Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: fragma #45399:
Vodica v prvom rade nic do toho ci a preco si stlacil tlacidlo. A uz vobec nema co vychovavat. Preco si to ludia nechaju?

A vobec, pekne tu bandu co nevie o com je ich praca treba zacat vyhadzovat a rychlo by si zacali vazit robotu.
Reply on: Bosa Noha #45397:
S takýmto správaním som sa stretával. Ja neviem, či si vodič myslí, že si z neho strieľaš, alebo že si omylom stlačil (pritisol) tlačítko STOP, alebo to neregistruje (sústreďuje sa na nastupujúcich cestujúcich, tak to má vo zvyku pri takomto charaktere zastávky, čo ich treba na možnosť jednozastávkovej jazdy mesačníkom upozorniť?), alebo to naschvál ignoruje a "vytrestáva" (častá skúsenosť z minulosti pri iných situáciách, hlavne si "vychutnávali" výzorom mladšie ročníky, až pokým zistili, že tí mladí nie sú až tak mladí ?). Proste nevedia zvládnuť dennodennú zažívanú skúsenosť (rutinne zautomatizovanú) s občasne netradičnou situáciou, ktorú zle odhadnú, resp. vôbec nevyhodnotia a potom to tak vyzerá...Príklad DOD DPM BB, prešovský citelisovský trolejbus, zvláštna jazda od brány vozovne na ŽST. Dvaja návštevníci sa pýtali, či zastavuje na všetkých zastávkach (aj tu "hore")-mysleli zastávku Vozovňa na hlavnej ceste (inak by nešli), vodičova odpoveď kladná. Dali pred ňou znamenie, na danej zastávke trolej pribrzdil pre možných nastupujúcich cestujúcich (ktorí len čumeli, čo je to za neoznačenú linku, radšej počkali na dvojku), po nezáujme nastúpiť trolej akceleračne pridal a už bol na "Pivovare", kde tiež nezastavil, resp. neotvoril druhé dvere, odviezol ich až k ZVT, no pekné podujatie sa premenilo na nočnú moru...
Reply on: Bosa Noha #45397:
Co sa nezastavenia tyka, treba poslat staznost, aj ked neviem ako to v SAD ZV (ne)riesia, samozrejme mas pravo ist jednu zastavku.

Na druhej strane, v tej hadke mal vodic pravdu. Nechapem preco ludia ignoruju pokyny, ktore existuju pre bezpecnost ICH dietata.
Ako mi MHD čas neušetrila ...
Ako majiteľ 1-mesačného predplatného lístku som idúc hore Rudohorskou ulicou videl, že práve ide autobus 24-ka (odchod 13:21 z "Rudohorská-pošta" smer Strieborné nám.). Chcel som sa teda odviezť 1 zastávku na "Rudohorská stred" (ponáhľal som sa). Nastúpil som, ale nastúpila aj pani s kočíkom, sadla si za stred, kočík s pripútaným dieťaťom sediac držala za rukoväť. Autobus tál, šofér namietal, že kočík má byť obrátený chrbtom do smeru jazdy, aby dieťa nevyletelo. To by sa však jej držalo oveľa horšie. Povedal som tej pani, čo šofér chce, namietali sme, že je dieťa pripútané a obrátene sa to bude horšie držať, ale nepohol sa, až kým kočík neobrátila a neostala stáť vedľa neho (aj tak by to podľa môjho odhadu bolo v prípade prudkého brzdenia asi menej bezpečné, ako predtým, keď to posediačky mala v rukách pevnejšie). Na Rudohorskej-stred ale šofér otvoril len dvere pre nastupovanie, nereagoval ani na "STOP"-tlačítko a previezol ma až na Karpatskú. Neviem, či z pomsty, lebo mi neni známe, že by bolo v MHB v BB zakázané ísť 1 zastávku ...

