Uvažujú o zavedení zberného systému (24.11.2003)
Poznámka
Dopravný podnik mesta Košice podľa jeho predstaviteľov robí všetko pre to, aby sa do konca roka cestovné nezvýšilo. Dopravný riaditeľ Štefan Dutko netají, že aby túto situáciu udržali, i keď to možno nie je najsprávnejšie riešenie, musia predlžovať intervaly a škrtiť spoje, kde len môžu.
Na rokovaniach vedenia DPMK, keďže cestujúci sa ku každej novinke stavajú nedôverčivo a majú pocit, že za 12 korún cestovného dostávajú toho dosť málo, padol už i návrh, že doprava by sa mohla upraviť a zmeniť na akúsi zbernú. Znamenalo by to, že spoje by nechodili z jedného sídliska na druhé, ale skôr by z okrajových častí zvážali ľudí do centra a odtiaľ by ďalšími spojmi cestovali potom za prácou, povinnosťami, zábavou. Prepojenie napríklad Sídliska KVP so Sídliskom Ťahanovce, alebo Sídliskom dargovských hrdinov, či Sídliska nad jazerom s Ťahanovcami, odčerpáva veľa energie a neplní účel tak, ako by malo.
Keď boli nedávno v Košiciach na návšteve predstavitelia Dopravného podniku Bratislava, okrem iného vyslovili aj myšlienku, že doprava ako taká je síce pre občanov potrebná, ale ekonomicky stratová. V krajinách Európskej únie už teraz platí približne taký pomer, že cestovný lístok v prostriedkoch MHD sa rovná hodnote jedného litra nafty. A to naše 12-korunové lístky ešte nedosahujú. Aby ani v blízkej budúcnosti nedosiahli, DPMK bude musieť zrejme zmeniť filozofiu prepravy.
Alžbeta LINHARDOVÁ - Košický večer
Poznámka
Dopravný podnik mesta Košice podľa jeho predstaviteľov robí všetko pre to, aby sa do konca roka cestovné nezvýšilo. Dopravný riaditeľ Štefan Dutko netají, že aby túto situáciu udržali, i keď to možno nie je najsprávnejšie riešenie, musia predlžovať intervaly a škrtiť spoje, kde len môžu.
Na rokovaniach vedenia DPMK, keďže cestujúci sa ku každej novinke stavajú nedôverčivo a majú pocit, že za 12 korún cestovného dostávajú toho dosť málo, padol už i návrh, že doprava by sa mohla upraviť a zmeniť na akúsi zbernú. Znamenalo by to, že spoje by nechodili z jedného sídliska na druhé, ale skôr by z okrajových častí zvážali ľudí do centra a odtiaľ by ďalšími spojmi cestovali potom za prácou, povinnosťami, zábavou. Prepojenie napríklad Sídliska KVP so Sídliskom Ťahanovce, alebo Sídliskom dargovských hrdinov, či Sídliska nad jazerom s Ťahanovcami, odčerpáva veľa energie a neplní účel tak, ako by malo.
Keď boli nedávno v Košiciach na návšteve predstavitelia Dopravného podniku Bratislava, okrem iného vyslovili aj myšlienku, že doprava ako taká je síce pre občanov potrebná, ale ekonomicky stratová. V krajinách Európskej únie už teraz platí približne taký pomer, že cestovný lístok v prostriedkoch MHD sa rovná hodnote jedného litra nafty. A to naše 12-korunové lístky ešte nedosahujú. Aby ani v blízkej budúcnosti nedosiahli, DPMK bude musieť zrejme zmeniť filozofiu prepravy.
Alžbeta LINHARDOVÁ - Košický večer
Sarko
Ono problém je v tom, že DPMK chce predať T3 pred vyradením, takže podľa mňa nebude mať úspech, tak ako veľakrát predtým. Záujem mali DP z Rumunska, Bulharska, Ukrajiny, ale napr. aj Ostrava (reko na T3R a predaj do Ruska).
Hlavný problém spočíva v technickom stave vozidiel. Keď naposledy kúpili Ostraváci T3 #355 z r. 1982 (prvá a jediná predaná T3SUCS), tak to bolo len preto, že nemohli použiť odkúpenú 40-ročnú T3 z Prahy. Zostali však v šoku, keď zistili, že tá košická, iba 20-ročná, je v podstatne horšom stave, takže v konečnom dôsledku mali aj oveľa viac práce. Kvôli životnosti však nemali inú možnosť.
Ďalší problém je cena. DPMK si naivne myslí, že predá jedno vozidlo za 1,5 milióna (zrejme s urobením nejakej tej rekonštrukcie, aby sa nepovedalo), pritom Ostrava chcela vyradené T3 zdarma, s tým, že odvoz bude na ich náklady. DPMK pritom nemá osobu-manažéra s aspoň základnými obchodníckymi znalosťami a potrebnými kontaktmi.