Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: veteran #76978:
Mám dojem, že niektorí vodiči v SORoch si to zjednodušia tým, že okná proste zamknú a fertig na celú šichtu. Strešné klapky samozrejme ráno a večer "zabudnú" otvoriť, bo naco šak vonku kedz je pod 25C, klimu ňemam zapinac a zbytek prikazany nemam ta tym padom to netreba robic, ja klimu v kabinke mam ta ostatnim sram...
A na druhú stranu často vídam, hlavne ráno po výjazde vozov a to aj v plne "klimatizovaných" električkách a busoch, že teľatá nastúpia dnu a čumia a čakajú, či im dakto neotvorí okná...
Príkazy, zákazy, upozornenia a akékoľvek nápisy sa predsa nečítajú, také ľahké nevieš?

Inak dobrý nápad, také veci sú technicky realizovateľné, dačo podobné máme v robote na dverách do motorovne.?
Reply on: jelcz69 #76975:
No s niektorými oknami je už ťažko pohnúť (odomknúť/otvoriť), keďže cestujúce stádo s nimi zaobchádza ako zaobchádza. Na Slovensku nielenže treba všetko písať ako pre nesvojprávnych, niekedy ani to nestačí. Narážam na zatváranie okien čapnutím dlaňou o sklo. Potom sa nečudujem, že niektoré nejde nielen otvoriť, ale i odomknúť...

Neviem, či to niekto vyrába, nevidel som to ani na renomovanejších značkách, než je MOR, ale viem si predstaviť na oknách magnet, ktorý sa aktivuje pri zapnutí klímy. Tak silný, aby ho človek neprekonal silou. Po vypnutí klímy by sa magnet deaktivoval. Snáď by to nebola až taká nákladná vec.
Reply on: jelcz69 #76975:
A čo tak napísať sťažnosť na DPMK? Či si tu dakto furt myslí, že Miššška Karafovie sem chodí denne, monitoruje diskusie a zjedná nápravu?
Reply on: jelcz69 #76975:
Najradšej mám skoro ráno, keď je ešte vonku ako-tak príjemne, pozamykané okná a dnu fúka vzduch teplejší ako vonku. A úplne najlepšie takto cestovať 55 minút ako v pondelok ráno...
to je taky problem zapnut klimatizaciu?? alebo ked neni zapnutu tak aspon otvorit tie zasrane okna alebo ako?? lebo kombinacia zatvorenych okien a vypnutej klimatizacie je asi to najhorsie co moze byt to uz aj v solarisoch alebo citelisoch sa cestuje lepsie? ? ? ? ?
Reply on: Dispecer #76972:
no lebo jedno na južnej triede stále existuje ? trebalo upresniť ?
Reply on: davidkooo #76971:
dpmk@dpmk.sk
Reply on: tbus #76970:
Neviem si úplne spomenúť kam ten triangel z Južnej triedy ústil, ale tuším na niektorú z trojice týchto ulíc - Košťova, Oštepová alebo Mudroňova. ...a áno, už neexistuje.
Dobry den, mal by som otazku, ohladom vecerneho spoja linky 52 v smere Krasna. Autobus ma prichod na Nam.Osloboditelov o 21:05, pricom zamestananci OC Aupark koncia o 21:00 a nemaju moznost sa dostavit na dany spoj nacas. Tym by som vas chcel poziadat o posunutie spoja o par minut neskor ako to bolo doteraz.

Za skoru odpoved, dakujem.
Reply on: Dispecer #76967:
a už neexistuje?
Reply on: TA #76940:
Aj ohýbanie do oblúka ??
Reply on: mi.v #76966:
1. Ťahanovce – slučka
2. Gajdove kúpele – úvrať
3. Čermeľ – úvrať, potom slučka
4. Havlíčkova – pôvodná slučka v odlišnej polohe oproti dnešnej
5. Solovjevova – pôvodná slučka, úvrať (po odrezaní slučky a pred výstavbou novej)
6. Stromová – triangel
7. Železničná stanica – úvrať
7a. Dočasné obratisko okolo starej vozovne
8. Tehelne (až pri kruhovom objazde)
9a. Cintorín – pôvodná úvrať na mieste hlavného kríža
9b. Cintorín – úvrať po skrátení trate v roku 1936 vedľa kolumbária
10. VSS – slučka
Reply on: mi.v #76966:
Južná trieda? Minimálne počas jednej výluky sa aj používalo pravidelne... ?
Reply on: Erik 3206 #76960:
Dobre – Erik obsiahol celý zoznam – odkrývam karty 🙂

