Discussion Forum › Off-Topic Forum

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Isidor #3629:
Kto povedal, že ich má byť 15-20? Kto povedal, že masívne posilnenie? Dajme tomu 5-10 vozidiel a interval stačí 4 minúty. Súčasná sieť TD zabezpečuje hlavné vzťahy Furča-Mier/Ml.bašta a KVP-NO. Úseky L50, kde trolejbus nechodí, sa dajú riešiť inak (v novom LV napr. 15N).
Keby sa chcelo, šlo by to... A napokon, projekt môže byť aj kombináciou nákupu trolejbusov a električiek.
Reply on: 5 #3628:
a hneď sa ti ozve jedna polovica Furče, že oni nechcú trolejbusy na KVP "okolo sveta", ale L18, a druhá polovica, že nechcú trolejbusy na NO "okolo sveta", ale L15 ? Posilňovanie trolíkov až pokiaľ? 2-3 min. sedlový interval? Po tej jedinej trati, čo máme (a všetci ostatní povinne prestupovať)? To mi príde príliš kruté. Vieš si reálne predstaviť posilenie o 15-20 nových vozidiel na súčasnej "sieti"? Aká je výprava na L50, L55 (v podieli k ich úsekom v súbehu s TD)?

Napokon ale, keby mesto naozaj chcelo (čo akože vieme všetci, že nechce), tak vraziť nejakých 3 mil. EUR do dostavby trate NMM-KVP, hoc aj na úver, by istotne šlo - a hneď by bolo kam nasadiť nové vozy. Ale tak Košice...

Re #3627 PTI: rád si vypočujem návrhy na náhradu autobusov posilnenými električkami...
Inak miest, ktoré žiadali (opakovane) a nedostali (zatiaľ), je samozrejme viacero. Ale súhlasím, nie je to dôvod nepodať projekt znova (len by som si nerobil veľké nádeje).
Reply on: Isidor #3626:
Nákup x NP trolejbusov za účelom posilnenia intervalov TD, náhrada autobusového NP spoja L71 trolejbusom a náhrada súbežnej L50 posilnením TD, vyradenie x autobusov.
Napríklad...
Reply on: Isidor #3626:

Je to šité najmä na mestá, ktoré majú vybudovanú električkovú a trolejbusovú trakciu, ale s vylúčením Bratislavy. V hre je 13,5 milióna EUR. Košice sú v tom jediné, ktoré môžu dostať grant na nové električky. Dnešná výprava a linkovanie poskytuje neskutočné možnosti zvýšenia podielu električkovej dopravy na úkor autobusovej. Nie je tu čo váhať, rozmýšľanie spôsobom "už nám raz dali, kašlime na to" je obrovskou chybou. Ani sa nedivím, že nám poskytované granty z EU odchádzajú naspäť do únie....
Reply on: PTI #3624:
kompetentní reagovali na predošlé výzvy (toto je tretia v poradí) a výsledkom je 9 mil. EUR na zhruba 19 CNG autobusov:
http://www.imhd.sk/ke/index.php?w=213621323033ef393621323033ef1f&id=7620
Nezdá sa mi pravdepodobné, že by jedno mesto dostalo dvakrát po sebe schválený príspevok. Okrem toho, podmienkou pre projekty zahŕňajúce nákup električiek/trolejbusov je zníženie podielu naftovej autobusovej dopravy, lenže na výstavbu nových tratí sa nedá žiadať nič (z vlastného vrecka to mesto asi nepostaví) a masívne posilnenie na súčasných tratiach si ťažko predstaviť.
Nakoniec pominiem klebetu o tom, že DPMK dostal z magistrátu zakázané žiadať o niečo iné ako CNG busy...
No... vyradí sa ešte pár nafťákov a kúpia sa CNG čka ?
Verím že kompetentní o tom vedia a budú reagovať. Je to obrovská šanca na naštartovanie obnovy električkového a trolejbusového parku DPMK.

