Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
odporcom aj podporovateľom - Košice sa dostali spolu s Prešovom, Nitrou a Martinom do záverečnej fázy kandidatúry o EHMK 2013, niektoré z projektov sa budú realizovať do augusta budúceho roka, kedy sa má rozhodnúť o definitívnom kandidátovi
Reply on: KVKV #28938:
"Doležité je zistenie, že zvýšený nákup nastal až po zavedení novej tarify. Len obmedzený mozog niektorých vodičov može dojsť k záveru, že „cestujúci nám zleniveli“. Nie je to tak." Nie je to tak - to máte pravdu, ale zvýšený nákup vôbec nesúvisí so zmenou tarify. Ľudia si zvýšene kupovali lístky u vodiča aj pri PLATNOSTI STAREJ TARIFY (teda za existencie jednorazového 14-korunového lístka u vodiča a pod), lebo postupným rušením automatov, znevýhodnením stánkarov si NEMALI KDE ich kúpiť. Tam je pes zakopaný.

Ja by som zľavnený lístok v doplnkovom predpredaji zrušil, dal len jeden jediný druh lístka (ale platný na všetky pásma) a basta.

Re #28948 5: Takého jedného som pred vyše hodinou na L19 zažil. Zdringal sa tak, že sa pri vjazde na colnicu z Priemyselnej strepal na podlahu (taký tupý náraz to bol od tej hlavy). Ale prežil to (spiťákom sa nič nestane) a na Palackého ho vodič spolu za účasti ďalšieho cestujúceho chytili za ruky, nohy a šup s ním ho usadiť do mrazu do prístrešku.
Počas vianočných sviatkov jednoznačne "IM". ? ?
Reply on: 5 #28948:
Vozili by napriklad mna. Mesacnik mi plati presne do 23.12, takze by som 1 den usetril.
Reply on: 5 #28948:
Jak píšeš, bezdomovci by obsadili vozy a nikto by ich nedostal von.
Reply on: Isidor #28941:
Rozmýšľam, koho by sme v KE na Štedrý deň vozili zadarmo. Bezdomovcov, živáňov a Luník IX? Radšej žiadne "akcie", nech majú aj vodiči v štedrovečernej službe príjemné, pokojné a beztoluénové sviatky.
Reply on: Peter55 #28943:
Ja som to pochopil tak, že mimokošickí dôchodcovia nad 70 rokov dostali možnosť výberu navyše, teda buď BČK+cesta zdarma alebo OP+polovičný lístok.
Reply on: Peter55 #28943:
"Dôvodom zmeny v preukazovaní nároku na bezplatné cestovanie je §15 čl. 6 Zákona č. 43/2007, ktorým sa mení a dopĺňa zákon Národnej rady Slovenskej republiky č. 168/1996 Z. z. o cestnej doprave v znení neskorších predpisov a zákon Národnej rady Slovenskej republiky č. 145/1995 Z. z. o správnych poplatkoch v znení neskorších predpisov

Úplné znenie §15 čl. 6: Na účely plnenia zmluvy o výkonoch vo verejnom záujme je dopravca povinný evidovať a predkladať samosprávnemu kraju vo vnútroštátnej autobusovej doprave alebo obci v mestskej autobusovej doprave kvantifikovaný úbytok tržieb, ktorý vzniká z dôvodu osobitného cestovného pre vybrané skupiny obyvateľstva."

čo z toho vyplýva - s nárekmi sa obráť na svojho zákonodarcu - http://tinyurl.com/ynkd5f ?

*SOLARIS* maniak

Reply on: Peter55 #28943:
pamiatka predsa ? ? ?
Reply on: Nodes #28942:
mas nieco proti prispevkom RDZ 50???
Reply on: eMareq #28916:
To j ečo za blbosť že dôchodcovia nad 70r. čo niesu z KE tak si maju vybviť BČK? To už nevedia ako zarábať? Myslia, že ľudi anemaju čo robiť keď pridu na návštevu len vybavovať BČK? Príde raz za 10rokov na tyždeň a musi si kupit BČK ☠ ☠
Reply on: RDZ 50 #28940:
Mas nieco proti prispevkom KVKV?
z dielní DPMŽ:

"Dňa 24. decembra 2007 bude na všetkých linkách MHD preprava zdarma."

