Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
mam tu fotky zo Ziliny.

Uz je oficialne zname, kolko autobusov sa ma nakupovat. Su vyhlasene verejne sutaze:
BBDS - 1 x 952 a 1 x 961
MHD BB - 2 x 952 a 3 x 961
Nespomina sa priamo Karosa, ale nik iny na nasom trhu nie je s vhodnymi vozidlami.

DPMZ uz nakupili asi 6 x 952 za 34 mil Sk.

Ako je to s integrovanou dopravou? V BB sa plati za kazdu jazdu. Ak by sla subezne mestska aj primestska doprava (miesto terajsieho 2. pasma) - napr. smer Badin, ci Molca a cestujuci by mohli vyuzit oba vozidla, v niektorych pripadoch by mali platit viac ako je maximalna cena. Primestska doprava ma cenu za km a vnutri mesta (minimalna vzialenost) je tarifa nizsia asi o 1 Sk. Pred zdrazenim to bolo asi 7 Sk, teraz myslim 8 Sk pre 1-4 km.
Vsak dopravu zabezpecuje jeden podnik, vsade su cipove karty, takze by nebol problem s platenim v druhom systeme. Ide len o tu tarifu.
Reply on: Laco #946:
No, ja som človek ako každý iný, tiež mám niekedy lepšiu, inokedy horšiu náladu... A uznávam, že obvinenie, že EMtest zvádza dopravné podniky k nástupu cestujúcich prednými dverami si nemôžem dovoliť. Uznávam prešľap a beriem vetu späť ako nedokázateľnú.
Naďalej sa však môžeme baviť o kvalite výrobkov tejto firmy. Displeje, ktoré sú z boku a z diaľky zle čitateľné, písmo je nevzhľadné - kostrbaté, nie sú schopné písať veľké písmená s diakritikou, majú dva fyzicky oddelené riadky, čo znemožňuje vypisovanie textu cez celú výšku displeja, na nových autobusoch nefungujú vôbec, hlásenie zastávok, ktoré je stále viac experimentom, ako reálnou súčasťou systému, dizajnom hrôzostrašné cestovné poriadky vytvorené pomocou softwaru tejto firmy... to všetko hovorí svoje.
Ja som otvorený človek, rád tieto veci znovu prediskutujem.
Ahoj
rad by som sa tiez pridal do diskusie fandov mhd. Vidim ze tu riesite zaujimave problemy. Ked som to ale cital niektore prispekvky tak som ostal prekvapeny. Nechcem sa priklanat ani na jednu stranu sporu emtest/nfc/ versus vladimir, ale neda mi nezareagovat z mojho pohladu niekedy na primitivne poznamky. Nech sa jedna o akukolvek firmu, ktora robi informacne systemy pre dopravu je podla mna trochu naivne napisat a teraz citujem: Kam totiž vstúpila, zaviedla v MHD spiatočnícke nastupovanie prednými dverami. A to jej neviem odpoustiť. /prispevok #926 - necitim sa byt sice odbornikom, ale myslim si ze sposob cestovania a pod. je na dopravnom systeme, ktore si zadefinuje zakaznik a IT firma len urobi co ma... moj nazor. To sa mi zda ze ta Vladimir trochu diskvalifikuje. Aj ked mas potom mozno pravdu po takychto vyhlaseniach sa nedaju brat vazne. Tolko moj pohlad na situaciu.
Inac pre tvorcou stranky> Je velmi pekna a zaujimava. Som rad ze nieco take existuje.Aj ked uz MHD moc nepouzivam vzdy ma tak trochu fascinovala a rad si precitam rozne pikosky a zaujimavosti ako je napr. toto forum. Zdravim vsetkych a prajem prijemny den.
Ano az 838 znakov, ale ak mozem pisem cez net. Si zoderiem palec kym vsetko napisem a este po sebe precitam lebo medzicasom zabudnem co som uz napisal 🙂
Kami: hmmmm, no response... A také zaujímavé otázky si položil 🙂

