Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: draxter #54455:
Jasne že by to šlo a hlavne tá zastávka by bola využívaná.
A nevieš prečo je v MHD BB tak málo kĺbových trolov, keď v minulosti ich bolo omnoho viac ?🤔 🤔 🤔
Reply on: 810zssk #54458:
Vodorovné dopravné značenie na kruhovom objazde bolo pôvodne plánované inak a podľa neho sa postavila trolejová sieť. V 2007, v rámci lobovania proti opätovnému spusteniu trolejbusov, sa značenie zmenilo. Výsledkom je, že trolejbusy pri odbočovaní na Fončordu a aj Radvaň musia prechádzať cez dvojitú plnú čiaru.
Pri zmene vodorovného dopravného značenia sa zrušila aj zastávka Švermova, ESC, ktorú neskôr DPM BB obnovil, no SAD ZV ju ešte dlho po spustení ignoroval.

https://imhd.sk/bb/galeria-media/Vyhladavanie/30470/1506-v-mieste-planovanej-zastavky?&ref=bb%2Fvozidlo%2F4651%2FSkoda-15-Tr-1506&ghg=&ghv=4651

https://imhd.sk/bb/galeria-media/Vyhladavanie/41589/Bystricka-absurdita?&ref=bb%2Fvozidlo%2F4668%2FSkoda-15-Tr-1523&ghg=&ghv=4668
Reply on: S499.1023 #54457:
Možno ani prednosť nemusia dávať keď sú to dráhové vozidlá 😂
Reply on: davidmik555@gmai #54456:
Urban legend. Trolejbusy sú síce dráhové vozidlá ale súčasne sú aj cestné, takže pre ne v plnom rozsahu platia aj pravidlá cestnej premávky.
Reply on: draxter #54455:
Pozor na to, že trolejbusy takto jazdiť môžu, keďže sú to dráhové vozidlá a bez tých dvoch plných čiar tam, by ten výjazd na Fončordu bol pre niektorých vodičov "špecialistov" ďalšou komplikáciou na tomto kruhovom somári... 😶
Reply on: pumaa11 #54454:
Jasné že by to šlo, zober si že ten kruhac je jeden prúser, troliky jazdia beztak cez plnú čiaru, lebo je to hovadsky nakreslené. Nech sa pozrie do NR pod Zobor, ako to má byť. A v tejto pseudodokonalosti by zastávka kľudne mohla byť v odbočovacom pruhu zo Svermovej na Radvaň. Chcelo by to len upraviť čisto bus pruh odtiaľ napajajuci sa do centra na bajpas z Radvane. Teda by boli zo Svermovky 3 pruhy do centra, ten úplne pravý by bol dnešné odbočenie i vpravo a rovno len busy a trolejbusy. Úplne elegantné s minimom nákladov (posunúť ostrovček).
Reply on: PIT #54453:
Veď práve, že MHD je na poslednom mieste a vzhľadom na to, že počet aut neustále rastie a doprava sa viac a viac zhusťuje, je to smutné.
V Bystrici som len pár rokov, takže neviem či zastávka Švermova ESC vznikla až po výstavbe OC Európa (predpokladám že áno), ale museli to byť naozaj "EXPERTI", keď tvrdili, že zastávka bude nevyužívaná a zbytočná pri najväčšom obchodnom centre v meste 😅 😅 😅 .
Chápem, že komunikácia je frekventovaná a komplikovaná, no neverím, že pri troche chcenia by sa tam zastávka nedala vybudovať.
Čo sa týka Wolkerovej ulice a nemožnosti zastávky v jazdnom pruhu, čo potom zastávka napr. "Nad Tulskou", ktorá je taktiež v jazdnom pruhu?
K systému zakupovania si cestovného v MHD z karty, kde každému cestujúcemu (aj cestujúcim s 30 či 90 dňovým predplatným) je vydávaný lístok, sa radšej ani nebudem vyjadrovať. Tento systém je smiešny. Vodiči aby tŕpli, kedy budu musieť meniť kotúčiky v mašinkách 😃 😃 😃 . Odstránenie tohto prežitku by zrýchlilo prepravu a skrátilo jazdnú dobu a odrazilo by sa to hlavne pri väčších vzdialenostiach.

Reply on: ellin #54448:
Nie.
Skôr ako bude postavená cesta do Skubína (v pláne je nakreslená hádam už v územnom pláne z 1976) si nemyslím, že by sa v tej lokalite niečo menilo.
Nie. Podľa územného plánu je najbližšia nová zastávka v lokalite Stráň pri súčasnej križovatke poľných ciest ohraničujúcich záhradkársku osadu.
Zelená a Tichá ulica sú v drvivej väčšine všetky domy v pešej vzdialenosti do 500 m od zastávky Internátna, otočka a kade by asi tak vozidlá premávali, zastavovali, otáčali/mali konečnú zastávku...

