Discussion Forum › Off-Topic Forum

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: veteran #11045:
Existuje ešte nejaká možnosť, čo sa s tou traťou na Ťahanovciach dá robiť alebo sú možnosti už nulové?

Napríklad, pretiahnutie trate cez vnútroblok nejako tak, ako som načmáral na mapu, viď príloha.

Znovu príklad z Helsínk, Fíni svoji milovanú električku vedia potiahnuť aj cez úzke uličky, ak sa má dostať do zástavby. Všimnite si napríklad toto miesto https://goo.gl/maps/WJZHhpnXi722 (trať opustila štvorprúdovku) a sledujte trať ďalej. Potom trať vyjde na rovnakú štvorprúdovku, z ktorej odbočila, ibaže v protismere a po chvíli odbočí z nej inam. 🙂 U nás by takéto "nelogické" riešenie asi neprešlo, ale pre iných je vyššia obslužnosť obytných celkov priorita. U nás sa takéto extrémne riešenie ani nežiada, no je otázka, nakoľko flexibilní vieme byť v trasovaní na Slovensku a či vôbec ešte zostávajú nejaké dobré možnosti pre Ťahanovce.
Reply on: monoblok #11046:
Dpbre, tak presmerujme linku 19 a 36 aby jazdili iba po okraji sidliska, Starozagorska - Huskova - Klastor. A ludia sa uz nejak prisposobia
Parkujucich na chodnikoch ci po nich jazdiacich mas aj na KVP, takze toto nie je problem len THC. Podobne s tymi prekazkami, napriklad potrebujes k hlavnej poste z Janigovej, mozes sadnut na 19 urobit si okruznu jazdu sidliskom a potom sledovat, ako ti odide pred nosom 17 a potom stepovat pri nemocnici na 36 alebo na tu 36 zbehnes k MiU, tam musis cez cestu, schody, cesta a este semafory na hlavnej, takze tych 10-15 minut to trva, podobne ked skoncis pri klastore alebo Huskovej, tiez cesta, podchod, podchod cesta a si na Janigovej, od klastora to das po Klimkovicovej, ale tiez prechadzas 3x cestu.
Na THC sa s tram busu nezbavis, lebo je v plane zastavat aj zvysok tej casti k magnezitke, takze pokial by jazdila tram ta, obsluzila by aj tuto oblast, po Azijskej by ostal bus. Ja som celkom zvedavy, ako chcu vyriesit lokalitu na Na Kope medzi KVP a Myslavou, hovorilo sa o pretiahnuti Lechkeho, potom o privadzaci na Klimkovicovu a zatial len domy rastu a skutek utek. KVP sice ma tie prijazdy kapacitne, no Ipelska uz je celkom na hrane.
Reply on: tbus #11044:
Ťahanovce majú už od začiatku problém, že:
1. Parkovanie nebolo zrealizované ani len v rozsahu zastavovacieho plánu sídliska z 80. rokov.
2. Občianske vybavenie nefunguje tak, ako bolo navrhnuté pôvodne.

Kým bod 1 je stále riešiteľný a dá sa v pohode stavať aj nad rámec pôvodných plánov, bod 2 je už ťažší oriešok (spoločenské potreby a návyky sa zásadne zmenili). Drevenice vo vnútrobloku, ktoré mali slúžiť ako doplnok k hlavnému OV v pasáži na Budapeštianskej, sa premenili na všeličo možné. Navyše, z plavárne pre základné školy sa stala administratívna budova, z časti jednej ZŠ policajná stanica a tak ďalej. Toto všetko logicky ťahá statickú aj ostatnú nepešiu dopravu do tohto vnútrobloku a celý koncept sídliska sa v podstate rozsypal. A ešte keď k tomu prirátame chronické problémy s jediným kapacitným výjazdom...

