Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
zaujimavy napad na zatravnenie trate,co poviete? ? https://www.facebook.com/worldlandscapearchitecture/posts/797215700364816 aj ked u nas asi velmi nerealizovatelne..
http://kosice.korzar.sme.sk/c/7696101/opiti-mladici-zmlatili-kosicana-a-vyhodili-z-autobusu.html ..ked uz opat (ako tradicne) nereagovali cestujuci, pytam sa co robil opat zas raz pan sofer? Predpokladám, že sa tváril, že nič nevidel, keď pokračoval ďalej v jazde. Potom sa nečudujme, že pribúda útokov priamo v dopravných prostriedkoch, keď tí prví, čo by mali zakročiť, na to kašľú. Áno, riskoval by napadnutie, ale mohol aspoň zo svojej kabíny zavolať políciu. To by si tí ožrani nevšimli. Keď sa takto bude každý tváriť, že jeho sa to netýka, tak raz dôjde ja na neho, ale to už bude pre neho neskoro.
Reply on: 747 #76152:
Vidiš a bledoslováci su takí dementní, že toto nevidia a spokojne jeho aj tu jeho bandu pri volbach volia a ďalej nadávajú na hnedoslovákov.? Alebo, kto si jak zariadi tak ma plati pre Slovensko a slovákov veľmi výstižne.
Reply on: 747 #76152:
a ano, slovami klasika:
Rocne ukradnu 3 milardy € a zenam daju kvetinu.
Reply on: 747 #76152:
ale to nie je cierna stavba, kedze to nie je stavba.
Stavba je to co je pevne spojene zo zemou a to hausbot nie je - plava. On mal prenajate kotvisko od povodia dunaja a hotovo. Vacsina ciernych stavieb pred hausbotmi (rozumej na pevnine) uz zmizla, ostali uz len dve ci tri. Ale o bolo rozne pristresky, stojiska na auta, ci altanky. Nic v com by sa dalo byvat.
Samozrejme stavalo sa na statnych pozemkoch, ktore su zaplavovamy uzemim a nie na sukromnych pozemkoch, ktore by sa dali vyuzivat ci obhospodarovat.
Reply on: Ámos #76151:
To by ma zaujímalo ako sa dá predať čierna stavba... V tomto nevidím žiaden rozdiel medzi Rašim a hociktorým hnedoslovákom z Letanovského mlyna. No aby som zas tým hnedoslovákom nekrivdil, tak jeden rozdiel medzi nimi predsa len je. Hnedoslovák nevysáva štátne a mestské peniaze na to aby nimi nakrmil Pašku.
Reply on: Tatranka #76150:
Rasi uz hausbót v hlavnom meste predal.
Reply on: veteran #76149:
Len aby vôbec vyliezol...
Reply on: Tatranka #76148:
Bude ale gól, keď náš vyškerený vylezie z hausbótu a začne ten bordel obhajovať tými istými táraninami ?
Reply on: PTI #76144:
Tak potom je zjavné, že XY tára. Možno účelovo...
Pôvodná organizácia prác a dopravy /súčasť SP/

Práce na obnove IKD koľajových tratí električkovej dopravy DPMK Košice sú navrhnuté do troch časových etáp.

• ETAPIZÁCIA PRÁC

1. etapa /dĺžka trvania cca 3 mesiace/ → Kuzmányho od križovatky Čsl. Armády – Hviezdoslavova (Športová hala) cez križovatky Poštová, Kostlivého, Šrobárova, Galenova ku križovatke Štúrova – Žižkova (Krajský súd), s pokračovaním po Štúrovej cez križovatky Moyzesova - Rastislavova (Dom umenia), Fejova – Mojmírová, po Námestie osloboditeľov.

2. etapa /dĺžka trvania cca 4 mesiace/ → Námestie osloboditeľov od križovatky Hlavná – Južná trieda cez Senný trh, križovatku Protifašistických bojovníkov – Rooseveltova (Krytá plaváreň) na Predstaničné námestie (otočka Staničné námestie).

