastný z toho, že zase sa pre väčšinových obyvateľov vytvárajú "zakázané" miesta. Za socializmu boli problémoví občania roztrúsení po celom meste - malo to samozrejme kopec nevýhod. Ale teraz ma ešte viac desí vytváranie rôznych koncentračných zón len pre neprispôsobivé obyvateľstvo (KE - Luník IX, PO - Stará tehelňa, NR - Orechov dvor...), ktoré kumulujú všetky ich neduhy do astronomických rozmerov a pre bežných obyvateľov sa stávajú v praxi zakázanými zónami, kde je zdraviu a životu nebezpečné sa čo i len vyskytovať. Niekedy sa pýtam, kam spejeme. Teraz už ja ako pocitvý občan nemám v Košiciach len územia, kam nikdy nevkročím, ale už aj linky MHD, ktorými sa vo vlastnom záujme nikdy neodveziem? Ja neviem, to to je dlhé rozmýšľanie a debaty...
Bežného cetujúceho nazaujímajú neplatiaci cestujúci a čo sa týka nevábneho zápoachu, podnik na to má právne aj technické prostriedky, aby tomu zabránil, lenže ich nevyužíva a len sa potáca od krajnosti ku krajnosti.
PTKe en bloc: Som veľmi rád, že sa na KE diskusii po dlhom čase objavil zase jeden inteligentný a triezvo uvažujúci človek.
Ja by som o jednom riešení problému Luníka IX. vedel - prestať s pozitívnou diskrimináciou jeho obyvateľov a začať od nich vyžadovať dodržiavanie zákonnosti rovnako ako oo ostatného obyvateľstva. Do roka 47,5% obyvateľstva bude v base, ďalších 47,5% skape od hladu a tých 5% bezproblémových sa bude mať dobre.
Dopravný podnik pracuje absolútne nekoncepčne. Nevyvinul žiadnu snahu so situáciou na Luníku niečo spraviť a teraz sa snaží zodpovednosť za problém zvaliť na vodiča, na cestujúcich a na políciu, pričom si z cestujúcich robí rukojemníkov.
Pritom návrhov na korektné riešenie tu padlo niekoľko:
1) Na linku nasadiť na dlhšie obdobie revízorov a na základe vzniknuvších problémov zrušiť zastavovanie na Luníku, prípadne linku presmerovať.
2) Nasadiť elektronické označovače cestovných lístkov, na základe získaných dát zistiť, že zastávka je nevyužívaná a zrušiť ju/presmerovať linku.
Zmenu organizácie pohybu cestujúcich vo vozidle rámci tarifného odbavovania som ochotný tolerovať jedine v období znížených prepravných nárokov a hlavne v celej sieti liniek jednej trakcie jednotne, pričom pre potreby substrátu sa trombelusy od antabusov neoddeľujú, bo je to všetko gumokolná trakcia.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Vladimír
Re #16869 Záchvat: Dobre, tak revízor nie je Rambo. A vodič je? Ani ten nie. Takže síce stále nemáme riešenie, ale vieme, že nástup prednými dverami ním nie je.
Re #16874 1018: Niečo na to bude, ja osobne som len nešťastný z toho, že zase sa pre väčšinových obyvateľov vytvárajú "zakázané" miesta. Za socializmu boli problémoví občania roztrúsení po celom meste - malo to samozrejme kopec nevýhod. Ale teraz ma ešte viac desí vytváranie rôznych koncentračných zón len pre neprispôsobivé obyvateľstvo (KE - Luník IX, PO - Stará tehelňa, NR - Orechov dvor...), ktoré kumulujú všetky ich neduhy do astronomických rozmerov a pre bežných obyvateľov sa stávajú v praxi zakázanými zónami, kde je zdraviu a životu nebezpečné sa čo i len vyskytovať. Niekedy sa pýtam, kam spejeme. Teraz už ja ako pocitvý občan nemám v Košiciach len územia, kam nikdy nevkročím, ale už aj linky MHD, ktorými sa vo vlastnom záujme nikdy neodveziem? Ja neviem, to to je dlhé rozmýšľanie a debaty...