Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: milanko79 #55284:
Kráľová či Sekier nie sú žiadne priľahlé obce, ale časti mesta Zvolen a preto tam jazdí a aj má jazdiť MHD. Rovnako ako do Uľanky, Rakytoviec, Skubína, Šalkovej či Iliaša.

To, že určité spoje PAL zastavujú aj na nácestných zastávkach a robia konkurenciu MHD, nie je automatické. Mesto BB muselo udeliť súhlas, nakoľko PAL linky sú tie, čo spájajú viac obcí, ale nemajú povinnosť stáť na každej zastávke, práve naopak, obvykle by mali obce len spojiť. Takže ak spoj PAL ZV-FDR či ZV-Magurská naozaj "vymetá" cestujúcich z MHD (čo si zrovna tu ja nemyslím), tak sa to dá ošetriť.

Mňa by ale zaujímalo, keďže dnes som ráno videl 3201 prášiť na L1 bez zberačov po 29. augusta, že prečo? A busy na linkách 1,6,8 vídam celý týždeň - nedostatok trolejbusárov či niečo iné?

K linke 21: dávno mala byť zrušená/zmenená a vytvorená IDS:
a) linka 2 predĺžená do Rakytoviec (označme to pracovne ako linka 12, nakoľko istotne budú aj spoje linky 2 len po vozovňu), nasadenie 3201 až 3203 na ňu, a to rovno až do Badína
b) linka PAL ex55 presmerovaná v trase ex52, t.j. vynechá Badín (okrem účelových školských spojov)
c) linka 21: skrátená po Tesco
Reply on: Tom_BB #55283:
Áno zákon to síce definuje, no pri dohode mesta s danou obcou môže byť obec v MHD. Nič v zlom ale hrať sa na prímestskú linku na takej trase ako je Malachov kde je tabuľa s preškrtnutým nápisom BB a na tej istej tabuľa Malachov je trochu smiešne. V takom Martine jazdia bežne linky MHD do Vrútok. V MHD Zvolen jazdí linka 11 do priľahlej obce/osady Kráľová, linka 2 do osady Sekier. Ak by sa priľahlé obce v okolí BB dohodli s vedením mesta+krajom na doprave, pokojne by tam mohla jazdiť MHD. Vidíš na jednej strane kritizuješ linky zo ZV k nemocnici a na Magurskú no zastávaš takýto formát krátkych PAL. Tiež si kradnú tržby mesto s krajom navzájom. Len s tým rozdielom , že v prvom prípade ide linka z 25 km vzdialeného mesta a kraj nechcel aby ľudia zbytočne prestupovali na tú krátku trasu k cieľu, navyše spoje jazdia plné čiže nie sú stratové. V druhom prípade ide autobus celý čas súbežne s MHD a zájde možno kilometer za tabuľu BB a to už u teba nie je plytvanie peňazí aj keď by to vedel odviezť aj autobus tej MHD a žiadna PAL by nemusela existovať.
S tými vlakovými spojmi plne súhlasím
Reply on: milanko79 #55277:
Tak ako píše PIT. Zákon definuje kto akú dopravu má vykonávať. Veľmi zjednodušene poviem, že regionálne spoje k nemocnici a na Magurskú okrádajú jednak mesto a takisto aj kraj keďže sa zbytočne dva krát platí to čo by sa malo platiť len raz a mesto s krajom si týmito linkami kradnú tržby navzájom. Bystrický kraj takisto ako aj mesto potrebujú integrovaný dopravný systém ako soľ a mesto aj vlastný dopravný podnik (DPMBB nerátam keďže väčšinovým vlastníkom je SAD ZV). SADistické praktiky predvadzané v MHD ktorá sa za posledných 10 rokov takmer nikam neposunula len odrádzajú obyvateľov od cestovania MHD a spôsobujú väčšiu a väčšiu stratu ktorú musí mesto doplácať na MHD.

Čo sa týka spojov BB AS - ZV AS ktoré spomínal PETIK sú zbytočné a mali by byť zrušené keďže vlak aj bus v obidvoch prípadoch končia na tom istom mieste.
Citujem...

