Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: PeterBB #55079:
ŠPZ busu?
Vie niekto prečo 21tka 11:42 od starej nemocnice nabrala meškanie až 13 minút? Smer Sásová.
Reply on: superbiker #55077:
A prekvapuje Vás to v kraji kde si ľudia zvolia vždy župana a poslancov neschopných SADke pristrihnúť krídelká a vysvetliť gangstrom Polónymu s Mazánom a Kelemenovi s Kupkom, že oni nie sú objednávatelia dopravy a tí ktorí za dopravu platia ale kraj a jeho obyvatelia? Pričom, ak sa chcú pasovať do role obhajcov záujmov cestujúcich a odborníkov, tak nech vysvetlia prečo priviedli do krachu 95% svojich DAL a prečo neobnovia to, čo kedysi jestvovali a to PCL na 7, či 30 dní! Vydržiavať si cez skorumpovaných poslancov kraja nemennosť CP a linkového vedenia dovedie PAD do hrobu, čo bude mať za následok, že postupne pribudne neúnosné množstvo obcí s obsluhou iba cez pracovné dni počas práznin 2-4 pármi školských spojov a to najmä v okresoch ako Krupina, Veľký Krtíš, Rimavská Sobota a Revúca (menoviteokolie Teplého Vrchu a Ratkovej), pričom posledný menovaný okres zahučí úplne celý snáď ... 😐 Je to smutné, ale poslanci sa nezaujímajú o VHD, ani jej nerozumejú pretože sa vozia v autách, takže im sú "nejakí" cestujúci ako cudzí ľudia. To, že "vybojujú" populistický predvolebný spoj pre dôchodcov nerieši vôbec mobilitu pracujúcich. Riešia sa iba dielčie zástupné umelo nafukované problémy, ako zaviesť žiakov autobusom pomaly až k vrátnici, pretože prejsť ráno 500m od autobusu je atletický výkon, ako zaviesť nejaký nemocenský spoj pre geriatriu či sestričky cez pol kraja, lebo dakomu je zaťažko prestúpiť 1x, či posunúť o +/- 5-10 minút spoj lebo niekto ho chce mať presne podľa seba. Potom špecialita sú starostovia ako rektálni skialpinisti SADkárov, či ich známi, alebo rodinní príslušníci a kamaráti SADkárov, ktorí vymýšľajú podnety na zmeny spojov podľa seba, či zachovanie spoja pre 1-2 cestujúcich, ktorí sú VIP kategória. Že je inde potenciál odviesť 10-20 ľudí to je nezaujímavé.
Tak trochu k veci, pár postrehov z verejnej dopravy v ZA - kraji:
vstupné parametre: ,,moja dopravná karta vydaná dopravcom Arriva Liorbus, nabitý kredit

cestovanie 1: Ružomberok - Dolný Kubín, tam prestup Dolný Kubín - Zázrivá, dopravca Arriva Liorbus, platba dopravnou kartou Arriva samozrejme nižšie cestovné ako pri platbe v hotovosti, príjemne prrekvapilo, že v ZA - kraji, je PRESTUP pri platbe kartou v PRÍMESTSKEJ DOPRAVE a to konkrétne pri Arrive do 65 minút! A to so zľavou 50% prosím pekne a tento prestup môže byť opakovaný.

cestovanie 2: Žilina - Terchová, Vrátna a naspäť Belá - Žilina, dopravca SAD Žilina, platba dopravnou kartou Arriva (akceptovaná) a cestovné nižšie ako v hotovosti a tiež je tam možný PRESTUP v prímestskej doprave, v pôsobnosti SAD Žilina je to do 30 minút.

Neskúšal som, či sa dá dobiť dopravná karta Arriva v SAD Žilina, ale platiť sa dá a platia všetky výhody vrátane prestupov.

Zhrnutie. V BBSK kraji je jediný bonus v prímestskej doprave, že sa uznávajú dopravné karty SAD ZV a LC navzájom a že cestovné je nižšie oproti platbe v hotovosti, ale tým to končí, žiadne ďalšie zľavy pri prestupe v prímestskej doprave a ani mesačné, či týždňové lístky (toto je čerstvá novinka na Liptove v prímestskej doprave, dá sa to nahrať na určitú trasu). Žiadna extra podpora a koordinácia prímestskej dopravy v BBSK, takmer žiadne náväznosti, autobusy si chodia ako chcú, nie je výnimka +- 5 až 10 minút oproti cestovnému poriadku.

