Dosť pochybujem, že v súčasnosti vyrábané autobusy označené ako s klimatizáciou, majú len takzvanú manuálnu klimatizáciu. V podstate, ak si zoberieme do úvahy, čo je to klimatizácia, ktorá sa volá len manuálna, tak zistíme, že to vlastne žiadna klimatizácia nie je a je to len kúrenie, respektíve chladenie.
Klimatizácia v aute má bod najnižšej teploty , teda u mňa napr. pod 18 stupňov nepôjde resp. sa nedá nastaviť .
Tvári sa ako manualna klima v SORkách .Mne sa zdá že tam fúka vzduch presne navolenej teploty , preto sa nikdy nič neschladí , pretože to unikne ...
Čo je podľa Teba najnižšia možná teplota? Podľa mňa je to 0 K.
Asi nerozumieš princípu klimatizácie. Nastavenie teploty nemá čo kompenzovať teplotný rozdiel, ale má spôsobiť to, že práve takú teplotu chceš v interiéri dosiahnuť.
Nastaviť a dosiahnuť takú teplotu je úplne niečo iné. Myslím si , že keby sa klimatizácia v SORkách nastavila na najnižšiu možnú teplotu tak po únikoch tepla cez sklá a dvere bude dosiahnutý rozdiel okolo 7 stupňov (chladnejšie) oproti vonkajšej teplote . Pretože v súčasnosti je rozdiel oproti vonkajšej teplote pri zapnutej klimatizácia +10 až + 15 stupňov (teplejšie) a to mne, aj cestujúcim okolo tiež spôsobuje teplotný šok ?
Klimatizacia ma byt nastavena nizsie len o 5-7 stupnov oproti tomu co je vonku, inak by sa asi skoro kazdy cestujuci prechladil alebo dostal tepelny sok.
1. Pravda, zabudol som na nich
2. To je koniec koncov zbytočné dopisovať, dá sa to nájsť konkrétne v SCP (avšak chybu nevylučujem)
3. Síce to vyzerá tak, ale pozri SCP (služobné cestovné poriadky) na 6-ke robí kolá a pomedzi to ide na R1 ako výpomoc v istých časoch.
mam v tom viacero nezrovnalosti:
1. cez prac.dni pocas sk. prazdnin chybaju sluzby 4601,4602,...
2. pocas volnych dni mas linku r2 uvedenu az 5 krat, ale podla cp by mali byt len 4
3. vo volnych dnoch sluzba 634 - 3x[r1,6], r1 - vyzera akoby 634 jazdilo vacsinu dna na r1
Inak je pravda ze tych 28 lf2+ bude zrejme tvorit vacsinu vypravy
Zapínať klímu ak je vonku 28 stupňov je podľa mňa trochu neskoro , v autobusoch je už vtedy niekedy aj 35 stupňov ....
Zapnúť klímu je jedná vec , ale tá druhá na akú teplotu ju nastaviť , ak chladenie nastavia na teplotu len o 5 stupňov nižšiu tak sa nečudujme že to nie je cítiť . Aby mala klimatizácia účinok , mala by byť nastavená na najnižšiu možnú teplotu , aby kompenzovala straty úniku tepla cez sklenené panely (ktoré akoby v SORkách vôbec neboli tónované) a počas otvárania dverí ...
Bolo by fajn , keby vodič počas prestávky zatvoril okná a zapol klímu ešte počas prestávky , aby sa autobus vychladil .
a zial ani to sa nedodrzuje ,ako som parkrat zistil aj sam.. ? porusuju to pravidelne kedze velakrat je vonku aj viac a v sorkach je dusno a klima stoji a tie mini okna aj ked su otvorene nepomahaju.. ?