Reply on: PIT #41322:
To čo sa tu deje je nepredstaviteľné. Bolo by za potreby nie vylepšovať to čo tu už je ale úplne na novo postaviť celý systém MHD. Proste úplne na novo vymyslieť linky napojenie na nosné časti MHD čím sú trolejbusy a trolejbusy napojiť na odchody vlakov a autobusov. skrátiť jazdné dráhy linky prestupy aby tu neboli linky od nikial nikam a podobne. Treba toto vytvoriť odskúšať teoreticky z originálnymi časmi a následne zdokonaliť a potom to celé aplikovať. Starú MHD zrušiť spustiť novú MHD. Inak to fungovať bebude.
PIT
Ako Kami píše - pri obstarávaní je smerodajné, čo je uvedené v súťažných podkladoch, kde sú jednotlivé skutočnosti bližšie popisované, avšak ak nie je kritériom žiadna konkrétna technická, resp. kvalitatívna požiadavka, resp. ak by ich súbor nebol bližšie popísaný v súťažných podkladoch, ale celé požiadavky na predmet obstarávania vyplývali len z v podstate nezmyselných kritérií, tak by bola odôvodnená obava o reálnej snahe získať súťažou kvalitné vozidlá za rozumnú cenu (to neznamená výslovne najnižšiu) a či teda dopredu nie je obstarávanie nastavené na víťazstvo určitého uchádzača, čomu by som sa vzhľadom na spôsob realizácie "súťaží" v BB vôbec nečudoval. Druhá vec je, že BB by nemala ísť zase cestou experimentov, čo sa jej rokmi opakovane preukázalo ako veľmi zlé, ale radšej by mala vyberať veci, ktoré odkúšane dobre fungujú inde.
Žiaľ aj tak nezostáva nič iné, len čakať, čo z toho vzíde, osobne sa však obávam, že výsledok zaostá za jedinečnou možnosťou čerpania peňazí z EÚ umožňujúcou získať fakt niečo účelné i keď by som bol rád milo prekvapený. Reálne si myslím, že výsledok však bude horší, ako keby sa kúpili zase nové 14/15TrM,teda keby sa vyrábali ešte aj v súčasnosti.