3. etapa /dĺžka trvania 3 mesiace/ → Hviezdoslavova od križovatky Moyzesova – Čsl. Armády (Športová hala) ku Námestiu Maratóna mieru a otočku Strojárenská – Železničná (okolo budovy VÚC).

• ORGANIZÁCIA DOPRAVY / OBCHÁDZKOVÉ TRASY

V I. etape bude automobilová doprava obmedzená v križovatkách Kuzmányho – Vojenská – Poštová (uzol K4), Kuzmányho – Kostlivého (uzol K5), Kuzmányho – Šrobárova (uzol K6), Kuzmányho - Galenova (uzol K7), Kuzmányho – Štúrova – Žižkova (uzol K8), Štúrova – Moyzesova – Rastislavova (uzol K9), Štúrova – Zborovská (uzol K10B) a Štúrova – Fejova – Mojmírová (uzol K10A).

Kríženie K4 /Poštová/ bude realizované v dvoch časových úsekoch tak, aby bolo vždy prejazdné (jednosmerne) v smere od Moyzesovej ku Vojenskej minimálne v jednom jazdnom pruhu.
Počas prác v križovatke sa uvažuje s uzavretím vjazdu do Poštovej ulice zo všetkých smerov.

Uzol K8 (križovatka Kuzmányho – Štúrova – Žižkova) – realizácia v dvoch časových úsekoch tak, aby bol prejazdný vždy minimálne v jednom jazdnom pruhu v smere Štúrova od Moyzesovej rovno ku Moldavskej, v smere z Kuzmányho vpravo a rovno do Žižkovej, resp. doľava do Štúrovej smer Námestie osloboditeľov, a od Žižkovej doľava ku Moldavskej.
Počas prác v križovatke sa uvažuje s uzavretím ľavých odbočení Štúrova – Žižkova a Moldavská – Kuzmányho.

Uzol K9 (križovatka Moyzesova – Štúrova – Rastislavova) – realizácia v dvoch časových úsekoch tak, aby bol vždy prejazdný minimálne v jednom jazdnom pruhu v smere Štúrova od Námestia osloboditeľov ku Moldavskej, a v smere z Moyzesovej rovno Rastislavova resp. doľava smer Námestie osloboditeľov. Prejazd cez električkové teleso bude počas prác zjednosmernený v smere prejazdu od Moyzesovej. Zo smeru Rastislavova bude povolené iba odbočenie vpravo smer Námestie osloboditeľov. Ľavé odbočenia zo Štúrovej od Moldavskej do Moyzesovej a od Námestia osloboditeľov do Rastislavovej budú počas prác v križovatke zrušené.

Uzol K10A prepich Fejova – Mojmírová bude počas prác k križovatke vždy prejazdný v jednom jazdnom pruhu.

Kríženia Kostlivého, Šrobárova a Timonova na ulici Kuzmányho a Zborovská na Štúrovej budú počas prác úplne uzavreté (neprejazdné). Ulice Kostlivého, Šrobárova a Timonova budú na vstupe do Kuzmányho ulice pred električkovou traťou uzavreté – zaslepené, Kostlivého a Galenova dočasne zobojsmernené, s výjazdom na Moyzesovu ulicu.


V II. etape bude automobilová doprava obmedzená v križovatkách Protifašistických bojovníkov – Senný trh (uzol K11) a Staničné námestie (uzol K12). V tejto etape dôjde z dôvodu prác na električkovom telese na moste cez Štefánikovu ulicu za objektom VSE k nutnému uzavretiu podjazdu pod električkovou traťou v smere Protifašistických bojovníkov – Štefánikova, pričom obchádzková trasa bude vedená cez Staničné námestie, Thurzovu, Svätoplukovu a Masarykovu, s možnosťou aj otočenia sa o 180° späť zo Staničného námestia na Štefánikovu. Je dôležité, aby práce na električkovej trati na vstupe do Staničného námestia začali až po ukončení prác na moste nad Štefánikovou ulicou a zrušení obchádzky cez Staničné námestie.

