Dnes som sa viezol shitelisom ,ktorý odchádzal zo Starozagorskej smer Mlyn L 19 okolo 10:00. Vodič mal svetlé dlhé vlasy zviazané do copa. Na nasledujúcej zastávke Sokolovská ho zastavili policajti. Buzerovali ho kôli tomu ,že išiel z KVP v ľavom jazdnom pruhu, že ho museli štyri autá obehnúť z pravej strany. Neviem ,čo ho k tomu viedlo ,ale myslím si ,že išiel tak kôli tomu ,že sú tam rozbité poklopy kanálov, a rozbitá cesta na moste. A pravdepodobne chcel ušetriť autobus a cestujúcich toho natriasania. Myslím ,že policajti nemali pravdu, "Vodič v obci smie používať ktorýkoľvek jazdný pruh ,ak je ich vedľa seba viac". A že ho museli tie štyri autá obehnúť z pravej strany ,tak to už je iná vec. Ak vodič obchádza nerovnosť vozovky v ľavom pruhu ,nemôže za to ,že nieje taký rýchly ako osobáky. Ako sa to skončilo neviem ,išiel som si po svojom. Možno mu dali pokutu a možno len dohovorom. Ale vrieskali po ňom dobre. Buzerujú ľudí ,pre nič,za nič a to ,že je rozbitá cesta hneď pri zastávke busu na novej nemocnici ,to ich netrápi. Hlavne ,že je to označené vodiacou tabuľou. Radšej mali naháňať ľudí ,ktorí sú zodpovední za opravu cesty. Tam ide o bezpečnosť.... Ale sme na Slovensku, treba plniť štátnu kassu pre darmožráčov..................... ? ? ?
ak by trať viedla k Staničnému námestiu, vedel by som si predstaviť čiastočné nahradenie L 10. Ak by sa dobudovala vetva Ázijskou triedou a neuveriteľne dlhý úsek od DPMK po Luník VIII (kadiaľ mala vlastne Bardejovskou viesť trať?), tak by L 10 mohla byť plne nahradená električkovou linkou.
"absolútne nerozumiem tejto logike – vyzerá to akoby IDS a ED mali byť 2 samostatné systémy"
Ale rozumieš celkom dobre. Pripadá mi to tak, že DPMK sa ide len "zviesť železnicou". Na rekonštrukciu a stavbu tratí nemá, tak to prenechá železniciam. Preto sa vymyslela vlakomačkopsoelektrička. Napojenie Ťahanoviec je toho dôkazom. Veď tá trať je totálny nezmysel. Potenciálne môže obsluhovať tak maximálne tretinu sídliska (aj to som prehnal). A nepredpokladám, že všetci z tej tretiny sa potrebujú dostať priamo na Masarykovu, resp. Nám. MM. Otázkou je či a čo zruší DPMK na Ťahanovciach po príp. postavení trate. Podľa logiky by sa rušiť nemalo nič, nakoľko električka žiadnu linku AD nenahradí. Už som to tu písal, jediná rozumná električková trať na ŤHC by mala byť ťahaná vrchom (po Ázijskej triede) a určite nie územím nikoho za Slovenskou, ale od Tesca po Hlinkovej smer Amfiteáter. Tam však miesta niet, resp. by sa to muselo robiť podzemne, čo by bolo príšerne drahé.
No a tiež by ma zaujímala ponuka spojov po tej trati. Dvojschwartzový interval priamej linky do Kechneca si akosi málo na stámiliónovú investíciu. A nepredpokladám, že DPMK by zriadil nejakú vlastnú linku na Ťahanovce. Ten je rád, že je schopný prevádzkovať súčasnú ponuku. Logicky by musel dostať buď viac peňazí, alebo by sa muselo niečo zoškrtať, aby sa linka ED na ŤHC dala zriadiť...
Železnice si to mohli robiť pokojne vo svojej réžii. Mohli postaviť Terminál Sever a dohodou s DPMK a mestom tam urobiť akýsi prestupný uzol, príp. aj P+R.
