Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Záchvat #16178:
hraničný priechod pri Skároši je otvorený, myslím, vždy 1 deň v auguste - mám taký dojem, že to býva druhá nedeľa (❓).
" Zrazu koniec " tam nie je. Asfaltka síce končí pod závorou, ale ďalej pokračuje relatívne široký trávnatý chodník, prechádza cez lúku ( už na maďarskej strane ) a potom sa mení na lesnú cestu.
Reply on: 5 #16176:
Ja snáď ešte doplnim: Absolvoval som to pred rokom, ale nadšenie sa nekonalo. Nepochopiteľné bolo odklonenie trasy zo Ždane cez pole na Trstené pri Hornáde. Zo Skároša síce viedla na čiaru asfaltka, ale bola to cesta do kopca ako strecha. Zrazu koniec, závora a les. Miestny občan ma ubezpečil, že ďalej nie je šanca, preto že ma stopnú a otvorené to je vraj iba raz v roku. Cesta späť viedla priamočiaro na Ždaňu. Myslím že takúto cyklotrasu isto nabudúce oželiem...
Reply on: 5 #16176:
Aha, cize jednak kvoli nespevnenemu povrchu ju nemozno pouzit za mokra, a jednak konci sice na ciare, ale komplet mimo hranicneho priechodu. Ja som sa uz chcel potesit, ze sa bude dat dostat z KE do Hidasnemeti pohodlne po asfaltovom cyklochodniku, a ono ani pohodlne, ani po asfalte, ani do Hidasnemeti 🙂
Reply on: Papyr #16166:
Viac informácií možno nájsť tu (viď aj mapu napravo):
http://www.cassovia.sk/newsread.php?newsid=3241

Začína sa v Krásnej - presne pri križovatke ulíc Golianova, Za mostom. Oficiálne končí v Skároši, ale dá sa pokračovať k hranici. Raz bola akcia, kedy sa dalo prejsť do Maďarska, ale teraz fakt neviem, či a ako to tam funguje dnes.

Ide skôr o výletnú či vyhliadkovú trasu, pohodlná určite nie je (ako sa tam píše, miestami vyjazdená traktormi). Z mojej skúsenosti poviem, že úsek od Košíc po Ždaňu bol v minulom roku v biednom stave, zarastený, miestami s brodením sa v blate... Nie je cyklotrasa ako cyklotrasa.
Dpmk dnes na stanici navaroval kolaje.A na starej nemocnici smerom na Zelezniky nalepil 12 a 29 z UPJS. 😃

*SOLARIS* maniak

Cesta(Národné námestie) od OD Beta - OD Mier po Zimný štadión a časť ulice Hlinkova v smere ku Krajskému úradu je už vyfrézovaná a pripravená na "nový koberec". Zo smeru od Krajského úradu (na Hlinkovej) sa tvoria kolóny, pretože cesta pred križovatkou je zúžená do jedného jazdného pruhu. Trolejbusy majú problém prechádzať okolo frézy a iných pracovných vozidiel na tomto úseku , lebo sa musia veľmi odkloniť od trolejového vedenia, a je veľmi otázne kedy mu spadnú zberače. Na všetkých uvedených miestach je po prejdení hocijakého vozidla hrozný prach.

*SOLARIS* maniak

Reply on: *SOLARIS* maniak #16171:
to druhé na čo som odpovedal platí pre 4201. Sorry ?

*SOLARIS* maniak

Reply on: TA #16169:
Išiel do šrotovne.

*SOLARIS* maniak

Reply on: TA #16168:
Revízory nastúpili na Hanojskej, keď už policajti boli privolaný na Madridskú. Takže vlasne ho vyhodiť ani nemohli.

Re #16169 TA: Hneď ako opilec odišiel, tak išiel normálne bez zdržania. On mal práve veľkú prestávku, takže len o ňu prišiel už 5 minútovým meškaním a tým vyšetrovaním mestskej polície, čo sa vlasne stalo. Keby nemal VP, tak by asi išla záloha.
Reply on: Sarko #16057:
v návale zlosti to " chuj.... " len tak vypadlo, sorry ? ?