btw: to sa dá cez wap poslať taký dlhý príspevok?
nfc: vyborne, takze mi asi budes vediet odpovedat.
Pri HW vidno pokrok. Pokladne uz funguju a pokial 4. generacia transparentov bude DOT LED, mozu dobehnut RG.
Neviem co mozem ocakavat v inej oblasti.
Bude niekedy fungovat hlasenie?
Mozu byt citatelnejsie transparenty pouzitim ineho fontu, ci velkosti pisma?
Nebola by odveci komunikacia s BUSE. Niekto mi tvrdil ze autobus vie komunikovat aj s EMtestom, ale v BB si vsetko funguje autonomne.
K poriadnemu DP patria spravne chronometraze a prehladne CP. Umoznuje EMtest rozlisenie casovych pasiem (najlepsie lubovolne podla konkretnych podmienok), alebo len podla pismen v poznamkach.
Je mozne zmenit vyzor CP? Jednak sa zvysuje pocet liniek s CP rozdielnym v C, W, ci A. Cize oddelene stlpce su skoro nevyhnutne. Poznamky, usporiadane podla abecedy nad cislom su male a prekryvaju
nfc: a neuvažovali ste v emteste nad tým, že by ste vyrábali aspoň el. tabule s tečíkmi+ledkami (ako BUSE)?
Reply on: nfc #940:
Ak pracuješ v EMteste (čo som aj od začiatku predpokladal), tak si viem predstaviť, že Ťa ako človeka, ktorý v danej firme pracuje, môj názor štve. Ale nehnevaj sa, argumentovať softwarovou chybou tiež nie je na mieste. Ďalší dopravcovia, ktorí by mohli byť v budúcnosti ďalšími zákazníkmi EMtestu nehodnotia jeho výrobky len cez verejné súťaže, či katalógy alebo web prezentácie (btw. na stránke www.emtest.sk som dodnes nič o tabuliach nenašiel), ale aj tak, že pozorujú ako sa výrobky tejto firmy správajú tam, kde sa už používajú. A keď ja ako človek z Prešova (kam sa EMtest veľmi veľmi chce pretlačiť) prídem do Bystrice a vodič trolejbusu si z hlásenia zastávok atď robí evidentne prču, že to nikdy poriadne nefungovalo, a teraz už vôbec nie - alebo vidím nové Karosy B961 s vypnutými EMtest displejmi a za oknom hodenými klasickými plastovými tabuľkami, je to predovšetkým VAŠA REKLAMA. A potom, čo som videl v BB žiaľ nemôžem skonštatovať iné ako "Ďakujem, neprosím".
Ano pracujem v emteste. Do tejto diskusie som sa zapojil len preto, že niektoré veci sa mi zdali nespravidlivé a hlavne nie celkom pochopené/myslim že nikto z Vás si nedá ,,kydať,, na hlavu len tak/. Sú to stránky venované BBDS a keďže som ten systém v BB nasadzoval tak som cítil potrebu uviesť niektoré veci na správnu mieru.
Re #939 Majkl:
nfc: Tak podľa mňa sú transparenty jedným z najslabších článkov emtestu. Pochybujem, že vôbec 5. generácia emtest bude taká dobrá, ako je teraz BUSE. Stačí, keď trochu svieti slnko a je to nečitateľné - maximálna nevýhoda oproti BUSE . Prečo Emtest tiež nemá kombináciu DOT-LED? A o úrovni grafických možností by sa tiež dalo polemizovať.
btw: robíš v emteste? 🙂
Drahy priatel, plne s tebou súhlasím. Firmy, ktoré robia shit výrobky nech skrachujú.
Ak uz tak strasne kritizujete tabule EMtest, tak sa bavme o tych ,,3.generacie,, ,pretoze to co bolo predtym boli prve pokusy. Dalej by som rozlisil veci tak, ze nieco technicky problem /HW/, ale nieco je zle nastavenie v SW.
Re #933 Papyr:
Ten system v Kaliszi sú samozrejme všetky dvere.
Re #930 Kami:
Ja som tiez zaujaty ale opacnym smerom.
1. O zavedení systému nástupu prednými dverami: všetko je to ako vždy o peniazoch, pretože EMtest má v Polsku od roku 2000 spustení systém na platforme windows. Je to systém check in- check out, čo uznáš je pre cestujúceho najspravodlivejší ohľadom platby cestovného. Na Slovensku nie je preto lebo počiatočnný vstup /inštalácia čítacích zariadení pre všetkých dverách/ je nákladná vec. Vždy je to rozhodnutie príslušnej SADky príp. DP aký si zvolí spôsob vybavovania cestujúcich.
2. Ano klasické lístky sú zaujímavé, ale stráca sa tam kvalita informácii pre dopravcu. Nemá presne informácie pre lepšie riadenie dopravy. Treba si uvedomiť spôsob, že spôsob tarifného odbavenia si robí príslušný dopravca. Bohužial väčšinou neberie ohľad na cestujúceho.
3. Informačné tabule: je zaujímavé že EMtest prišiel prvý z led tabuľami a už zrazu naň prešli aj RG.
Toť zatial vsjo.
Re #926 Vladimír:
Kami: 1501 volá po obnove, už odkedy jej strhli reklamu (a aj iné 1006, 1007, 1526 atď) 🙂
Papyr: plne súhlasím s hodnotením.
Vladimír: plne súhlasím s pridelenými bodmi 🙂
Reply on: nfc #924:
Drahy priatel - raz a navzdy si zapamataj, ze ked je nieco nekvalitne, nema zmysel to nakupovat a pouzivat len preto, ze to je slovenske. Zboznujem argumentaciu - kupujte slovenske vyrobky, pomozete sebe. Ak bude na trhu kvalitnejsi a lacnejsi zahranicny vyrobok, treba naopak siahnut po nom - a nie podporovat slovensku firmu, ktora vyraba nekvalitne veci. Ak jej (nekvalitne) vyrobky nebude nikto kupovat, bud sa prisposobi a zacne vyrabat kvalitne, alebo skrachuje - a tak to ma byt.