V ZA kraji chodí (mimo nejakej mimoriadnosti) verejná doprava včas, tj. +-2 minúty je normál a žiadne také, že sú nereálne cestovné poriadky, autobusy vychádzajú z východzej zastávky včas, nie ako SAD ZV, že má odchod napr. o 8:00 a príde na nástupište 8:02 a podobne.

A z môjho subjektívneho pohľadu je v ZA kraji viac doprava využívaná, lebo je rýchlejšia, koordinovaná s bonusmi pre ,,kartových,, a ,,predplatených,,. Cestovné v hotovosti je zase oproti BBSK vyššie.
Reply on: S499.1023 #55074:
Blbeček je ten kto nechce porozumieť za žiadnu cenu tomu, čo mu je vysvetľované. Váš slovník a správanie zodpovedá tomu ako ste označili mňa, čo je dosť úbohé a je mi to ľúto, že ste ako prsia Evy Mázikovej, že vždy viete klesnúť nižšie. Čo som popísal vie každý laik, ktorý trochu načúva, či sleduje verejné dianie v regionálnej politike. Ako by som si mal zistiť v čom robíte? Ja nie som stalker, či nejaká ŠtB, KGB, atď. aby som sliedil niekoho profesný a osobný život pokiaľ to nie je osoba zodpovedná za správu niečoho verejného (a ani tam osobný život nemá byť predmetom nikoho záujmu). Spravujete niečo verejné snáď❓
Od 10.6.2021 bude zastávka Štadlerovo nábrežie (smer ŽST) vrátená na pôvodné miesto. Zastávka Národná (smer ŽST) bude stále neobsluhovaná.
Reply on: pomaranc #55073:
Možno by si si mal zistiť, čo robím, ty blbeček.
Reply on: S499.1023 #55069:
Z teba čo prehovorilo aký destilát, keď nemáš šajnu ani s kým píšeš, ani o kom hovoríš? 🤕 Prv než začne človek písať, tak by si mal upratať myšlienky v hlave. Ak by si si ich upratal, tak by si vedel, že na referentskej úrovni sa rieši iba to, čo nadriadený uloží za úlohu. Nadriadený referenta je vedúci oddelenia, nad ním vedúci odboru, nad ním riaditeľ úradu a nad ním predseda VÚC. Ďalej návrhy a riešenia prechádzajú komisiami zloženými väčšinou z krajských poslancov, ktorých kvalita klesá čím ďalej tým viac a úmerne s tým, do akého počtu vecí zasahujú. Keď je niekto odborník na gynekologicko-pôrodné alebo iné zdravotnícke veci, tak by sa mal vŕtať v tom a nie napríklad v kultúre, či doprave. Ale keďže aj v tvojom/Vašom prípade je "in" sa vŕtať v tom, čomu nerozumieš (to nie je zlé, všetko sa dá doučiť) a ani nechceš rozumieť, tak to takto na obraz takýchto ľudí na Slovensku vyzerá, vrátane dopravy, keď sa do nej starajú zdravotníci, dealeri "farmaceutík", ITčkári, bankári, poľnohospodári, či také esá ako telocvikári a policajti. 🤮
Ozaj, kedysi tak vykričaná a velebená DAL BA - BR - BB dopravcu RegioJet už skončila? Pamätám ako bolo nárekov a žalmov za práva ľudí na najkvalitnejšie služby pod Slnkom (možno aj v galaxií) a odrazu chcem ísť z NR do BB a nič 😲 🤪 Prv pošli niektoré posilové spoje NR-BA, potom aj ostatné NR-BA zmizli a nakoniec linka komplet. A pozerám tak na portal.cp, že aj odborníkom zo SADiek kopa DAL skapala. Už ich zjavne netrápi ako sa dostanú ľudia z Gemera do Košíc, či Lučenca, alebo Zvolena za prácou 👎 Pomaly sa ku dnu prepadá aj DAL z Nitry, čo si ozaj neviem vysvetliť, že