❓ ❓ ❓
Reply on: kvorka #45395:
Odpadla by zastávka Šalková,rázcestie pre dosah ulíc Šalkovská cesta, Ul.F.Kráľa, Ul. Podjavorinskej, Ľupčianska ul. v súčasnosti lokalizovaná pre smer Šalková, Môlča, Poniky, ale aj do/z Ľupče na hlavnej ceste, v smere do BB od Šalkovej a Môlče je lokalizovaná pred strmým napojením na hlavnú cestu pri Ul. Podjavorinskej (táto jednosmerná rozdielna lokalizácia zastávky nie je názorne rozčlenená na Schéme siete liniek MHD BB), spoje z Poník tu nezastavujú. Táto časť by bola mimo dosah, keď kruhová križovatka bude lokalizovaná až pred Hronom pred tým úzkym mostom za železničnou traťou s priecestím a staničkou, najbližšou zastávkou je "Šalková,Jednota". Uvidíme, ako to bude...Za veľa rokov ?
Hovorím o ďalekej budúcnosti, ale potom by linka 42 ak by šla po "novej" ceste I. triedy popod R1 do stredu Šalkovej neobslúžila polovicu obce, čiže asi by bolo potrebné tam zriadiť dáku slučku. ?
Reply on: PIT #45393:
No to je o inom ale už, my sme preberali technickú stránku veci. ? Žiaľ to čo píšeš je momentálne pravda a je to veľká škoda! Aj s tou žilinskou lobby je to tak, že nám hádžu polená pod nohy a všemožne neprajnícky a účelovo broja proti tomuto predĺženiu na všetkých možných úrovniach (uznesenia ZSK, tendenčné VUD, permanentným goebbelsovským mediálnym masírovaním verejnosti, zákulisnou politickou lobby, atď.), to je známa vec už dlhodobo. Ale v tejto súvislosti mi predsa len nedá nespomenúť, že čo v tejto veci robí bystrická lobby..?! Asi vôbec nič..! ? ? Žiaľ aj to je pravda, že napr. predstavitelia našej samosprávy či už na mestskej alebo na župnej úrovni sú väčšinou a dlhodobo nekompetentní ľudia, ktorí nevedia presadiť vôbec nič, dokonca ustupujú aj z vybojovaných pozícií čo už je úplne zarážajúce! ? Ale to už je fakt na inú debatu a asi ani nie tu. ?
Reply on: mirkobb #45388:
Problém predĺženia R1 je však totálnou neprioritou vlády a žilinskej lobby, takže môžeme ďalej o nej snívať ?
Reply on: mirkobb #45388:
OK, ja som vychádzal len z grafických podkladov, kde sa to uvádza ako cesta III. triedy. Na druhej strane, vodičovi nejde o to, či to bude označené tak alebo inak, ale o parametre, v akých bude cesta postavená. C 9,5/60 je v podstate hraničný parameter, kedy to ešte znesie označenie cesty I. triedy, ale na ten účel to bohate postačí. ?
Reply on: fragma #45384:
jasné 🙂 Podľa toho článku to bolo pre mňa nejednoznačné, či mysleli pod "ukončením stavby" dokončenie len toho privádzača, alebo dokončenie celej stavby SO. A práve preto som smeroval otázku v tom zmysle, či toto presmerovanie od 19.9 už bude trvalé.
Reply on: mirkobb #45385:
no fajn, takže už sa rozumieme 🙂 Tento týždeň je teda posledný na príp. fotografie z autobusovej premávky na starej ceste.

Musím si aj ja podrobne naštudovať projekt výstavby R1 po Slovenskú Ľupču. Mal by som aj tu zopár dotazov, ale nechcem to riešiť cez toto fórum, aby sme až príliš neodbočili od problematiky MHD.
Reply on: wizard112 #45386:
Vôbec nie ako cesta III. triedy, ale naopak novopostavená cesta cez Šalkovú už v parametroch cesty I. triedy a taktiež úsek cez Slovenskú Ľupču sa preklasifikuje na cestu I. triedy vrátane potenciálne potrebnej rekonštrukcie, veď Ty sám najlepšie vieš že paralelná cesta k rýchlostnej ceste musí byť v kategórii cesty I. triedy. Prečítaj si znovu popis a sprievodnú správu k projektu predĺženia R1 BB-SL, tam je to popísané tak ako uvádzam.
Reply on: BB-Schuhu #45383:
No, bolo by to fajn, ale dôjde k tomu až po tom avizovanom predĺžení R1-ky. ? Stavebne to už práveže bude pripravené, zruší sa iba odbočka z R1 ako je zobrazená na obrázku http://img7.imageshack.us/img7/995/dsc4103.png a môže sa v tom svahu vpravo budovať spomínané pokračovanie cesty I/66 na Šalkovú, podjazdom popod R1 popri trati železničnej vlečke a ďalej ako je naznačené na tej mapke.. http://img26.imageshack.us/img26/3889/xcementaren.png
Reply on: mirkobb #45381:
"a bude z nej plnohodnotná cesta I. triedy s pokračovaním cez m.č. Šalková"

