Reply on: milanko79 #55284:
Kráľová či Sekier nie sú žiadne priľahlé obce, ale časti mesta Zvolen a preto tam jazdí a aj má jazdiť MHD. Rovnako ako do Uľanky, Rakytoviec, Skubína, Šalkovej či Iliaša.To, že určité spoje PAL zastavujú aj na nácestných zastávkach a robia konkurenciu MHD, nie je automatické. Mesto BB muselo udeliť súhlas, nakoľko PAL linky sú tie, čo spájajú viac obcí, ale nemajú povinnosť stáť na každej zastávke, práve naopak, obvykle by mali obce len spojiť. Takže ak spoj PAL ZV-FDR či ZV-Magurská naozaj "vymetá" cestujúcich z MHD (čo si zrovna tu ja nemyslím), tak sa to dá ošetriť.
Mňa by ale zaujímalo, keďže dnes som ráno videl 3201 prášiť na L1 bez zberačov po 29. augusta, že prečo? A busy na linkách 1,6,8 vídam celý týždeň - nedostatok trolejbusárov či niečo iné?
K linke 21: dávno mala byť zrušená/zmenená a vytvorená IDS:
a) linka 2 predĺžená do Rakytoviec (označme to pracovne ako linka 12, nakoľko istotne budú aj spoje linky 2 len po vozovňu), nasadenie 3201 až 3203 na ňu, a to rovno až do Badína
b) linka PAL ex55 presmerovaná v trase ex52, t.j. vynechá Badín (okrem účelových školských spojov)
c) linka 21: skrátená po Tesco
PIT
Ale vážne - ak ti je čudné, tak si je potrebné pozrieť aktuálny právny stav v zákone č. 56/2012 Z. z. o cestnej doprave - ten rozlišuje mestskú, prímestskú a diaľkovú pravidelnú vnútroštátnu dopravu. Následne k nim priraďuje a určuje príslušné dopravné správne orgány a objednávateľov výkonov vo verejnom záujme - t. j. orgány samosprávy, ktoré objednávajú a platia stratu vznikajúcu z takýchto výkonov - či už z prevádzkových dôvodov alebo tarifných. A keďže tento zákon je deravý ako rešeto a dáva viac odpovedí ako otázok, pričom o IDS len blábolí, ale za roky nebol reálne aktualizovaný tak, aby bolo možné sa hrať na to, že MHD jazdí mimo mesto (však ak ide mimo mesto, tak je prímestská) a kopu ďalších praktických vecí, ako to zrealizovať. Druhá vec je, že kto zaplatí takýto kombinovaný výkon? Doteraz je tu chaos z čias, keď MHD jazdila aj mimo mesto na bývalých 5X linkách a nie je vysporiadaná tarifná otázka na nástupníckych prímestských linkách. Ono veci sa ľahko zvonka zdajú, ale reálnych komplikácií je v tom nekonečno. Obdobne viacerými tu omieľané zjednodušené predstavy, ako v súbehu MHD/PAL ide dva spoje naraz a potom hodina nič - no rôzni objednávatelia, schvaľovatelia, účely prepravy, zdroje ciele ciest a časy odchodov a príchodov pri rôznych dĺžkach trás liniek súbežných v častiach trás a obežné doby, tarifné rozdiely atď., atď. Celé to navyše dať dokopy pri totálnej neschopnosti, neznalosti, nezáujme dotknutých subjektov a prípadne hraní politických hier a biznisu, nemôže viesť k ničomu pozitívnemu, navyše pri absolútnom zlyhávaní riadenia pravidiel zo strany štátu.