K územnému plánovaniu: Vieš, "zabudli"... Keď chirurg niečo zabudne, môže to mať fatálne následky. Niektorí ľudia okolo územného plánovania v Košiciach sú totálni fušeri, ktorí niekedy nemajú ani šajnu čo robia (resp. robia na niekoho objednávku). Ja nechápem ako môže niekto zabudnúť do výkresu dopravy (jeden z hlavných výkresov ÚP) zaznačiť rezervu pre električkovú trať. Potom nastáva nesúlad medzi výkresmi (a to aj na rôznych stupňoch ÚP-dokumentácie - ÚPN-HSA vs. ÚPZ), čo sa dá ukážkovo zneužívať. A to neplatí len pre takéto na prvý pohľad banálne "zabudnutia". V Košiciach sa "zabúda" aj na oveľa dôležitejšie veci. Vďaka takémuto nesúladu (takýmto nesúladom) prichádzajú Košičania o verejné peniaze. Napríklad... Vezmime si, žeby sa naozaj postavila IV. a V. stavba Ťahanoviec a vynechalo by sa 14 metrov na električkový pás na Austrálskej triede. Povedzme, že sa otázka električky v tejto časti stane aktuálna. A zrazu sa príde na to, že nie je jasné, odkiaľ sa má trať na Austrálskej triede napojiť na už jestvujúcu trať na Americkej triede. A na Európskej triede, kadiaľ by mohla trať viesť, medzičasom po okraji cesty postavia parkovacie miesta (lebo tam žiadna rezerva pre trať nikdy nebola vymedzená). A čo teraz? Budú sa musieť zrušiť, resp. presunúť. Čiže financie vynaložené na výstavbu tých parkovísk by šli hore komínom + ďalšie by bolo nutné vynaložiť na odstránenie a presun takýchto parkovísk.
Za komunistov sa síce plánovalo z dnešného pohľadu divne, ale aspoň to malo ako-tak hlavu a pätu. O. i. vynechali pás pre električku na Americkej triede, či na východnom okraji Triedy KVP (kvôli trati Luník VIII - Luník IX - KVP - Sídlisko Kopa-Girbeš). Vynechali, lebo s električkou počítali.
Nemôžem si pomôcť, ale električka na THC mi začína zapadať do rovnakej kategórie ako bratislavské metro, tatranský Alweg, Šusterova lanovka z KVP na Furču. No čo, Slovensko - štát neobmedzených nemožností...
absolútne nerozumiem tejto logike – vyzerá to akoby IDS a ED mali byť 2 samostatné systémy. Ak by mala viesť linka z ŤHC na Staničné námestie, tak by sa zbytočne tiahla Masarykovou. Toto v podstate ukazuje, akoby sa vôbec neplánovalo takéto spojenie. Alebo sa plánuje priamo po železničnej trati, čo by bolo snáď najvtipnejšie rozuzlenie.
veteran: možno na ňu len zabudli. Regulačný plán štandardne v KE znamená len zdrap papiera, ktorý by bola škoda neporušiť. Dokreslia čiaru a bude to. Veď postavené to tak či tak v najbližších x rokoch nebude, ak vôbec niekedy. Dovtedy premaľujú plán ešte mnohokrát.
Ha, že rozmýšľať. V Košiciach sa takéto veci nerobia. A to zásadne. Ta to už de by sme boli...
Viď napojenie Masarykovej na železničnú trať, čo spomínal isidor. Som strašne zvedavý, ako chcú potom v budúcnosti ťahať cestu ďalej smerom na Prešovskú a Furču. Ďalšie napojenie centra na prieťah mestom je životne dôležité.
