Reply on: Kami #44644:
Ešte k tej L101. Dokáže ju odjazdiť aj veľká Karosa, ale má jeden problém - otáčanie na Hlbokej. Minibusy tam zvyknú zacúvať, veľká Karosa to nedokázala a vyriešila to tým, že zbehla až dole k bývalej zastávke Garbanka, tu sa cúvaním otočila a vrátila späť na Hlbokú. Nakoľko stav minibusov nie je dobrý, dá sa očakávať častý výskyt "veľkých" autobusov na L101 a v tom zmysle nejako riešiť problematické otáčanie na Hlbokej. Nie je my celkom jasné, prečo sa zrušil okruh Rudlová - Hlboká - Karlovo a opačne, podľa mňa to bolo celkom fajn vymyslené (možno až na problematický prejazd Bakossovou). Teraz sú do Sásovej rovnaké intervaly, akurát všetko ide cez Rudlovú. Ale dobre teda, nech je to tak ako to je. V takom prípade by som mal jeden nápad, ako sa vyhnúť otáčaniu na Hlbokej. Odtiaľto by som pokračoval dole Hlbokou (ako predtým), odbočil doprava na ul. Garbanka (obnovená zastávka v novej polohe) - Veterná - Na Tále (na konci ulice zastávka Stará Sásová) - Sásovská cesta, späť po pôvodnej trase.
Keď je reč o tomto, samotný názov zastávky "Stará Sásová" považujem za dosť nešťastný. Má síce veľkú výpovednú hodnotu, keďže hneď je zrejmé, o čo ide, ale žiadna "stará" Sásová neexistuje, stále je to iba Sásová. Toto síce nepovažujem za problém bystrickej MHD, ale ja by som možno uprednostnil krajší názov "Sásová, zvonica".
A na záver ešte k tým 6 B961 DPM BB. Sú úplne zbytočné, pretože ak by bola potrebná nejaká veľká výluka, na zabezpečenie plonohodnotnej dopravy by to zrejme aj tak nestačilo (logicky očakávam, že dopravu by v takom prípade zabezpečil SAD ZV) a teraz sú aj tak k ničomu, lebo kĺb na Pršiansku terasu je dosť zbytočný a na L101 aj nemožný (no možno nás DPM presvedčí o opaku).

Petik