Balky: Lenže ja som kvitoval zákaz míňania na výhybkách všeobecne. To keď pôjde v KE s (ne)údržbou tratí takto ďalej, tak o chvíľu sa nebude mať čo vôbec míňať. A navarovanie oblúkov sa do toho nedá počítať, pretože kvôli väčšej tvrdosti a nepravidelnosti návarku dochádza k zvýšenému opotrebovaniu kolies a neverím, že výmena pár oblúkov raz za čas je drahšia, než postupná výmena veľkého množstva električkových kolies. Ak sú teda oblúky v takom stave, v akom majú byť, za normálnych okolností nemá ku kolízii prečo dôjsť. Samozrejme tu opäť nemám na mysli zákaz míňania z dôvodu presahu do profilu protiidúceho vlaku (KT8). Ale aj to sa dá pohodlne vyriešiť napr. zväčšením polomeru vonkajšieho oblúka pri jeho najbližšej oprave.
Toto som sa ich opýtal: A kto ma v tomto prípade prednosť? Ani jedna z tých dutých hláv(vynímajúc jednu) mi to nevedela povedať!!! A pritom vedia, že služobný príkaz je nezmysel. Ale však niečo musia produkovať......
377 a už asi ani jedno ďalšie vozidlo si DP nemôže dovoliť odstaviť, lebo.....
odporúčam ti ísť sa pozrieť do DP v čase plnej výpravy a uvidíš(alebo neuvidíš) koľko vozov je v zálohe občas tam dokonca vidno 1 a 2 súpravy a to je dobrý deň, často už chodíme na poruchy tak, že poruchu odstránia a ideš s tým istým vozom, lebo iného niet ?
Yps: prepáč ale 2-3mil za výhybku je totálny blud, nám netreba(v danej fin.situácii) kupovať komplet celé výhybky, mechanizmus máme a elektrickú časť, stačilo by len povymieňať koľajovú časť a tá podľa mňa nie je taká drahá.
K výhybkám: Až na novo osadené výhybky (3ks pérové a 2ks pri H.Strojár/len pre zaujímavosť konštrukčná rýchlosť na týchto výh.je 50km/h/) ani jedna nespĺňa normy na opotrebenie výhybiek!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! A to nehovorím o oblúkoch, z ktorých niektoré postrádajú žliabok alebo žliabok robia dlažobné kocky.........
A výhybky sú v poriadku - preto po nehode ju vypli a na druhý deň alebo kedy štrajkovala výhybka pri Tip-Tope a vozy chodili točiť na Št.TU. ?
Balky, ten pan XY aspon raz riadil elinu, ale taki co rozhoduju u nas, nikdy neriadili napr. take Kosice, tak im je lahke nebojovat za lepsiu zabezpecovacku. A ako to neminanie sa elektrickovych vlakov chcu zabezpecit na krizovatkach so svetelnou signalizaciou, kde maju spravidla protismerne smery naraz signal "Volno"?!
Otazne je, co DP chape pod tymto slovnym spojenim:"...zákaz míňania vlakov, kde môže dôjsť ku vzájomnej kolízii...". Pretoze ku kolizii moze dojst vsade. Nielen na vyhybkach, ale aj na odboceni (ukazkovy priklad na Sennom trhu pred McHamburgerom). Z toho mi vychadza niekolko min. zdrziavanie dopravy, pretoze vozy by sa podla tohto mali minat len na rovinke. Vezmime si naj..body v meste:
-Nam.MMM, CS armady,Sp.Hala, Kr. sud, NO-ZST,Sp.pavilon, kruhovy objazd, VSSkrizovatka, mosty pri OC Branisko,...a skoro vsetky konecne.
Re #11592 5: Svojho casu som cital, ako sa Dutko chvalil, ze riadil elinu. Tak nech si to stupidne obmedzenie(10km/h) sam odskusa. Nech si nasadne do briky a nech sa snazi prebehnut cez kruh.objazd tak, aby nemal meskanie, neohrozil cestnu dopravu a zaroven dodrziaval desinu. A nie jeden krat, ale nech si to skusa cely den.A potom nech si vyhodnoti, kolkokrat prekrocil rychlost a strhne si to z premii...