Vážení spoluobčania,

po vašich mnohopočetných sťažnostiach voči novému grafikonu železníc, ktorý platí od decembra, sa nám podarilo urgenciami a pripomienkami dosiahnuť aspoň nasledovnú zmenu v odchodoch vlakov zo žel. zastávky Veľká Lúka s platnosťou od 27.2.2022 takto:

Citujeme:

"Z dôvodu zabezpečenia návozu pracujúcich a študentov do nepretržitých prevádzok a škôl v Banskej Bystrici a vo Zvolene pripravujeme do Cestovného poriadku vlakov osobnej dopravy 2021/ 2022 od jeho 1. zmeny (27.2.2022) nasledovné zmeny:



Os 7300 Zvolen 4:35 – Banská Bystrica 5:13 pôjde denne,

Os 7303 Banská Bystrica 4:48 - Zvolen 5:21 pôjde denne,

Os 7304 Zvolen 6:21 – B. Bystrica 6:55 bude posunutý do neskoršej polohy Zvolen 6:36 – B. Bystrica 7:12,

Os 7307 Banská Bystrica 7:03 - Zvolen 7:39 - bude posunutý do neskoršej polohy Banská Bystrica 7:14 – Zvolen os.st. 7:57.

nový vlak bude zavedený v pracovné dni v trase Banská Bystrica 6:44 – Zvolen 7:20,

REX 1833 Banská Bystrica 7:32 - Zvolen 7:57 bude mať zmenené obmedzenie a pôjde len v sobotu a sviatok,

REX 1834 Zvolen 10:02 - Banská Bystrica 10:26 bude mať zmenené obmedzenie na „Ide v pracovné dni“,

REX 1837 Banská Bystrica 11:32 - Zvolen 11:57 - bude mať zmenené obmedzenie na „Ide v pracovné dni“. "

Veríme, že to prispeje k zlepšeniu komfortu tak študentov ako aj pracujúcich.
Reply on: milanko79 #55277:
Sám napíšeš, že tomu nerozumieš a súčasne sa čuduješ😉
Ale vážne - ak ti je čudné, tak si je potrebné pozrieť aktuálny právny stav v zákone č. 56/2012 Z. z. o cestnej doprave - ten rozlišuje mestskú, prímestskú a diaľkovú pravidelnú vnútroštátnu dopravu. Následne k nim priraďuje a určuje príslušné dopravné správne orgány a objednávateľov výkonov vo verejnom záujme - t. j. orgány samosprávy, ktoré objednávajú a platia stratu vznikajúcu z takýchto výkonov - či už z prevádzkových dôvodov alebo tarifných. A keďže tento zákon je deravý ako rešeto a dáva viac odpovedí ako otázok, pričom o IDS len blábolí, ale za roky nebol reálne aktualizovaný tak, aby bolo možné sa hrať na to, že MHD jazdí mimo mesto (však ak ide mimo mesto, tak je prímestská) a kopu ďalších praktických vecí, ako to zrealizovať. Druhá vec je, že kto zaplatí takýto kombinovaný výkon? Doteraz je tu chaos z čias, keď MHD jazdila aj mimo mesto na bývalých 5X linkách a nie je vysporiadaná tarifná otázka na nástupníckych prímestských linkách. Ono veci sa ľahko zvonka zdajú, ale reálnych komplikácií je v tom nekonečno. Obdobne viacerými tu omieľané zjednodušené predstavy, ako v súbehu MHD/PAL ide dva spoje naraz a potom hodina nič - no rôzni objednávatelia, schvaľovatelia, účely prepravy, zdroje ciele ciest a časy odchodov a príchodov pri rôznych dĺžkach trás liniek súbežných v častiach trás a obežné doby, tarifné rozdiely atď., atď. Celé to navyše dať dokopy pri totálnej neschopnosti, neznalosti, nezáujme dotknutých subjektov a prípadne hraní politických hier a biznisu, nemôže viesť k ničomu pozitívnemu, navyše pri absolútnom zlyhávaní riadenia pravidiel zo strany štátu.
Reply on: Ali ali 53 #55279:
Odchody zo Švermova ESC po 21:00 v prac. dňoch v smere na Úsvit sú: 21:02 (L 33), 21:08 (L 6), 21:22 (L 1), 21:28 (L 24),...
Takže hádam aspoň tou L 1 by sa dalo ísť napr. smerom na THK.

