Preto tam niekedy v špičke riadia dopravu policajti tak, že nútia vodičov používať aj vnútorný pruh. Namiesto toho, aby sa dopravní inžinieri prinútili rozmýšľať pri jeho návrhu.
Ono zase pri takom vitaznom obluku v Parizi by klasicka krizovatka nepostacovala. Je to inak jednoduche, podobne ako vo Varsave ci inde, staci bliknut a vodici ta pustia. Trebras v Budapesti funguje pravidlo, ze ak vystrcis ruku z okna, tak mas dat danemu autu hned prednost, lebo sa chce preradit. Len u nas musime napisat 1000 stranovu knihu predpisov, aby sme vedeli aspon trochu soferovat. Tam sa riadna rozumom a pozornostou a tak su omnoho lepsi vodici.
Je to tak ako píše tbus. Prvý odstavec v príspevku #10157 som reagoval trochu mimo, lebo Yogi písal o otočení 180°, nie o ostatných smeroch. Je veľa hodín a nemyslí mi to už... tak prepáčte
Ten kruháč na obrázku má všetky smery aj na značkách pri vjazde. Časť článku, ktorá o tom hovorila, som pochopil tak, že iné turbokruháče môžu mať aj iné usporiadanie ciest a možnosť prejazdu z každého smeru do každého nie je nevyhnutným pravidlom.
Reakcia na #10155 od 110mat110:
Priznám sa, že ten vnútorný pruh na tom kruháči v PO chápem viacmenej ako objazdový pre prípad prác alebo nehody. Možno ho niekto používa aj na iný účel, ale samotný kruháč sa mi vidí priemerom veľmi malý na to, aby sa vodič stihol preradiť do vnútorného pruhu a potom späť.
A možno je ten pruh pre vodičov ako ja, ktorý som si minule v BB pri stanici dal 5 otočiek na kruháči, kým som si ujasnil, kam treba odbočiť. V tom vnútornom pruhu môžeš krúžiť bez rušenia
Staci sa prejst do PO. Na vstupe (X kosicka solivarska) je kruhac s dost velkym polomerom.Su tam 2 jazdne pruhy : vnutorny a vonkajsi. Vnutorny je prakticky nepouzitelny lebo sa nedostanes von. Takze kruhac ma 1/2 kapacitu
Áno, v tom je dobrý. Nechápem tie kruháče či na západe alebo v Rusku, kde je priestor pre 3-4 autá vedľa seba, ale nie sú tam vyznačené pruhy. Videl som ich a pripadajú mi ako strašný chaos.
Fígeľ je v zjednodušení prejazdných ciest, hoci je to na úkor nemožnosti niektorých spôsobov prejazdu, napr. pri príjazde z niektorých smerov nie je možná 180° otočka.
Podľa simulácií vykazuje o 12–20% vyššiu priepustnosť voči klasickému a podľa štatistík pre viacpruhové kruháky o 72% nižšiu nehodovosť (teda pri porovnaní klasického viacpruhového a turbo viackpruhového kruhového objazdu.)
Ta dzéééé....DUHA stava novy mľynsky nahon. Ľem o tym ešči ňezna. Namesto eletričkoch tam budu plavac gondoly jak u Benatkoch. A to budzeme až potym švetovy varoš ta ňééééé...? ? ?
Peter55