Zabudli ste ešte na Terasu, ľudia bývajúci pri Popradskej to majú od električky tiež cca do 10min do kopca a roky takto fungujú ... Ľudia v dnešnej dobe veľmi spohodlneli ...
No to si najdi studiu co mestu dalo EEI, ti navrhli podzemne garaze a vypocitali, ze s navratnostou 10 rokov bez zisku investora bude parkovanie v garazi stat 300 eur za mesiac za miesto.
Aj keby si len zrusil miesta, stale ignorujes faktory ako mnozstvo krizovatiek a prechodov plus nutnost zburat budovu Jednoty. Obciansku vybavenost by som nepovazoval za barieru, keby si mal zastavku na Azijskej a chces nakupit, musis ist dole na nakup a potom sa z MHD aj tak trepat naspat, kym z Americkej by si to mal cestou. A hluk z elektricky by bol urcite neprijemnejsi ako z autobusu.
Jazero stojí na totálnej rovine, nie sú tam bariéry ako schodiská, rôzne rampy, oporné múry, Slaneckú nelemuje zle umiestnená hradba objektov občianskeho vybavenia atď.
Mne to príde podobné ako je Sídlisko Nad jazerom.
Aj tam je zástavba len z jednej strany, aj trať. A funguje to. Ale myslím, že otázka riešenia trate na THC je nereálna, pretože pravdepodobne tam žiadna ešte dlho nebude.
Z toho všetkého má Americká trieda výhodu len tú, že má na to parametre. Týmto sa jej výhody končia, lebo pešia dostupnosť z väčšiny blokov je veľmi zlá.
Ázijská trieda: rušenie parkovacích miest by som za nevýhodu nepovažoval. Práve naopak. Na sídlisku sa už dávno mali riešiť parkovacie domy, vzhľadom na hustotu zastavania podzemné. Šírkové pomery tam nie sú až také zlé, než sa na prvý pohľad zdá, ulicu opticky zužuje práve to neriadené a neregulované parkovanie. Pri troche šikovnosti projektanta by sa tam vošla aj cesta 1+1 so stredovým pásom pre električky. Hlučnosť ako argument neberiem, hluk vydávajú aj tie masy autobusov, ktoré tadiaľ jazdia.
"Aj THC mali byt povodne obojstranne, aj preto sa pocitalo s Americkou triedou ako nosnou pre dopravu."
Áno, ale električková trať bude slúžiť budúcnosti (v ktorej sa so rozširovaním sídliska na západ neráta), nie minulosti.
Americka-
ma parametre na tram trat, minimum krizovatiek, netreba nic burat
nevyhody- vzdialenejsia od druhej strany sidliska, obchadzky pre pesich cestujucich
Azijska-
obsluzi pocetnejsiu cast sidliska
nevyhody- nutnost rusenia parkovacich miest, nutnost burat objekty ci sa im tesne vyhybat, vela krizovatiek a prechodov, nutnost vytvorit zastavky viedenskeho typu, auta by jazdili po kolajniciach, nenavrhnuta ako komunikacia na prevadzku tram, mozna hlucnost na sidlisku
Aj THC mali byt povodne obojstranne, aj preto sa pocitalo s Americkou triedou ako nosnou pre dopravu.
To všetko mi je jasné. ? A inak, keď niekedy môžu byť 2 dispečerské autá (predpokladám, že aj s dispečermi) pri kruháči na Moldavskej, tak nejaký by sa snáď našiel aj pre túto možnosť. A to meškanie by sa mohlo dorovnať na druhej konečnej (pre L9 to je na Jazere), lebo tam nemusí nič nastavovať pre opačný smer a v rámci možností má času dosť.
.
Nuž, vidím, že moja myšlienka asi neznie práve najlepšie u znalých ľudí. V poriadku, nehádam sa, bola to len drobná úvaha ?
To by znamenalo, že celom úseku by mohla jazdiť len jedna električka, musel by tam byť neustále dohľad dispečingu, ktorý by reguloval vjazd od jednokoľajky, aby sa nedajbože nestretli električky v protismere.
A po ďalšie, jazda v úseku medzi výhybkou a konečnou, vyrovnávací čas, obrat vozidla na konečnej a cesta späť by sa musela vojsť pod 10 minút (interval v rannej špičke), čo by bolo určite len tak tak. Pri najmenšom meškaní jedného spoja by už ten ďalší musel vyčkávať hore na Moldavskej pred výhybkou, a svoje meškanie by preniesol na ďalší spoj a ten na ďalší a tak ďalej...
Dúbravka: sídlisko po oboch stranách, Ružinov detto. To na Ťahanovciach nebude nikdy. Absolútne neporovnateľné. Parkovacie miesta treba riešiť už teraz a nie výstavbou ďalších povrchových.
Stále sa ale točíme okolo toho, že prečo nie na Ázijskej. Chcel počuť prečo áno na Americkej. Aké výhody to má? Akú obslužnosť územia? Aké dopady na atraktivitu?
Potrebujes relevantne argumenty, staci, ze na Azijskej na to nie je miesto a nie su tam ani vhodne pomery, musel by si zburat tamojsiu Jednotu, zrusit viacere parkoviska a aj tak by sa ludia najskor stazovali na hluk, navyse je tam kopec krizovatiek a prechodov. Na Europskej sice nejake miesto je, ale tiez by tam minimalne raz musel elektricka pod zem kvoli zastavbe. Na Americkej mas na elektricku stale rezervovane miesto, ako sa planovalo pri vystavbe, k najvzdialenejsim blokom je to 12 minut pesi, rozmiestnenie zastavok a dalsie by bolo treba podrobnejsie plany sidliska. Kazdopadne ked si pozries Dubravku, Ruzinov a dalsie, po ulici ako Azijska tam ide autobus a po radiale elektricka a vsade to moze fungovat. Uz len tou nutnostou rusenia miest na parkovanie by ludia proti elektricke protestovali.
Keď spomínate Ťahanovce, nešlo by trať viesť po obvode sídliska? Americká - Austrálska a potom cez územie ďalšej fázy rozširovania sídliska a po hranici súčasného lesa. V prípade problémov s prevýšením aj v čiastočnom záreze. Na slovenské pomery asi mimo reality, ale nevyriešilo by sa tak viacero vecí naraz? Aj v súvislosti s víziou rozšírenia sídliska.
Úplne najvhodnejšie by bolo tú trať viesť stredom, nie po okrajoch sídliska. Akurát, že po povrchu nie je kadiaľ a podpovrchový model by bol veeeeeľmi drahý.
Nepotrebujem počuť "prečo nie na Ázijskej", ale "prečo áno na Americkej". Teda kde a ako umiestniť zastávky, aká je tam pešia dostupnosť, koľko percent (promile) sídliska to v rozumnej pešej dostupnosti obslúži, aké sú v okolí Americkej triedy bariéry atď.
Ťahať čiary po mape je najjednoduchšie, takých tratí navymýšľam. (Trať na Európskej a Ázijskej si vyžaduje komplexné riešenie dopravy na celom sídlisku, čo by bolo veľmi drahé, narozdiel od vedenia po Americkej triede aj účinné a relevantné protiargumenty som ešte nepočul)
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.