Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: PIT #55385:
To sú ale také pseudodôvody.

V roku 2022 sa dá vyťaženosť liniek zisťovať oveľa efektívnejšie ako pípaním kariet. Okrem toho že to spomaľuje premávku je to aj tak zúfalo nepresné, keďže sa zisťuje len kde cestujúci nastúpil a teda obsadenosť v jednotlivých úsekoch nezistí nikto. Na tento účel sú oveľa vhodnejšie počítadlá cestujúcich (a ani nemusia byť v každom vozidle, dá sa to riešiť vypravovaním vozidiel s počítadlami na linky ktoré práve chceme overiť - viď iné mestá).

A deľba tržieb je úplne irelevantná, keďže oba módy dopravy objednáva mesto BB, takže je jedno koľko tržieb má SAD ZV vs DPMBB, stále to v konečnom dôsledku ide tomu istému subjektu. Kľudne by sa mohli deliť podľa vozokm, alebo čohokoľvek iného.
Reply on: pumaa11 #55382:
Predpokladám, že priložením karty s aktivovaným časovým predplatným lístkom dôjde k zaevidovaniu cestujúceho do systému za účelom dopravných prieskumov, či prípadne k deľbe tržieb a pod.
Reply on: BB-Schuhu #55378:
Však nastúpiť môžete všetkými dvermi (povymieňali niektoré nálepky nad dverami), to, že si pri nich už nekúpite lístok a musíte sa trepať k predným, je druhá vec. 🙃
Reply on: pumaa11 #55382:
to neviem prečo si ľudia s mesačníkom/90-dňovým lístkom stále prikladať kartu k čítačku. malo byť aj toto čo ste spomenuli, že by mala byť možnosť platbou kreditnou kartou,no neviem, prečo si to dopravcovia neplnia.
Reply on: Timmy #55381:
Vie mi niekto vysvetliť, na čo a prečo si musia ľudia, ktorí majú mesačný, alebo 3-mesačný časový predplatný lístok, prikladať stále pri nástupe kartu?
Aký má toto zmysel??? ...keď tú kartu ma prosto nabitú na určité obdobie. Absolútny nezmysel.

A nemalo byť súčasťou inovácie aj možnosť platby kreditnou/debetnou kartou a taktiež mobilom (prípadne mob. app. ako je napr. Ubian) ??
Keďže sa prehadzujú staré čítačky z trolov do busov, tak asi nie 🙂 🙂
Reply on: BB-Schuhu #55378:
Neviem,či DPMBB si len robí dobrý deň z ľudí,že sa nedá dobíjať karta v trolejbusoch u vodiča,ale včera som nastupoval do trolejbusu a pani predo mnou si nabíjala kartu. Ako ste spomenuli tie lístky pri prvých dverách,že niekomu dá a niekomu nie. Nedá to niektorým preto,lebo pokiaľ máte mesačník,tak vám nevydá lístok. Pokiaľ nemáte mesačník,tak vám vydá lístok. Postupne pribúdajú čítačky pôvodom z DPMBB do autobusov SAD Zvolen,je pravda,že raz za čas sa stane,že nejdú, pretože niekedy odmietajú aj zareagovať po zapnutí pokladní,teda raz sa mi to stalo v ZV-345CN, nastúpil som tretími dverami a na displeji svietilo: Použite inú čítačku. Jedného dňa určite budeme mať kvalitnú MHD, síce kedy,to nikto nevie.
Reply on: gigomatko #55379:
Priamo k amfiteátru nejazdí žiadna linka, ale v blízkej dostupnosti môžete využiť zastávky Tajovského - park, Strieborné námestie, ale aj Lazovná (t.č. však nie je obsluhovaná kvôli rekonštrukcii), ďalšia zastávka je na Severnej.
Aké linky idú k amfiteátru? A ako sa volá najbližšia zastávka?
S novým odbavovacím systémom EM Test v trolejbusoch sú technické problémy. Najnovšie DPM BB zakázal dobíjať dopravné karty od 31.5.2022 až do odvolania.
zdroj: http://www.dpmbb.eu
Údajne sú problémy aj s prestupnými lístkami medzi trolejbusmi a autobusmi, taktiež sú problémy, že niekomu pri prvých dverách vytlačí cestovný lístok, inému nie. V kĺbových trolejbusoch nefunguje bočný transparent vo vlečke. Na čelnom transparente namiesto veľkých čitateľných nápisov sú iba drobné nápisy, napr. malým písmom "B.B., Rooseveltova nem." Áno, aj to "B.B." je naozaj "veľmi dôležité". Návrat o 10 rokov dozadu.

Naopak čítačky z trolejbusov DPM BB putovali do autobusov SAD ZV. To znie síce pekne, ale niekoľko pár pokusov nastúpiť do vozidla 3. alebo 4. dvermi skončili neúspešne - buď mi vodič ani neotvoril zadné dvere alebo čítačka vzadu nefungovala a musel som prejsť ku 2. dverám. Pre úplnosť tohto príspevku dodám, že obaja dopravcovia SAD ZV aj DPM BB na svojich webových stránkach deklarujú nástup všetkými dverami od 1.1.2022.