ako sa majú ľudia prepraviť medzi týmito mestami. A to boli tiež SADisti jedni z tých, čo vrieskali ako im záleží na službách pre ľudí a ako obhajujú záujmy a práva ľudí na dopravnú obslužnosť. Nuž neviem ale služba poskytnutá 1-2x za deň nepravidelne namiesto 4x minimálne v 4h odstupoch (takte) s pravidelnou trasou a jazdným časom nie je službou ale paškvilom a paródiou na VHD. V takto organizovanej doprave ostane už len zúfalec bez vodičáku, či auta, alebo držiteľ preukazu ZŤP, človek do 18 rokov, dakto bez dostatočného príjmu na utiahnutie auta, či potreby cestovať a ešte dopravný fanatik, ktorý stále aj v tej mizernej ponuke vie nájsť spôsob ako cestovať a užiť si cestu.
Podrobné informácie o obmedzení dopravy kvôli maratónu 5.6.2021 nájdete tu v priloženom odkaze: http://www.dpmbb.eu/documents/oznam_cestujucim_210528_maraton.pdf
Reply on: pomaranc #55065:
Prehovoril BÝVALÝ referent BBSK, ktorý nespravil nič z toho, čo tu tersaz vydáva za chyby žúp.
Reply on: PeterBB #55067:
Stále nie je dosť veľa miest, ktoré zistili, že to neprináša očakávané výsledky? 😃
Reply on: N/A #55063:
Vysvetlil som to tomu diletantovi, čo sa tu hrá na mašinku z čias socíku v príspevku #55064 😁 VÚC nič nebráni so železnicami riešiť stav tratí minimálne záujmom o GVD a jeho potreby z hľadiska infraštruktúry. Keby sa okrem dopravcov na dráhe vyjadrili k stavu infraštruktúry aj VÚC a mestá/obce, prejavili záujem, tak by bol tlak na riešenie stavu tratí väčší a bola by vyššia šanca uspieť = pohnúť sa vpred s rekonštrukciou tratí. Inak vyzerá, keď stav trate 150 rieši akurát tak ZSSK so ŽSR, možno Cargo má pripomienky raz za čas a starostovia miest a obcí na trati ani nepípnu, ako keby sa ozvali všetci, čím by deklarovali seriózny záujem o železničnú dopravu. Takto to vyzerá, že nikto záujem nemá a preto vládne dojem, že to nikoho nepáli a netreba to riešiť. V systéme aký máme dnes si treba otvoriť "hubu", pretože za nás nikto nič neurobí. Časy kedy to tak bolo dávno skončili, že stačilo si odrobiť svoje a doma vyložiť nohy. Teraz sa bohužiaľ treba zaujímať o veci, inak sa neriešia.
Reply on: S499.1023 #55064:
Keď je niekto lenivý alebo neschopný si zistiť čo odsúhlasili poslanci KZ za strategické (skôr by sa to hodilo do úvodzoviek, pretože tie paškvily sa menia po každých voľbách) materiály, ktoré zbúchali referenti a vedúci odborov/oddelení a občas to vyzerá ako zlepenie čohokoľvek čo im prišlo na um, tak je lepšie byť TICHO a neplieskať do klávesnice blbosti, ktoré tu potom postuješ. Reči svoje mimo tému si nechaj do krčmy. Na nikoho sa nezvalila vina za stav ŽDC. ŽSR nemá dôvod a ani to nerobilo, žeby za stav infraštruktúry vinilo VÚC. Iba pri podobe GVD je možné povedať, že pod jeho mizernú podobu je podpísaná aj VÚC vďaka nelogickej a politickej objednávke PAD, čím sa z verejných peňazí dotuje nie raz zbytočná súbežná autobusová doprava, ktorá odoberá ľudí z vlakov pretože bus stojí na každej vŕbe a slovač lemravá je lenivá prejsť sa 5-10 min k vlaku.

