Pokiaľ viem tak pozemok pod bývalou traťou do Čermeľa stále patrí DP, minimálne obratisko v Čermeli. Keby sa nahrabali peniaze alebo neviem či EU dava peniaze aj na také, tak by sa mohla na pôvodnom telese postaviť pôvodná jednokoľajka pre takú linku napr. Loky - Čermel alebo aj Stanica - Čermel. Minimálne cez sezónu vláčika by to bolo využívané.
A kto by takouto nostalgickou linkou jazdil? Takéto linky sú pre turistov a povedzme si pravdu... Aký turistický potenciál majú Košice? A ako spomína Tatranka nižšie - zmysel by to malo, ak by to bolo spojené s nejakou inou atrakciou a osobne si myslím, že maximálne tak počas víkendov v letnej sezóne.
Akože všetko O.K., ale v podstate k tejto téme je umožnené iniciovať diskusiu s DPMK a mestom každému jedincovi, ktorý má seriózny záujem, kontakty na zodpovedných sú verejne známe. A dá sa to, viď súkromné šotoakcie toma 393... A keďže na tomto fóre zastupujem seba, nie spolok HSMD, tak len toľko, že ja osobne v tomto smere nehodlám podnikať nič. Nepovažujem zriadenie NL za svoju prioritu, nech si o tom myslí kto, čo chce, nič v zlom. A myslím, že reálnu situáciu a celkové súčasné "nálady" v DPMK a vedení mesta poznáme lepšie my tu trvale žijúci a majúci ako, tak priame informácie o celkovom dianí. Tiež by som bol radšej, ak by to principiálne fungovalo ako na DŽ, lenže to nie je možné, trate si prenajať nemôžeme, vozidlá teoreticky možno aj áno, ale zase poplatky za dopravnú cestu a prístup na ňu je v MHD legislatívne nemožný, takže to nemá reálny zmysel. A byť zavislý na svojvôli majiteľa historických vozidiel nie je bohviečo, oni musia chcieť v prvom rade, inak sa môžeme postaviť na ucho a nič, násilím sa dobré vzťahy nedajú budovať. Môj osobný čas a energia investovaná do opráv cudzích historičákov v minulosti bola v podstate znehodnotená pozdejšími zlými rozhodnutiami majiteľa, jeho nezáujmom a laxným prístupom a výsledky poznáme všetci. Takže ak oni budú chcieť, rád poradím, zoženiem a dodám podklady, prekonzultujem... To je asi tak maximum a ešte raz opakujem, píšem tu za seba, nie HSMD!!! ?
Udržiavat v prevádzke 4-5 vozov T3 nie je zas taká velká zátaž. A práve teraz v súvislosti s vyradovaním vačšiny T3 je možnost vytvorit potrebnú zásobu nd. Možno že vzácnymi sa stanú až za cca 10 rokov, lenže to už v KE asi nebude čo zachranovat. Téčka sa najlepšie udržujú , ked aspon občas jazdia. Preto nostalgická linka. Rozumné riešenie by bolo skutočne víkendová kombinácia T,Ikarus,dž. Keby aj nie každý víkend , ale len raz za mesiac. S busmi sa to už robilo viackrát, záujem bol. Miera záujmu je závislá od propagácie. Aj ked to masové možno nebude, ale spomenme si my tu na fore čo v nás kedysi vzbudilo "šotoušovský" záujem o mhd, že. Práve takéto akcie. Konka zdochla na špatnú organizáciu toho celého, včetne nastavenej tarify.
Pozn. V pražskej flotile komerčákov sa duplikáty nevyskytujú. Novostavbou je snád len letný vlečnák, aj ten bol uvedený do povodného stavu, lebo kedysi dávno bol prestavaný na pojazdnú pokladnu. A novostavbou bude jeden historický autobus. V KE to nebude lepšie až sa konečne začne s MVG,10,21.
No neviem, či by bola ochota a ekonomická únosnosť udržiavať až toľko vozov na takýto účel. Úloha nostalgickej linky je zážitok jednak z okolia trate, jednak z jazdy historickým vozidlom ako takým, čo je relatívny pojem, inak to vníma pamätník, dieťa, šotouš... Potenciál vidím ešte tak v logickom napojení na nejakú ďalšiu atrakciu, napr. Detskú železnicu. Téčka ako atraktívny nostalgický dopr. prostriedok zatiať tento potenciál nemajú a možno ho očakávať tak odhadom o desať rokov od úplného vymiznutia z bežnej premávky. To je ako s "hranatými" Karosami, pre bežných ľudí zatiaľ nezaujímavé, ešte sú dobre vryté do pamäti verejnosti a doajzdili akoby "včera". Lenže fakt pochybujem, že DPMK bude na toto deponovať a udržiavať toľko T3.