Ten spoj L 33 bol zjavne upravený kvôli tomu, že hneď v ten istý čas (21:10), čo príde na THK, otoč. odchádza spiatočným spojom do Senice, pričom má asi teda zabezpečiť, aby sa iní ľudia dostali na nočné zmeny, keďže robí zachádzku do podstatne vzdialenejšieho priemyselného parku za zrušený spoj L 41.
Úžasné .!!...gratulujem tvorcovi cestovného poriadku linky 33 smer thk -zastávka Európa SC ...tí čo robia v Európe SC môžu chodiť po 21" domov pešo ...posledný spoj namiesto 21:13 ide o 21:02 ...Hlavne že 33 je pridaná zastávka o päť krokov ďalej ...úplne zbytočne . Geniálne riešenie ....ten čo to upravoval zrejme autobusom nechodí !! 🥴☹️😕
Reply on: Tom_BB #55276:
Súhlasím s milankom79, že regionálne spoje k nemocnici alebo na Magurskú nie sú nevyhnutne nezmysel.
Skôr by som sa pozrel na linku 601457 (BB AS - ZV AS). V identickej trase jazdí vlak, od nového GVD konečne v takte, 2 vlaky za hodinu.
Nebolo by vhodné všetky autobusové spoje na tejto linke zrušiť?
Tu by som si dovolil nesúhlasiť, najmä o tých regionálnych spojoch k nemocnici. Sú využívané množstvom ľudí , neviem prečo by sa mala doprava medzi Zvolenom a Rossveltkou predlžovať prestupovaním keď to tam ten spoj môže odviesť, považujem to za veľmi dobré riešenie. Tu sa však moja chvála na systém PAL jazdiacich súbežne s MHD končí. Osobne, nerozumiem prečo sú tie linky vedené ako PAL napríklad Malachov, Nemce, Rakytovce, Badín, Pršany.
Tento formát kde PAL ide 90 percent trasy po meste súbežne s MHD( prípadne tú istú trasu obsluhuje aj MHD ) mi príde ako jama na peniaze. Tie linky mohli byť normálne vedené v MHD - vytvorenie nejakého časového intervalu nie ako teraz,že ide naraz PAL aj MHD a potom hodinu nič.
Je to pre mňa rovnako nepochopiteľné ako linka Zvolen-Lieskovec - autobus ide celý čas trasou linky 10 lenže PAL zájde o necelých 500m ďalej a L10 stojí pri hydinárňach. Kedysi L10 vozila Lieskovec no po vyčlenení z MHD skrátili linku a zaviedli novú.
Príde mi to úplne rovnaký prípad ako v BB., iba stým že v bystrickom prípade MHD obsluhuje aj konečnú zastávku PAL , myslím že to tak majú pršany. Konečne by sa to malo skonsolidovať poriadne a nie takúto atrapu čo sa teraz sadka snaží zaviesť.
Reply on: Agent007 #55273:
Linka Magurská - Zvolen takisto ako aj regionálne spoje vedené až k nemocnici sú nezmysel ktorý mal byť už dávno zrušený. To nesystémové škrtanie MHD mi je aj ťažko komentovať. Čo sa týka 21 beriem, že viesť spoje duplicitne s PAL nemá zmysel ale mali to už keď tak prerobiť na komplet a nie len vyškrtať pár spojov a zvyšok nechať tak. Zrušenie zachádzky 23 na AS taktiež nedáva zmysel keďže práve naopak Žel.stanica/AS by potrebovali ešte rozšíriť obsluhu pokojne aj linkou 21/22. Linky PAL obsluhujuce aj mestské časti mali byť už dávno buď zaintegrované v takte s MHD alebo naopak by namiesto zastavovania pri každej vrbe mali obsluhovať v rámci mesta len prestupné uzly čím sa by sa urýchlili spoje z regiónov.
Reply on: PIT #55269:
Tu je krásne vidieť tú polovičatosť tohto riešenia:
https://imhd.sk/bb/cestovny-poriadok/linka/21-601455/Rakytovce-ihrisko/smer-%C5%A0tef%C3%A1nikovo-n%C3%A1bre%C5%BEie/bc83807c7f7f7f7f81807c81808a83807c7f7f7f8384847c857f8083848475c18075b68181868275be7f75c97f

