Discussion Forum › Off-Topic Forum

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Citelis3329 #10733:
nejak si protirečíš, nove električky su nahovno a vivat T3 bez klimy... ? ? ? ? ? ?
Všetko je nahovno tie nove autobusy električky..... vivat T3 bez klimy aspon sa nekazila..
Pri lidli na americkej triede to vyzera, ze sa buduje nastupistie zastavky. Nevie niekto nieco o tom?
Reply on: veteran #10715:
ED na Hlavnej sa nikdy nemala natrvalo zrušiť. Prerušenie dopravy malo trvať len po nezbytnú dobu pri oprave dómu a divadla. Plánovalo sa len so skludnením el. dopravy (jedna pravidelná linka) a výhliadkové jazdy s povodne k tomu zakúpenými vozmi 103,104.
cedin:
"Stačí laický pohľad na mapu električkovej siete v Košiciach a hneď je jasné, že je v centre akási nedorobená"
Ona bola dorobená a vymyslená velmi dobre, 'okružná linka a linka cez centrum' ,ale bola dobabraná.
Aby bola ed v ke plnohodnotná, je treba tieto trate obnoviť. A to včetne trate na Hlavnej, to nieje žiadna turistická sranda. Chápem, že generácii, ktorá si to nepamätá by to prišlo "nové, cudzie" , ale bola to užitočná velmi využívaná trať. To, že je z Hlavnej k najbližšej zastávke max.5 minút, tak to platí možno pre -násťročných a to si musia švihnúť. MHD je pre širšie vekové skupiny cestujúcich. /mamička s nákupom a kočiarom "švihá" od Immaculaty k hlavnej pošte alebo k busu u starej krytej plavárni -po schodoch...za 5 minút - v pohode,že ? /
Samozrejme, aby nedošlo k nedorozumeniu, rozhodne som nemyslel prevádzku vozov s dieselovým pohonom. Pokial by lahké trakčné vedenie bolo z politických dovodov nepriechodné, dá sa to riešiť bateriovým pohonom alebo spodným odberom (vo Francúzsku je to zavedené už v mnohých mestách - vyriešený systém)
Ešte pripomínam, že trakčné kábely od meniarne na Hlavnú sú položené .
Reply on: Troll #10729:
Ľem s takym malym motorikom poldecakom, znaš jak fajne idze medzi kolonami...
Reply on: Alco #10728:
Dvojkolesový gumokol? V Košicoch? A ty ši už načisto zbešnel? ?
Reply on: KosickyTiger #10725:
Žeby gumokol...? V zime 4 kolesový, v lete dvoj..
Reply on: KosickyTiger #10725:
Pešibus ?
Reply on: KosickyTiger #10725:
ja by som šla 18+7x...18ka pôjde prázdna od nemocnice a 7x by už od mieru na furču nemala stáť v žiadnej zápche...
Zážitok z cestovania v MHD KE:
Štart- Kino Družba
Cieľ - Postupimská (Furča)

Spôsob 1 - L55 z Nová Nemocnica do Postupimská - problém - L55 plne obsadená
Spôsob 2 - L9/L6/LR7 z Kino Družba do Amfiteáter - X2 do Mlynská Bašta - 71/72 do Postupimská
- problém - 2-krát prestupovanie
Spôsob 3(dnes využitý cca7:30)
- L71/L72 z Magistrát KE do Postupimská - problém - kým prišla 1 L71/L72 prešlo už okolo 5 električiek jedným smerom, keď konečne prišla L71, bola taká plná, že polovica zastávky sa nevošlo + cestovanie pomalé, zápchy - - - kým som sa dostal len na Nám. Osloboditeľov, ma predbehli 2 L6 (ktoré idú o cca 2km dlhšou trasou).

Ta ktoré je najlepšie riešenie?? ? ?
Reply on: S499.1023 #10721:
Trolejové vedenie nemôže prekážať, už dnes tam sú rôzne prevesy, na ktorých bývajú povešané vlajočky a v zime svietiace zvončeky a čečiny.
Preco by mali byt ludia tupi, napokon sa nikto nepytal ani ziadna iniciativa nebola, aby sa elektricky na Hlavnu vratili. Skor by som to videl, zeby sa dobudovala trat od stanice na NMM, napokon o prestavbe tej krizovatky pri Jumbe sa hovori uz roky. Vacsina Hlavnej je dostupna do 5 min od najblizsej zastavky MHD, preto ani nikto eletricku na Hlavnej nepotrebuje, ked uz snivat o vylepseni, tak urcite potiahnut trat zo stanice na NMM.
Reply on: veteran #10715:
To neviem, kedy sa začal objavovať a či bol podložený. Faktom je, že v dnešnej situácii je to bez problémov riešiteľné ale rozhodne nie zavedením dieseltramvají na Hlavnej. Proti drôtom, keby už mali tak hrozne vadiť, máme dnes akumulátory, APS, Primove...
Reply on: 110mat110 #10719:
A to je čo za porovnanie? Proste je fakt, že Košičania si nevedia predstaviť veľa vecí, vo svete inak bežných.
Reply on: Isidor #10718:
Skus sa po hlavnej prejst na bicykli. Len tak pre predstavu
Reply on: 110mat110 #10717:
sú Košičania špecificky tupí, keď v iných mestách premávka električiek po peších zónach (aj výrazne užších než na Hlavnej) bez problémov funguje?
Reply on: veteran #10715:
Ja si v dnesnom stave neviem predstavit elektricky na hlavnej. Ved ludia su natolko tupi, ze by ich hned dajaka elektricka zrazila. Nehovoriac o zasobovani
Reply on: cedin #10714:
Samozrejme, dnes sú technické možnosti odhlučnenia, ako aj minimalizácie prevádzkou vznikajúcich vibrácií úplne odlišné, ako boli povedzme v 80. alebo 90. rokoch. Takisto aj trolejové vedenie sa dá riešiť už rôznymi spôsobmi tak, aby pre bežného človeka nebolo nijako nápadné a vyrušujúce.
Reply on: S499.1023 #10713:
Argument ohľadom poškodzovania dómu sa začal viac prejavovať až keď začali úvahy o obnovení električiek na Hlavnej (medzi ukončením rekonštrukcie divadla a začatím šusterrekonštrukcie).

Či sa dočkal aj seriózneho podloženia, to netuším. Nikdy som nič také nevidel.

Proste, boľševik si vymyslel kopať kolektor krížom cez Hlavnú kvôli divadlu a podzemné priestory pod horným parkom. Električka musela zákonite preč, lebo okrem rozkopávok nebolo miesto na zázemie staveniska. Ale nikdy sa neplánovalo, že ju nadobro zlikvidujú (neuvažoval o tom ani nikdy neschválený návrh nového ÚPN-HSA z roku 1989). Oprava dómu sa popri tom napasovala tak, že v čase rekonštrukcie divadla sa opravovali časti, ktoré si odstávku ED vyžadovali (najmä západná loď).

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.