Discussion Forum › Off-Topic Forum

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: KVKV #10712:
Stačí laický pohľad na mapu električkovej siete v Košiciach a hneď je jasné, že je v centre akási nedorobená.
Buď treba prepojiť Maratón so stanicou a tak vzniknú 2 možnosti objazdu centra alebo obnoviť trať na Hlavnej a vznikne priamy prejazd (ale normálny prejazd z Komenského na Južnú triedu čiže od Loky do Barce a na Jazero, nie dajaké turistické srandy len od Maratónu len po Nám. osloboditeľov.)
Nech mi nikto nevraví, že dostatočné odpruženie tejto trate v blízkosti Dómu je neriešiteľný technický problém...
Obe tieto veci naraz netreba, ale jednu z nich určite.
Reply on: KVKV #10712:
Pokiaľ viem, tak na Hlavnej nebol hlavný problém v drôte ale v otrasoch, ktoré poškodzovali kostiel. Takže trasodiesel by to akurát zhoršil.
...pokial by v KE malo niečo také zmysel, tak návrat električiek s nezáv.pohonom na Hlavnú. Technicky by to nebolo náročné
Reply on: JerryBA #10709:
To bol taký úspešný Nordhausenský šotopokus, takže na zatraktívnenie skomierajúcej mestskej električky ju prepojili s blízkou Harzskou úzkorozchodkou.
Nordhausenské električky to bol vždy taký minipodnik , celý vozový park cca 6 vozov , niekolkokrát hrozil zánik.

Inak električky s nezávislým pohonom nie je nič zvláštne, dá sa to vyrobiť, napr. Škodovka pre Turecko (bat.pohon) ale pre košické výluky niečo také - zbytočné, scifi.
Požičiavať čokoľvek dízlové kvôli výlukám? ? To sa už približuje šotonezmyslom typu "V Prahe budeme v zastávke X rozdeľovať dvojičky a každá časť pôjde ďalej svojou cestou, lebo ICE v Nemecku sa tiež takto rozpájajú".

V prvom rade sa treba o infraštruktúru starať priebežne a nemať takého obrovské odstávky koľajovej siete. A v druhom rade je potrebné koncipovať NADku v takej miere, aby boli dopady na cestujúcich (ZÁKAZNÍKOV) čo najmenšie.
Reply on: KVKV #10706:
Siemens zjavne vyrobil električku s pomocným dieselagregátom.

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=10154638567500819&id=51727620818
Reply on: myslavcan #10707:
Noo, šukafón so šesťmetrovým rázvorom náprav by po košickej električkovej infraštruktúre ďaleko došiel.
Reply on: KVKV #10706:
Šukafóny od ZSSK ? alebo 810.626 a 810.450 od detskej železnice ?
Reply on: tedom-cng #10698:
Aká je vaša predstava o takom vozidle ? Kde a čo požičať ?
Reply on: S499.1023 #10699:
To je jedno. Stačí, že jazdí po koľajniciach a môže to byť ako dočasná náhrada za električky, aby sa kvôli NAD nemuseli sťahovať vozidlá zo služieb, kde majú byť, a aby boli aj adekvátne zálohy k dispozícii. ?
Reply on: Isidor #10701:
Práve po prečítaní tohto mi to napadlo. ?
Reply on: Isidor #10701:
Nemajú tie Knight Ridre náhodou dôjsť samé do vozovne v prípade problémov? ?
Reply on: tedom-cng #10698:
FUJ! Take kacirske myslienky do nasho ekologickeho mesta? Diesel v ziadnom pripade. Baterky su cesta! Ovesat elektricku autobateriami a nech jazdi.
Reply on: tedom-cng #10698:
A dieselhydraulické alebo dieselmechanické by sa nemohli?
Keďže sme v Košiciach a na Slovensku, viem, že nikto z kompetentných by sa týmto nezaoberal, ale váš názor ma zaujíma. Len tak náhodou mi napadlo, že (keby sa chcelo) na električkové linky, ktorých sa dotkla výluka na ČSA, by sa mohli vypraviť požičané dieselelektrické vozidlá. Podľa vás by to mohlo byť reálne, alebo aspoň hodné seriózne sa tým zaoberať? ?
Reply on: tbus #10696:
jo aha, to sa vzťahuje na zastávku a nie je číslo nejakej špeciálnej linky 😃
Čo znamená tá nálepka vpravo dole (1 v krúžku s poznámkou Povinný nástup prednými dverami)?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.