Potom to už ale nebude cesta I., ale III. triedy.
Reply on: BB-Schuhu #45382:
No už rozumiem o čo Ti ide..? Ale až teraz si to takto popísal "polopate" ? Ak Ti ide o ten úsek v smerovej relácii BB-SL, tak tam sa už premávka v úseku od tej križovatky Partizánskej s Cementárenskou po napojenie s R1 neobnoví a linky MHD a ani PAL nevrátia pre smer BB-SL, pretože napojenie na R1 nebude riešené mimoúrovňovo a tak by autá de facto išli do protismeru vetvy R1 zo smeru od Brezna a nemali sa ako dostať na vetvu BB-BR (budú tam určite oceľové zvodidlá alebo new jersey profily). Čiže Tebou spomínaná zastávka v smere BB-BR bude zrušená bez náhrady, v opačnom smere môže byť zachovaná, pretože to bude jednosmerná cesta.
Ale po tom spomínanom predĺžení ako som spomínal tu #45381 by sa mohla znovu obnoviť a podľa môjho názoru aj mala, pretože linky MHD do Šalkovej a aj PAL budú určite vedené po tej novej obojsmernej I/66 a tak by tam znovu mohli mať zastávku. ?
Reply on: BB-Schuhu #45382:
Ja viem, čo sa asi pýtaš. Čo bude od ukončenia stavby (pripojenie R1 na I/66 a jednosmerného privádzača) do leta 2012 s časťou R1 (či sa to vráti dočasne do pôvodného stavu z BR na Partiz.cestu) hlavne ohľadom autobusovej zastávky Cementáreň. Na to som aj ja zvedavý. Neviem, či ukončenie stavby a odovzdanie severného obchvatu 2012 nie je náhodou jeden termín ❓ (viď bystrica24.sk), tým pádom by sa už do BR cez Cementáreň nešlo dlhodobo (až po dokončení cesty do SL). S tou cestou cez Šalkovú by to bolo oveľa lepšie pre busy ?

Môžeš sa opýtať ?
Pre ďalšie informácie ohľadom výstavby kontaktujte:
Lenka Kubejová
útvar komunikácie
Granvia Construction, s.r.o.
T/ +421 373 212 013
GSM/ +421 917 456 253
E/lenka.kubejova@eurovia.cz
www.pr1bina.sk
Reply on: mirkobb #45381:
Bol by som najradšej, keby sa to stavebne upravilo až do takejto definitívnej podoby. Výhod by to malo niekoľko - už len pre samotnú Šalkovú by to bolo obrovské plus. Súčasná cesta zo Šalkovej (a teda aj z Poník a Môlče) sa pripája k I/66 ako vedľajšia cesta, čo najmä v čase dopravnej špičky spôsobuje časové zdržanie a problém odbočiť. Nehovorím o tom, že pripojenie cesty od Šalkovej je v pomerne strmom kopci a najmä počas zimy mali autobusy problematický rozjazd. Ak by sa cestná sieť dobudovala ako si zaznačil na obrázku, tieto problémy by boli minulosťou a zároveň by sa zlepšil prístup do budúceho PP.
Reply on: mirkobb #45378:
Je jasné, že súčasná pôvodná cesta vedúca popri cementárni sa bude v budúcnosti používať ako jednosmerný privádzač od Brezna smerom do m.č. Senica. Teoreticky sa môže stať, že budú snahy vodičov "skracovať" si tadiaľto cestu z BR do centra BB. Je ale jasné, že časová skratka to nebude a ostáva dúfať, že to pochopia aj vodiči. Ako budú jazdiť vodiči prímestských liniek a linky MHD č. 42 sa uvidí (myslím pochopiteľne v smere do BB, v opačnom smere je to jednoznačné).

Ale to sa bavíme o konečnom výsledku, keď bude SO hotový. Moja otázka bola zameraná ešte na priebeh výstavby. Konkrétne či úsek R1 (so začiatkom v MÚK Cementáreň po koniec budovaného úseku SO s napojením na "starú" cestu) - odovzdaný do užívania 19.9.2011 - zostane v premávke už nastálo? Totiž mňa zaujíma, či sa môže sa stať aj to, že po vybudovaní privádzača z R1 (smerom od BR do Senice) by sa premávka z BB do BR opäť vrátila na starú cestu, a to až do času slávnostného otvorenia obchvatu (leto 2012) - a potom to už bude tak ako sme uviedli vyššie. Jednoducho povedané, či v smere do BR sa už od pondelka nikdy nepôjde popri cementárni? Pýtam sa preto, lebo pokiaľ by to už bolo trvalé riešenie, malo by logicky dôjsť k oficiálnemu zrušeniu zastávky pre dotknuté linky, aspoň v smere do BR určite.
Ad #45378 mirkobb a Re #45377 BB-Schuhu: Ešte chcem ale v tejto súvislosti dodať, že po predĺžení R1-ky v budúcnosti smerom na Slovenskú Ľupču by sa znovu stala táto časť cesty I/66 obojsmerná a bude z nej plnohodnotná cesta I. triedy s pokračovaním cez m.č. Šalková a ďalej na východ cez Sl. ľupču smerom na Brezno. V tom prípade sa to jednosmerné napojenie na R1-ku zruší a na Partizánsku cestu sa bude dať dostať len cez tú prvú MUK bližšie k centru a následne cez (teraz tú novú svetelnú) križovatku ulíc Partizánska cesta a Na Hrbe pri CSPH Shell.
Situáciu ako to bude vyzerať po avizovanom predĺžení R1 smerom na SL a vytvorení tej novej I/66 cez Šalkovú nejlepšie vystihuje zas táto mapka http://img26.imageshack.us/img26/3889/xcementaren.png

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.