No ľudia poviem vám, dnes som zažil (ďalšie) malé dobrodružstvo s banskobystrickou MHDčkou. Čo ma však veľmi sklamalo, bolo to s MHD BB. Stál som na zastávke Úrad PV SR a chcel som ísť do centra. Mohol som si vybrať. Buď pôjdem L1, ktorá šla o 13:05 alebo L102 úplne na konečnú v Kapitulskej, čo mi úplne vyhovovalo. Keďže som stál na zastávke od 12:57, myslel som si, že je to dosť včas tam stáť. Na moje prekvapenie L102, ktorá sa mala dostaviť na zastávku o 13:05 neprišla ani 13:25, keď šla ďalšia L1. I keď som sa veľmi tešil, že sa odveziem naším novým minibusíkom - čistokrvným banskobystrickým, ale po tejto skúsenosti na spoje liniek 101 - 105 tak skoro čakať nebudem...
BB-630AS sa dnes popoludní zaradila do premávky (L26), celá vyumývaná... To ma fakt prekvapilo, že ju opravili za rekordne krátky čas. A inak už jazdí aj BB-588AF (na L3)
Dnes L21 z Nám. Slobody o 21:18, štikal som si lístok 21:12, málo ľudí, autobus stál cca 4 minúty naprázdno, keď sa pohol bolo 21:16 a potom som si vlastne uvedomil, o koľko skorej prišiel tento autobus skorej, stál, čakal, no aj tak odišiel o 2 min. skorej...
hroza...tak dnes ma riadne napalili tito bryndziari...tak posledna 21 do sasovej z nam.slobody ma ist 22:56...v skutocnosti: isla 22:51-cize isla skor o 5 minut ...a to tam uz dve minuty cakala...takze zo stefanicka musela ist aj o 7 minut skorej... a navyse nocak isiel 22:38... takze najblizsi autobus do sasovej ide az 23:48 ...podla mna tych 5(7) minut je aj na prepustenie vodica... ved predsa za 5 minut moze este hocikto prist...
Aj napriek tomu, že posledný pracovný deň pripadol tento týždeň na štvrtok, a teda kĺbový nočák premával výnimočne včerajšiu noc, aj túto noc jazdí kĺbak (B961), tak ako každý piatok. ?
Dnes na svetelnej križovatke na odbočke z Nám. Ľ. Štúra na Poľnú skapala BB-630AS - urvalo jej ľavé zadné koleso a ostatné autá museli jazdiť obchádzkou za asistencie polície.
V posledných dňoch sa objavili otázky, že koľko vlastne vozov SAD ZV má a koľko je v zálohe. Tak tu som to spracoval. Dal som ale spolu linky MHD aj prímestské linky SAD ZV s tarifou MHD, keďže vozy sa tam prekrývajú.
Aktuálna výprava v týchto dňoch:
L1:
1/1 x, a : BB-348BJ / BB-244AY
1/2 x, a : ZV-305BI / BB-352BJ
1/3 x : BB-352BJ / ZV-305BI
1/4 x : BB-244AY / BB-348BJ
L2:
2/1 x, a : ZV-168BH / BB-028AG
2/2 x : BB-692BI
L3:
3/1 x, a : ZV-356BI / ZV-355BI
3/2 x, a : BB-297AH / BB-587AF
3/3 x : BB-587AF / BB-297AH
3/4 x : ZV-355BI / ZV-356BI
L6:
6/1 x : BB-824BK
L7:
7/1 x, a : ZV-166BH / BB-649BU
7/2 x : BB-630AS
7/3 x : BB-649BU / ZV-166BH