- odstupy 5 až 10 min a potom hodinu nič, vyškrtanie tak, že o 20-tej idú dva spoje a o 21-ej nič (v "x")
Reply on: Agent007 #55273:
Viem o tomto riešení, lenže pri niektorých spojoch je to na doraz. Stepovať pred semaformi a utekať s batožinou ma neláka. Už som to párkrát zažil. A prečo to musím takto riešiť?
Reply on: Lubik #55272:
kombinaciu 21+22 po Narodnu a odtial vlakom preco nie je mozne pouzit? linku magurska-Zvolen preco nie je mozne pouzit?
Ak sa stane pravdou, že linka č. 23 nebude zachádzať na autobusovú stanicu, ľudia zo Sásovej a Rudlovej nemajú šancu stihnúť osobné vlaky smerujúce do Zvolena. Železnice SR totiž upravili odchody týchto vlakov tak, že linka č. 20 príde na železničnú stanicu až po odchode vlaku. Linkou č. 23 sa dá "stihnúť" odchod týchto vlakov "prebehnutím" z autobusovej stanice na železničnú stanicu. Ako je to vlastne s linkou č. 23, keď sa na stránke imhd.sk uvádzajú zmeny na tejto linke od 9. 1. 2022 ale na stránke sadzv.sk je cestovný poriadok s platnosťou od 12.12.2021 do 10.12.2022 (https://sadzv.sk/cp/aktualne/primestske/lV_0601455.pdf
Reply on: PIT #55269:
Bordel v tom bude dovtedy, kým sa v kraji konečne nezavedie integrovaná doprava. A zaujímalo by ma, aký pokrok v tomto ohľade urobil banskobystrický kraj.
Reply on: PIT #55267:
A nekončíme len pri linke č. 6. Dokonca na webe SAD Zvolen nabehli dnes v úplnej tichosti a tajnosti nové CP pre linky č. 42 a 97 s dátumom aktualizácie k 4.1.2022. Na linke č. 42 sa posúvajú dva spoje o 5 minút skôr (7:35 z Majera na 7:30 a 8:00 zo Šalkovej na 7:55). Na linke č. 97 sa vracia obedný pár spojov zo ŽST o 11:45 a z Pršianskej terasy o 12:15 (v pôvodnej verzii mali byť tieto spoje zrušené). Tu fakt aby človek kontroloval tie CP na dennej báze.
Reply on: fonzo #55266:
Financovanie tarify MHD v prímestských linkách okolo BB by ma zaujímalo, keďže doteraz nikto nevie, či kraj dostáva nejaké peniaze zodpovedajúce rozdielu medzi tarifou PAL a MHD, či na základe čoho a koľko dostáva tržby pri použití PCL, keďže sa tento produkt predáva v rámci MHD. Skôr to roky funguje bez reálneho právneho základu.
Reply on: brefos #55264:
Áno - hráme sa na nástup všetkými dverami, lebo to bolo potrebné splniť. Už však druhá vec je, že síce možno nastúpiť, avšak na možnosti tarifného vybavenia cestujúcich sa nezmenilo nič a cestovnému lístku sa pri tretích/štvrtých dverách nedostaneš. Takže klasický Blbotím nad Hronom. a to sa tu nástup všetkými dverami (ale aj skutočný, nie len hra dopravcu so slovíčkami bez naplnenia reality) sľuboval ešte v decembri 2005. Ale takto to vyzerá, keď sa len pľuje ľuďom roky do tváre, nehovoriac o tých nehoráznych príspevkoch, ktoré sa za MHD platia postupne od roku 2006.
Reply on: BB-Schuhu #55259:
Nech v tom ozname stále pozerám čo pozerám, tak je v pôvodnom stave a žiadna zmienka o posune časových polôh spojov L6 tam uvedená naďalej nie je i keď upravený CP bol vygenerovaný s dátumom 03.01.2022.

Je zrejmé, že to zbabrali (že je pôvodný CP L6 spravený bez posunov spojov dokazuje aj to, že na stránke SAD ZV je vygenerovaný 04.01.2022 CP s platnosťou od 09.01.2022 bez posunov spojov https://sadzv.sk/cp/aktualne/mhd/lV_0601106.pdf) a len dodatočne sa to opravovalo, ale oznam samozrejme zostal bez zmeny. A to tu niekto mal problém, či ty si neomylný, keď si vyčítal chybu v ozname pred pár dňami - no nie, skrátka roky praxe potvrdzujú, že v MHD v BB nič nie je spravené dobre na prvý pokus.

A to je ešte obdobná otázka, či je terno po zrušení céčkových poobedňajších spojov mať 10-minútový interval L6+8 a potom 20 min na Tulskú nejde nič.
Reply on: draxter #55265:
škoda, že sa kraj nevie dohodnúť s mestom na financovaní spoločných liniek a žiadna 601455 by vobec nemusela existovat a z rakytoviec by sa mohla tie 2km predĺžiť tá 21ka (namiesto zrušeného prímesta kľudne v preklade s 22kou). badínčania by dostali luxusný interval a ešte by sa ušetrilo. a za ušetrené kilometre prekopať vlkanovú a hronsek úplne od základov tak aby autobusy nechodili naraz z vlakmi, prípadne aby sa svet nekončil na hranici okresu. a ani by sme nevymysleli nič nové čo tu ešte nebolo, všakže. viem že si to nikto nezobere k srdcu, ale aj tak nemáte zač.

PS: aplikovateľné v množstve prípadov

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.