Miesto riešenia týchto problémov chcú zabetónovaním koridoru pre električku výlučne na Americkej triede vyrobiť problém ďalší: vyháňanie ďalších ľudí preč z MHD.
Reply on: veteran #11037:
Na Tahanovciach k tomu kopcovitemu terenu a barieram treba priratat aj chodniky, na ktorych parkuju auta. Cestou z Pekinskej na Americku su dva moznosti ako takej priamej cesty, kde je cast Juhoslovanskej riesena tak, ze chodci musia zliezt na cestu lebo chodnik je obsadeny po celej sirke autami, dalsi usek tvori chodnik pojazdovany autami kde tu plot, stlpik, obchadzka, schody. Hore brehom prechadzka na 15 minut, dolu trochu menej. Madarska je v hornej casti tiez dobra prekazkova draha.
Sudny clovek sa vykasle na elektricku, na ktoru treba dochadzat dlhsie, ako je samotny cas cestovania. Dlhsia prechadzka obcas nezaskodi, ak je pekne pocasie, moze byt fajn, ale nie denno denne (obcas pride dazd, vietor, zima, noc a iné) navyse ak je v sucasnosti autobusova zastavka o 10 minut blizsie.
Ja sa silou mocou nebijem za elektricku na Americkej, len poukazujem na to, ze na Ázijskej na ňu dnes nie je miesto. Čo sa týka reorganizácie, pochybujem, že niekto niekedy zaplatí podzemné garáže na THC, aby bolo miesto na Ázijskej triede, navyše sa počíta aj so zástavbou ku magnezitke, je otázne, či vôbec pôjdu podzemné garáže vybudovať a pokiaľ by vyrástli garážové domy, viete si predstaviť že ľudia parkujú v nich a potom šliapu domov? Tomu sa predsa vyhýbajú ako čert krížu a tiež tu riešime, že ako ďaleko je Americká trieda od bytoviek. Na ten autobus by si sa z viacerých miest celkom naslapal( zastávka je až pri križovatke s pujmanovou) jazdí len raz za 15 min, v špičke 7-8, ale jazdia ním skôr ľudia do kanclu alebo študenti na koleje, väčšina ľudí zbehne po schodoch dole na tram alebo jazdí autom. Za mňa je to z Pekinskej na Americkú v pohode vzdialenosť akú mám na KVP k zastávke pri MiU a zase presunom na Ázijskú by bola vyvolaná veľká investícia a zároveň by sa odrezal prístup od magnezitky na tram do centra.
Reply on: monoblok #11040:
Je pomerne jedno, či je to administratívne Podolí, ak je to odtiaľ rovnako ďaleko aj na metro Pražského povstání a komu je to ďaleko, má to pár krokov na autobus.
Reply on: monoblok #11038:
Keď nie každý ide z tram na nákup, ale domov, tak potom prečo sa tu biješ za električku po Americkej triede, kde nijaké bytovky nie sú? A okrem toho v Řepách je rovno pri ceste oboje, aj OV, aj bytovky. A cesta vedie stredom sídliska.

Ad parkoviská na Ázijskej triede: Každému súdnemu človeku je jasné, že tak, ako sa tam parkuje dnes, je dlhodobo neudržateľné. Tá ulica nutne potrebuje reogranizáciu a tú je možné urobiť aj so zapracovaním električkovej trate.

No a ten Kublov... Zastávka obsluhuje priľahlé územie pri rieke, zvyšok vyššie má o.i. v pohode dostupnosť na Děkanku a Na Hřebenech. Nejako mi ale uniká súvislosť Kublova a Podolí s niekoľkotisícovým sídliskom z 80. rokov.
Na Lysine alebo Klaudianka sú ešte Podoli Kavci sú až za ulicou Na Hrebenech. No Modrany majú rovnaký problém ako THC, len tam sa zase nedá viesť tá trať vnútri sídliska, lebo sa tam s tram ani nepočítalo a nie je tam na to veľmi priestor. Pokiaľ by po Ázijskej jazdil bus a po Americkej tram, tak by to bolo v rámci možností ok. Inak by sa museli na THC stavať garáže a určite niečo aj zbúrať, aby sa tram na Ázijskú vošla.
Reply on: monoblok #11038:
A čo si vy, Kefalín, predstavujete pod takým pojmom "hore na Podolí"? Lebo Kavky alebo Pankrác už fakt nie sú Podolí a obsluhuje ich niečo iné ako električka popri vode.
Sídliště Řepy je električkami obslúžené optimálne, lebo trať vedie STREDOM sídliska.
A že obsluha sídliště Modřany električkou po obvode a "last mile" autobusom nie je optimálna, je známe už od chvíle, kedy sa tam električka postavila ale kvôli topografickým pomerom to bolo ťažko inak riešiteľné - tak isto ako Pisoárky v Brne. A Líšeň opäť vedie STREDOM sídliska a nie okrajom s pustatinou na druhej strane.
Samozrejme, že som na Repach bol, si zájdi niekedy k Mensa gymnáziu alebo ZS JW a zistíš, že na trampolínu to je viac ako tvojich 5 minút, beriem samozrejme vzdialenejšie destinácie a nie bytovky pri ceste. Podobné to máš v Modranoch, ešte viac si vysliapnes z kublova hore na Podoli. Nechápem prečo stále točis okolo OV, nie každý ide z tram nakupovať, ale skôr ide domov a tak je dôležitá dochadzkova vzdialenosť od najvzdialnejsieho bodu k zastávke. Podobne zo Zufanovej alebo Vondrousovej je to na tram 10 minút a ľudia nemajú problém sa prejsť. Na druhej strane tebou navrhovaná trasa po ázijskej triede by síce bola bližšie ľuďom, no bohužiaľ vzhľadom na tamojšie pomery by si mal výjazdy z parkovísk rovno na tram trať, čo ti najskôr DPI vôbec neodsúhlasi, pretože by to bolo horšie ako na Kuzmányho či Jazere.
Reply on: monoblok #11036:
Odpovedz, či už si niekedy na Řepách bol, lebo splietaš úplne odveci.

