Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: jt #54172:
Prepáč, ale nebudem niekomu "ozrejmovať" niečo od absolútneho základu. Ak niekto prichádza na tento web diskutovať, očakávam nejakú základnú úroveň znalostí. Najmä ak dotyčný prichádza s "inovatívnymi nápadmi", preložené do mojej nepokryteckej slovenčiny "kveruluje".
Reply on: S499.1023 #54171:
tak mi to ozrejmi.
Reply on: jt #54167:
Ja som bol v šoku z tvojho tvrdenia o špičke u električiek. Je vidieť, že o tom NIČ nevieš.
Reply on: S499.1023 #54163:
v podstate mi je úplne jedno, ako je to inde. Hlavne nech to je u nás dobre ( teda lepšie povedané - najlepšie, ako sa dá ).
Reply on: jt #54161:
nechápem. zase sa vymýšľa niečo strašne komplikované, čo nebude nakoniec vôbec plniť osoh a bude ešte viac miasť cestujúcich. nikde vo svete sa niečo také nepoužíva a nie je problém...
O Z N A M

Dňa 14.5.2010 (piatok) o 19:00 na Železničnej stanici (pri kusej koľaji, kde stál Štefánik) sa uskutoční stretnutie členov HSMD o.z. a nových členov nového združenia TramBus. Bude oznámené ďalší postup a aktivity združení a podmienky pokračovania.

Ak máte otázky - hsmdke@yahoo.com
Reply on: S499.1023 #54166:
Pýtal si sa, či na jednej trati jazdí len jedna linka. Hovorím, že takmer áno, pretože trolejbusové linky 71 a 72 jazdia z Lingova cez centrum na KVP a tam sa rozvetvujú. Spolu majú v sedle interval 15+15 minút. Rozumieme sa?
Reply on: jt #54164:
Čože?????
Reply on: jt #54164:
Vlastne spoločný interval som nakoniec neuvádzal, editoval som to, ale podstata sa nemení.
Reply on: S499.1023 #54162:
De facto áno. Dve linky na 90% na spoločnej trase, na jednej trati rozvetvenej na jej jednom konci. Aj ten interval 7/8´ som podľa toho uvádzal (dva navzájom prekladané 15´ intervaly). Električky som do úvahy nebral, tie sú na 99,9% segregované od IAD, špička sa ich teda týka len vo vyššom dopyte po preprave, čo má kompenzovať vyšší počet spojov.
Reply on: TA #54159:
A inde vo svete je to ako?
Reply on: jt #54160:
U vás jazdí po jednej trati len jedna linka?
Reply on: S499.1023 #54136:
Keď to chceš takto zovšeobecniť, tak netreba zabúdať, že všetci priplácajú aj tým, ktorí si za MHD platia. Lenže to je služba vo verejnom záujme, preto som to nebral takto zo široka, ale nechal to na tejto úrovni.

Re #54139 tbus: Tie písmenká a la SAD do mestskej dopravy nepatria, súhlasím, maximálne tak nejaký symbol pre odlíšenie spojov v pásmovej prevádzke linky. Stĺpce by stačili tri (špička/sedlo/okrajový režim), už som to podobne urobené kdesi videl.

Re #54142 Jasejo: Ako píšem vyššie, stačili by tri stĺpce. A hlavne hustejšie intervaly a menej liniek.
Reply on: S499.1023 #54158:
Pardon, nečítal som to tu pár dní všetko. Tvrdý prechod by neznamenal hneď štvrťhodinové rozdiely v dĺžke intervalu... Tvoje predbiehanie by totiž mohlo nastať len v prípade, že nasledujúci spoj prejde trasu rýchlejšie a to by prichádzalo do úvahy po rannej a popoludňajšej špičke (na niektorých linkách popoludňajšia špička ani nie je zohľadnená). V sedle je to štvrťhodina, myslíš si, žeby sa mohlo stať, že jeden spoj prejde trasu o štvrťhodinu skôr, ako predchádzajúci?

A k tomu úvodu - porovnávaš tu grafické znázornenie linkového vedenia a graficky odlíšené časti dňa podľa rýchlosti prepravy, správne? Ako to navzájom súvisí?
Reply on: S499.1023 #54156:
neber to osobne, ale keď sa nad tým zamyslím, ani sa netreba čudovať, že Slovensko je tam, kde je, keď sa veci do praxe zavádzajú spomenutým spôsobom. Ak predsa viem, že sa v praxi vyskytuje určitý nedostatok, tak snáď zavediem inováciu tak, aby som ho čo najviac eliminoval.
Keď už nič iné, je to taký veľký problém dole pod časy odchodov v CP uviesť vetu : " Uvedené jazdné doby sú najdlhšie možné. " alebo niečo podobné?
Reply on: jt #54157:
Vymýšľate zhovadilosti a potopíte dobrý systém svojou kverulanciou. Ty si na to obzvlášť špecialista, ako pozorujem.
Podľa teba asi DP nemal zaviesť časové cestovné a vracanie neprejazdeného kreditu, pretože nemá na každej zastávke vyvesené všetky cestovné poriadky so všetkými chronometrážami.
Zaujímavé, že pri farebnom linkovom vedení ste škriekali a teraz chcete spraviť tz CP na zastávke farebnú hudbu.

OT: Ešte stále si mi neodpovedal, kde si nechal mozog v tvojom návrhu #54133 - "tvrdý" prechod medzi chronometrážami, ktorý vyžaduješ v rámci vyfarbovania cestovných poriadkov, totiž spôspobuje následné predbiehanie vozidiel na trati, čo je obzvlášť zaujímavé u závislej trakcie.
Reply on: S499.1023 #54156:
Nemá pravdu?
Reply on: TA #54153:
Takých ako ty je v Kešicoch veľa?
Reply on: Dimi #54154:
nie, ak ide o prípad bez prestupu - v CP máš len najdlhšie možné jazdné doby. Na cestu, ktorá trvá počas špičky 31 minút, mi treba 60-minútový CL. Avšak tá istá cesta môže v inom režime trvať len 30 minút, teda stačí mi 30-minútový CL.

Dávam do pozornosti :
- #54125
- " nákup CL sa riadi dĺžkou aktuálneho spoja, čiže reaguje aj na rôzne medzizastávkové časy v rôznych úsekoch dňa " ( #54129 )
- " chronometráž uvedená na zastávkových CP je (vo väčšine prípadov) najdlhšia možná, tým pádom ak budeš počítať s tou, môže sa Ti stať len to, že do cieľovej zastávky prídeš skôr (čo je vlastne pre Teba +) ... teda v prípade, ak sa bavíme o DPP a okrajovom režime. " ( #54142 )
Reply on: TA #54148:
" Ale ved sa to dozvie po nastupe do vozidla. "
--->>> tam je to už cestujúcemu zbytočné, lebo zaobstarať papierový CL si musí ešte pred nástupom do vozidla

TA, ved to je kravina 🙂 ... Ked cesxtujem jednou jedinou linkou bez prestupu, tak chronometraze na CP mam. Vsade. Takze viem, co si kupit. Cestovnemu (papierovemu) listku je jedno, co ukazuje citacka BCK predsa. Tam ide len o oznacenie. Platnost je dana samotnym listkom. A ked cestujem s prestupom, potom sa aj tak na zastavke nemam ako dozvediet vsetky kombinacie liniek...

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.