Reakcia na #54451 od pumaa11:
Zastávka Wolkerova bola v smere Úsvit situovaná len v jazdnom pruhu v mieste protiľahlom k existujúcej zastávke a bola obsluhovaná v režime "na znamenie" len minibusmi doplnkovými "dôchodcovskými" linkami 101, 102, 105 k zabezpečeniu obslužnosti priľahlého domova dôchodcov. Po zrušení ich prevádzky zanikla aj zastávka v tomto smere.
Systematická obslužnosť, ktorú zabezpečovali predovšetkým linky 101 a 102 samozrejme chýba a dotknuté lokality nikdy nemali tak dobré spojenie, ako v čase ich premávania alebo o spojenie prišli úplne.

Zastávka Švermova, ESC v smere do centra by samozrejme bola veľmi vhodná, čo potvrdila aj veľká úspešnosť súčasnej zastávky v opačnom smere, o ktorej niektorí "experti" tvrdili, že je zbytočná, kým dopredu jasný fakt o jednej z najvyťaženejších zastávok realita samozrejme potvrdila. Problémom však je, že na frekventovanej komunikácii nie je dostatočný priestor na to, aby bolo možné na nej túto zastávku umiestniť, keďže sa tam nachádzajú tri križovatky a priechod pre chodcov. Realizovať by ju bolo možné v prípade zrušenia križovatky s odbočkou k okresnému úradu s jeho napojením z opačnej strany z Jilemnického ulice, ale či to v meste, kde verejná hromadná doprava je úplne na konci záujmu, je reálne...
Namiesto parciálnych trolejbusov mohli radšej nakúpiť kĺby ktoré by aspoň premávali a nestáli vo vozovni a čakali len na SNP . A #3203 ešte ani nevišiel z vozovne.😀
Dobrý deň, ja by som mal dve otázky:
1. Nikdy sa neuvažovalo (a nikomu nechýbajú 🤔 🤔 🤔 ) o zavedení zastávok Wolkerova a Švermova ESC v smere do centra? Medzi zastávkou Usvit a Štadlerovo nábrežie je dosť veľká medzera.

2. Prečo v popoludňajšej špičke niesu nasadzované kĺbové trolejbusy na linkách 6 a 8? Krátke chodia preplnené a po 16tej stretávam jeden kĺbový, ako smeruje do vozovne 😞 😞 Viem, že kĺbakov je málo, SOR je len v počte kusov 3, ak sa nemýlim. A to je ďalšia podotázka na zamyslenie. Nie je kĺbových trolejbusov v Banskej Bystrici málo ?
Reply on: ellin #54448:
Tam by aj mohli dat zastavku. A mohli by aj L7 dať tam keď mame dva baterkace (teda tri, ale s tym tretim zatiaľ nic)
Dobrý den, moja otázka je na MHD v BB. Uvažuje sa s predlžením linky č.26, od Internátnej cez Zelenú ulicu smerom na novú štvrť - Na Stráni ? Ak áno, asi v akom časovom horizonte? Je v rámci tejto linky plánovaná aj zastávka na Zelenej ulici? Nakoľko na Zelenej a Tichej ulici žije prevažna časť dôchodcov a aj školopovinných detí a táto zastávka by bola velmi vhodná. Dakujem za odpoved.
Reply on: Timmy #54446:
určite, len potenciál celodenne skôr vidím do centra a na stanicu, než na Fončordu a do Nemocnice, kde ide priamo pár vybraných spojov linky ex55
Reply on: kvorka #54445:
To aj L3 môžu predĺžiť do Rakytoviec alebo Krematoria
Reply on: LUK #54444:
Ahoj, chcem sa ťa spýtať, keďže tá tu považujem za špičku diskutérov, že načo je Bystrici 2 ks parcialov #3201 a #3202, keď napríklad tento mesiac som pozrel ich nasadenie až 2x (a aj to tuším záloha). Veď to také plytvanie že až... Jeden by čakal že sa predĺži linka 2 do Rakytovce/Badina a tam sa nasadia, alebo že konečne sa do Iliaša niečo urobí miesto tej 22 krútiaceho sa ako voda v hajzli, ale za tie roky nič a vozy len postávajú bez využitia. Nerátam nezmyslu ako doprava na SNP a pod, čo bolo riešenie ako na Ukrajine, kde CP tiež netreba.
Reply on: neoBB #54442:
1. dôvod - vozebné rameno ZV-ZA, tam to akosi bez diesela nejde
2. vozebné rameno BA-BB - tam tiež nie vždy vyjde rušnovodičovi výkon a musia sa vo Zvolene meniť. Možno sa menia aj s lokomotívou...
Reply on: neoBB #54442:
Že by nedostatok elektrických z dôvodu dlhodobo zníženej požiarnej odolnosti nosného radu elektrických striedavých lokomotív ZSSK?
Off topic: viete mi prosím povedať aký je dôvod na nasadzovanie dieselových rušňov na trati zv-bb na rýchlikovych spojoch?
Dnes 21.10.2019
Ďakujem

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.