Navyše, v tom výkrese nikde nevidím zaznačenú rezervu pre električku na Austrálskej triede, hoci ÚPZ Ťahanovce IV. a V. stavba tam s rezervou počíta. To je plánovanie po košicky par excellance. Takisto nikto ani len netuší, odkiaľ by mala byť trať na Austrálskej napojená na trať na Americkej. Trasa od Madridskej IMHO neprichádza do úvahy (viacero vstupov do kolektorov, prudké zárezy), takže tu ostáva jedine možnosť trasovania po Európskej triede. V tých Sekanovych čmáraniciach (http://www.kosice.sk/docuStore_getById.asp?id=26145) ale žiadna takáto trať nie je nakreslená.
Ale hlavné je, že sa "plánuje", robia sa všakovaké rokovania, kreslia sa plániky, jedia sa chlebíčky a tak ďalej...
navyše, ak sa vynechá Alvinczyho, tak sa skomplikuje aj prípadné budúce napojenie na Svätoplukovu. Už teraz by sa malo rozmýšľať o opätovnom postavení mestského okruhu, v podstate z Masarykovej stačí postaviť pár stoviek m koľají. Ak by sa viedli spoje z ŤHC tadiaľ, tak by sa za cenu minimálneho natiahnutia jazdnej doby veľmi slušne obslúžilo dané územie (za predpokladu, že by na danej trati jazdili okrem 2 schwartzov aj iné "intervaly" obsluhujúce len mesto).
Trať MMM-Ťahanovce: málo muziky za veľa peňazí. Plánovanie po súdružsky (treba splniť plán), presunutím trate mimo Alvinczyho sa obslužnosť scvrkla na minimum. No nič, aspoň že Ťahanovčania budú mať priamu dvochschwartzovú linku do Moldavy či Kechneca, po ktorej už roky-rokúce snívajú ?
Dispecer: hej a o pár (desiatok) rokov bude mesto plakať, že nemá ako postaviť prepojenie Masarykova-Furča. Na Alvinczyho tiež mohli mať zastávku električky namiesto pseudolinky 30 s intervalom dvoch Schwartzov, ale keď nechcú, ich smola.
Informácia o aktuálnom stave projektu IDS
• vzhľadom na to, že investorom a hlavným realizátorom projektu IDS (IKD) majú byť ŽSR, ktoré nemôžu použiť získané finančné prostriedky EÚ na financovanie (resp. zhodnotenie) cudzích stavieb (dráhy sú vo vlastníctve mesta), bude potrebné dočasne previesť vlastníctvo na ŽSR, aby pre účely posudzovania splnenia podmienok čerpania fondov EÚ nevznikli žiadne pochybnosti o dodržaní uvedenej požiadavky – rekonštrukciou resp. modernizáciou dráhy fakticky dôjde k odstránenie súčasnej stavby dráhy a jej nahradeniu novou stavbou dráhy;
• v zmysle podmienok čerpania fondov EÚ musí žiadateľ (ŽSR) prevádzkovať dráhy po dobu min. 5 rokov – počas tejto doby budú ako zodpovedný prevádzkovateľ dráh vystupovať ŽSR, ktoré však z praktických dôvodov stavbu dajú do správy Mestu Košice (resp. DPMK ako jeho dopravcovi) – a mesto bude zabezpečovať všetky činnosti spojené s prevádzkou dráhy;
• počas uvedeného prevádzkového obdobia bude mesto (resp. jeho dopravca) využívať dráhu vo (formálnom) vlastníctve ŽSR na základe osobitného zmluvného vzťahu;
• po uplynutí doby, počas ktorej boli ŽSR povinné prevádzkovať modernizovanú dráhu, ju prevedú späť do vlastníctva mesta Košice; vzhľadom na to, že v tomto smere pôjde z právneho hľadiska o nakladenie s majetkom ŽSR upravené osobitnými právnymi predpismi, pre schválenie symbolickej odplaty sa vyžaduje súhlas
(...)