Obchody na Makovského sú tzv. predsunutá OV na prízemí bytových domov, väčšie prevádzky sú riešené solitérne mimo bytové domy. Všetko v minimálnej pešej dostupnosti, keďže sú sústredené okolo radiálnej komunikácie, ktorá plní funkciu hlavnej tepny obytnej zóny. To o Americkej triede neplatí ani náhodou a tak skoro ani nebude (ak vôbec niekedy).

Jediné lokality, ktoré sú trochu ďalej, sú okolie zastávok Za Slánskou silnicí a K Trninám, avšak tieto sú obsluhované busom, pešia dostupnosť električky je do 5 min. a nie sú tam ani zďaleka také umelé a prírodné prekážky (kopcovitý terén, oporné múry, bariérovosť).

Len pre porovnanie:

Električka na Řepách: https://www.google.com/maps/@50.06577,14.3046862,3a,75y,260.91h,96.26t/data=!3m6!1e1!3m4!1soCKKckOkdXBDNOoudvpjMQ!2e0!7i13312!8i6656

Prípadná električka na Ťahanovciach:
https://www.google.com/maps/@48.7531855,21.2682584,3a,75y,320.25h,87.31t/data=!3m6!1e1!3m4!1sq5sE1NKJhMn8jtHtj8MYkg!2e0!7i13312!8i6656

Viac k tomu už asi nie je čo dodať...
A ľudia bývajú v obchodoch či na pošte? Lebo na tých Repach je bežná dochadzkova vzdialenosť 8-10 minút na zastávku a tram obsluhuje trochu iný smer ako ten bus, takže ak chcem do Dejvic, stále si ma ten bus musíš dôjsť. Podobne to máš na KVP, ak chceš na NO, tiež to máš zo západnej strany 8-10 min na zastávku a ľudia nemajú problém. Z Pekinskej si na Americkej triede za 10 min bez problémov. Samozrejme bus by obsluhoval sídlisko aj naďalej, len by mal inú trasu napr ako dnes 10. Ak sa mi na KVP nechce chodiť, tiež môžem prestúpiť v rámci sídliska na inú linku.
Reply on: mi.v #11032:
Kde v Nemecku je také bezvýznamné letisko napojené zvlášť kvôli tomu budovanou koľajovou dopravou?
Reply on: veteran #11031:
Monoblok už viackrát osvedčil, že býva v nejakej inej Prahe.
Reply on: mi.v #11032:
Bolo v tom trochu irónie, ale takto ja chápem zdroj tej inšpirácie.
Reply on: veteran #11031:
A čo? Napojenie koľajovej MHD na letisko po vzore miest v Nemecku a inde... 🙂
Reply on: monoblok #11027:
Ad 1: Trať určite nemá viesť po aktuálnom moste na Hlinkovej.

Ad 2: Na tých Řepách si už niekedy bol alebo si len potreboval príklad? Že električka tam obsluhuje celé obvodové centrum pozdĺž Makovského ulice, kde je všetko základné OV a bytovky v prípustnej pešej dostupnosti, to si si zrejme nevšimol. Električka akurát neobsluhuje FÚ MČ PHA 13, ale tam zachádza autobus a autobus tiež križuje trať a robí obsluhu opäť výraznej časti sídliska smerom na Karlovarskú (vyššie OV, t.j. Hornbach, Lidl + obsluha starých Řep). Ťahanovce? Električka po Americkej neobslúži takmer nič, pár obchodov, z ktorých je časť k zastávkam otočená dokonca chrbtom, bytovky vo vzdialenosti 50 až 100 metrov, navyše s terénnymi prekážkami (schodiská, oporné múry). 80% obyvateľov bude neobslúžených, resp. bude musieť na električku prestupovať. S pražskými Řepami teda absolútne neporovnateľné.

Ad 3: vybrané spoje na letisko? Rozumiem tomu správne: vybudujeme trať za milióny, upravíme aj kvôli nej MÚK a budeme po nej posielať len vybrané spoje počas tej veľmi krátkej a nárazovej špičky? Skvelé, lenže v meste vymyslím x nových tratí, ktoré budú oveľa rentabilnejšie.
Reply on: Isidor #11028:
Pravdu máš, nejako mi tá prerušovaná modra splynula s okolím
Reply on: veteran #11026:
Teda, je to lepšie, ale stále žiadna sláva.

monoblok- trať po Americkej nepredstavuje riešenie preto, lebo ľudia sú zvyknutí na nejaký štandard, že im ten autobus ide normálne po Ázijskej a Európskej triede, toto riešenie by mohlo akurát tak priviesť ešte viac ľudí do áut. A nejaká autobusová linka ktorá by zviezla ľudí ku električkovej trati, nie je tiež práve najšťastnejšie riešenie.
Trať na Hlavnej.. tiež si myslím, že by mala obrovský potenciál, avšak keby mali po nej jazdiť Variá... tak to radšej nech je tak ako to je teraz.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.