V uzle K11 (Protifašistických bojovníkov – Rooseveltova – Senný trh) budú práce na električkovej trati realizované v dvoch časových úsekoch tak, aby bol vždy prejazdný v smere Štefánikova – Palackého/Jantárová minimálne v jednom priamom jazdnom pruhu.
Odbočenie vľavo v smere od Palackého do Námestia osloboditeľov (vyhradené pre autobusy DPMK a Eurobus) bude počas prác na električkovej trati uzavreté. Taktiež bude uzavreté aj odbočenie doľava do Rooseveltovej, ale iba v prvom časovom úseku tejto etapy.
Z Rooseveltovej ulice bude povolené počas prác iba pravé odbočenie smer Jantárová/ Palackého. Odbočenie vľavo smer Štefánikova bude celý čas trvania prác uzavreté.

Staničné námestie (uzol K12 vrátane električkovej otočky) bude realizované tak, aby bol počas prác na električkovej trati stále prejazdný pre autobusy DPMK. Pre automobilovú dopravu bude Staničné námestie čiastočne uzavreté, vjazd do priestoru parkovísk v otočke električiek bude riešený zobojsmernením výjazdu z otočky smer Thurzova.

Na začiatku prác na Staničnom námestí sa zrealizuje dočasný koľajový prejazd cca 30 metrov pred existujúcim, cez ktorý sa presmeruje automobilová doprava v čase prác na električkovej trati na vjazde do Staničného námestia v mieste existujúceho prejazdu. Presmerovanie dopravy na dočasný prejazd sa bude môcť uskutočniť až po ukončení prác na električkovom moste nad Štefánikovou ulicou, kedy bude doprava pod mostom zastavená a presmerovaná cez Staničné námestie.

V III. etape bude automobilová doprava obmedzená v križovatkách Hviezdoslavova – Mäsiarska, Námestie Maratóna mieru (uzol K1), Hviezdoslavova – Železničná, Komenského – Strojárenská a na Strojárenskej a Železničnej ulici.

V rámci prác na električkovej trati zrealizuje sú rekonštrukcia otočky Strojárenská – Železničná a koľaje Hviezdoslavova – Komenského vrátane nového napojenia koľajovej trate Hlavná.
Uzol Námestie osloboditeľov bude pre individuálnu automobilovú dopravu neprejazdný, okrem smeru Komenského – doprava Hviezdoslavova a Strojárenská od MÚ Staré mesto doľava Komenského a doprava Námestie Maratóna mieru.
Uzavretá bude ulica Hlavná od Bačíkovej, obchádzka cez Továrenskú. Uzavretá bude ulica Hviezdoslavova od Gorkého (Jumbo centrum), obchádzka cez Slovenskej jednoty, resp. Garbiarsku. Uzavretá Strojárenská od Komenského smer Gorkého – obchádzka cez Slovenskej jednoty a Gorkého.
Uzavreté bude aj kríženie Mäsiarska, obchádzka cez Hviezdoslavovu, Moyzesovu a Bačíkovu.
Počas prác na električkovej otočke Strojárenská – Železničná stavebník zabezpečí premostenia pre príjazd dopravnej obsluhy k objektom VÚC a Železníc SR.

Reply on: Tatranka #76142:
Projektant kanalizácie je naozaj z Prahy. Je takto podpísaný pod PD.

