Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Kami #44644:
Ešte k tej L101. Dokáže ju odjazdiť aj veľká Karosa, ale má jeden problém - otáčanie na Hlbokej. Minibusy tam zvyknú zacúvať, veľká Karosa to nedokázala a vyriešila to tým, že zbehla až dole k bývalej zastávke Garbanka, tu sa cúvaním otočila a vrátila späť na Hlbokú. Nakoľko stav minibusov nie je dobrý, dá sa očakávať častý výskyt "veľkých" autobusov na L101 a v tom zmysle nejako riešiť problematické otáčanie na Hlbokej.

Nie je my celkom jasné, prečo sa zrušil okruh Rudlová - Hlboká - Karlovo a opačne, podľa mňa to bolo celkom fajn vymyslené (možno až na problematický prejazd Bakossovou). Teraz sú do Sásovej rovnaké intervaly, akurát všetko ide cez Rudlovú. Ale dobre teda, nech je to tak ako to je. V takom prípade by som mal jeden nápad, ako sa vyhnúť otáčaniu na Hlbokej. Odtiaľto by som pokračoval dole Hlbokou (ako predtým), odbočil doprava na ul. Garbanka (obnovená zastávka v novej polohe) - Veterná - Na Tále (na konci ulice zastávka Stará Sásová) - Sásovská cesta, späť po pôvodnej trase.

Keď je reč o tomto, samotný názov zastávky "Stará Sásová" považujem za dosť nešťastný. Má síce veľkú výpovednú hodnotu, keďže hneď je zrejmé, o čo ide, ale žiadna "stará" Sásová neexistuje, stále je to iba Sásová. Toto síce nepovažujem za problém bystrickej MHD, ale ja by som možno uprednostnil krajší názov "Sásová, zvonica".

A na záver ešte k tým 6 B961 DPM BB. Sú úplne zbytočné, pretože ak by bola potrebná nejaká veľká výluka, na zabezpečenie plonohodnotnej dopravy by to zrejme aj tak nestačilo (logicky očakávam, že dopravu by v takom prípade zabezpečil SAD ZV) a teraz sú aj tak k ničomu, lebo kĺb na Pršiansku terasu je dosť zbytočný a na L101 aj nemožný (no možno nás DPM presvedčí o opaku). 🙂
Reply on: Kami #44644:
Ak to správne chápem, tak DPM BB má k dispozícii okrem 4 ks Iveco ďalej jednu B932 BB-245AY a 6 ks B961. Jedno vozidlo štandardnej dĺžky je málo, lebo treba voz pre L13 a zálohu pre L101. Napr. dnes je na L101 celý deň BB-245AY a celkom by ma zaujímalo, čo jazdilo na L13 - žeby kĺb... ? 🙂 Iná možnosť je, ako si naznačil, aby zálohu robil iba SAD ZV pre celú sieť MHD a bude po probléme. Ak to ale nepôjde, tak pre DPM by bolo vhodnejšie mať ďalšie 2 buď B932 alebo 952, napr. aj tie BB-515DK a BB-516DK a naopak, kĺby môže "zobrať" SAD ZV - akurát by to vyšlo na náhradu 3 ks B741 + výprava na L34.
Reply on: no.ev.di. #44646:
Ja uz asi tak 7 rokov navrhujem, aby sa spojili linky 26+34. Ale raz niekomu vadila v Podlaviciach harmonika, inokedy chybajuci zachod.

BTW kvorka - myslim, ze t-busy uz mali vtedy spickovy interval 12min, ne 10 - ale ani ja za to nedam ruku do ohna.
Reply on: no.ev.di. #44646:
fakt si myslis, ze zvysok sveta je tak tupy, ze jedine ty si objavil moznost skratenia linky 26 a posilnenia linky 7??? prosim nestar sa do bystrice stylom "pozral som vsetku mudrost sveta" ked netusis historicke suvislosti... BAN
Reply on: kvorka #44642:
to bola krása... ešte L7 v dobrom intervale. Fakt nikoho nenapadlo seknúť L26 po centrum a posilniť L7? Však keby dopravca a mesto pohli rozumom, tak by L2,3 a 7 premávali v oveľa lepšom intervale ako dnes. L21 a 22 by sa sekli po centrum, Rakytovce a Iliaš by obsluhovala L90 ako dakto navrhoval a bolo by hotovo. Potenciál trolejbusovej siete ako hrom a nevyužitý ?
Reply on: kvorka #44635:
ide o datum. Ked sa uzatvorila zmluva, zrejme nebola povinnost ju zverejnit.
Reply on: kvorka #44634:
da sa povedat, ze nastastie bol k dispozicii tento voz. Tak sa mohla zachovat jedna B 932. Ako vidno na dispecerskom, tak solo Karosa moze ist aj na linku 101, s klbom si to neviem predstavit.