Kraje majú možnosť v rámci istých pripomienkových konaní a schvaľovaní stratégie rozvoja aj železničnej dopravy (nielen GVD ale aj ŽDC) sa moznosť vyjadriť negatívne/kladne/neutrálne pre daný zámer, prípadne doplniť niečo. Keď tam nahádžu kraviny typu "diaľnično-železničný tunel BB - Donovaly - RK" a neriešia na prvom mieste stav trate 150, tak nie je vôbec divu, že sa takéto pripomienky a materiály len dajú dokopy, do dosiek, zamašličkujú sa a idú do registratúry, či archívu spisov, kde ich vylovia o 20-30 rokov ďalšie generácie a budú sa smiať.
Reply on: N/A #55063:
To také veci vtĺkajú na železnici Dunčom do hlavy, že za to môžu všetci, len nie oni.
Reply on: pomaranc #55062:
Akým spôsobom môže BBSK nevyhnutne riešiť trate v gescii ŽSR? Zosamosprávnokrajením?
Reply on: Mirtschi #55061:
Nadšené hlasy hovoria už teraz o úspechu. Problém je, že o elektrifikácií ČHŽ (ako technickej pamiatky na ktorú sa vzťahujú isté legislatívne rámce, teda aj na zásahy do nej) sú len vyjadrenia, že to bude, ale žiadne nacenenie a podaný projekt so žiadosťou o dotáciu/€-fondy neboli predstavené. Je fajn, že sa myslí na rozvoj aj tam, kam železnička neviedla. No na druhej strane menej nadšené hlasy hovoria o vopred jasnom fiasku a snahe len rozobrať €-fondy na niečo o čom dotyční na BBSK a ostatní zainteresovaní vedia, že nebude zrealizované a len sa pomastia vrecká, pričom na konci zostanú nadšencom z ČHŽ električky stáť v Hronci a sklamanie. Bude preto šťastie ak sa ČHŽ nenamočí do žiadnej dlhovej pasce (debt trap) skrz spoluúčasť na financovaní projektov. Pre ČHŽ by tie peniaze citeľne chýbali a ohrozilo by to prežitie železničky. V zákulisí sú informácie o tom, že vedúci dopravy na BBSK, nejaký fantasmagorik Vyka s 2 kamarátmi, ktorých dotiahol z ČR (a inak na úrad chodia tak 2-3 týždenne na pár hodín, občas aj v stave "poopicovom") pomútil hlavu p. Bílekovi z ČHŽ s myšlienkou, že ČHŽ bude voziť ľudí do práce a školy. Druhá echt myšlienka od posíl z ČR je o diaľnično-železničnom tuneli z BB do Korytnickej doliny s pokračovaním po povrchu do RK. Myšlienka pekná avšak niekomu uniká pointa, že rýchliková trať 150 Šurany - Levice - Zvolen je v nie dobrom stave a prioritne treba túto trať riešiť, pretože od nej sa odvíja GVD a príchody/ochody R vlakov do uzla Zvolen a následne aj úsek ZV-BB (zdvojkoľajnenie od BB ("stanica" a nie "zastávka mesto" až pod Podborovú vo Zvolene, t.j. v maximálnej možnej dĺžke) je nevyhnutné riešiť, pretože toto sú úseky, na ktorých stojí kvalitná IDS. Potom riešiť trate 160 ZV - LC - Fiľakovo (úsek Fiľakovo - Jesenské - Tornaľa je otázny, ideálna by bola preložka Tornaľa - RS - LC) a 172 BB - Telgárt, no netreba zabúdať ani na 162 LC - Utekáč a 174 Jesenské - RS - Tisovec - BR. Ak budú tieto trate poriešené ako základ pre IDS, možno sa vrhnúť na trať 153 ZV - KA - Šahy a riešiť nejaký atraktívny model GVD na tratiach 154 Hr.Dúbrava - BS a 171 Hr. Dúbrava - Kremnica - H.Štubňa s max. takom 240 min (aspoň pravidelne každé 4h a v špičke ideálne 2h, najlepšie 2h celotýždenne). Roboty je až až a priestoru na fantazírovenie nieto. Preto ma prekvapujú úvahy BBSK keď základné veci vo VHD stagnujú.
Tak snáď to Čiernohronská Železnica dotiahne do úspěšného konca. Tá plánovaná trať pod Chopok je teda poriadne odvážný projekt : https://zdopravy.cz/kamionem-lodi-vlakem-na-ciernohronskou-zeleznici-dorazilo-sedmnact-elektrickych-jednotek-z-svycarska-81624/?fbclid=IwAR012P1cL151hyiJWbWa1Xra3nNyXeM7MPu1s6ekX-u1XmrDDf3qjptlHL0

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.