Tak to ťažko, bežne max. 65 km/h a aj to sa už všetko trasie a podlaha rezonuje od prevodoviek, ktoré majú vôľu vyskočiť do poľa nehovoriac o tom, že vodič v tej chvíli na hupákoch skáče ako jojo a musí miestami spomaliť na 50 km/h.
nie je. Uviedol som to vzhľadom k tomu, že "Krásna nieje kilometre vzdialená dedina", ale "Kilometre vzdialenou dedinou na konci mesta by som skôr nazval napríklad Kavečany". Potom máš zvláštny meter, keďže obe časti sú rovnako ďaleko. Šacu som vynechal, na to je viacero dôvodov, okrem iných Ti ich už tu rozpísal 5.
priamo len kvôli Krásnej by znamenalo neušetrenie vôbec ničoho, keďže žiadna priamejšia trasa neexistuje. Presmerovaním z Jantárovej na Južnú triedu ušetríš približne 100 m, a to som to asi aj prehnal.
Trochu si to veľmi zovšeobecnil, alebo si zabudol na zastávky Motorest Krásna, Minská, Vyšný dvor a Staroslovanská...
Každopádne, ak by v Krásnej existoval cestný most Opátska - Golianova ul. a oficiálne spojila Smutná s Polesnou ul. dalo by sa všetky krasnianske linky spojiť do jednej s trasou:
Važecká - Golianova - Pri Hornáde - Lackova - Motorest Krásna - Minská - Vyšný dvor - Staroslovanská - Pri Teleku - Staroslovanská - Žiacka - Krásna - Golianova - Važecká.
28 má s 13 a 52 spoločné všetky zastávky okrem ich konečnej. Pár minút chôdze navyše. A povedal by som, že dokonca menej, ako keď sa potrebuješ cez víkend dostať k Obchodnej akadémii.
Nútená zachádzka to bude pre cestujúceho, nie pre autobus. Tak si predstav denno-denné cestovanie zo Šace do mesta cez USS - s prestupom, zachádzkou a ešte aj pomalšie... to už je len bonus. Valcovne sú lepší nápad z pohľadu cestujúceho, len čo potom s L26...
Krásna je iné, lebo:
- uzol Važecká je priamo v trase do centra, teda žiadne zachádzky a kilometre navyše,
- prestup môže byť na hrane len s malými stavebnými úpravami, nadväznosť a vyčkávanie spojov nie je otázka financií, ale riadenia, CP a interných predpisov a procesov,
- v špičke je na Slaneckej električka rýchlejšia, lebo nestojí v zápchach.
Chápem, že L28 vznikla kvôli obsluhe nových, vzdialenejších kútov Krásnej, ale nebol žiadny dôvod na celkové zvyšovanie ponúkaných kapacít pre Krásnu ako celok, preto sa malo okamžite s jej zavedením škrtať v CP L52, 13. Keď už vymetať celú dedinu, tak na úkor niečoho. Tam úplne zbytočne plytváme vozkm, ktoré inde v meste chýbajú.
V pripade pekneho prestupneho uzla by to problem byt nemusel. Ako skvalitnenie a kompenzaciu za prestup by ludia mohli mat husty interval a omnoho viac NP vozov.
A 28 je chory napad. Uplne by stacilo, keby sa tie vozkm stiahli z 13tky, 13tka by sa pretiahla na Telek a skratila napr po Zel. stanicu alebo NO
Nejednalo by sa o nútenú zachádzku nejakého spoja - kedže linka 26 má takú trasu na VA.
A ak píšeš o atraktívnosti MHD, tak si myslíš, že ak by si súčasné "pohodlie" cestujúcich z krásnej odviesť sa priamo do mesta - nahradil povinným prestupom na važeckej - tak by to pomohlo atraktívnosti MHD ? Tiež nie.. A ešte jeden detail - linka 28 "vznikla" kôli tomu, že obsluhuje inú časť Krásnej ako spomínané linky 13, 52, takže jazdí trochu po inej trase v krásnej ako tie dve, asi preto sa to neškrtlo..
Bol mestsky parlament mladych a ako navrh som dal postavit terminal sever, dokonca som nasiel aj peniaze. A vramci toho, mi napadlo, ze podobnym sposobom sa da postavit aj terminal saca a poslat elektricky THC-Saca s hustym intervalom. A FLIRT stoji cca 850 000€ co je za 4vagonovu supravu s 120kmh dobra cena (vid nase vario) a tym by sa dala pekne vyriesit dopravna situacia v meste.
Velmi sa priklanam k tomu čo si teraz napísal Presne tak, je veľmi ťažko konkurovať elektrickou, ktorá ide maximálne 65 popri autobusoch, ktoré sa hranu aj 90. Ale to tá trať na Tahanovce bude skôr ako rekonštrukcia rychlodrahy. ?
Pokial sa na rychlodrahe bude jazdit tak ako teraz, nikdy nebude dobra konkurencia k autobusu. Chelo by to koplet rekonstrukciu na aspon 80kmh a stroje ktore to dokazu aj vyuzit
Každopadne však prestupný uzol Šaca má..síce pod komínmy ale má. A je blbost viest autobusy do Šace s otrasným intervalom, miesto toho aby sa využila naplno rýchlodráha a prestupovalo sa zatial na VA USS. Valcovne ako prestupný uzol by na škodu samozrejme nebolo s tym že opať by sa využivala do Šace z centra len električka. Taketo vedenie do Šace by mohlo kludne fungovat určite cez sedlá a víkendy. A zlepšili by sa intervaly a vcelku by sa zatraktívnila MHD v Šaci. Miesto toho však nam behaju busy po rychlostnej ceste mozno platia myto (neviem ako je to z mýtom a MHD) s otasnými intervalmi a rychlodráha pustne...
O (ne)vhodnosti VA USS ako prestupného uzla pre dopravu z centra do Šace sa tu už písalo. Keďže VA nie je priamo v trase KE - Šaca (bola by to nútená zachádzka), nemyslím si, že by navážanie ľudí do uzla kamsi pod komíny kvôli prestupu pomohlo atraktívnosti MHD. V Krásnej je uzol Važecká na priamke do centra...
Súčasne so zavedením L28 (2 spoje za hodinu v špičke) sa mali tieto 2 spoje škrtnúť v CP L52, resp. 13. Je mi záhadou, prečo sa tak nestalo.
Stale pises AK, ak by bola elektricka az do sace, nebolo by treba 52ku, ak by boli pekne prestupne uzly (Peres, Polov, Vazecka, Barca...) nebolo by treba tlacit tolko autobusov. Ak by neboli ludia teliatka a starostovia ktori koli svojim teliatkam poju koli kazdej somarine plakat na magistrat MHD by vyzerala uplne inak. A ak by v DPMK sedeli namiesto politickych nominantov odbornici uz davno sme mohli pozerat na nove elektricky, nove tbusy ,cim dalej tym menej pozerat na hodinky a "planovat cestu"
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.