tomu vravím vianočný darček -- čo tak sa inšpirovať? ?
Reply on: KVKV #28938:
Pre Boha... toto už je choroba alebo závislosť ?
Re #28939 KVKV: Pán Boh zaplať! ? ? ☺ ?
Dnes som chcel písať o návrhu zmien v ED, odchádzam na víkend, v pondelok sa pokračuje.
Reply on: Vladimír #28906:

(reagoval som aj na v príspevky od eMareq prípadne iné súvisiace )
Ako sa to dalo riešiť ? Systémovo !
Takže skúsme hladať príčinu stavu zvýšeného nákupu cl u vodiča.
Doležité je zistenie, že zvýšený nákup nastal až po zavedení novej tarify. Len obmedzený mozog niektorých vodičov može dojsť k záveru, že „cestujúci nám zleniveli“. Nie je to tak.
Príčiny:
A/ 24h lístok sa nevyplatí. NEPREJAZDÍ SA! Ak chcem bohato využiť mhd, tak mi stačí na deň 1x14.-, 1x17.-,1x20.- Za dvadsať korunový napríklad stihnem vybaviť vec napr na THC , vrátiť sa a ešte urobiť malý nákup a zviest sa domov, teda tri jazdy. To jest spolu s dalšími lístkami na šesť ciest iba za 51.-Sk ! naviac u tohto lístka uplatnil dopravca nekorektný prístup tzv. vnútenej služby. Platí povinne aj na dalšie pásma, absolutna väčšina záujemcov o denný lístok túto službu nepotrebuje, nevyužije.
B/ 7dňový lístok poskytuje ani nie tak úsporu ale určité pohodlie, ale len v prípade, že je využitý 7dní. Ak napr. cez víkend nikam neidem, tak sa nevyplatí. Je neprimerane drahý.
C/ 30 dňový lístok sa nevyplatí , ak nie je využitý každý deň. ( je zaujímavé, že v Prahe sa mi vyplatí aj keď na 9 dní idem do Košic ). Predtým bolo časté, že si mesačný kupovali aj napr. ženy v domácnosti, ludia v okrajových obciach, teda osoby, ktoré nevyužívali denne mhd. Velmi zlým riešením bolo zrušenie papierovej formy 30 a viac denných lístkov. Je treba si uvedomiť, že značná časť občanov strednej a staršej generácie(cca 50%) si nenašla cestu ani doveru k novým tech prostriedkom , čipovým kartám ,počítačom atd. Je to v nich, je im to cudzie a nie sú to len primitívi s piatimi triedami , ale aj celkom normálni a inteligentní ludia, dokonca mnohokrát s vš.vzdelaním (väčšinou humanitného a umeleckého smeru) .Naviac manipulácia s displejmi označovačov je pre mnohých zložitá, občas ich funkcia nesprávna (o tom sa tu písalo), rozhodne to nepovažujú za príjemné zpestrenie cestovania. Pri návšteve Košíc som so záujmom sledoval ako si množstvo ludí (tých čo sa odhodlali pre dobrodružstvo čk) doslova ruinuje elkt.peňaženku prikladaním karty pri nástupe,výstupe, prestupe. Zakaždým im to urobilo mínus19Sk ! Jedna cesta s jedným prestupom ich tak vyšla na 76Sk. To je teda slušné, dp musí mať radosť. Tí cestujúci nie, čoskoro prejdú na papierové lístky.
D/ Predajné miesta, automaty. Je celkom logické, že pokial nestanovíme zaujímavé marže predajcom, tak ich to nebude zaujímať, predaj je príťažou. Je obmedzená dostupnosť celého sortimentu lístkov. Štvorzastávkový sa stáva pomalu vzácnou zberatelskou raritou, bolo už aj tak, že ho nemali ani na stanici ani na Roseweltovej ! (no kde je potom bordel?).
Automaty ponúkajú len obmedzený sortiment a častejšie než predtým sú nefunkčné-vypredané. Zrejme niekomu nedošlo, že vzhladom k vyššie uvedeným skutočnostiam a poklesom predajných miest dojde k vyššej spotrebe lístkov z automatov ich treba častejšie doplňovať.
No čo potom má robiť cestujúci? Jeho posledným zúfalým skutkom je s doverou sa obrátiť na vodiča o informáciu na predaj vhodného lístka. (že prečo jazdí na lístok a nie na predplatné, som uviedol vyššie)
VŠETKY TIETO SKUTOČNOSTI MAL DPMK PREDVÍDAŤ !