Teda zo severu na juh:

1. Ťahanovce – most – úvrať v tvare smyčky (chýbala výhybka), na smyčku doplnená krátko pred zrušením
2. Gajdove kúpele – úvrať na konci aleje smerujúcej od Kostolianskej k prameňu Gajdovky na Aničke
3. Čermeľ – úvrať, neskôr obratisko oproti reštaurácii Baránok
4. Solovjevova (B. Němcovej) – smyčka na opačnej strane cesty ako teraz, na jej mieste vyrástla kotolňa
5. Masarykova×Stromová (Bencúrova) – triangel (ako obratisko linky slúžil len krátko)
6. Stanica – úvrať a v rámci vozovne Kirovova asi aj obratisko
7. Tehelne – úvrať niekde v úrovni dnešného Lidlu na Moldavskej
8. Verejný cintorín – úvrať v miestach dnešného kolumbária
9. VSS – smyčka na mieste dnešnej predajne Fresh

--

Stanicu som zabudol, takže dokonca 9, nie 8. 🙂

Myslím, že smyčka Havlíčkova sa nekvalifikuje, tá je pomerne bez zmien. Na Hollého ul. linka nikdy neviedla – len vlečka. V zozname vyššie som sa vyhol všeobecnému pojmu obratisko, ktorý som v otázke omylom zaviedol namiesto smyčky (slučky). Pojem obratisko zahŕňa obe podoby: môže byť úvraťové alebo smyčka.

Tak čo, sú ešte nejaké ďalšie obratiská pravidelných liniek, ktoré dnes neexistujú? ❓
Reply on: Erik 3206 #76960:
Iba obratiská pravidelných liniek, teda nie vlečkové trate nákladnej dopravy. Vlečky možno nabudúce. 🙂

Minulosť = od začiatku ED.
Reply on: veteran #76962:
A nielen z úsporných – v tom čase prebiehala rekonštrukcia koľajiska na Štúrovej a pravdepodobne sa im šestka do výlukového režimu už nevošla.
Reply on: Kona #76958:
Úvrať v pravom zmysle slova na Havlíčkovej nebola. Že tam mali linky konečnú je jedná vec, druhá vec bola, ako boli robené obehy. A tie boli asi také, že časť linky jeden voz robil dve časti dvoch liniek, t. j. mal trasu z kúpeľov do Čermeľa a druhý pendloval z Havlíčkovej do centra, hoci bolo linkové vedenie Čermeľ—centrum, kúpele–centrum. Dôvody boli prozaické – Čermeľ a kúpele ako okrajové časti mali značne nižšiu obsluhu, než Komenského ulica a centrum. Pri obojsmernom vozovom parku, jednokoľajkách a organizácii dopravy prispôsobenej koľajovej sieti takéto variácie nerobili problémy. Bežné bolo aj to, že si vodiči striedali vozidlá – jeden napr. robil len na štreke od Ryby po cintorín a druhý od stanice po Rybu, pričom každý xy-té kolo zašiel až ku cintorínu a pod.
Reply on: mi.v #76957:
Bude ich určite viac, ale pre tú srandu počkám ?

Kuzmányho × Štúrova: šestka tam končila od septembra 1944 do zániku prevádzky a to z úsporných dôvodov. Do tehelní šla jednokoľajka, takže pri prevádzke obojsmerných vozov logicky pri polícii žiadne obratisko nebolo treba.
Reply on: Kona #76958:
Na konečnej VSS bolo určite použité klasické obratisko, existujú aj fotky.
Reply on: mi.v #76957:
Minulosť je aké obdobie?
Anička - úvrať, Botanika - obratisko, Cintorin - úvrať, Čermel - uvrať neskôr obratisko,
Hollého - triangel, ale neviem či tam niečo končilo, Loky - obratisko len kus inač,
Stanica - obratisko tušim okolo vozovne, Stromova - triangel po zrušeni trate na Bencurovej ul.,
Tehelne - úvrať, Ťahanovce most - obratisko, VSS - obratisko,
úvrati bolo kopu po celej sieti, ale či tam aj niečo končilo....

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.