Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Granite01 #75560:
Pred rokom 1989 sa komunikácie stavali s ohromnou rezervou a aj z reprezentatívnych dôvodov. Bola móda robiť široké bulváre, resp. pre ne aspoň vynechávať územné rezervy. Nebyť urbanistu Hornunga a jeho predvídavosti, tak na SNPčke by sa sotva niekedy vybudovali odbočovacie pruhy (našťastie tam vynechal dostatočný priestor). Čo je horšie, v súčasnosti tu niet sily, ktorá by územné rezervy strážila, takže Popradskú až na 2+2 asi nikdy nerozšírime.
Reply on: veteran #75559:
Ja som písal o Blave, kde to má význam a nie o Košiciach, kde je to blud na entú, najmä vzhľadom k tomu, že koncept Tramtrain bol pôvodne vyvinutý pre mestá, ktoré majú železničnú stanicu situovanú ďaleko od centra. Čo je nám obom asi jasné, Košice majú stanicu v centre, takže Tramtrain je len mrhanie prostriedkov na komplikovanejšiu infraštruktúru a vozidlá.ň

P.S. aj keď môj osobný tip je, že žiadna Tramtrain v Ke nikdy ani jazdiť nebude.
Nechapem co mate proti nahradeniu klbovych vozov solami. Je to praveze lepsie. Ak sa nahradi klbak solom pri rovnakej kapacite tak sa zlepsi interval co je lepsie pri prestupoch.
Reply on: Yogi616 #75543:
Nahnať by sa dalo, napríklad parkovacou politikou, čo je však veľmi nepopulárna vec pre politikov. Najskôr nás musia zadusiť autá nielen v centre, na miestach pri Business centrách, na sídliskách a aj na uliciach pri rodinných domoch a potom "možno" sa s tým niekto pokúsi niečo rozumné urobiť.
+ my máme jednu pozitívnu a zároveň negatívnu vec v meste = pomerne kvalitne urobené mestské okruhy pre autá, takže zatiaľ tú zahltenosť mesta až tak nepociťujeme.
Reply on: Granite01 #75558:
Aj súdruh Olexa bol na výlete v Nemecku a navrhol nám S-Bahn so zachádzkou na Kuzmányho. Maximálne prozákaznícky orientovaná stavba, najmä to posunutie zastávky Krajský súd. A potom tu kadekto vyrevuje, že načo nám dlhé električky, keď niet koho voziť...
Reply on: romeo #75551:
Len ono to chce určitý čas a aj uvedomelých politikov a občanov.
Slovensko je zatiaľ vo fáze, že všetci chcú honobiť peniaze a status sa manifestuje dobrým autom. Ešte sme sa úplne z tejto fázy nedostali. Vidno zmenu v myslení ľudí paradoxne najmä z Bratislavy, dokonca aj nový bratislavský primátor chce podporovať silne použitie železnici v BA a prebudovať ho na S-Bahn. No asi to videl v Nemecku, kde časť života pôsobil.
V Košiciach sme omnoho viac mentálne vzdialený od Západu . . . okrem toho niekedy nie je dostatočná ponuka a nadväznosť MHD, SAD a železnice v KE. Určite sa dalo niečo urobiť v minulosti s námestím Osloboditeľov ako prestupným uzlom MHD (napr.ako to je v Liberci), žiaľ išlo len o biznis a preto nám trochu nešikovne sa postavil Aupark, už sa s tým veľa nedá urobiť, jedine zlepšiť kvalitu prístreškov a hardwaru zastávok.
Reply on: Pali_KE #75556:
Ja používam aj CG Transit, veľmi podarená appka, síce sa platí licencia ale funguje offline po stiahnutí aktuálnej databázy CP.. ?
Reply on: jerry7 #75552:
ked uz spominame imhd aplikaciu, hlavne pre ludi mimo KE resp. pre tych, ktory sa v mhd az tak nevyznaju, je skoda, ze planovac cesty funguje iba v online rezime, predsa len, pripojit sa neda vsade, no naplanovat si spojenie moze byt potrebne hocikde ?
Reply on: forest #75554:
no ja urcite cez ruzove okuliare nepozeram ? to by som vravel,ze kuzmanku dokoncia uz buduci tyzden,ale ja hovorim,ze ju budu robit este aj v marci...a to je bohuzial tym ako si pisal..vedenim.ja som skor apeloval na ciernych pasazierov a to ako naplanovat cestu nehovorim, ze to je dokonale,je tam kopec chyb no viem to nejak prehltnut. ako psal romeo tak hej cestu s5 tazsie naplanovat...urcite mna momentalne viac uraza to ze ja platim cestovne a niekto neplati.ako cestujuci som v prostriedku nechraneny...a to je tiez vedenim sposobene.