Stavba č. 2 : IKD Košice, terminál Sever – Námestie Maratónu mier
• Na základe výsledkov EIA je oproti technicko-ekonomickej štúdii zmenená trasa dráhy. Namiesto Alvinczyho ulici je trasa vedená cez Masarykovú ulicu ponad koľaje ŽSR do terminálu Sever.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
veteran
Ale rozumieš celkom dobre. Pripadá mi to tak, že DPMK sa ide len "zviesť železnicou". Na rekonštrukciu a stavbu tratí nemá, tak to prenechá železniciam. Preto sa vymyslela vlakomačkopsoelektrička. Napojenie Ťahanoviec je toho dôkazom. Veď tá trať je totálny nezmysel. Potenciálne môže obsluhovať tak maximálne tretinu sídliska (aj to som prehnal). A nepredpokladám, že všetci z tej tretiny sa potrebujú dostať priamo na Masarykovu, resp. Nám. MM. Otázkou je či a čo zruší DPMK na Ťahanovciach po príp. postavení trate. Podľa logiky by sa rušiť nemalo nič, nakoľko električka žiadnu linku AD nenahradí. Už som to tu písal, jediná rozumná električková trať na ŤHC by mala byť ťahaná vrchom (po Ázijskej triede) a určite nie územím nikoho za Slovenskou, ale od Tesca po Hlinkovej smer Amfiteáter. Tam však miesta niet, resp. by sa to muselo robiť podzemne, čo by bolo príšerne drahé.
No a tiež by ma zaujímala ponuka spojov po tej trati. Dvojschwartzový interval priamej linky do Kechneca si akosi málo na stámiliónovú investíciu. A nepredpokladám, že DPMK by zriadil nejakú vlastnú linku na Ťahanovce. Ten je rád, že je schopný prevádzkovať súčasnú ponuku. Logicky by musel dostať buď viac peňazí, alebo by sa muselo niečo zoškrtať, aby sa linka ED na ŤHC dala zriadiť...
Železnice si to mohli robiť pokojne vo svojej réžii. Mohli postaviť Terminál Sever a dohodou s DPMK a mestom tam urobiť akýsi prestupný uzol, príp. aj P+R.
K územnému plánovaniu: Vieš, "zabudli"... Keď chirurg niečo zabudne, môže to mať fatálne následky. Niektorí ľudia okolo územného plánovania v Košiciach sú totálni fušeri, ktorí niekedy nemajú ani šajnu čo robia (resp. robia na niekoho objednávku). Ja nechápem ako môže niekto zabudnúť do výkresu dopravy (jeden z hlavných výkresov ÚP) zaznačiť rezervu pre električkovú trať. Potom nastáva nesúlad medzi výkresmi (a to aj na rôznych stupňoch ÚP-dokumentácie - ÚPN-HSA vs. ÚPZ), čo sa dá ukážkovo zneužívať. A to neplatí len pre takéto na prvý pohľad banálne "zabudnutia". V Košiciach sa "zabúda" aj na oveľa dôležitejšie veci. Vďaka takémuto nesúladu (takýmto nesúladom) prichádzajú Košičania o verejné peniaze. Napríklad... Vezmime si, žeby sa naozaj postavila IV. a V. stavba Ťahanoviec a vynechalo by sa 14 metrov na električkový pás na Austrálskej triede. Povedzme, že sa otázka električky v tejto časti stane aktuálna. A zrazu sa príde na to, že nie je jasné, odkiaľ sa má trať na Austrálskej triede napojiť na už jestvujúcu trať na Americkej triede. A na Európskej triede, kadiaľ by mohla trať viesť, medzičasom po okraji cesty postavia parkovacie miesta (lebo tam žiadna rezerva pre trať nikdy nebola vymedzená). A čo teraz? Budú sa musieť zrušiť, resp. presunúť. Čiže financie vynaložené na výstavbu tých parkovísk by šli hore komínom + ďalšie by bolo nutné vynaložiť na odstránenie a presun takýchto parkovísk.
Za komunistov sa síce plánovalo z dnešného pohľadu divne, ale aspoň to malo ako-tak hlavu a pätu. O. i. vynechali pás pre električku na Americkej triede, či na východnom okraji Triedy KVP (kvôli trati Luník VIII - Luník IX - KVP - Sídlisko Kopa-Girbeš). Vynechali, lebo s električkou počítali.