Hyckat si firmy, ktore produkovali nepredajny sajrajt si moze dovolit komunisticky stat. Ale v nasej spolocnosti nech je radsej kvalita.
Uznavam, že ich ,,reakčný čas,, je katastrofa.
EMtest má system WINADO na platforme Windows od roku 2000 a BB bola jedna z prvych instalacii-august 2000. Re #930 Kami:
Precitajte si zapisnicu z rokovania MsZ 🙂 Toto sme si zvolili 🙂
Andy, Vladimir: Ahaaa, takze aj mali Zilincania sa tak ucia pocitat do 5 🙂

Danny: ... a konecnu ma na stanici

NFC: pomoc slovenskej firme je pekna vec, ale preco mame (cestujuci) trpiet jej chyby ?
Uznavam, ze Emtest je pre SADky dobra volba. Do minuleho roka sa Emtest staral o dopravnu aj ekonomicku cast. Ponukal BCK, najnovsie aj transparenty, GPS a hlasenie. Akurat vzdy dlho trva kym sa to utrasie a funguje ako ma.
Pocul som ze prechadzaju na Windows (konecne) a budu sa starat len o dopravnu cast. Pevne verim, ze tym padom konecne doriesia aj kompatibilitu.

Na zaver este postreh laickej cestujucej k slovenskym vyrobkom - Slovbus je celkom pekny autobus, moderny, ale Granus je otrasny ...
dnes vraveli na CT, ze v brnensky DP zrusil Cyklobusy, ktore zaviedol minuly rok, pretoze boli stratove...boli to B732 upravene na prepravu bicyklov a jazdili na linkach z centra mesta do okrajovych casti...zaujimavy napad to bol:-)

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.