O nostalgickej linke by sa teoreticky dalo uvažovať po ukončení prevádzky vozidiel T3 s tým, že by sa nechalo nejakých 5 vozov, ktoré by mohli premávať dajme tomu cez víkend L2.
No jasné, veď jazdiť sa naučíš aj v Škode 120. Pre nových vodičov to vyhovuje, je jedno aký voz to je, na naučenie základov to stačí a potom sa doškoľujú na konkrétne typy vozidiel. Skôr to vidím nádejne až vtedy keď sa budú vyraďovať T6. Zatiaľ náhrada za 261 nie je...
Pokiaľ ide o nostalgickú linku, také idei tu už boli dávno, nič nové. Nič z toho sa nerealizovalo, keďže to bolo zavrhnuté už v počiatkoch ako problematické. Bežný ľud nerozlišuje rozdiel medzi nejakou T1,T2,T3 a je to zatiaľ skrátka neatraktívne, vozy starej koncepcie ani nemáme k dispozícii a ak aj by výhľadovo boli, huntovať kultúrne pamiatky v síce obmedzenej, ale viac, menej bežnej premávke je nežiadúce. Pokiaľ dobre viem, tak Praha má na nostalgické účely tzv. komerčné vozy, ktoré sú jednak duplikáty a de facto repliky schopné premávky podľa terajších predpisov. Šotojazdy naopak nie je problém objednať a zaplatiť, je to dostupné pre každého platiaceho záujemcu, jediné čo chýba je nedostatočná propagácia takejto možnosti. Ono už pokusy s koňkou na Hlavnej skončili nezdarom, záujem o to zo strany "obecenstva" nebol bohvieaký, ale boli tam aj iné problémy.
cvicne vozidlo sa stale moze pouzit ako zaklad .... nejde o poruchy ale preto ze instruktor tam ma tiez brzdny pedal a moze tak rychlo zasiahnut keby k niecomu doslo... co u beznych vozoch nemas a predsa nikdy nevies kto si tam sadne a ako vnima premavku ...336 je fakt ako historicke vozidlo len nepojazdne ale je pod strechou takze v pohode ...chcel by som ti aj povedat ze zriadenie nejakej nostalgickej linky je blud..nehnevaj sa na mna ale ludom je šum a fuk čo po nich pride az na par vynimiek a zase pre nasich cestujucich nieco taketo zachovale a vzacne dat do obehu ..myslim hlavne vandalov by bola škoda a za dalsie je dost velky problem s nahradnymi dielmi na tieto vozy takze stret s autom by sa rovnal asi vyradeniu alebo nejakej provizornej opravy čo by nevyzeralo dobre toď moj nazor
Napíš napr. do Krefeldu, že pominula opodstatnenosť kľukového Düwagu ako autoškoly, keď tam vodič (na rozdiel od Košíc a T3) už ani teoreticky nemôže v prevádzke na nič takého naraziť (jazdia tam LEN Flexity Outlooky a Düwagy M8C.
Vario nie je vhodné pre žiadnu prevádzku. Spomínaš tiež, že by si obstaral veľkokapacitných Škodoviek. Naozaj by to bolo vhodné riešenie mať úplne rozdielne typy vozidiel? Údržba, náhradné diely a pod... To skôr by objednali trojčlánkové Vario.
Dnes videné skoro všetky nove Varia na viacerích linkách s "nefunkčnými" bočnými displejmi (napr. 803 - len v predu čislo a ciel, na bokoch nič a vzadu PRESUN) .. ? To zas je "nejaký nečakaný problém" s databázou? Ved sa nemenil čas, ani trasy liniek,,, alebo je to zase o "krok" viac k informovaniu cestujucich ?! Ved čo, hlavne že máme nové vozy a každý sa odvezie aj na nových tratiach .. ?
,,, tak to by trať na jazere už dáááávno mala byť celá zgenerálkovaná .. je to najstaršia BKV trať v meste a žiaľ GO sa "asi" dočká až na konci celej "šnúry" reko-trati (ak sa vôbec ešte nejake peniaze po roku - dvoch nájdu, alebo ak sa vôbec toho dočká) ?
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.