A k tým 3 a pol metra. Nuž, ja v projekte na km 0,250 vidím temeno blokovej koľaje vo výške 209,385 m a vrchol kanalizácie nejakých 208,30 m. Nech rátam ako rátam, tri a pol metra nenarátam ?
Reply on: PTI #76144:
Sorry, v poslednej vete mala byť samozrejme Kuzmányho.
Reply on: Tatranka #76140:
Opäť niekoľko poznámok:
Generálny projektant stavby IKD je združenie Sudop Brno - IKP Praha, pre ktorých projektovali v subdodávke aj niektoré košické firmy. HIP sedí v Brne, má svoje stále zastúpenie v Košiciach. Nik z hlavných projektantov jednotlivých stavebných objektov neodišiel do dôchodku, stavba sa realizuje podľa dokumentácie vydodanej v júli 2013, s niektorými neskoršími dodatkami. Na riešenie ochrany chybne výškovo zameranej historickej kanalizácie ako zmena projektu sa nečakalo dva mesiace, ale stavenisko Hviezdoslavova - MMM prevzala Dúha 2.1.2015, upravený projekt ochrany kanalizácie na Hviezdoslavovej prevzala Dúha protokolárne 3.2.2015. Podľa zápisu z posledného KD túto stredu meškajú práce na kanalizácii Hviezdoslavova oproti harmonogramu prác 2 dni. To že zhotoviteľ mešká napr. s ukončením prác na Hviezdoslavovej oproti pôvodným termínom dnes už 4 mesiace, je len a len jeho zásluhou.
Reply on: Tatranka #76140:
Avšak problém nevidím v tom, že sa robí pomaly. . . to je len jedna stránka veci. Omnoho podstatnejšie je nefunkčný celý projektový manažment takejto rekonštrukcie, ktorá mala byť rozfázovaná to minimálne dvoch stavebných sezón.
Napr. polovica 03/14 - 09/14 a druhá polovica tento rok. Toto sa nepodarilo a potom sa narýchlo improvizuje, čo svedčí o celkovej kvalite riadenia.
Reply on: veteran #76141:
Neviem nakoľko to možno brať vážne. Diskutér má podozrivo málo príspevkov a je náhodou (?) z Prešova...?
Reply on: Tatranka #76140:
Ani také sa v médiách nenájde, že zmluva medzi mestom a Dúhou sa odvoláva na harmonogram prác uvedený v PD v stave pred záverečným pripomienkovacím konanín (rok 2013).

Tým pádom zhotoviteľ mal už v čase podpisu zmluvy pármesačné meškanie.

Mimochodom: projektant nesedí náhodou v Brne? ?
Toto v médiách nenájdete:

Pani, viem ze uzavierky v meste su strasne ale nikto z Vas nevie preco je ten termin sa stale preklada.

Moze zato nedostatocny projekt, specialne technicke riesenia, praca za plnej prevadzky v meste a taktiez rychlost projektanta, ktory sedi v Prahe. To co vidia Kosicania su len ploty a prepchate cesty, ale nepoznaju projekt a problemi s realizaciou.

Na zaver spomeniem 2 veci: kanal ktory sa objavil na hviezdoslavovej ulici mal byt 3,5 metra pod cestou pri starej radnici a v skutonosti je 0,5 metra, takze sa musel menit projekt a cakalo sa na zmenu 2 mesiace, kym projektant dodal riesenie!!! a po druhe keby sa na IKD nerobilo, ludia by sa nestazovali na hluk napr. cez vikend.

....treba si uvedomit ze je to obrovsky rozsah, na trati sa 50 rokov nic nerobilo a neverili by ste co vsetko v zemi najdete a o tom nevedia ani spravcovia sieti. Elektrickova trat bude prepojena so zeleznicou ale az v druhej etape!

O stavbe IKD mam podrobne info. Mesto so zhotovitelom komunikuje a zhotovitel kominikuje s projektantom, ktory je uz na dochodku, kedze projekt je starsieho data a projekcna kancelaria ktora to zastresuje je restrukture, takze tazka rec s nimi. Kazdopadne na uzaveru usekov tlaci mesto nie zhotovitel. Zhotovitel by rad odovzdal nejake useky a az tak sa pustil do dalsich, ale zmluva nepusti. Nebudem tu nikoho presviecat o svojej pravde, ale vela ludi nadava, hundre a vobec netusi co sa skryva za meskanim stavby.

Zdroj www.vlaky.net, diskusia, nick kriziak83
Reply on: Tatranka #76138:
Oprava: Od dobroty...?
Reply on: hmozdinka #76137:
Od doboroty i psi bešňeju...

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.