L20:
20/1 x, a : BB-631AS / ZV-164BH
20/2 x : ZV-164BH / BB-631AS
L21+22:
21/1 x, a : BB-997BS / ZV-317BI
21/2 x, a : BB-349BJ / ZV-306BI
21/3 x, a : BB-241AY / ZV-308BI
21/4 x : ZV-316BI / BB-716BE
21/5 x : ZV-317BI / BB-997BS
L23:
23/1 x : BB-589AF
L24:
24/1 x, a : ZV-354BI / ZV-352BI
24/2 x : BB-716BE / ZV-316BI
24/3 x : BB-993BC
24/4 x : ZV-315BI
L25:
25/1 x : ZV-314BI
25/1 a : BB-716BE / ZV-316BI
25/2 x : ZV-308BI / BB-241AY
25/3 x : BB-390CH / BB-715BE
25/4 x : ZV-306BI / BB-349BJ
25/5 c : ZV-352BI / ZV-354BI
25/6 c : BB-712AO / ZV-318BI
L26:
26/1 x, a : BB-294BD / BB-244AR
26/2 x, a : ZV-318BI / BB-712AO
26/3 x, a : BB-715BE / BB-390CH
26/4 x : BB-244AR / BB-294BD
26/5 x : ZV-831AY
L32:
32/1 x : BB-245AY / BB-651BU
L33:
33/1 x, a : BB-651BU / BB-245AY
L34:
34/1 x, a : BB-643AN / BB-756BX
34/2 x, a : BB-632AS / ZV-366BI
34/3 x : BB-756BX / BB-643AN
34/4 x : BB-027AG
34/5 c : ZV-366BI / BB-632AS
L41:
41/1 x : BB-629AS
L43:
43/1 x, a : ZV-365BI / ZV-361BI
43/2 x : ZV-361BI / ZV-365BI
L80:
80/1 x : BB-868BA
L90:
90/1 x : ZV-309BI (ZV-312BI)
90/2 x : ZV-312BI (ZV-309BI)
90/3 x : BB-028AG / ZV-168BH
Nočný
N/1 x, a : ZV-998AU
Zálohy:
ZV/1 x, a : ZV-357BI
ZV/2 a : ZV-362BI / ZV-364BI
Prímestské linky:
L42+601456:
42/1 x, a : VK-212AF / ZV-254BA
42/2 x : ZV-254BA / VK-212AF
L601451:
51/1 x, a : ZV-172AP / ZV-475AL
51/2 x, a : ZV-836AU / ZV-997AU
51/3 x : ZV-997AU / ZV-836AU
L601454:
54/1 x, a : ZV-165BH / ZV-172BH
54/2 x : ZV-172BH / ZV-165BH
L601455:
55/1 x, a : ZV-837AU / ZV-173AP
55/2 x : ZV-362BI / ZV-364BI
55/3 x : ZV-364BI / ZV-362BI
55/4 x : ZV-173AP / ZV-837AU
55/5 c : ZV-475AL / ZV-172AP
SPOLU VOZIDIEL:
mestského typu - sólo: 37
mestského typu - kĺb: 28 (vrátane TAMu)
prímestského typu - sólo: 11
prímestského typu - kĺb: 2
NEPRIDELENÉ VOZIDLÁ:
záloha - náhradné spoje - ZV-357BI, ZV-358BI, ZV-359BI
Rezervné, voľné autobusy:
mestského typu - sólo: 7 (BB-588AF, BB-283AT, BB-694BI, ZV-160BH, ZV-169BH, ZV-173BH, BB-867BA)
prímestského typu - sólo: 2 (VK-445AG, ZV-415AE)
mestského typu - kĺb: 1 (BB-039BM)
prímestského typu - kĺb: 1 (ZV-902AY)
Takže ak to zhrnieme, tak kĺbových vozov v zálohe jednoducho niet - TAM jazdiť asi už ani nebude a z tých dvoch C 744 aj tak za posledný týždeň jednu nasadzujú na L26 a tá druhá sa posledne pokazila na L3.
Sólo busov je v zálohe iba 7 čo je priam neskutočne málo. Naviac BB-867BA je dlhodobo odstavená, takže iba 6.
Pre celú MHD je tak v zálohe iba 6 voľných autobusov (samozrejme mestských) a 3 záložáky.
Nech si teda každý o kvalite MHD utvorí mienku sám .....