Zatopené cesty v dôsledku nedostatočnej údržby komunikácií zaplavujú trolejbusy a tie sa musia nepojazdné odťahovať do vozovne. Zase je na vine SADka.?
Niekto by mal poslancom vysvetliť, že aj tých 2800 študentov s trvalým pobytom v BB rovná sa 2800 hlasov v komunálnych voľbách. A len tak zo srandy, keď tu raz mimobystrický majú intráky alebo prenajaté byty, tak z toho, čo platia ide na daniach nezanedbateľná časť aj mestu! Myslím, že ak budem musieť platiť celé cestovné, nielenže budem chodiť pešo, ale vždy, keď uvidím mestský autobus, tak si naň pľuvnem (ale iba na tie nové, čo patria mestu...)
Považujem za nemorálne zrušenie liniek 30 a 31 pre občanov v najstaršej štvrti mesta - Žlté piesky a ponechanie len jedinej linky č.80 s posledným spojom o 15.54.To už nehovorím
o tom,že cez víkend do tejto štvrte nepremáva ani jeden spoj!!! Obyvatelia sú od mesta úplne odrezaní,pretože spoj č.80 premáva cez Sídlisko do NFDR. Je smutné,že starí ľudia a ľudia s vážnymi zdravotnými problémami sa prispôsobujú dvom vozíčkárom,ktorí takto ako menšina diskriminujú väčšinu a ostatní sa musia prispôsobovať im.
P.S.Sama pri chôdzi používam paličku a tento spoj je platený aj z mojich daní !!!
Odkaz pre Ing. Snopka:
Povazujem za trochu nemiestny zart stale nainstalovanu (byvalu vychodziu) zastavku linky 20 na Javornickej!
Stale je tam zastavka aj s cestovnym poriadkom (hoc uz neaktualnym) a ziadny odkaz o zruseni zastavky.
Je sice pravda, ze je zavalena 1,5 m v snehu, no CP z tadial akurat vykuka.
00 15 30 45
potom u mna idu 2 pravidelne prelozene linky s rovnakymi intervalmi, napr. 00 30 a 15 45
a z nasledovnych moznosti (2 linky s nerovnakymi int.) ani neviem ktora je horsia:
3) napr. 00 30 a 45 (2.linka)
4) resp. 00 20 a 40 (2.linka),
5) resp. 00 26 a 43 (2. linka)
..bud je zly nasledny interval na subehu, alebo zly pri vetveni, alebo ani-ani..
P.S. Re #6999 Pit : K temam :nedobudovana tb trat, predne poldvere, nepreferencia MHD, časove listky..sa nejdem vyjadrovat, snazim sa byt realista, vela konstruktivneho bolo povedane, PIT – plny suhlas.
Ktory preklad z tb je dolezitejsi (napr. 2/8+7 a 1+6), to beriem, domaci viete lepsie, ale nepekny 18min., ci 16min. interval stale neberiem, ani argument, ze nevyjazdia, ved je mnoho foriem ako riesit prestavky (striedaci, prejazdy viacerych vozidiel, ci celych liniek, striedaci na useku trate..).
Jeden priklad na zaver, v inom meste sa zmenil „a“ interval klbakovej linky XY z 18min. na 20min., toto „zhorsenie“ o 10% zabezpecilo zvysenie cestujucich o 30%..vzdy vedia, kedy ide (00 20 40 z konecnej) ?
Kami vodici neviem ci sa zmieruju s danimi podmienkami, ale ja by som odstavil voz, zavolal na dispecing a ziadal o riesenie situacie. Kompetentni zo Sad by mali urychlene jednat z vedenim Tesca na odstraneni tychto problemov a nie pchat hlavu do piesku.
co som si vsimol, tak uz v zaciatku premavky liniek 8 a 9 museli vodici navzajom "komunikovat" aby presli.
Asi treba chvilu trubit a potom poslat po Tatru ...
mimi: obávam sa, že ide o súkromný pozemok a tam si musí spraviť poriadok vlastník... Ale pokiaľ Tesco tak túži po trolejbusoch, tak by malo urýchlene začať konať, lebo takéto problémy tam sú dennodenne... Alebo na súkromných pozemkoch neplatí vyhláška o premávke na pozemných komunikáciách???
Pan Snopko ziadame Vas, v zaujme cestujucich, aby ste kontaktovanim dopravnej policie raz a navzdy odstranil problemy na zastavke pri Tescu, z dovodu pravidelnych problemov parkovania neporiadnych vodicov, ich auta tvoria prekazku v plinulej a bezpecnej premavke trolejbusov.Dakujeme.
To je zabava investovali do novej trolej trate do Tesca a chcu zlikvidovat celu siet? QUESTION IT'S NORMAL? REQUEST: I DON'T THINK SO! Petik ta cesta o ktrorej sa bavime,bola za posledny polrok 3x platana.Za cenu ktora bola investovana do opravy, mohol byt natiahnuty novy koberec. Tu je ta bystricka logika.