A za tú jotu sa hanbí(ý)m ? ? ? ?.
Reply on: *SOLARIS* maniak #16156:
čo sa stalo s tým busom potom ❓
Reply on: *SOLARIS* maniak #16165:
ale veď v Prepravnom poriadku je kdesi uvedené, že človek, ktorý je opitý alebo najeko vyrušuje cestujúcich môže byť vyhodený z busu. Prečo to tí revízori neurobili ❓ To je také isté zatváranie očí, ako keď nastúpia revízori do busu na L 11 a povedia, že " po nasledujúcej zastávke prebehne v buse kontrola CL, ten kto ho nemá, nech vystúpi " - cigáni vystúpia a potom zvyšok osadenstva busu prekontrolujú!!!

*SOLARIS* maniak

Ikarus 435 #4301 má pokazený predný display BUSE. Nedá sa mu odstrániť cieľ "MANIPULAČNÁ JAZDA" . Tak jazdí z cieľom "MANIPULAČNÁ JAZDA" aj na linkách. Konkrétne včera na linke č. 56 a predvčerom na L18. V oboch prípadoch mal v pravom dolnom rohu pri čelnom skle linkovú tabuľku. Na vnútornom display-i sa to spočiatku tiež nedalo odstrániť, no napokon sa to našťastie podarilo odstrániť a ukazuje tam riadne ciele aj linky. Bočný display zobrazuje napr. linku 18: 18PULAČNÁ JAZDA. Zadný je začmudený (zobrazuje riadne) a tak poriadne nevidno čo je na ňom zobrazené.

Solaris Urbino 15 #3521 (dnes L32) má vymenený celý zadný kryt, chrániaci motor. Celý je biely a má na ňom len evidenčné číslo. Dnes som zistil, že tento Solaris má ešte starú verziu systému BUSE.

?
Reply on: 5 #16161:
Prave som sa dozvedel o existencii cyklochodnika z Kosic na hranice. Chcel by som sa preto pre upresnenie spytat, kde tento chodnik v KE zacina (Krasna pri H.?) a hlavne kde konci - ci na cestnom prechode Milhost-Tornyosnemeti, alebo inde na ciare. Totiz v Madarsku je uz roky rokuce postaveny cyklisticky chodnik z hranicneho priechodu dalej do vnutrozemia, da sa po nom pohodlne dostat na stanicu v Hidasnemeti. Tak ja len, ci sa tieto chodniky uz prepojili.

*SOLARIS* maniak

Reply on: peto5220 #16164:
Len škoda, že mal lístok aspoň dačo by sa mu dalo hneď dnes dokázať revízormy. Policajti srandovali, že škoda, že to sklo na kabínke nerozbil, tak by si ho "mohli nechať"(toho výtržníka) Tento "milý" cestujúci mal vystúpiť na Hanojskej, no zato, že si to "chcel s vodičom "vybaviť", chudáčik odviezol sa až na Madridskú. Po príchode 4201 na Madridskú šofér neotvoril dvere, až na príkaz policajtov. A potom začalo veselo: opitý cestujúci sa začal rozkrikovať raz na vodiča 4201 potom na revízorov a aj na policjtov. Stále dokolečka vykrikoval, že keď sa spýta vodiča, kedy má odchod z tej a z tej zastávky je mu to povinný povedať. Policajti odpovedali a mali svätú pravdu, že vodič nieje informačná kancelária a že na to slúžia CP na zastávkach. Onedlho to jeden z revízorov nevydržal a začal naňho kričať. Následne na to od neho výtržník pýtal jeho meno. On mu na to, že na ulici nemá právo ho kontrolovať. Nakoniec opilec odišiel na nástupnú zastávku a stamaď sa prechádzal (asi 5krát) od zastávky ku 4201tke a späť, až napokon odišiel z 3210tkou. Zanedlho prišiel pojazdný dispečer, a asi o 2 minútky sa vo vysielačke ozval JCX20, ktorý chel vedieť ako sa to vyvíja, a či netreba zálohu.