Vodiči sú tak predajom preťažovaní , z toho potom nervozní , arogantní až sprostí voči cestujúcim. Hlavne vodiči autobusov sa dosť často chovajú ako hulváti.
K vodičom ešte asi tolko: ak im ich nadriadení prikážu predávať trebárs dvadsať druhov lístkov , TAK TO BUDÚ BEZ DISKUSIE A REMCANIA ROBIŤ , a nie sa ventilovať na cestujúcich. Ten len využíva ponúknutú službu. Pokial sa mu zdajú nároky na výkon zamestnania vysoké, nech si hladá inú prácu (traktorista, tirák, SBS) Prípadne nech to rieši s odbormi.
To, že si musí sám obstarávať kade tade lístky, to je zase diletantstvo a arogancia jeho nadriadených. „Predávať musíte milí vodiči, ale akosi sme to my tu hore nedoriešili s tými lístkami ,tak sa starajte sami ako viete“.To je tak zložité, aby podnik zriadil služobňu, kde vodič po smene odovzdá tržbu a odoberie potrebný počet lístkov? Ved to už tu krásne fungovalo dlhé desaťročia v dobe sprievodcov a samoobslužných pokladní u vodičov.

MOJ NÁVRH NA RIEŠENIE:
1/ vytvoriť zázemie pre výmenu lístkov a tržby pre vodičov. (otvorte si archívy, ako to fungovalo)
2/ u vodičov zaviesť predaj štyroch typov lístkov T1 30min – 20.-; T2 a TZR – 30.- a polovičné k nim.
3/ reorganizovať tarify, predplatné cl urobiť atraktívnymi, aby sa znížilo používanie jednorazových.
V rámci toho zaviesť doplatkové lístky pre T2 a TZR pre vlastníkov predpl.c.l. pre T1. Zaviesť (obnoviť) papierové 30 a viac dňové lístky.
4/ zvýšiť počet predajných miest vytvorením akceptovatelných podmienok pre predajcov (marže)
5/ častejšie doplňovať a Kontrolovať funkčnosť predajných automatov.

Poznámky:
EMareq uvádza špekulatívny nákup cl. To predsa nemá motiváciu , priekupníkom by mohol byť len ten, kto by to dokázal predať drahšie. K väčším nákupom dochádza, je to zúfalý sposob riešenia nedostatku predajných miest . Niektoré firmy, hotely, ubytovne tak vychádzajú v ústrety svojim zamestnancom. To mám overené.
Tak p.Filipko si je dokonca vedomý úbytku tržieb. (a možno aj cestujúcich) Tak o čo vlastne dopravnému podniku ide? O toto?
Zvýšenie jednorazového cl na 30.- ,to je odfláknutie riešenia problému, „než by sme si dali prácu , tak radšej vyj***toto s cestujúcim“
A takzvané zlavnené na dvojnásobnú dobu platnosti =zase 30.- to je arogantný a sprostý výsmech cestujúceho. To pripomína praktiky velmi neserióznych až mafiánskych firiem.

STAČÍ TO TAK VLADIMÍRE ?
Reply on: Dynamax99 #28932:
No je to skvely napad len nieje moj ale kolegu 1018 ? ?
Reply on: *SOLARIS* maniak #28933:
Čo takto čítať trocha nižší príspevok ako napr: #28916 ? 🙂

Re #28934 COMFORT: Ja bývam tiež v takej lokalite kde mi chodia pred dom LEN električky. Keď vypadne prúd, stane sa havária na trati, MÁM SI AJ JA ŽIADAŤ o zriadenie nejakej celodennej linky, lebo tiež sme potom v riti? Ja viem, ťažko sa zrieka raz za hodinu spojov liniek 13, 38 a sem tam do toho aj 28... Neviem, že by niekto L19 išiel rušiť.
Zruste aj buducu linku 19 na jazero ze ked vypadne prud v elektrickovom vedeni tak jazero pojdze do r....

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.