http://www.opzp.sk/downloadfile/vyzvy/2009-10-27-vyzva-3.1-II/00-ovzdusie-3.1-II/00-vyzva-OPZP-PO3-09-4.pdf
Švédi si našli nového hrdinu v Košiciach:
http://www.tackfilm.se/en/?id=1259411488421RA97
Reply on: Peter55 #3618:
A pri pohľade na prvé 2 fotky si o pár rokov budeme hovoriť: To musel byť veľmi čudný ten január 2007, keď ľudia chodili v krátkych rukávoch a na Hlavnej trolejbus... ?
Reply on: Dimi #3616:
no to hej, to je pravda, buď tam šplechnu asfalt, alebo to ostane ako na Južnej , alebo tam opäť dajú tie kocky, čo by bola tiež pekná dobovo vyzerajúca alternatíva.
Re #3615 Nodes: neviem, či starostlivosť o zátrávnený zvršok spočíva aj v niečom viac, ako je kosenie trávy, ale ak nie, tak by sa o to starali tí istí, čo sa teraz starajú o ten pseudoparčík (asi SMZ ), z južnej strany by sa len ten park o niečo zúžil a zo severnej by sa trávnik rozšíril o tých 6 - 7 metrov na zvršok. Ale hovorím, neviem, či tam je potom aj iná údržba naviac, ak je tam trávnik, ak áno, samozrejme beriem späť 🙂 .
Reply on: Peter55 #3618:
? ?
Reply on: 5 #3617:
Každá cesta síce pomenovaná byť nemusí, ale ak by sa domy stavali len po jej okraji, tak by zrejme ostala Smutná aj naďalej. Mimochodom, kedysi sa volala Cintorínská, lenže po pričlenení ku Košiciam sa názov musel zmeniť, lebo ulica s rovnomenným názvom už v meste bola.

Re #3618 Peter55: Navyše aj popis k "zahmlenej" fotke si ešte asi nikto nevšimol.
Reply on: jt #3614:
No iste, ale Smutná sa nerozdelila, ostala ako predtým. To, čo je dnes ulica K lesu, bola predtým obyčajná poľná cesta bez názvu. Aj keď v podstate ide o jej pokračovanie, neviem, či by sa dobre predávali pozemky na ulici s názvom Smutná. ? Ale tak sú aj horšie adresy... Korýtková, Vyhoňská, Mongolská, atď... ?
Reply on: redburger #3613:
No je to krasne, ale... zasmejme sa. Ved sme v Kosiciaaaach :D:D:D ? ? ? ? ? ?
Reply on: redburger #3613:
Kto sa bude starat o zatravneny zvrsok? Tu sa nestaraju ani o kolajnice, ani o bezny zvrsok.
Reply on: 5 #3610:
No veď ulica K lesu je nová, začína od novej križovatky pri severnom vchode cintorína.
Takto by to mohlo vyzerať na Štúrovej, keď sa postaví Aupark, vraj jeden rad stromov má ísť dole, kôli ceste na južnej strane, tak ten mini park by sa mohol rozšíriť o taký zelený zvršok pod traťou. http://imhd.sk/transport/index.php?w=2b2f3a2132222fef252932252c2127ef1f&id=53745&idt=u&idg=4280&gi=0&gn=20&gs=c&gsd=
Reply on: tom393 #3608:
pekne si ju vychytil, takétko raritky na tratiach ja môžem, škoda, že DPMK nemá viacero takýchto technologických vozidiel niečím zaujímavých.
Výmenníky upravia za 1,6 milióna eur (dobrá je aj poznámka pod článkom)
http://korzar.sme.sk/c/5128408/vymenniky-upravia-za-16-miliona-eur.html

"Niektorí Košičania však tímu EHMK vyčítajú, že nerozumejú slovníku, ktorým sa prezentuje. Nielen starší ľudia nerozumejú slovám ako interface, workshop, vizuálna identita a pod.

„Je možné, že niektorým výrazom obyvatelia nerozumejú, ale celkovo sú s programom spokojní a stotožnení, o čom svedčí ich účasť na všetkých podujatiach," odpovedá EHMK.

Korzár bol na troch z nich. Účasť obyvateľov bola zhruba rovnaká ako účasť účinkujúcich, teda projektového tímu výmenníkov a pozvaných umelcov." ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.