Podla mna je otazkou casu, kedy bude autobusove zalozaky robit len SAD ZV. Pre DP nie je udrzatelne mat na dvore odstavenych 6 klbov, ktore len obcas zasiahnu do premavky. Idealna by bola vymena za solo, stacia 2 kusy B 952. Zalohu pre pripad vyluky, ci udalosti na trolejbusovej trati by mal zabezpecit skor Zvolen. Lebo za rok, dva sa tie autobusy mozno ani nepohnu z miesta.
Reply on: no.ev.di. #44639:
Vsak v BB de facto bola integrovana doprava na tych 5 linkach, ale potom Polony zistil, ze to je ilegalne.
A tiez zistil, ze ak je to primestska linka, dostane dotaciu z kraja a moze si tam zaviest este subezne linky s dotaciou mesta.
Ono aj teraz je tych 5 ciastocne zaintegrovanych (plati tam mesacnik, ale asi tam neplatia zvyhodnene prestupy na CK, ak cestujes z dalej ako z konca mesta). Akurat sa to neprezentuje ako MHD (zrejme kvoli dotaciam).
Reply on: no.ev.di. #44639:

trolejbusy:
1 - 10/15/10/20-30//30
2 - 10/15/12/20//30
3 - 10/30/15/30//30
5 - nočák, ja si pamätám už len 1 pár spojov
6 - 10/20/10/20-30//30
7 - 20/30/20/30-60//60
busy:
10 - nočák, tuším 3 alebo 4 kolečká za noc
20 - 15/-/15/-//-
22 - 8/17/8/17//18
23 - 30/-/30-60/-//-
24 - 10/20/10/20-30//25
25 - 10/20-30/10/30-60//60
26 - 15/30/15/30//60
30 - 60 celodenne, zdá sa mi že len víkendová premávka
31 - detto čo 30, ale v "x"
32 - účelové spoje v "x"
33 - detto čo 31
34
35
36 - súhrnne s 34 a 35: 8/15/10/20-30//30
42 - neviem vôebc, ale asi niečo podobné ako teraz
80 - skoro ako teraz, trochu menej spojov
90 - detto
91 - 10-15/-/15-20/-//-
93 - ako dnes 32
94 - už je napísané nižšie, expresné spoje 54
linky 51-56 sú uvedené nižšie.

Rozhodne to je podľa pamäti, tak ma nikto neukameňujte ?
Reply on: no.ev.di. #44639:
Linky č. 51-56 a 94 premávali de facto podľa tých istých cestovných poriadkoch ako v súčasnosti prímestské linky č. 601451-601456, pričom:

601451 = 51+53
601454 = 54+94
601455 = 52+55
601456 = 56-42
re na #8032 z dispečerského pre "Petik" : V akých intervaloch premávali vtedy jednotlivé linky vlastne? Celkom to vyzeralo rozumne a keby sa pokračovalo s linkami 51-56, mohla to byť prvá integrovaná doprava na Slovensku, kde by platila jednotná tarifa pre mesto + priľahlé obce a na tom sa mohlo stavať ďalej pri rozširovaní do celého kraja. Ak niekto vie tak nech sa zapojí a napíše aké intervaly mali v roku 2004 jednotlivé linky, resp. ako často premávali.
Reply on: draxter #44632:
nebolo by ale vôbec na škodu, keby počet Solaris na Slovensku sa rozšírili po tých čo kúpila Veolia do NR o ďalšie do ZV alebo BB.
Reply on: BB-Schuhu #44633:
Ja by som teda linky 13 a 102 farebne neodlisoval. Cestujucemu je jedno, aky je to dopravca. Navyse linka 13 uz neni minibus, takze ani tento dovod nie je (keby sme vsak aplikovali rozdelenie na minibusove linky, tak by sa mali farebne rozlisovat aj harmonikove linky).
Reply on: kvorka #44634:
BB-715BE v BB po návrate z BA už nejazdila (ako jediná B961) - netrúfam si povedať v akom bola stave, takže jej vyradenie sa dalo očakávať.
Inak perlou je, že DPMBB nezverejnil nikde zmluvu o nákupe trolejbusov 30Tr, ale dodatok č. 1 k nej, ktorý dokopy nehovorí nič, tam zverejnený je. ?
Čo sa stalo s BB-715BE? To sa už vážne v BB vyraďujú aj B961?
V novej schéme od 1.7.2011 som objavil chybičku - na Uhlisku je nesprávne uvedená aj linka č. 102.
Reply on: mirkobb #44630:
jasné, ale víťaz súťaže je ešte neznámy. A ak budú kritériami zase dvere, vieš kto to bude. Či chcú Citelisy? Otázne je, akú dá Iveco cenu. Ale dnes kto čo chce, tak si kritéria nastaví. ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.