Na adresu vsetkych nadavajucich na DP kvoli vybavovaniu BCK. Stojim si za tym, ze hnevat a nadavat mozu len a len na seba, na svoju pohodlnost a lenivost. Vcera som si pri Moduse dobil BCK-cely kvartal, takze mam pokoj na dalsie3mesiace. Nikto predo mnou, nikto za mnou. Bol som zvedavy, ci sa nabija na kalendarny mesiac(t.j. od stvrteho do tretieho v nasledujucom mesiaci), alebo mesiac sa chape ako urcity pocet dni (napr.30dni). Nabija sa vsak na kalendarny mesiac. Ak to zatiahnem do extremu, tak ak by bol jeden mesiac 10dnovy a druhy 100dnovy, tak za 390Sk (zakladny mesacnik) raz jazdime 10dni a pri druhom mesiaci 100dni. ?
Yps: Neviem nájsť štatistiku, takže som si to spočítal (bez záruky 100% presnosti):
- úplne všetky výhybky (vrátane demontovaných výmien, ale so zachovanou srdcovkou): 188
- z toho výhybky v prevádzkovej sieti el. dopravy: 118
- z toho elmag. ovládané výhybky: 25
- z toho výhybky konskej dráhy: 2
- z toho výhybky vo vozovni: 65
- z toho neúplné výhybky vo vozovni: 2
- z toho výhybky s privarenými jazykmi: 1
Takže ja sa vzdávam... Už niekoľko dní mi čoraz častejšie vypadáva linka, a to tak, že len načítanie bežnej web stránky trvá počas celého dňa pokojne aj 10 minút. Takže kým sa to nevyrieši, alebo neprídem ku niekomu, kto má normálnu linku, tak dovtedy nemôžem normálne fungovať a pridávať novinky (tobôž updaty).
Diggi: Vďaka za info a zisťovanie z dispečera, novinku pridám hneď, ako to bude možné.
Yps: Neviem, čo Ti mám na to povedať. Myslím si o tom svoje. Záver vyšetrovania ma prekvapil, naopak opatrenia vôbec. Namiesto toho, aby sa to fyzicky a organizačne riešilo, sa to "papierovými" príkazmi a zákazmi len zhorší. Doteraz sa na kruhovom objazde na priecestiach často čakalo aj niekoľko minút, odteraz to môže trvať aj oveľa dlhšie. Kvitujem len jedno, zákaz míňania vlakov, kde môže dôjsť ku vzájomnej kolízii, čo funguje napr. aj v takej Prahe, kde o košickom stave vyhýbiek ani nechyrujú.
Kedže netypuješ, tak nová výhybka stojí cca 2-3mil. a ani jedna nie je nová v meste okrem juž. tr. Dpmk má asi 200 výhybiek to je slabý odhad /Sarko to bude určite vedieť lepšie/.
Myslíš si , že nové linkové vedenie niečo zásadne vyrieši ? Všetko tu vymyslené už bolo, dajú sa robiť len kozmetické úpravy väčšie, či menšie. Furt bude polovička nespokojných, tých čo boli doteraz spokojní. Lenže spokojní nevolajú do DP ani do TV NAŠA že sú spokojní. Poznám niekoľkých ľudí v DPMK a nie sú tam všetci len blbci, hoci to navonok možno tak pôsobí. ?
Este k tou prispevku. Normalne sa mi zvysil tlak... Dotycni asi neboli v inych mestach, kde jazdia elektricky. Obmedzovanim rychlosti nic, ale vonkoncom nic nevyriesia. Namiesto toho nech dvihnu zadky a racia opravit tie vyhybky. Je otazka casu, kedy na tom istom objazde sa vyglajzi elektricka iduca z Moldavskej na tr. SNP. Konkretne v smre jazdy je to posledna vyhybka, za cestnym krizenim.
He. zase sa zmena linkoveho vedenia presuva, odsuva a neviem co este, asi do roku 3000. Nic nove. Niekolko rokov sa o tej zmene len huci, ale nic sa nerobi. Co sa tyka dopravy medzi nemocnicami, pani ( ci sudruhovia ) objavili Ameriku. Takato doprava donedavna fungovala. len s tym rozdielom, ze spoje jazdili len medzi obidvoma spitalmi. A dam si tu namahu, aby som zisitil, ci ten Midibus este jazdi. Normalne idem odpadnut z tych noviniek..