?
Mam tu malu prihodu dnes som sa bol vozit na L53 4096. Keď sme stali na Mdridskej počul som vo visielačke ako šofer z 4201ky volal policajtov cez dispečerku, nejaky šofér alebo kto povedal že jedny su na hanojskej tak ich poslal na Madridsku.
Tak a čo sa vllastne stalo: do 4201ky na L27 nastupil na zastavke OC Mier staršy pán, mal vypité a 4201 meškal 5 minút. Ako nahle nastupil hned začal buchať na kabinu vodiča a vrieskal po celom autobuse a po šoferovi. Vrieskal po ňom lebo meškal a on chcel vediet že kedy ma odchod šofer mu povedal že na to ma cestovne poriadky na zastavke. Potom začal zase vrieskať po cestujucich a dalej buchal na sklo šofera a vyhražal sa mu že pojde až na konečnu a tam si to s nim vybaví lenže tam už naňho čakala mestska polícia ked prišiel na konečnu tak ho policajti vytiahli z autobusu a všetko spísali, inač v autobuse boli aj revizori ale ty si to všimli až ked zbadali policajtov. Na konečnej začal zase vrieskat aj po revizoroch aj po policajtoch aj po šoferoch ktori tam boli. Ochvilu ho poslali preč a o chvilu zmizol. ? ?

*SOLARIS* maniak

Reply on: Yps #16162:
nie, v priebehu asi 2 rokov na tom mieste. ?
Reply on: *SOLARIS* maniak #16160:
Desiata toho roku ?
Reply on: Záchvat #16121:
Položil si otázku: "Tak chceme cyklotrasy alebo cyklobusy??? Čo je dnes reálnejšie a samozrejme praktickejšie???"

Jasné, že cyklisti by radšej privítali cyklotrasy. Keby tu existovala sieť cyklotrás spájajúca všetky významné oblasti a sídliská, načo by bol cyklobus. Ale žiaľ, tu nie je takmer nič.
V našich podmienkach cyklista má na výber: chodník (čo je podľa pravidiel cestnej premávky zakázané) alebo cesta (čo často hraničí s riskovaním života, vzhľadom na tunajšiu premávku, otvorené kanály pri krajniciach atď., a pokiaľ viem, na horských bicykloch je zakázané jazdiť aj po cestách).

Košické cyklotrasy sa robia asi takto:
a.) nájde sa široký chodník a namaľuje sa naň biela čiara = dáme si čiarku, urobili sme cyklochodník (napr. Tr. SNP, Južná tr., neudržiavané, ideálne na vypichnutie očí na vyčnievajúcich konároch stromov),
b.) v prírodnom prostredí sa osadí zopár značiek = ďalšia čiarka, máme ďalši cyklochodník (príklad cyklotrasa Hornád, z Krásnej popri Hornáde až k maďarskej hranici, minimálne úpravy, po pár metroch z Krásnej tú cestičku pretína akýsi kanál, na ktorom ak ho neskoro zbadáte a ste rozbehnutí sa môžete prizabiť),
c.) niečo skutočne postavené - napadá ma len úsek od zastávky Letecká po staničku v Čermeli - z veľkej časti použité dlaždice, už je to zvlnené, no čo dodať.

Teda čo je reálne? Reálne sa každoročne postaví pár metrov... a v roku 2038 to slávnostne dotiahneme až na Alpinku.

Inak zaujímavé, ako vlastne téma cyklobus vznikla: pri otázke, ako využiť vozy 6264 a 6270 po zrušení L60. Tak sa vráťme do reality a začnime hľadať aj 6264 na mestských linkách. Samozrejme na tých najmenej využívaných ako napr. 29 v letnej sezóne...

*SOLARIS* maniak

Reply on: eMareq #16158:
Tak to bolo od začiatku jasné, že je navine auto. Má tam dať prednosť električke vychádzajúcej zo zastávky. Je pravda, ako sa vyjadrila vodička 604ky, že tam autá jazdia ako blázni. Ináč, táto nehoda bola desiata v poradí na tom mieste, zatiaľ najhoršia. Smutné "jubileum" ?


Sarko: kuk mail, dôležité. ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.