Reply on: jerry7 #75552:
jerry 7 nemyslim si, mas na to svoj nazor, ked vidis skoro vsetko cez ruzove okuliare ok, ale zial realita je ina a co je najsmutnejsie uz dlhodobo nemenna..a to sa tu vystriedalo ludi vo vedeni dpmk aj mesta uz neviem kolko.. vsetkym doteraz kolovala v zilach komunisticka krv a totalitne praktiky a nie je tomu inak ani teraz za vlady hrehorcaka pocnuc az po to vymyte kvakadlo karaffu pritakavajuce sudruhom zhora.. a najvacsia chyba ktoru vsetci robili ze nepocuvali poziadavky ludi v meste ktori tu ziju a srali zvysoka na nich.. myslim ze romeo to vystihol do bodky a trafil sa do cierneho, presne tak to je zial za ten stav moze len a len vedenie dpmk a mesto v sucasnosti ale aj z dlhodobeho hladiska a zial zatial to ani nevyzera zeby malo dojst k nejakej skokovej radikalnej zmene v celom tom nefunkcnom prehnitom byrokratickom systeme.. ?
Reply on: jerry7 #75552:
Cesta sa dá v pohode naplánovať ak ideš niekam z domu,no ak nevieš kedy sa vrátiš,tak spiatočnú si nenaplánuješ,už sa snažiť ísť s tým,čo prvé príde ? A občas sú niektoré spojenia fakt zlé,ale aby som nekrivdil nie je to celkom zlé,lebo som zažil aj MHD v Piešťanoch či v Trnave a tam sa veru mesačník neoplatí ?
Reply on: romeo #75551:
tak ano nemecko a SR je tazke porovnavat,ale az take zle to nie je.ja mam stiahnutu aplikaciu imhd a viem si naplanovat cestu celkom fajne.je pravda ze su miesta kde treba behat zo zastavky na zastavku,nahneva ma ked meska moj spoj a nestihnem prestupit lebo dalsi spoj pride len o 3 minuty neskor a tak...ale nie je to az take.mne skor vadi ze cim dalej tym viac ciernych pasazierov nastupuje a nikto s tym nic nerobi.ja ako platiaci pasazier nemam povinnost ich vyhadzovat je to soferova praca respo revizori by mali zakrocit,ale ty chodia do rpazdych spojov kde nikto taky nie je...taze asi tak.preto u nas ludia radsej autom ?
Reply on: Yogi616 #75546:
V Nemecku sa dosť ľudí vracia od áut k verejnej doprave,pretože vidia že pri mhd nemusia riešiť parkovanie a netrčia v zápchach. Pri vlastnení vozidlá treba sa aj o ten voz starať,platiť rôzne poplatky,poistky,opravy. Ale my nie sme Nemecko,tam majú MHD na úrovni,takže sa im nedivím. Tu ľudia radšej trčia autom v zápche,akoby mali čakať 20 minút na zastávke počas pracovného dňa,ako sa mi stalo minule- väčšina spojov ide naraz,ak mi v poslednom zavrie vodič pred nosom dvere,môžem si na zastávke pekne vymrznúť a ak je búdka plná,tak aj zmoknúť. A to nehovorím o zastávkovej turistike v takom uzle,ako je Nám.Osloboditeľov, keď som neraz utekal z trolejbusu krížom cez križovatku za rozbehnutou električkou. To sú veci,pre ktoré ľudia o MHD záujem nemajú. A tiež drzí revízori, ktorí by najradšej pokutovali len poctivých pasažierov.
Reply on: slavo69KT #75548:
Ďakujeme ti za upozornenie, dáta budú zmenené. ?
mate chybu v cestovnom poriadku na l6 lx7 nie od 2.1 ale od 1.2 treba zmenit
Reply on: Tatranka #75544:
Akurát, že z celého sektora hromadnej prepravy osôb na Slovensku (až na pár drobných výnimiek) mám pocit, že si myslia, že k tomu stačí kúpiť nové vozidlá, v lepšom prípade aj zrekonštruovať trate, ale nič viac... ?
Reply on: Tatranka #75544:
Hovorím, určité percento áno, ale väčšina ostane už aj tak v autách.
Tak samozrejme, ked si kazdy kupi auto a je lenivy prejst par metrov. Druha vec je, do akej miery je ta MHD spolahliva, kolko neprisposobivych sa tam vozi, kolko bezdakov, cistota, spravanie revizorov, otravovanie s vymenou kariet aj napriek platnej karte za vypalny poplatok a dalsie veci a pochopime, preco kazdy radsej bude trubit po ludoch na chodniku, aby mal kde zaparkovat.?
Reply on: Yogi616 #75543:
Ono by sa dalo. Len treba vytvoriť a nastaviť na to podmienky, čo je u nás zatiaľ v dlhodobom horizonte utópia.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.