Tak mňa by zaujímala hmotná zainteresovanosť na spotrebe nafty či už v Nitre alebo v Prešove. Koľko tam dávajú odmenu za ušetrený liter? Členitosť terénu je zohľadňovaná aj tu, veď každá linka má inú normu. Samozrejme aj každý jeden voz, hoc aj rovnakého typu a veku.
cybernetic:Krásny železničiarsky spôsob ako zdôvodniť,prečo sa niečo nedá s vynaložením päťnásobku práce a energie potrebných k zariadeniu toho,aby sa to dalo.Vodiči,odpájajúci merače,budú potrestaní výpoveďou a je to.
Záleží od konkrétneho podniku. Pokiaľ sa bavíme o spotrebe nafty, napr. v Nitre je súčasťou výpočtu normy aj tzv. traťová prirážka, t.j. časť koeficientu základnej normy tvorí aj obtiažnosť trasy, pričom viac zaťažené a kopcovité trasy majú vyššiu prirážku ako menej zaťažené a rovinaté trasy. Oproti tomu napr. v Prešove sa vodičom trasa pri spotrebe PHM nezohľadňuje vôbec.
SOLARIS MANIAK - Asi bolo jednoduchsie nahodit napis "Vyhradena preprava" a bolo by, nemyslis?
TA - Nie, uz to zakazane nie je. 2 supravy KT8 sa tam mozu minat, ale stale hrozi, ze si "sejmú" spätné zrkadla z opacnej strany, preto je na dohode oboch vodicov - bud ich po kazde sklapaju, alebo sa dohodnu ze sa pri plavarni nebudu minat.
Pokiaľ viem, pri meraní spotreby sa vždy brala do úvahy teplota vzduchu a teda norma násobila príslušným, patrične zvýšeným, koeficientom. Čo sa týka obsadenosti, určite tam nejaký rozdiel je, ale zase nie až taký markantný, aby to malo reálny vplyv na spotrebu. Ale v tomto Ti ozaj nemôžem byť rovnocenným partnerom na diskusiu, lebo do týchto vecí až tak nevidím. Len som zareagoval na Tvoju poznámku o sptrebe tým, čo viem.
A to tým, že trolejbusákom merajú spotrebu hneď v niekoľkých DP z bývalej federácie. Po pol roku takejto akcie v neďalekom Prešove skonštatovali, že tak ako pred pár rokmi u nafty aj teraz u el. energie zaznamenávajú pomerne značný pokles v spotrebe. Vodiči sa oveľa viac zaujímajú o úsporné techniky jazdy a niektorí jedinci či osádky sa doslova pretekajú s množstve usporenej energie (= odmenách na úspory).
For IC506: prepáč, ale my sa poznáme, resp. Ty ma poznáš ? ... Vieš, len tak ma napadlo, veď najprv by si ma musel poznať aby si vôbec mohol mať nejakú mienku...Čo mam z čoho ? Keď si si nevšimol tak som sa tu neukázal cca mesiac, ale matway to nejak rozmrazil...?
akou trasou napokon tie busy išli Pretože, keď sa vodiči rozprávali, počul som, že pôjdu cez Kostoliansku a Národnú triedu. To by však nešli cez Nám. MMM.
Po zápase MFK, KE versus RS, stav Košice 3 : 0 Rimavská Sobota, boli vypravené 2 mimoriadne autobusy. Prvý bol Solaris Urbino 15, #3520, ako som tu už spomínal. Na display-i mal nahodenú linku "X" a cieľ: "Náhrada za linku č. 3(v hornom riadku) smer Námestie oslobditeľov(v dolnom riadku)". Druhý mimoriadne vypravený autobus bol Karosa B 941 E, ev.č. 3209(dnešná dispozičná záloha z Hornádskej), ktorý mal na display-i nahodenú linku "X" a cieľ "Železničná stanica(horný riadok) cez Nám. Marat. Mieru (dolný riadok)". Autobusy boli pristavené v zastávke linky č. 29 "Štadión Lokomotívy". A takto zvážali futbalových fanúškov zadarmo.
S tym mladym dospievajucim mladencom menom "qwerťák", "budar5220", "R610" a mnoho inych prezyvok, nie je pomoci. Jedinym rozumnym riesenim je jeho ignoracia. ? Som si myslel, ze dostane rozum a trocha sa spamata. Sice aj ja nie som velmi spokojny z imhd ? ale aspon nanho nenadavam.
Qwertak, co Ti to vynasa? Co z toho mas? Naozaj som stratil o tebe mienku, ze vies byt len trocha normalny
Autobus typu Solaris Urbino 15, #3514 na linke č. 32, na konečnej zast. "sídl. KVP - Moskovská (Iskra)", dnes dostal PORUCHU. Dôvod poruchy bolo pretrhnutie klinového remeňa. Na prístrojovej doske mu to začalo signalizovať po príchode na uvedenú konečnú zastávku. Pre túto poruchu bol odstavený aj včera. Najkurióznejšie na celom je to, že tento Solaris mal pre túto poruchu v priebehu dvoch mesiacov vymenených až päť klinových remeňov. Tento už bude šiesty v poradí. Tak sa potom so sídl. KVP presunul do garáže a miesto neho išla dispozičná záloha, s odchodom so sídl. KVP na 18:27 hod. Solaris Urbino 15, #3514 teraz čaká na výmenu klinového remeňa. No momentálne je odstavený, lebo niesú súčiastky na jeho opravu. Miesto 3514tky sa späť na linku č. 32 vrátil Solaris Urbino 15, #3511 s odchodom z Exnárovej na 19:08 hod. a dokončí službu č. 32011/-12 za 3514. Nedávno mal presne túto poruchu aj SU15, #3527.
Ikarus 435, #4308 má problém z dobíjaním vzduchu. Konkrétne sa to odzrkadlilo aj na tom, že sa mu neotvárali druhé dvere(z prava). Vôbec nereagovali. Až sa dobil vzduch, tak sa otvárali. Vo štvrtok zase nešli zatvoriť predné dvere, tiež z toho dôvodu.
Re #16371 Furčan: Pôjde Solaris Urbino 15, #3520 ?
For IC506: pre *****a kazdy ***** a ked si si nevsimol, tak si z imhd robim velku "pizzu" ? odkaz pre peta 5220:spravim s teba trhaci kalendar ty maly zmrd! ?☠
IC506, peto5220: Zbytocne reagujete na taketo prispevky, takto len zivite zbytocne neplodnu diskusiu. Kazdemu rozumnemu cloveku je ihned jasne, o koho ide...
Myslel som si, ze mlady uz dostal rozum, ale kedze nie, uvidime, ako sa bude tvarit, ak bude on, aj jeho otec vysetrovany organmi cinnymi v trestnom konani za nie priestupok, ale naplnenie skutkovej podstaty minimalne dvoch trestnych cinov. Tymto povazujem tuto vec na tomto fore za uzavretu a reagujem len prostrednictom mailu.
Záchvat