na zastávke Mlynská Bašta smerom na Ťahanovce a Furču je nanovo postavený zastávkový označník s obrázkom trolejbusu a nápisom KONEČNÁ. idú obnoviť L70 ?
aha takze teraz uz nebudete mat ani nocne trolejbusy to je zaujimave aky je rozdiel medzi trolejbusovou sietou v presove a trolejbusovou tratou v kosiciach ?
Hehe, neviem o žiadnom testovacom kĺbovom troelejbuse Ikarus v Bratislave:-P. Ty áno:-D? Žeby fantazijný Ikarus 417T? Medzi značkami, ktoré by mohli pripadať do úvahy, by som zmienil Solaris-Cegelec, Solaris-Ganz, Van Hool-Kiepe, Berkhof-Traxis, Neoplan-Škoda a ďalších. Výrobky Škody Przeň v Bratislave bohvieakú tradíciu nemajú, o dobrom servise zo strany Schadefabrik Ostrov Socializmu môže hovoriť len človek, čo o tom nemá ani potuchy a Škoda Przeň žiadne výberové konanie, o množnom čílse ani nehovoriac, v Bratislave nikdy nevyhrala.
inTony: Kosicania moznu budu jacat (a opravnene, mame na to vlastne DF), ale dnes rano Ta nechceli usliapat na chodniku, ked bola KV bez napätia? Zsl.energetike zahucal zas nejaky rozvadzac, tak tam vyse 40 minut neslo ani koleso (medzi 04:20 a 05:00).
inak ja som Blavák a bývam priamo na Dlhých dieloch... Mňa v bude na Dlháče nemuseli ani ušliapať, lebo som sa tam ani nedostal... k elinám chodím peškom.
in Tony: to nic, mame tu odbornika na trakcie, vozidla, zatazove smery, kapacitu a ja neviem co este, ktory Ta dokaze presvedcit o tom, ze ked Ta usliapu na dvojrozmerneho v autobuse na Tahanovce ci Dlhe diely, tak si sa ani netlacil. Na strane druhej, tam kde to netreba budeme metro stavat, lebo take este nemame, ale susedna Vieden ci blizka Budapest ano, tak ho nutne potrebuje aj Petrzalka... Asi aby sme im nezavideli
81-71: co to tu zas za bludy a nezmysly hlasas a trepes? Aka dobre zvladnuta doprava na Dlhe diely? Ake Skody 25Tr? Kontrolna otazka: aky je rozdiel medzi duobusom a trolejbusom s pomocnym pohonom? Popiseme si o tom cosi na BA-DF, dobre? A len tak na margo, preco zas potrebujes riesit cosi, comu nerozumies, teda tentoraz Tahanovce? Metro tam nebudeme stavat? Urcite by sa Ti pacilo, ved aj v Kyjeve take maju. Nutka Ta to, chapem...
Nuž, mne sa tiež zdá električka pekný nezmysel. Jednak preto, že sa nikdy nepostaví už len vzhľadom na nie, že vysoké, ale nepredstaviteľne astronomické náklady taktejto stavby. Jednak preto, že ako už bolo povedané, električka neobslúži celé Ťahanovce a tak či tak by musela byť zachovaná ešte iná forma dopravy (A alebo T). A jednak preto, že skutočne takto vzniknutá kapacita by bola nadbytočná. Nezabúdajme, že obratisko nemáme kde spraviť, museli by tamjazdiť len KT-čka.
Ťahanovce sú veľký dopravný problém, ktorý je ťažko zvládnuť. Je to mladé sídlisko, najhoršie časy má ešte len pred sebou, pretože každým rokom pribúdajú noví stredoškoláci, ktorí budú ráno migrovať do mesta. Ale po čase sa to začne meniť - situácia dosiahne vrchol a počty cestujúcich začnú klesať. Bude viac staršieho obyvateľstva a dopyt sa rozloží rovnomernejšie.
Samozrejme, viem si predstaviť rannú špičku na Ťahanovciach a beznádejnosť jej riešenia. V Prešove takto momentálne vyskakuje sídlisko Sekčov, kde len na JEDNEJ Z DVOCH VETIEV je ráno súhrnný špičkový interval medzi vozmi cca. 1,5 minúty a všetko v kĺbových vozoch a všetko plné. Ale čo sa dá robiť.
Záchvat
Robia nám dopravné zápchy osobákmi...
Dopravná špička tiež čoskoro pominie, veď tu už nikto nepracuje... ?