Ja by som zastavovanie pri troch letiskach chapal, keby jedno z nich nebolo uplne bez verejnej dopravy, dokonca tam tusim teraz nemoze ani GA (alebo...?)... preto sa pytam
kuk postupy účtovania pre podnikateľov účtujúcich v podvojnom účtovníctve...
Jednoducho povedané - hodnotu dotácie rozpúšťam do výnosov v časovej a vecnej súvislosti s výškou odpisov.
Príklad: mám majetok za 1000 z ktorého 95% mám financované dotáciou (t.j. 950). Odpisujem ho 10 rokov, čiže ročný odpis je 100. Dotáciu rozpúšťam do výnosov rovnako ako sú odpisy, čiže 95% z ročného odpisu, t.j. 95.
Záver: náklad (odpis) = 100, výnos (rozpustenie dotácieň = 95, čiže čistý náklad = 5. Keby som na majetok nemal dotáciu, odpisy by neboli kryté výnosom, čiže by bol len náklad (odpis) vo výške 100.
dako sa neviem vysomarit z tych mapiek. Podla Hrona to vyzera, ze rataju len s napojenim cez Majer.
#43954: s nakupom parohatych klbov by som tento, ani buduci rok neratal. Tento rok bude kriticky, snad buduci rok sa podari znizit naklady. Znizia sa opravy a nebudu ani velke odpisy, kedze 95% ceny novych vozidiel ide z dotacie.
Dockame sa maximalne novych ciciakov, tie "stare" (2006!) su davno za polcasom rozpadu.
Ešte je tu ďalšia otázka. Myslíte si, že dokončenie Retail parku (v priestore medzi Sládkovičovou a Zvolenskou cestou) - Mobelix a pod. bude mať dosah na MHD... ?
Zaujímavé informácie. Takže sú tam projektované 2 obojsmerné zastávky. A čo konečná? Predpokladá sa, že to budú len určené spoje z/do Šalkovej, alebo špeciálne spoje po PP. Samozrejme, odpovedať na toto je teraz predčasné. Ale sám som zvedavý, ako to bude riešené. Mimochodom, tie zastávky nie sú už aj vybudované (keďže teraz sa buduje cestná sieť + idú sa klásť obrubníky)? Nebol tam náhodou niekto pozrieť?
Ad #43931 mirkobb, #43932 BB-Schuhu a #43934 Kami: Ešte k problematike obsluhy pripravovaného PP medzi Šalkovou a Majerom uvediem, že som niečo pozisťoval ohľadne toho. Sú tam naprojektované priamo v areáli PP na hlavnej obslužnej komunikácii označenej ako "A" až dve obojstranné zastávky MHD, a to v km 0,361 a v km 0,871 predmetnej obslužnej "A" komunikácie, zastávkové niky budú stavebne realizované aj so zálivom. Jedna taká zastávková nika zo smeru od Šalkovej do centra bude priamo pred distribučno-skladovacím areálom (PR11) fy Med-Art http://img35.imageshack.us/img35/3383/medart.png to je tá v km 0,361, oproti nej na druhej strane cesty zas ďaľšia pre smer od Majera do Šalkovej bude pred areálom PR4 ktorý zatiaľ nemá meno majiteľa. http://img641.imageshack.us/img641/8801/salkovambb.png
Ďaľšia obojsmerná zastávka na tejto účelovej komunikácii bude ďalej v smere na Šalkovú v km 0,871 a bude situovaná medzi priemyselnými areálmi PR15, PR16 a PR7, PR8, pričom konkrétne zastávková nika zo smeru od Šalkovej do centra bude priamo pred priemyselným areálom PR15 a na opačnej strane cesty pre smer od Majera do Šalkovej bude zas priamo pred areálom PR8. Ak budem mať čas, tak vytvorím mapku aj so zakreslenými tu teraz spomínanými zastávkami MHD. ? http://img641.imageshack.us/img641/8801/salkovambb.png
Ono, nejaké kĺbové trolejbusy v priemeranom množstave sa fakt mohli tiež objednať a nakúpiť už pri tej zakázke keď sa rozhodli nakúpiť tých 19 krátkych. Je to škoda, že tak neučinili, ale ešte nič nie je stratené ak sa rozhodnú aspoň každý rok postupne dokúpiť po jednom-dvoch kusoch, len na to už asi nebudeme môcť využiť € fondy, ale myslím že aj samotné mesto by zvládlo kúpiť ich aj z vlastného pri takom počte ako som uviedol. No a za ten čas sa budeme musieť uspokojiť s pojazdnými 15Tr-kami a v prípade núdze poslúžia aj kĺbové 961, tak ako doteraz, však tie treba taktiež ešte "zodrať" kým ich úplne vyradia. Určite totiž nejaké zostanú a nevyradia ich všetky ako protihodnotu za nové trolejbusy, takže žiadna panika. ? Nikde totiž nie je napísané že DPM musí na trolejbusové linky nasadzovať výlučne len T-busy, však keď to tak išlo tak dlhú dobu ako je to teraz, tak nič nebude brániť DPM aby to tak praktizoval aj naďalej a bude miešať autobusy s trolejbusmi.
Hlavne tá Kremnička je dôvod pre nasadenie kĺbových vozidiel... ? Aj Sládkovičova, kde sú snáď tak dve zastávky s akým takým dopytom... ?
To, že si v schéme liniek zistil skutočnosť, že do Kremničky je vedených niekoľko liniek prevažne obsluhovanými kĺbovými vozidlami, neznamená, že je to kvôli prepravným nárokom, ale kvôli nárokom jedného človeka, čo si na tom zlepšoval preferencie.
Na L3 si pamätám nápor akurát tak na pár ranných spojoch z Radvane, v opačnom smere tiež vyšší nárazový dopyt pri niektorých spojoch súvisiaci s koncom výučby na školách na Tajovského. Ako je to dnes, neviem, ale nepredpokladám, že by sa niečo výrazne zmenilo.
minimálne na L1,2 a 6 cez pracovné dni si iné ako klbák predstaviť neviem keďže je to spojenie "periféria" - centrum. Ešte L3 ma napadá preto, lebo spája Kremničku, Sládkovičovu a Radvaň s nemocnicou, takže tam tipujem tiež nápo cestujúcich. Ak nasadia na L1 a 6 30Tr cez pracovné dni, tak môžte začať vyhotovovať pomyselnú truhlu pre t-busy v BB a začať zatĺkať klince na veku a dajte si záležať aby klincov bolo 19 ako bude 30Tr.
To si nevedel SAD Zvolen (ci kto to vlastni tu vasu chaoticku MHD) objednat aj 31 Tr ??? Ci zase nejaky Janko Hrasko robil prieskumy v MHD BB po tbus linkach a zdal sa mu klbak prazdny, tak si povedal dame nove kratke tbusy. No ich kapacita je este mensia ako u 14 Tr. Alebo sa naozaj chysta posilnenie tbus liniek ?
koľko kusov 15Tr sa uvažuje zachovať? Podľa mňa čo som tak počúval od Vás, tak na L1,2,3 a 6 treba ponechať klbáky počas pracovných dní na 100%. Cez víkendy by mohli byť nasadzované iba sóla pri skrátení intervalu na L1 a 6 z 30min na 20min. Pri L2 a 3 kde sú klbáky cez víkend pristúpiť ku skráteniu intervalu zo 60min na 40 a rovnako aj pri L3 a 5 aby bol zachovaný preklad.
PIT