ZSSK chce počas letných prázdnin okresať vlaky na 39 regionálnych trasách. O schválenie žiada ministerstvo dopravy a sľubuje, že v septembri by sa doprava vrátila do pôvodného režimu. https://e.dennikn.sk/minuta/4677893/
Na východe ide o tieto linky (vlastne o všetky ):
REG101 REX Košice – Humenné
REG109 REX Košice – Michaľany (Čierna nad Tisou)
REG1046 Prešov – Košice – Čierna nad Tisou – (Čop)
REG1052 (Svit) – Poprad-Tatry – Stará Ľubovňa
REG1053 Košice – Poprad Tatry
REG1055 Margecany – Nálepkovo – (Dobšinská Ľadová Jaskyňa)
REG1056 Prešov – Humenné
REG1060 Michaľany – Trebišov
REGL002 Prešov – Humenné – Stakčín
REGL005 Košice – Prešov – Bardejov
Srdečne blahoželáme k (nedožitým?) 26. narodeninám trol. trate do Myslavy... Pripomeňme si so slzičkou v oku prorocké vyjadrenia vtedajšieho námestníka Schwartza k ďalšiemu rozširovaniu trolejbusovej dopravy: https://www.sndup.net/ccmwq/
Možno by ste mohli do stránky doplniť viditeľnejší vstup do sekcie máp. Toľko je za nimi roboty a sú len v zozname odkazov v päte stránky.
Aj keď si záujemca o cestovanie MHD chce pozrieť mapy MHD a nie len použiť vyhľadávač, nemá na ne žiadny ľahko viditeľný odkaz – len tie 4 písmenká v päte stránky.
Napríklad v dlaždici "Kam chcete cestovať?" by mohlo do jej rohu pribudnúť "Mapy →".
Aj keď som v cudzom meste, nepoužijem len vyhľadávač, ale pre získanie prehľadu často nazriem aj do mapy. Vyhľadávač mi síce ponúkne najbližšiu zastávku alebo vhodnú linku, ale to často z rôznych dôvodov nestačí a treba pozrieť do mapy. Preto by som vstup do máp dal do dlaždice "Kam chcete cestovať?", lebo mapa pomáha pri plánovaní cesty spôsobmi, na ktoré vyhľadávač nestačí.
Súčasný stav je nevyvážený, lebo jedna pomôcka na plánovanie cesty je v strede stránky a druhá pomôcka je skrytá.
⯈ Vstup do sekcie máp je síce v ľavom čiernom stĺpci, ale častý návštevník webu trpí takzvanou bannerovou slepotou*, kedy mozog sa naučí preskakovať všetky úzke obdĺžniky kontrastnej farby, lebo sú v nich len reklamy. Preto napríklad pre mňa je ten čierny stĺpec úplne neviditeľný. Našiel som ho až po dopísaní príspevku. Vstup do máp by som z hľadiska ľahkej použiteľnosti (UX) čakal priamo pri vyhľadávaní, rovnako ako býva možnosť "rozšírené vyhľadávanie" umiestnená priamo pod vyhľadávacím riadkom a nie niekde na okraji monitora. (Protiotázka, ktorá mi ide v takomto prípade na myseľ: prečo admin rozhadzuje navzájom súvisiace informácie hore-dole po stránke? Človek dnes často nečíta celú stránku, ale hľadá iba malý zhluk v istej časti stránky a ďalej nevníma.)
* ) https://en.wikipedia.org/wiki/Banner_blindness – Je zaujímavé, že ten článok hneď v druhom odstavci hovorí to isté – prehliadané sú nielen reklamy v obdĺžnikoch, ale aj navigačné panely s rýchlymi odkazmi (quick links).
VIDEO: Prekladanie železničnej trate na Juhu si vyžiada ďalšie rokovania
Košický Útvar hlavného architekta pracoval v ostatných rokoch na novom územnom pláne, ktorý okrem iného počíta s výstavbou nového mestského centra Hornád. Zmeny si v budúcnosti vyžiadajú aj výraznejšie zásahy do železničnej infraštruktúry, pričom architekti navrhujú preložku trate, aby sa mohla rozvíjať bytová výstavba. https://www.tvkosice.sk/video/67c9db303849a05a97c5bf55
Povedal tam o.i., že máme vysúťažené CNG autobusy a ďalšie autobusy. Lehota na predkladanie ponúk na CNG uplynie 20.1.2025. Čiže vysúťažené nie sú. A okrem už známej tzv. súťaži na baterkové žiadna ďalšia súťaž nebola. Toľko k hodnovernosti vyjadrení.
Keď celú plochu skrine električkového vozňa vrátane okien vhodnú na komerčnú CVR radšej venuješ na kampaň "Nepodbiehaj popred električku" s veľkými čiernymi písmenami na ostro žltom pozadí. K tomu na čelo električky pridáš čierno-žlté pruhy a veľký nápis "POZOR".
Dispecer
https://www.rtvs.sk/radio/archiv/11452/2466314