Reply on: Majkl #7255:
00 15 30 45potom u mna idu 2 pravidelne prelozene linky s rovnakymi intervalmi, napr. 00 30 a 15 45
a z nasledovnych moznosti (2 linky s nerovnakymi int.) ani neviem ktora je horsia:
3) napr. 00 30 a 45 (2.linka)
4) resp. 00 20 a 40 (2.linka),
5) resp. 00 26 a 43 (2. linka)
..bud je zly nasledny interval na subehu, alebo zly pri vetveni, alebo ani-ani..
P.S. Re #6999 Pit : K temam :nedobudovana tb trat, predne poldvere, nepreferencia MHD, časove listky..sa nejdem vyjadrovat, snazim sa byt realista, vela konstruktivneho bolo povedane, PIT – plny suhlas.
Ktory preklad z tb je dolezitejsi (napr. 2/8+7 a 1+6), to beriem, domaci viete lepsie, ale nepekny 18min., ci 16min. interval stale neberiem, ani argument, ze nevyjazdia, ved je mnoho foriem ako riesit prestavky (striedaci, prejazdy viacerych vozidiel, ci celych liniek, striedaci na useku trate..).
Jeden priklad na zaver, v inom meste sa zmenil „a“ interval klbakovej linky XY z 18min. na 20min., toto „zhorsenie“ o 10% zabezpecilo zvysenie cestujucich o 30%..vzdy vedia, kedy ide (00 20 40 z konecnej) ?
Majkl
Poslanci schválili nasledovné uznesenie – správu o vývoji situácie v MHD
Veľmi v skratke (bez záruky!): - sú to výsledky Materiálu z dielne špeciálnej pracovnej skupiny vytvorenej na túto príležitosť (zástupcovia mesta a BBDS)
-dotácia pre BBDS na rok 2005 bude 18 mil. Sk
-prenájom za vozidlá a trolejové vedenie (ktorý platí BBDS mestu) sa zvyšuje z 7,2 mil. Sk na 35 mil. Sk ročne a BBDS ju nebude musieť zaplatiť (bude platiť symbolickú 1 Sk)
-suma podpory tým dosiahne 52 mil. Sk ročne (ale to je diskutabilné, pretože je to vyvolané najmä „nárastom“ hodnoty odpusteného prenájmu)
-cena CL sa nemení, upravujú sa len zľavy. Ak som to pochopil správne, ešte to nie je definitívne:
-50% zľava pre 6-15 r. a študentov SŠ, ale len pre občanov s trvalým pobytom v BB
-ZŤP, ZŤP-S zadarmo, resp. za evidenčné cestovné 1 Sk
-občania nad 70 r. – 5 Sk
-deti 0-6 r. zadarmo, resp. 1 Sk ev. cestovné
-dieťa v kočíku so sprievodcom a mestskí policajti v uniforme – zadarmo.
-t.j. študenti VŠ a mimobystrickí SŠ budú zrejme cestovať bez zľavy – za celé cestovné
Hovorilo sa o zmenách v cestovných poriadkoch liniek 24, 34, 35, 36, 42, 53, 55 a 56 (to tu nechcem konkretizovať, až keď to bude definitívne dohodnuté).
A zopár perličiek zo samotného rokovania:
-poslanci sa s primátorom najprv hádali o vyslovaných malichernostiach a dokonca bol návrh na ukončenie zasadnutia (hneď na začiatku).
-Králik zobral 3 poslancom slovo, pretože to čo hovorili „nesúviselo s témou“...
-zajtra bude Králik rokovať s FNM a v piatok s ČSAD Ostrava o možnostiach spolupráce mesto – SAD-ka.
V rámci zasadania vystúpil riaditeľ BBDS Igor Korniet, pričom zaujímavsoťou je, že hovoril o vytvorení „dopravného podniku“ za účasti mesta a BBDS. Výsledkom je, že rokovania o ňom budú pokračovať až po ukončení privatizácie. Ing. Korniet sa dokonca vyjadril v zmysle, že zľavy by mali byť zachované vo väčšej miere (s touto iniciatívou predsa malo prísť mesto).
Niekoľko údajov, čo padlo:
-12% trolejbusovej siete vlastní mesto, BBDS platí mestu ročne 15% účtovnej hodnoty (cca 29 mil. Sk) x 1,08 (zisk. prirážka)
-mesto vlastní aj 35 busov a 2 trolejbusy – ročná údržba týchto vozidiel výjde BBDS cca na 5 mil. Sk
-z 15 000 študentov UMB len 2 800 má trvalý pobyt v BB
-Náklady na 1 km u autobusov sú 36,4 Sk a u trolejbusov cca 60 Sk (???!!!) – dokonca padol návrh na začatie diskusie o daľšej (ne-)existencii trolejbusov v BB
-do 3.1. boli výkony na úrovni 4,4 mil. vozokm a od 3.1. klesli o 600 000 vzkm ročne...
A ešte zopár zaujímavostí z rozpravy:
-padol návrh, aby celú MHD zabezpečovala nejaká iná firma – nie BBDS.
-toto je možno vytrhnuté z kontextu, ale:
-posl. Ďurečka: „znovuzavedenie L24 vyrieši 90% problémov v MHD“
-posl. Ľupták (áno, ten Ľupták): „študenti VŠ budú chodiť pešo, ak nebudú jazdiť so 50% zľavou“ a následne tvrdil, že dopravca nemá ako zistiť, koľko cestuje dôchodcov, študentov, detí a pod. Ing. Korniet mu vysvetlil, že dopravca to vie úplne presne (výstup zo systému Emtest).
-Ing. Korniet najprv zdôvodňoval zavedenie cestovného vo výške 1Sk evidenčnými dôvodmi, ale neskôr priznal, že evidovať cestujúcich ide, aj keď sa vozia zadarmo (ale musí to spraviť ručne vodič).
Poslanci daný materiál schválili nadpolovičnou väčšinou, prítomných bolo len 19 z 31 poslancov.