Správa z 28. zasadnutia mestského zastupiteľstva (15.2.2005)
Poslanci schválili nasledovné uznesenie – správu o vývoji situácie v MHD
Veľmi v skratke (bez záruky!): - sú to výsledky Materiálu z dielne špeciálnej pracovnej skupiny vytvorenej na túto príležitosť (zástupcovia mesta a BBDS)
-dotácia pre BBDS na rok 2005 bude 18 mil. Sk
-prenájom za vozidlá a trolejové vedenie (ktorý platí BBDS mestu) sa zvyšuje z 7,2 mil. Sk na 35 mil. Sk ročne a BBDS ju nebude musieť zaplatiť (bude platiť symbolickú 1 Sk)
-suma podpory tým dosiahne 52 mil. Sk ročne (ale to je diskutabilné, pretože je to vyvolané najmä „nárastom“ hodnoty odpusteného prenájmu)
-cena CL sa nemení, upravujú sa len zľavy. Ak som to pochopil správne, ešte to nie je definitívne:
-50% zľava pre 6-15 r. a študentov SŠ, ale len pre občanov s trvalým pobytom v BB
-ZŤP, ZŤP-S zadarmo, resp. za evidenčné cestovné 1 Sk
-občania nad 70 r. – 5 Sk
-deti 0-6 r. zadarmo, resp. 1 Sk ev. cestovné
-dieťa v kočíku so sprievodcom a mestskí policajti v uniforme – zadarmo.
-t.j. študenti VŠ a mimobystrickí SŠ budú zrejme cestovať bez zľavy – za celé cestovné
Hovorilo sa o zmenách v cestovných poriadkoch liniek 24, 34, 35, 36, 42, 53, 55 a 56 (to tu nechcem konkretizovať, až keď to bude definitívne dohodnuté).
A zopár perličiek zo samotného rokovania:
-poslanci sa s primátorom najprv hádali o vyslovaných malichernostiach a dokonca bol návrh na ukončenie zasadnutia (hneď na začiatku).
-Králik zobral 3 poslancom slovo, pretože to čo hovorili „nesúviselo s témou“...
-zajtra bude Králik rokovať s FNM a v piatok s ČSAD Ostrava o možnostiach spolupráce mesto – SAD-ka.
V rámci zasadania vystúpil riaditeľ BBDS Igor Korniet, pričom zaujímavsoťou je, že hovoril o vytvorení „dopravného podniku“ za účasti mesta a BBDS. Výsledkom je, že rokovania o ňom budú pokračovať až po ukončení privatizácie. Ing. Korniet sa dokonca vyjadril v zmysle, že zľavy by mali byť zachované vo väčšej miere (s touto iniciatívou predsa malo prísť mesto).
Niekoľko údajov, čo padlo:
-12% trolejbusovej siete vlastní mesto, BBDS platí mestu ročne 15% účtovnej hodnoty (cca 29 mil. Sk) x 1,08 (zisk. prirážka)
-mesto vlastní aj 35 busov a 2 trolejbusy – ročná údržba týchto vozidiel výjde BBDS cca na 5 mil. Sk
-z 15 000 študentov UMB len 2 800 má trvalý pobyt v BB
-Náklady na 1 km u autobusov sú 36,4 Sk a u trolejbusov cca 60 Sk (???!!!) – dokonca padol návrh na začatie diskusie o daľšej (ne-)existencii trolejbusov v BB
-do 3.1. boli výkony na úrovni 4,4 mil. vozokm a od 3.1. klesli o 600 000 vzkm ročne...
A ešte zopár zaujímavostí z rozpravy:
-padol návrh, aby celú MHD zabezpečovala nejaká iná firma – nie BBDS.
-toto je možno vytrhnuté z kontextu, ale:
-posl. Ďurečka: „znovuzavedenie L24 vyrieši 90% problémov v MHD“
-posl. Ľupták (áno, ten Ľupták): „študenti VŠ budú chodiť pešo, ak nebudú jazdiť so 50% zľavou“ a následne tvrdil, že dopravca nemá ako zistiť, koľko cestuje dôchodcov, študentov, detí a pod. Ing. Korniet mu vysvetlil, že dopravca to vie úplne presne (výstup zo systému Emtest).
-Ing. Korniet najprv zdôvodňoval zavedenie cestovného vo výške 1Sk evidenčnými dôvodmi, ale neskôr priznal, že evidovať cestujúcich ide, aj keď sa vozia zadarmo (ale musí to spraviť ručne vodič).
Poslanci daný materiál schválili nadpolovičnou väčšinou, prítomných bolo len 19 z 31 poslancov.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Author
potom u mna idu 2 pravidelne prelozene linky s rovnakymi intervalmi, napr. 00 30 a 15 45
a z nasledovnych moznosti (2 linky s nerovnakymi int.) ani neviem ktora je horsia:
3) napr. 00 30 a 45 (2.linka)
4) resp. 00 20 a 40 (2.linka),
5) resp. 00 26 a 43 (2. linka)
..bud je zly nasledny interval na subehu, alebo zly pri vetveni, alebo ani-ani..
P.S. Re #6999 Pit : K temam :nedobudovana tb trat, predne poldvere, nepreferencia MHD, časove listky..sa nejdem vyjadrovat, snazim sa byt realista, vela konstruktivneho bolo povedane, PIT – plny suhlas.
Ktory preklad z tb je dolezitejsi (napr. 2/8+7 a 1+6), to beriem, domaci viete lepsie, ale nepekny 18min., ci 16min. interval stale neberiem, ani argument, ze nevyjazdia, ved je mnoho foriem ako riesit prestavky (striedaci, prejazdy viacerych vozidiel, ci celych liniek, striedaci na useku trate..).
Jeden priklad na zaver, v inom meste sa zmenil „a“ interval klbakovej linky XY z 18min. na 20min., toto „zhorsenie“ o 10% zabezpecilo zvysenie cestujucich o 30%..vzdy vedia, kedy ide (00 20 40 z konecnej) ?