Discussion Forum › Off-Topic Forum

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Dispecer #11227:
Bude zaujímavé vidieť, či tá služba iba *zoberie* z existujúcej dostupnosti (príklad: doteraz 4 pravidelne zachádzajúce spoje denne budú teraz už iba na zavolanie) alebo či k dostupnosti aj *pridá* (pokračovanie príkladu: okrem tých 4 spojov denne, ktoré budú po novom na zavolanie, môžu v prípade potreby z hlavného koridoru odbočiť aj ďalšie 3 páry okoloidúcich spojov, ktoré doteraz pre danú lokalitu určené neboli).
Reply on: KVKV #11225:
Po slovensky sa píše "tím". A tú dcérsku spoločnosť bude financovať kto?
Reply on: afeno #11221:
NOSTALGICKÁ ELEKTRIČKOVÁ LINKA
Jej atraktivita by sa zvýšila, ak by sa už niekto konečne rozhodol zprevádzkovať trať cez Hlavnú. Ako som písal, chýba tu tým schopných ludí a zázemie. Ono sa to dá, ale chce to niekoho ako p.Lehotský a jeho tým. (neveril som, že čermelská dráha , v podstate trať od nikadial nikam, dokáže takto ožiť a dokonca expandovať).
A čo vozový park? Pojazdné sú (zatial/dokedy?) len T1 a T2 a to bez systematickej údržby. Ringhofery sa pomaly rozpadajú, renovácie dvoj a trojdverových T3=???, dostavba dvojstováka =???
Určitú možnosť vidím v založení akejsi "dcérinnej" firmy - záujmovému združeniu po vzore čermelskej dráhy . Bude ?
Reply on: TheEnd0910 #11216:
Pokial by to šlo, to už by bolo šesť vozov , to by sa napríklad behom víkendov mohla vypraviť jedna celá trolejbusová linka. Nie som si istý, či by to bolo kladne prijímané verejnosťou, pretože sa jedná už o opotrebované vozy včetne interiéru . Nízkopodlažné autobusy predsalen ponúkajú vyšší štandard.
Zachovanie (zakonzervovanie pre budúcnosť) 1020 považujem za vcelku logický krok , vznikne ucelená rada historických typov.
Trvalá historická linka to patrí v Košiciach do scifi. Na to treba mať tým zapálených ludí so zabezpečením servisného a deponovacieho zázemia. To zatial chýba aj pre obnovenie normálnej trolejbusovej prevádzky. Ked už sme v scifi, to by sa dali zohnať rozne typy trolíkov z celej európy (9Tr, Ziu.., nejaké švajčiarske, nemecké, talianske...) ,aby sa nepreháňali po meste len 15Tr (to bolo len na rozmlsanie šotoušov) 🙂
Reply on: Podhradovčan2 #11215:
Vďaka za opravu, áno má byť 1019, 1020
Reply on: TheEnd0910 #11220:
Realne... nemame ani co poslat na normalne linky, tak aka historicka? Ked raz budeme mat priestor a kapacitu na historicku linku budeme tam moct poslat uz dalsiu generaciu trolejbusov ktore este ani v KE nemame.
Reply on: S499.1023 #11218:
Ale samozrejme, skôr som to mal dať ako reakciu na #11216.
Vzhľadom na to, čo písal KVKV by som povedal, že stačí zachovať 1001 a 2003.
Neviem si veľmi predstaviť v súčasných podmienkach nejakú historickú trolejbusovú linku, keď nemáme ani len tie normálne, alebo nostalgické električkové, ktoré by mali oveľa väčšie opodstatnenie.
Reply on: S499.1023 #11219:
Ak by sa v buducnosti napr. planovala historicka trolejbusova linka, tak preto, aby po nej nejazdili len tri trolejbusy. Ak sa planovat nebude, tak to je jedno kolko tych trolejbusov mame, aj tak sa nevyuziju.
Reply on: TheEnd0910 #11216:
A načo by to bolo?
Reply on: afeno #11217:
Tak ono zachovať NIEČO zo začiatkov trolejbusov v ošicoch by sa patrilo.
Že sa na tému vrhnú šotúši s výkrikmi "zachrániť všetko" je už iná diskusia.
Lamentovať nad 26 ročnými vrakmi je také typické šotoušstvo.
Reply on: KVKV #11214:
Podla mna by sa dali zachranit aj ine trolejbusy napr. Taka #1004, #1005 a #1006. (Podla mna nie su az v takom zlom stave, mozno na tej #1004 by sa v dielni pri oprave natrapili trocha viac, ale dalo by sa nieco spravit.)
Reply on: KVKV #11214:
Len ťa chcem poupraviť, 15TrM majú rovnaké zaciatočné čislo ako 15Tr, teda 1019, alebo 1020.
Posledné aktivity DPMK ohladne propagácie trolejbusov a historických vozidiel sú chvályhodné, ale chcelo by to lepšiu a SYSTEMATICKÚ starostlivosť a údržbu historických vozidiel (hrdzavejúca T1 ...) Taktiež linková orientácia, vzhlad tabuliek by mal pripomínať dobový štandard na historických električkách. Dobrým príkladom sú tabulky na 15Tr 1000, ale aj to vyrobili mimo Košíc.
Bolo by dobré zachovať trolejbus 2020 ako historický. Ja viem, je v hroznom stave, ale jediný zachovatelný tohto typu /15TrM/. Aspon zatial zakonzervovať , prikryť plachtou, nelikvidovať a z ostatných 15Tr (a 2019 15TrM ?) vyťažiť náhradné diely. Tisícovka pred renováciou nevyzerala o moc lepšie. Väčšie vraky sa renovujú.
síce staré, ale po rokoch som sa zase pobavil:

medzihviezdni autobusári z roku 2158: https://www.youtube.com/watch?v=9Bf0vDQ93ew

upozornenie: návštevníci z iných fór ako po.imhd.sk a ke.imhd.sk môžu potrebovať preklad
Reply on: 110mat110 #11211:
Ano uz funguje aj mne.
Reply on: TheEnd0910 #11210:
Mne ide. Asi len drobny vypadok.
Neviete preco nefunguje stranka dpmk? Nebodaj zabudli zaplatit za hosting? 😅
Reply on: Dispecer #11208:
Dovolím si drobnú reklamu na aktuálnu aktivitu magistrátu, ktorá sa tak trochu okrajovo týka aj dopravy. Snáď neurazí.

Ak poznáte miesta, kde:
- je horúco?
- je sucho?
- je príjemne?
- sa pri väčších dažďoch hromadí voda?
- sa Vám zle dýcha?

Dajte vedieť svojmu magistrátu, kde takéto miesta sú a v rámci projektu Košice ±40 °C sa spolu s Karpatským rozvojovým inštitútom pokúsia nájsť pre ne riešenia:
https://www.pocitovamapa.sk/klima-kosice-2019/

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.