Ďalšia kapitola je prestarnutý vozidlový park so zastaralými Karosami B952/B961 z rokov 2005-2006 a poruchové Citelisy z rokov 2009 a 2012, ktoré už majú tiež svoje najlepšie roky dávno za sebou. Je vôbec ešte nejaká nádej na kvalitnú MHD v Banskej Bystrici?
V Martine budú od 1. júna zadarmo cestovať obyvatelia nad 62, držitelia preukazu ŤZP a ŤZP-S, alebo Janského plakety ... https://www.zilinak.sk/prispevky/20082/v-martine-budu-od-1-juna-zadarmo-cestovat-obyvatelia-nad-62-drzitelia-preukazu-tzp-a-tzp-s-alebo-janskeho-plakety
Reply on: PeterBB #55374:
Moderná MHD (prímestská doprava) je: nejaké NOSNÉ LINKY s krátkym intervalom s prepojením protiľahlých sídlisk cez centrum a AS (ŽST), alebo prepojenie sídliska s centrom a AS (ŽST) podľa geografie mesta. A potom doplnkové, pracovné a študentské linky na rýchlejšie spojenie do práce, školy a podobne, ktoré nemusia ísť cez všetky prestupné body - uzly. A nie miš maš s linkami odvšadial všade a o ničom interval, resp. v jednom smere pekne rozložený a v opačnom smere 3 autobusy za 10 minút a potom 20 minút nič, ako je to v BB. Tie pracovné a školské linky vôbec nemusia rešpektovať takt hlavných liniek, ale práve začiatky a konce pracovných smien, aby človek stihol prísť do práce včas a odísť, tak aby sa stihol prezliecť a ukončiť smenu a nie príchod 5 - 7 minút pred koncom smeny a odchod 3 minúty po konci smeny v danej zóne. A spojenie na všetky pracovné smeny a nie že napr. sa nedostane na nočnú a nedostane s poobednej a podobne.
Reply on: PeterBB #55374:
To buhužiaľ žiadny šofér, ani sadka ani dopravný podnik nemôže nijako ovplyvniť. Autobusy ani trolejbusy, nemajú krídla ako ,,fantomasovo super auto,,. Ovplyvniť sa to trochu dá úpravou CP, ak sú tie problémy každodenné, ovšem nikdy nie presne na minútu. V krajských mestách by mal byť interval MHD v špičke taký, aby si si to obrazne povedané ani nevšimol. Ďalšia vec v MHD a prímestských linkách by cestujúci mali byť pripravený na to, že oproti CP musia počítať s odchodmi a príchodmi s toleranciou +- 2, 3 minúty a v modernom krajskom meste s intervalmi na nosných linkách, aby si si to takmer nevšimol.
Jeden môj postreh. Dnes som išiel jednotkou (07:12 odchod zo žel., vodič 621). K Rooseveltke mala prísť o 07:32, kvôli zápcham prišla až o 07:40.
Reply on: PIT #55367:
tak toto som zatiaľ nikde nevidel, to je absurdita😠
Reply on: PIT #55368:
sa divím, lebo za mojich čias bývali štvrtkové spoje vyťaženejšie než piatkové (jazdili vtedy 16:15 dokonca dva vozy, jeden po TN zrýchlený bez PD a jeden až do NM). A áno, hovorím o linke SADTN, nie o tejto....ale je to de facto jedna linka, hoci viacerými dopravcami pod rôznymi číslami.
Reply on: superbiker #55369:
Tak za bežných okolností rozumiem, že nie je dosť ľudí so záujmom o diaľkové autobusy na niektoré smery, ale čakal som, že pol roka s +2 prestupmi navyše vyvolá zmenu v dopyte.
Reply on: PIT #55367:
Tak ZSR uz nahodili a niektore zmeny zacinaju uz od 1.6.: 160tka a RR ZV - KE zatial bez zmeny, 170/150/130 uz od 1.6. rozpojenie R smer Bratislava, skrátenie iba po Levice a od Surian do BA a medzi Novou Baňou a Šaľou NAD, Poľana a piatkový a nedeľný posilový R pôjdu odklonom cez Želiezovce a Štúrovo. Zvyšok uvidíme po 12.6.
Reply on: PIT #55368:
Skôr som myslel pravidelnú DAL linku ako boli niekedy, napr. dávno RS - BR - BB - MT - ZA, ktorá premávala každý deň (ku koncu iba v piatok a nedelu). A nie takéto kvázi náhodné spoje, že premávajú iba 2 - 3 dni v týždni aj to je úspech ak po celý rok. Takých autobusových diaľkových liniek (náhrada - alternatíva rýchlikov), ktoré by premávali každý deň , resp. aspoň klasické redukcie typu X, 6, + už je ako šafranu.
Reply on: superbiker #55366:
Takže žiadne také BB - PD - TN >> 601519 od zajtra 26.05.2022 redukuje štvrtkové spoje ako nedostatočne využívané

RS - LC - VK - LV - BA >> od zajtra 26.05.2022 začína premávať nová linka 610506 VK - Šahy - Dudince - LV - NR - TT - BA v (4)(5) a (7)
https://www.bbsk.sk/%C3%9Arad/Organiza%C4%8Dn%C3%A9jednotky%C3%9AraduBBSK/Odborverejnejdopravy.aspx?eventid=17e98087-4366-43a6-9eca-207b2af32bd0&actiongroupid=1758&title=Aktuality&css=%20blue-box#dnn_ctr3402_ModuleContent
Reply on: superbiker #55365:
Na 160 úpravy diaľkových vlakov od 2. zmeny GVD budú:
- RR 923 ZV 19:13 - KE 22:38 - nebude premávať v sobotu
- RR 911 KE 5:23 - ZV 8:48 - nebude premávať v nedeľu
>> ja fakt neviem, kde na tieto úžasné nápady prichádzajú - pred začiatkom letnej sezóny obmedziť vlaky, ktorými sa ľudia majú prepraviť do/z uzlov, z/do ktorých im objednávajú letné vlaky (BBSK v BŠ ešte aj prípojné busy), ktoré sa následne nedajú z/v týchto smerom použiť... Tak ak by to bolo nevyhnutné, tak to mohli upraviť po letnej sezóne.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.